Jump to content

Hobby 430


gfizyk
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

w kilku miejscach już wspominałem, że marzy mi się Hobby 430. Spełnia kilka warunków:

- 2+3 miejsca do spania (ew. możliwość zamontowania własnym sposobem piętra),

- umywalka stała,a nie składana,

- DMC poniżej 1100 kg (roczniki z ciemnym paskiem 1990-1992/3)

 

Przeglądam oferty na Marktplaats, plus na paru innych stronkach. Oczywiście patrzę też w polecane komisy, allegro, itd. W zasadzie to wybieram się do Holandii na początku października, ale jak byłoby coś ciekawego w Polsce ...

Chociaż w NL jest większa szansa zakupu coś bezpośrednio od 1 właściciela lub wyeliminować przyczepę z wypożyczalni.

Wydać będę chciał około 15 tys.

Jest oferta na allegro we Wrocławiu:

 

http://allegro.pl/item730678638_przyczepa_hobby_430_de_luxe_przedsionek.html

 

Czy ktoś może oglądał tą przyczepkę?

 

Proszę użytkowników o opinie, oraz o rady na co w tym modelu (marce) zwrócić uwagę szczególnie.

Liczę, że wkrótce sprzedam mojego Gruau-a, i będę mógł cieszyć się nowym domkiem na kółkach.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • konrad_b

    12

  • gfizyk

    9

  • jacekwwa

    6

  • janbas

    5

Proponuję szukać :swieca: coś nowszego. Od kilku lat Hobby produkuje model 440, który ma szerokość zewnętrzną 230m. To trochę dużo jak na nasze drogi, ale można wytrzymać. To są bardzo fajne modele. Kompromis między wygodą, a rozsądnym podróżowaniem. Mnie się też te p. podobają. Ja podróżuje z hobby 400. Jestem z niej b. zadowolony, ale też wolałbym umywalkę nie składną. Natomiast dobrze się ją holuje i fajnie mieszka w dwie osoby (ma 4 miejsca do spania).

Jeżeli chcesz kupić p. z początku lat 90, to bardzo musisz ją dobrze obejżeć, czy nie ma zcieków. No i czy nie śmierdzi w niej wilgocią. Sprzedający często tuszuja smrodek srodkmi zapachowymi. :look:

Lepiej kupić mniejsza budę, ale za to nowszą i dobrze utrzymaną. :hmm:

Link to comment
Share on other sites

Skoli - to jakiś inny link. Tamtego ogłoszenia już nie ma :swieca:

Vojtek - masz rację, ale ja ma 3 dzieciaków. Mniejsza przyczepa odpada. A ograniczenie DMC przyczepy - 1100 kg (auto na 7 osó:hmm:.

440 - ma 1250 (minimum) :look:

Link to comment
Share on other sites

przyczepy - 1100 kg (auto na 7 osó:swieca:.

 

gfizyk a interesowales sie burstnerami? można znaleźć z tą wagą duże modele.

Link to comment
Share on other sites

Jacekwwa - przyznam, że nie bardzo. Na chwile obecną rozszerzyłem wybór o Knausa (np country 450). Ja generalnie chcę dobrą zadbaną przyczepkę. Jakoś tak z tego co czytam, to głównie Knaus, Hobby. Popatrzę ...

 

Dzisiaj byłem w Józefowie - tam jest w zasadzie tylko jedna, która w jakimś stopniu mogła mnie zainteresować - Eurolan 420. Ale na kolana mnie nie rzuciła.

 

Byłem też w Tomicach - tam z kolei fajne przyczepki, ale jeszcze nie mój zakres cenowy.

 

Byłem również w Jankach - jest w miarę fajny Knaus. Hobby - w takim sobie stanie (te do 1100 DMC) na inne już nawet nie patrzę :hmm:

Przymierzyłem się do kibelka w 420. Mieszczę się :look::swieca:

 

Ale rozszerzę horyzont jeszcze na kilka innych firm.

Link to comment
Share on other sites

Makysmalnie 16 tys. Najchętniej 14 :swieca:

Wiem, że musi mieć minimum 4,20-4,5 metra.

Dwa szerokie łóżka (może być dodatkowo pięterko składane).

DMC do 1100.

Układ ma mniejsze znaczenie. Najchętniej widziałbym stałą umywalkę.

Patrzyłem na Burnstery. Nawet w miarę nowy rocznik byłby w tych pieniądzach w NL. Powiedzcie mi, z czego wynika różnica? Bo, ze Adria jest tańsza - to kwestia jakości, ale czy w przyczepach Knaus, Hobby, Burnster, Calavelair, LMC/TEC, Chateau, Dethleffs - taj jakość jest różna? Wszędzie czytam, że wszystko zależy od stanu itd. Ale pomimo wszystko ceny Hobby są najwyższe, już taniej można kupić Knausa, a jak teraz patrzę - to jeszcze tańszy jest Burnster?

 

Czy jest jakiś ranking jakościowy firm?

 

Powoli zaczynam mieć mętlik w głowie. A nie chcę się napalić i popełnić błąd wykluczając pewne firmy. Z drugiej jednak strony nie mogę obejrzeć wszystkich kilkuset ofert w NL w ciągu kilku dni.

 

Może mi coś doradzicie?

Link to comment
Share on other sites

Czy jest jakiś ranking jakościowy firm?

Według mojego rozeznania to jest tak: LMC, Fend to wyższa półka, potem Hobby, Detlews, Knaus, Burnster, TEC, Wilk i dalej Calawerail, Chateau. Słyszałem, że np. Calawerail ma ładne wnętrza, ale słabe wykonanie. Szybko się meble rozlatują. Tak była opinia faceta, który prowadzi serwis. Zwracam uwagę, że np. Calawerail jest znacznie lżejszy (nawe do 200 kg przy tych samych rozmiarach) od Hobby, co może wskazywac na materiały gorszej jakości. Ale też jestem zdania, że najważniejszy jest stan przyczepy. I to trzeba dokładnie badać.

Zwracaj uwagę na to czy przyczepa się nie wywróciła. Często mają one niewielkie uszkodzenia np. wybite okno i trochę rys na boku, ale hol może być zwichrowany, a może i rama. Dobrze też jest pojechać na przegląd w celu sprawdzenia amortyzatorów i hamulca (bardzo ważne). Sprawdzić także podłogę od spodu, czy nie jest zgniła, szczególnie w narożach i przy nadkolach.

Link to comment
Share on other sites

Dobrze też jest pojechać na przegląd w celu sprawdzenia amortyzatorów i hamulca (bardzo ważne).

 

IMO to hamulce i amortyzatory to można sprawdzić przed dłuższą jazdą. Przy kupnie nie jest t o tak ważne (no chyba że kupujemy i holujemy do domu jakąś dłuższą drogą). Komplet amortyzatorów to kwestia 250 zł. Nie wiem czy te przyczepowe amortyzatory to da radę sprawdzić na tych trzęsaczach :swieca: - tzn. czy pomiar jest miarodajny . Myślę że hamulce idzie zrobić za jeszcze mniejsze pieniążki (kwestia tego czy do wymiany same okładziny czy może bębny trzeba tez wymienić). Czasem warto przyjrzeć się osi. Spojrzeć z dalszej odległości na koła czy są pionowo w stosunku do podłoża.

Ja jednak czas który miał bym przeznaczyć na sprawdzenie hamulców i amortyzatorów poświęcił bym na dokładne przejrzenie szczelności poszycia (każda przyczepa ma wiele zakamarków) a następnie skoncentrował się na działaniu odbiorników gazowych, urządzeń elektrycznych i sprawności instalacji. Kolejna sprawa to duperele typu zawiasy i zamki w szafkach... itd. Oczywiście koledzy już tyle tu przejrzeli że na pewno mają już swoje systemy przeglądania przyczepek.

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Kupujac swoja przyczpke mialem do wyboru chateau z 97 roku i caravelaira z 2000 za te same pieniadze i z identycznym ukladem. Wybralem chateu ze wzgledu na jakosc, wyposazenie i wykonczenie. Caravelair rzeczywiscie sa lzejsze o ok. 200-250 kg niz odpowiednicy, ale masz za to slaby wypas i kiepskie wykonanie. Wejdz do caravelaira i podreptaj po podlodze... ja chodzac po tej przyczepce mam wrazenie ze podloga jest strasznie cienka bo sie wygina...

Link to comment
Share on other sites

Szybko się meble rozlatują.

Nie wiem. Moja weteranka ma 22 lata i jakoś na razie szafki są na miejscach fabrycznie zaprojektowanych, natomiast co do mebli w hobby to z kim nie rozmawiałem ponoć zagrożenia odpadnięciem nie ma, zaś meble się zwyczajnie wypaczają.

Wydaje mi się, że jest to wszystko zależne od wielu czynników (rodzaju: eksploatacji, przechowywania, dbania o nią, przebiegu, itp..itd..) , ale najmniej od marki przyczepy. Tym bardziej, że nie wiem czy wiecie, ale burstnera, teca i caravelaira można kupić z tego modelu, który ja np. mam, różniące się tylko i wyłącznie naklejką z nazwą firmy. Moja budka ma np. numer VIN od Tec-a, o czym dowiedziałem się na przeglądzie tech.

Zresztą był już na tym forum wątek na temat firm produkujących przyczepy i ich mankamentów.

Wydaje mi się również, że wszystko zależne jest bardziej od tego, czego oczekujemy i co akurat uda nam się kupić.

Jeżeli mamy nastawienie na zakup przyczepy, w której przez najbliższe 10 lat nie mamy zamiaru nawet śrubokrętem śrubki przykręcić i mamy na to pieniądze to najbezpieczniej jest kupić budkę nową i nie śmiganą.

Niestety należy zdać sobie sprawę z jednego faktu, mianowicie ogólnie Polacy (w tym i JA-żeby nie było) możemy z przykrością to stwierdzam nazwać się "badziewiarzami Europy". Można to stwierdzić właśnie głównie pod względem rynku motoryzacyjnego, w tym też i rynku karawaningowego. Wystarczy spojrzeć na ten szrot wystawiany w dużych ilościach, i który oferowany jest do sprzedaży np. na portalu aukcyjnym allegro.

A jednak, skoro jest wystawiany, znaczy jest na niego popyt.

Nie wynika to z faktu naszych takich upodobań do dziadostwa, my niestety w większości zwyczajnie mamy zarobki Polskie, a ceny dla nas są na poziomie Europejskim. Nas zwyczajnie nie jest stać na zakup nowej przyczepy, czy kampera (a marzenia mamy - mam je również i ja), szukamy więc okazji.

Te okazje niestety z reguły różnie nam wychodzą, zaczynamy więc wtedy szukać sobie wytłumaczeń, celem uzasadnienia własnego pecha. Wtedy to pojawiają się wypowiedzi, że temu to to, temu to tamto.

A wytłumaczenie, jak dla mnie jest jedno.

Biednemu to zawsze wiatr w oczy, albo w :swieca: wieje.

Jasne trzeba pytać, trzeba szukać, ale jeżeli chodzi akurat o firmy produkujące przyczepy wydaje mi się, że akurat firma ma najmniejsze znaczenie. Jasne są różne układy wnętrz, różne wyposażenia, ale cała reszta i tak jest zwyczajnie, tylko wleczona za samochodem, a amortyzatory, zaczepy, stabilizatory itp. i tak we wszystkich z reguły są tej samej firmy.

Powiem Wam szczerze, że gdybym miał za jakiś czas zmieniać budkę i miał na to pieniądze około 40 tys. zł, kupił bym chyba nową Niewiadówkę, dla tego, że była by NOWA i była by moja od samego początku.

Reasumując i odbiegając od marzeń, a wracając do rzeczywistości, bo długo można by tu dyskutować, wydaje mi się, że trzeba mniej patrzeć na markę, a patrzeć na to co nam się podoba, na co nas stać i żeby budka była jak w najlepszym stanie.

Link to comment
Share on other sites

a interesowales sie burstnerami? można znaleźć z tą wagą duże modele.

Chłopie - popatrzyłem na ogłoszenia - naprawdę fajne przyczepki są!

 

Np:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//caravan-kamperen.marktplaats.nl/caravans-burstner/277203192-burstner-city-430tn.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...