Skocz do zawartości

Spalanie przy cięższej przyczepie


Szymonlech

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !

Jestem posiadaczem przyczepy od 2 lat. Na podstawie pierwszych doświadczeń doszliśmy z żoną do wniosku, że przydałaby się nam nieco większa przyczepa do kempingowania przy chłodniejszej i wilgotniejszej pogodzie. Moje pytanie dotyczy waszych doświadczeń związanych ze zmianą spalania podczas zwiększenia holowanej masy. W moim przypadku to Toyota Avensis 2,0 benzyna, ok. 150KM, max. DMC przyczepy w dowodzie auta 1500kg, spalanie z przyczepą 10-11l/100km, natomiast przyczepa waży na pusto niecałe 800kg, nowa  to 875kg wg katalogu, ale do tego planuję dołożyć butlę z gazem, akumulator, mover, czyli kolejne 80kg, a z pełnym wypasem zabawek sportowych jeszcze 100kg ...  Do obecnych 800kg dokładam zatem łącznie 260 kg, myślę, że zmieszczę się w 1100kg na w pełni załadowaną i wyposażoną przyczepą. Jestem ciekaw, jakie są wasze doświadczenia związane z holowaniem przyczep o różnej masie tym samym autem. Jakiego wzrostu spalania mogę się spodziewać Waszym zdaniem, choć wiem, że to bardzo złożona kwestia? Czy warto szukać za wszelką cenę lżejszej przyczepy, skoro pozostałe graty tyle ważą, czy te 75kg wagi pustej przyczepy jest w zasadzie do pominięcia?

Pozdrawiam i dziękuję za Wasze opinie ! Każde zdanie będzie bardzo pomocne. Wiadomo, że taki zakup to brzemienna w skutkach decyzja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większą różnice w spalaniu robi wiatr i to czy się wspinasz czy zjeżdżasz. IMO tych 75 kg w praktyce nie zauważysz, chyba że przyczepa jest szersza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem Avento 350, 800kg DMC, później KIPa 420 1200DMC. Z tym drugim mniej paliły auta. Jak wklepiesz w wyszukiwarkę jak obie przyczepy wyglądały, wnioski nasuną się same. Czyli, miedzy innymi, takie jak Tomii pisze.

Wg mnie dużych różnic nie będzie w spalaniu przy przyczepach, o których piszesz. Jej kształt zadecyduje bardziej niż masa w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam opinie kolegów powyżej.

Ponadto z mojego doświadczenia co prawda diesel + przyczepa wynika, że można spalić nawet mniej. Moje obserwacje są takie: 

Holownik ten sam - poprzednio miałem przyczepę DMC 1.150 i latałem czasem nawet po 100/h. teraz przyczepa DMC 1.400 i takie prędkości nie wchodzą w grę (czuję, że komfort czyt. bezpieczeństwo już nie takie samo jak z poprzednią przyczepą). Więc max. to 90 km/h - efekt spalanie potrafi być nawet o 1l mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tomii napisał:

Większą różnice w spalaniu robi wiatr i to czy się wspinasz czy zjeżdżasz. IMO tych 75 kg w praktyce nie zauważysz, chyba że przyczepa jest szersza. 

Nawet 200 kg nie poczujesz.  Kup jeszcze większą - wygoda najważniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na różnicę w spalaniu, pomyśl ile może auto więcej spalić,litr dwa?a większa przyczepa da wam tyle komfortu że zapomnisz o spalaniu.My kiedyś mieliśmy małą przyczepkę teraz jest dużo większa i wiadomo że auto spala więcej ale to jest szczegół 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może odczujesz minimalnie w dynamice jazdy ale w spalaniu nie powinno być dramatu ; jak będziesz chciał oszczędniej to zmniejszysz prędkości przelotowe bo to bije po kieszeni w spalaniu :) :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kia 2,9crdi buda 4 koła MW 1530 (2,5m szeroka) i 1800DMC załadowana to DMC do końca,   jak jadę na dzikusa to w bagażniku auta często dodatkowe  300kg (woda i inne takie). Natomiast  średnie spalanie w zależności od rodzaju nawierzchni, pochylenia terenu, kierunku wiatru   i prędkości od 12 do 18. Przepisowo to circa 13,00 jak równa droga (S-ka) i nie w górach. W hitlerowie prze stówce to minimum 16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Szymonlech napisał:

Wiadomo, że taki zakup to brzemienna w skutkach decyzja :)

Komfort i wygoda to podstawa , jak będzie napęd to pewnie i solar + aku  ;  komforcik bezcenny ; ja po zmianie przyczepy przy 1300 kg przed zmianą holownika ciągałem XP 1,8 LPG 115 kucyków i też się dało ale zużycie koło 15l/100 i brakowało wyraznie mocy . Ty masz 150 to powinno wystarczyć na spokojną jazdę , teraz też mam 150 kucyków ale w ropylu i to jest bajka zarówno po płaskim przy wyprzedzaniu jak i w górach na długich podjazdach , spalanie na trasie do Grecji <9/100 na powrocie poszalałem po trasie z prędkościami ( 100 nawet do 120 :nono: ) i wyszło 12/100 :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to opór powietrza gra większą rolę niż waga. Druga sprawa to nie tyle moc auta, co przebieg momentu obrotowego... moc to wartość wyliczana, moment to siła, którą mamy na kołach.

Po zmianie przyczepy z DMC 1350 na 1700 Volvo spala jakiś litr LPG/Pb więcej. Na równym... W górach to już widać różnicę, przy długich podjazdach na 3, 4 biegu to spalanie jest znacznie wyższe.

Volvo 3.2 spala około 18 litrów na 100 z przyczepą. Przelotowa 89km/h wg GPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza niutki tu są podstawą a jak wiadomo wszystkie benzyniaki 16-to zaworowe potrzebują obrotów ; jak spadną pod górkę to umarł w butach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko potwierdzę, że większa przyczepa większy komfort, spalanie nie jest najważniejsze. Posiadanie przyczepy to nie oszczędność to stan umysłu. Ja mam spalanie do 17 l. l ON i zestaw ma DMC 3350+2500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, G13 napisał:

Ja mam spalanie do 17 l. l ON i zestaw ma DMC 3350+2500.

Odetchnąłem z ulgą...

Uffff...

Cóż przy tym moje - holując cepkę - 9 - 10 l/100 km ...

Holownik Skoda Superb 2 litry diesel 150 km DMC 2180 + budka DMC 1300 jedna oś,  szer 220 cm ...

Przy czym przy jeździe solo autko pali 5-6 l ropy/100 km.

Hi, hi, hi.... Swoim spalaniem naprawdę pocieszyłeś mnie - bo świadomość w polskim społeczeństwie, że inny ma gorzej - choćby tylko w takim spalaniu - sam rozumiesz, że jest budująca ...

Pzdr

Włodek

PS - co do stanu umysłu to pełna zgoda...

PS 2 - my mamy jeszcze do kompletu duży jacht morski - jak wtedy oceniasz ten stan umysłu ?

Potrzebny jest myślę lekarz od nóg bo na tego od mózgu to za późno...;-)

 

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.