Skocz do zawartości

Opony sezonowe/całoroczne do kampera


Zulos

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, peja76 napisał:

Temat dotyczy opon zimowych ale też wyjazdów zimowych, więc może mi ktoś doradzi jakie łańcuchy kupić do kampera, nigdy takiego ustrojstawa nie używałem/zakładałem a z tego co patrzę to trochę tego jest.

Jak szukałem to myślałem o takich
https://allegro.pl/oferta/lancuchy-sniegowe-bus-suv-225-75-16-225-75r16-8545669996

 

18 minut temu, jacek00 napisał:

Nie wiem na jakie testy patrzyłeś, ale obecne opony całoroczne premium w większości zimowych warunków są lepiej sprawdzą niż typowe zimówki. Przecież mając zimowe opony nie lecisz ich zmieniać kiedy np temperatura wzrośnie powyżej 7 stopni a w naszym klimacie może się zdarzyć nawet +15 w dzień i -15 w nocy.

A poniżej trochę faktów z testów:

Hamowanie na śniegu, tu wygrywa zimówka, ale całoroczne są niewiele gorsze

Gorzej tylko ze ścieralnością, oczywiście w przypadku kampera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

@jacek00 oparłem się o wyniki testów ADAC z 2020  ze strony :

https://tiresvote.com/articles/adac-all-season-tire-test-2020/

cytat z podsumowania: 

Conclusion

The results of this all-season tire test, conducted in size 235/55 R17 by ADAC experts, yet again go to show that all-season tires are still a compromise. None of the tested all-season models can become a serious rival to a good winter tire on snow in the wintertime, or a good summer tire on dry pavement on a hot midsummer day. However, for the drivers who live in a region with rarer snowfalls, or who can afford to leave their vehicle in the garage in case of doubt all-season tires can still be an economical alternative to specialized seasonal winter and summer tires.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Koczaj napisał:

@jacek00 oparłem się o wyniki testów ADAC z 2020  ze strony :

https://tiresvote.com/articles/adac-all-season-tire-test-2020/

cytat z podsumowania: 

Conclusion

The results of this all-season tire test, conducted in size 235/55 R17 by ADAC experts, yet again go to show that all-season tires are still a compromise. None of the tested all-season models can become a serious rival to a good winter tire on snow in the wintertime, or a good summer tire on dry pavement on a hot midsummer day. However, for the drivers who live in a region with rarer snowfalls, or who can afford to leave their vehicle in the garage in case of doubt all-season tires can still be an economical alternative to specialized seasonal winter and summer tires.

Tylko adac to już teraz średni autorytet. Nie testowałem osobiście więc się nie wypowiem.

Kto zapłaci, ten dostanie artykuł i wynik testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, maarec napisał:

Tylko adac to już teraz średni autorytet. Nie testowałem osobiście więc się nie wypowiem.

Kto zapłaci, ten dostanie artykuł i wynik testów.

Jakiś punkt odniesienia trzeba mieć. Jeśli nie robiłem testów to nie podważam tego jak ktoś zrobił.

Z twojej wypowiedzi wynika, że nikt nie zapłacił za testy bo wg ADAC żadne nie są konkurencyjne.  :rolleyes: hehe

Oczywiście każdy wybierze wg swojego uznania oraz weźmie za to odpowiedzialność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Koczaj napisał:
[mention=19021]jacek00[/mention] oparłem się o wyniki testów ADAC z 2020  ze strony : https://tiresvote.com/articles/adac-all-season-tire-test-2020/ cytat z podsumowania:  

 

 

Conclusion

The results of this all-season tire test, conducted in size 235/55 R17 by ADAC experts, yet again go to show that all-season tires are still a compromise. None of the tested all-season models can become a serious rival to a good winter tire on snow in the wintertime, or a good summer tire on dry pavement on a hot midsummer day. However, for the drivers who live in a region with rarer snowfalls, or who can afford to leave their vehicle in the garage in case of doubt all-season tires can still be an economical alternative to specialized seasonal winter and summer tires.

Ale porownujesz tylko skrajne warunki. Zimą ile masz śniegu? Natomiast zimą na suchym czy mokrym ta opona całoroczna będzie lepsza niż typowa zimówka czego dowiedli nie razy ludzie z tyrereviews. IMO zimą to właśnie kompromis jest najlepszy. Zmiany temperatury, deszcz. Typowe zimówki to się nadają w górach. W trasy i na miasto, gdzie jezdnię są czarne to opona całoroczna jest dużo lepsza, ma krótsza drogę hamowania, lepiej się zachowuje na mokrej nawierzchni, i do tego lepiej się sprawdza w różnych temperaturach. 

Nie bez powodu opony całoroczne to najdynamiczniej rozwijający się segment opon.

 

4 godziny temu, Voku napisał:
Gorzej tylko ze ścieralnością, oczywiście w przypadku kampera

Prawda. Dlatego opony całoroczne to tak naprawdę maks 2-3 sezony letnio zimowe. IMO najlepiej na tym zrobić maks 2 zimy i 3 lata, i wymienić na nowe przed kolejną zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na różnych oponach przód tył w kamperze, ale różnych rozmiarach (nie mam abs czy kontroli trakcji).

Za to jeżdżąc 10-15tyś km rocznie (głównie chłodniejsze okresy) opona bardzo ładnie wygląda po 4latach i ją spokojnie sprzedaję, kupując nowe (tak samo zresztą w innych moich autach).

Co do rodzaju opon - ważne jest:

- już poruszany temat "nieodpowiednich" temperatur w danej porze roku...bo i wiosną/jesienią zdarza się niska temperatura jak już jesteśmy na letnich lub odwrotnie...

- latem na piasku, zroszonej trawie itd, często widziałem jak kampery miały kłopoty (na letnich gumach), gdzie ja bez kłopotu na całorocznych manewrowałem...

Co do jazdy z przyczepą - ja robiłem tak że na majówkę jeszcze jechałem na zimówkach a w połowie września już miałem w holowniku zimowe opony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jacek00 napisał:

Ale porownujesz tylko skrajne warunki. Zimą ile masz śniegu? Natomiast zimą na suchym czy mokrym ta opona całoroczna będzie lepsza niż typowa zimówka czego dowiedli nie razy ludzie z tyrereviews. IMO zimą to właśnie kompromis jest najlepszy. Zmiany temperatury, deszcz. Typowe zimówki to się nadają w górach. W trasy i na miasto, gdzie jezdnię są czarne to opona całoroczna jest dużo lepsza, ma krótsza drogę hamowania, lepiej się zachowuje na mokrej nawierzchni, i do tego lepiej się sprawdza w różnych temperaturach. 

Mówimy o oponie całorocznej. Nie mówimy tutaj, aby zastąpić zimową - całoroczną, tylko aby letnią i zimową zastąpić. Zobacz jak te opony zachowują się latem. 

image.png.604ac696c8355b93474bee8ea9ebb22b.png

 I w zimie :

 image.png.08f0d6dd28de41639fca45a0e520e212.png
 

 

Problemem jest znalezienie takiej opony która będzie w miarę dobra i w zimie i w lecie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wszystkiego o czym piszecie to wynika, że najlepszym rozwiązaniem - dla kogoś, kto użytkuje kampera w okresie zimowym podobnie jak ja, czyli na krótkie wypady narciarskie lub rowerowe wkoło komina - byłyby chyba całoroczne na zimę  i letnie na lato:D

Jeśli ktoś planuje zimowe wyjazdy na dłużej w góry, gdzie może trafić na każde warunki, to jednak wciąż zmiana (+ łańcuchy oczywiście).

Wciąż wydaje mi się, że tak jak w moim przypadku to może i by się takie rozwiązanie sprawdziło (tył całoroczne - bez zmiany i produktu zmiana lato/zima), ale chyba nie ma to większego sensu. Ja zimą - tak mało jeżdżąc - nie ma szans, żebym dojechał komplet opon szybciej niż teoretycznie nie będzie się on nadawał do użytku z uwagi na wiek. Z kolei letnie pewnie znacznie dłużej będę eksploatował niż całoroczne, które w lecie z pewnością zużyją się szybciej. Ja robię przebiegi w proporcjach lato do zimy min. 80 do 20, a może nawet 90 do 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, peja76 napisał:

Temat dotyczy opon zimowych ale też wyjazdów zimowych, więc może mi ktoś doradzi jakie łańcuchy kupić do kampera, nigdy takiego ustrojstawa nie używałem/zakładałem a z tego co patrzę to trochę tego jest.

posiadam łańcuchy firmy Taurus , moge polecić użyłem kilka razy jak miałem jeszcze fabryczne opony.

ŁAŃCUCHY BUS 240 TAURUS 4X4 215/75R16 225/65R16

Od kiedy zakładam na zimę Nokiany łańcuchy jeżdżą nieużywane w garażu, a zrobiliśmy na nokianach w zimie Alpy, Dolomity, Tatry, Pieniny, Beskidy i wiele lokalnych wypadów na narty , nocki na dziko na nieodśnieżonych parkingach czy przejazdy zaśnieżonymi  szutrowymi drogami . Nokiany robią w zimie robotę , łańcuchy wożę awaryjnie.

obraz.png.3a8ee40cda0879f987c48fad75121b9c.png

image.thumb.jpeg.41ee7c50f231480ff52058309005d2f0.jpeg

obraz.png.11688a4eccf6c5bec0909a5c271880d8.png

 

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Suzu4x4 napisał:

posiadam łańcuchy firmy Taurus , moge polecić użyłem kilka razy jak miałem jeszcze fabryczne opony.

ŁAŃCUCHY BUS 240 TAURUS 4X4 215/75R16 225/65R16

Od kiedy zakładam na zimę Nokiany łańcuchy jeżdżą nieużywane w garażu, a zrobiliśmy na nokianach w zimie Alpy, Dolomity, Tatry, Pieniny, Beskidy i wiele lokalnych wypadów na narty , nocki na dziko na nieodśnieżonych parkingach czy przejazdy zaśnieżonymi  szutrowymi drogami . Nokiany robią w zimie robotę , łańcuchy wożę awaryjnie.

obraz.png.3a8ee40cda0879f987c48fad75121b9c.png

image.thumb.jpeg.41ee7c50f231480ff52058309005d2f0.jpeg

obraz.png.11688a4eccf6c5bec0909a5c271880d8.png

 

A ile na nich zrobiłeś i jak ze ścieralnością? Ja na swoje Falkeny wielosezon też nie narzekam bo jak były nowe to w zimie jeździły wszędzie, ale przód zszedł bardzo szybko. Dlatego więcej nie kupie wielosezonowych przechodzę jednak na system lato/zima możliwe że oponki dłużej pożyją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Voku napisał:

A ile na nich zrobiłeś i jak ze ścieralnością? Ja na swoje Falkeny wielosezon też nie narzekam bo jak były nowe to w zimie jeździły wszędzie, ale przód zszedł bardzo szybko. Dlatego więcej nie kupie wielosezonowych przechodzę jednak na system lato/zima możliwe że oponki dłużej pożyją. 

niestety nie udzielę precyzyjnej odpowiedzi bo nie zapisałem przebiegu. Na "oko" to z 10 tyś km. bieżnik sprawdzę przy wymianie i dam znać. jak mnie pamięć nie myli to 7-8mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zimowy wskaźnik głębokości bieżnika w oponach zimowych Nokian WR, oznaczony symbolem śnieżynki, podaje głębokość bieżnika na skali od 8 do 4 milimetrów. Symbol śnieżynki jest widoczny do głębokości bieżnika wynoszącej 4 milimetry. Jeżeli symbol ten nie jest już widoczny, wzrasta ryzyko wypadku i dlatego należy wymienić opony zimowe na nowe. Żaden inny producent opon nie może się pochwalić tym innowacyjnym rozwiązaniem.

tak to wygląda:

20221120_161603_resized.thumb.jpg.8a5534af461d4a64faa88519ef173418.jpg

20221120_161632_resized.thumb.jpg.6886dc90b106c804df82c2094300de6b.jpg

20221120_161655_resized.thumb.jpg.4ed1e69383209305f39ec1e9fea15b71.jpg

czyli przy moim użytkowaniu trzy max 4 sezony  i do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jeżdżę już rok na wielosezonowych Michelin Crossclimate+ SUV. Napęd 4/4. To moje pierwsze wielosezonowki, lepszych opon nigdy w życiu nie miałem. Zawsze były dwa komplety lato/zima klasa średnia. Zaraz po założeniu rok temu polecieliśmy w góry i trafiłem na mega śnieżyce, samochód trzymał się niesamowicie byłem mega zaskoczony, nie wspomnę już o hałasie którego w porównaniu do poprzednich opon prawie nie ma. Lato przejechały też rewelacyjnie w ogóle nie ma mowy o złej przyczepności przy wysokich temperaturach. Ja osobiście nie wrócę już do opon sezonowych. Oczywiście wychodzę z założenia że jak wielosezonowe to tylko klasy premium. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Niunius07 ile przez ten rok zrobiłeś km? Jak zużycie? 
 

ja już dobre parę lat jeżdżę na wielosezonkach, wcześniej miałem vredestein quatrak 5 i były spoko. W tamtym roku założyłem jakieś nowe quatrak pro, i po roku, jakieś 25kkm nadają się na śmietnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylicie kampera z osobówką, w mazdzie mam wielosezonowe nexena mają z 6 lat i wyglądają jak nowe. 

33 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

tak to wygląda:

20221120_161603_resized.thumb.jpg.8a5534af461d4a64faa88519ef173418.jpg

20221120_161632_resized.thumb.jpg.6886dc90b106c804df82c2094300de6b.jpg

20221120_161655_resized.thumb.jpg.4ed1e69383209305f39ec1e9fea15b71.jpg

czyli przy moim użytkowaniu trzy max 4 sezony  i do wymiany.

Po następnych 10 tys na zimę nie będą się nadawać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.