Skocz do zawartości

Adria Optima 89' ODBUDOWA I MODERNIZACJA


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Jako,że jest to mój pierwszy post na tym forum,chciałem się grzecznie przywitać i pozdrowić wszystkich pasjonatów karawaningu. 

Założyłem ten temat aby się poradzić i skonsultować temat całkowitej odbudowy i modernizacji starej Adrii Optimy w której wszedłem posiadanie.  Sprawa wygląda tak,że sama odbudowa  budy według mnie pochłonęła by ogrom czasu i funduszy a dalej pozostała by staruszką z lat 80tych. Tutaj proszę o opinie,co sądzicie na temat budowy calego nowego stelaża pod ściany i dach z spawanych profili aluminiowych i pokrycie go laminatem poliestrowo szklanym przy okazji zmieniając delikatnie kształty całej przyczepy na bardziej "wspolczesna"?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To jak ma być nowoczesnie, to po co budować stelaż. Sa gotowe sciany z:

 

"Płyta warstwowa, której zewnętrzna warstwa została wykonana z laminatu poliestrowo-szklanego, rdzeń płyty stanowi pianka polistyrenowa (XPS). Dzięki wysokiej oporności na promieniowanie UV, warunki pogodowe, a także zakres temperatur, świetnie sprawdza się jako płyta termoizolacyjna dla każdego rodzaju pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2022 o 16:42, Piotrekm13 napisał:

Zastanawiałeś się dlaczego żaden z producentów nie wpadł jeszcze na pomysł budowy przyczep na aluminiowych stelażach?

Może trzeba by to było opatentować...

 

Drewno w porównaniu z aluminium to wręcz wspaniały izolator cieplny, a i tak na drewnianym szkielecie tworzy się mostek termiczny. To co by było w przypadku aluminium? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, nomadka napisał:

Drewno w porównaniu z aluminium to wręcz wspaniały izolator cieplny, a i tak na drewnianym szkielecie tworzy się mostek termiczny. To co by było w przypadku aluminium? 

Wiem o tym. Post był po to aby sprowokować przemyślenia autora tematu. Skoro producenci nie wpadli na taki prosty i a pierwszy rzut oka wspaniały pomysł to musi być jakaś przyczyna.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Piotrekm13 napisał:

Wiem o tym. Post był po to aby sprowokować przemyślenia autora tematu. Skoro producenci nie wpadli na taki prosty i a pierwszy rzut oka wspaniały pomysł to musi być jakaś przyczyna.  

Wiem, że ty wiesz:rolleyes:. Mój wpis to tylko dalszy ciąg prowokacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2022 o 16:42, Piotrekm13 napisał:

Zastanawiałeś się dlaczego żaden z producentów nie wpadł jeszcze na pomysł budowy przyczep na aluminiowych stelażach?

Może trzeba by to było opatentować...

 

Nie trzeba patentować, wystarczy kupić Hymera Eribę na szkielecie, ale tu mamy chyba jednak stal.

Tu jest trochę info

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, filipert napisał:

Nie trzeba patentować, wystarczy kupić Hymera Eribę na szkielecie, ale tu mamy chyba jednak stal.

Tu jest trochę info

 

Ooo, to ciekawostka... Ale też z tego co wyczytałem to jest stalowy szkielet. Prawdopodobnie musi być całkowicie "schowany" w izolacji żeby nie robił mostka, oraz żeby wilgoć do niego nie dochodziła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2022 o 19:15, Piotrekm13 napisał:

Ooo, to ciekawostka... Ale też z tego co wyczytałem to jest stalowy szkielet. Prawdopodobnie musi być całkowicie "schowany" w izolacji żeby nie robił mostka, oraz żeby wilgoć do niego nie dochodziła. 

Faktycznie ciekawostka. Chociaż stalowy szkielet jest chyba tylko w najstarszym modelu z wypukłym przodem, w nowszych i większych już tego nie widać. Widocznie nie do końca się sprawdzał .1869808893_Zrzutekranu(214).thumb.png.f4115890386620ee8eed4a046aa7462a.png1993719333_Zrzutekranu(215).thumb.png.724b9b349428d4709eba79c0e3a6371c.png

Edytowane przez nomadka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałeś się dlaczego żaden z producentów nie wpadł jeszcze na pomysł budowy przyczep na aluminiowych stelażach?
Może trzeba by to było opatentować...
 

Moja ma taki stelaz
Wady;
1. Cena
2. Latwosc budowy
3. Waga
4. Mostki termiczne i kondensacja wody

Zalety;
1. Trwalosc
2. Odpornosc na przecieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, peja76 napisał:

Tak, Hymer cały czas robi tą linię (Touring) na szkielecie. Więc to nie jest tak, że 

W dniu 16.12.2022 o 10:20, nomadka napisał:

Widocznie nie do końca się sprawdzał .

Tylko w pozostałych modelach, zawsze równolegle stosowane były "bardziej tradycyjne" rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.