Skocz do zawartości

Konwersja Ducato


mac28

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Fotele prawdopodobnie od Sharana a tylne od Tourana. Produkuje a raczej przerabia je firma z woj.pomorskiego. Mają też uprawnienia do zmiany ilości miejsc. Niestety razem z obrotnicami są za wysokie i muszę obniżyć podstawy. Tylne są przesuwane i rozkładane. 

8 minut temu, polo63 napisał:

Witam, gratki zacięcia i gustu, będę obserwował postępy. A wszystko na 12V to bardzo dobry wybór (wiem po

Dziękuję bardzo. Miło że ktoś docenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, mac28 napisał:

Fotele prawdopodobnie od Sharana a tylne od Tourana. Produkuje a raczej przerabia je firma z woj.pomorskiego. Mają też uprawnienia do zmiany ilości miejsc. Niestety razem z obrotnicami są za wysokie i muszę obniżyć podstawy. Tylne są przesuwane i rozkładane. 

Jaki koszt kompletu foteli mniej wiecej?  W ogóle liczyłeś koszty zabudowy, w sensie materiału bez własnej pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, golob napisał:

Jaki koszt kompletu foteli mniej wiecej?  W ogóle liczyłeś koszty zabudowy, w sensie materiału bez własnej pracy

Fotele zamawiałem jakoś koniec zeszłego a początek tego roku i wtedy wyszły 8,6tys. Całość zabudowy planuje zamknąć w ok. 65tys. Tak mi wychodzi z obliczeń. Ceny wszystkich materiałów bardzo wzrosły jak wszystko inne ale na szczęście dużo kupowałem wcześniej. Zostały tylko płyty na meble, toaleta, markiza i ewentualnie podgrzewacz wody i solary. Takich pierdółek jak gniazdka itp nie liczę bo to już tak nie boli. Akumulator przełożę z przyczepy i jeśli nie podoła to wtedy wymienię. 

3 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

w szczególności interesuje mnie temat wygłuszenia , sam chciałem kiedyś wygłuszyć kabinę kampera, ciekaw jestem efektu końcowego

Ściana pod deską jest już wyciszona ale podłoga wyklejona tylko matami bitumicznymi. Na nie przyjdzie min. 32mm maty kauczukowej i będę próbował zrobić podłogę ze sklejki, tak jak na zabudowie. Zbliżyć poziomem i ogólnie żeby była równa. Oczywiście drzwi też jeszcze przede mną. Już teraz słyszę hałas silnika zza szyby i pod maską widzę miejsca do poprawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Suzu4x4 napisał:

sam chciałem kiedyś wygłuszyć kabinę kampera, ciekaw jestem efektu końcowego.

Ja jestem po wygłuszeniu ociepleniu szoferki w Ducato. Efekt jest taki, że faktycznie zmniejszył się hałas powodowany od kół, szosy itp. Silnik pracuje tak jak by bardziej miękko ale jego dźwięk dochodzi teraz z podszybia. Żeby to wyeliminować należało by pewnie zastąpić tą wykładzinkę, która jest na podszybiu i "wjechać" matami za całą deskę aż po szybę i dodatkowo od strony komory silnika próbować wygłuszyć.

Głównie zależało mi na ociepleniu szoferki, efekt będę weryfikować jak nastaną mrozy.

Kilka fotek moich prac:

 

20211030_150421.thumb.jpg.32bb092c5fdcc26de94aec2315b89392.jpg20211030_161715.thumb.jpg.bfb0d7e0b79500b5eecd5d30dd438c67.jpg20211030_163828.thumb.jpg.498c7b03a3ef18964393714e1051e8bb.jpg20220510_185313.thumb.jpg.f5906c92c3ff7f455c0774da3825739b.jpg20220512_185145.thumb.jpg.c7a441a12ee7bffe9797f1a33e799765.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, mac28 napisał:

Fotele zamawiałem jakoś koniec zeszłego a początek tego roku i wtedy wyszły 8,6tys. Całość zabudowy planuje zamknąć w ok. 65tys. Tak mi wychodzi z obliczeń. Ceny wszystkich materiałów bardzo wzrosły jak wszystko inne ale na szczęście dużo kupowałem wcześniej. Zostały tylko płyty na meble, toaleta, markiza i ewentualnie podgrzewacz wody i solary. Takich pierdółek jak gniazdka itp nie liczę bo to już tak nie boli. Akumulator przełożę z przyczepy i jeśli nie podoła to wtedy wymienię. 

Dzięki, fajnie to wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mac28 napisał:

Ściana pod deską jest już wyciszona ale podłoga wyklejona tylko matami bitumicznymi. Na nie przyjdzie min. 32mm maty kauczukowej i będę próbował zrobić podłogę ze sklejki, tak jak na zabudowie. Zbliżyć poziomem i ogólnie żeby była równa. Oczywiście drzwi też jeszcze przede mną. Już teraz słyszę hałas silnika zza szyby i pod maską widzę miejsca do poprawy. 

no to ma to sens. u mnie  to by nie przeszło bo i tak już jest dużo wyżej niż w zabudowie.

48 minut temu, Prusiak napisał:

Ja jestem po wygłuszeniu ociepleniu szoferki w Ducato. Efekt jest taki, że faktycznie zmniejszył się hałas powodowany od kół, szosy itp. Silnik pracuje tak jak by bardziej miękko ale jego dźwięk dochodzi teraz z podszybia. Żeby to wyeliminować należało by pewnie zastąpić tą wykładzinkę, która jest na podszybiu i "wjechać" matami za całą deskę aż po szybę i dodatkowo od strony komory silnika próbować wygłuszyć.

Głównie zależało mi na ociepleniu szoferki, efekt będę weryfikować jak nastaną mrozy.

Kilka fotek moich prac:

 

 

o czymś takim myślałem, tylko póki co trochę blokuje mnie myśl że jak wszystko jest fabrycznie poskręcane i nie trzeszczy to trochę się boję to rozbierać a już na pewno zrzucać deskę co by wypadało zrobić żeby dobrze wygłuszyć od komory silnika.

póki co zaniechałem pomysłu, jak coś mi zacznie skrzypieć lub piszczeć to może powrócę do tematu :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Prusiak napisał:

ale jego dźwięk dochodzi teraz z podszybia. Żeby to wyeliminować należało by pewnie zastąpić tą wykładzinkę, która jest na podszybiu i "wjechać" matami za całą deskę aż po szybę

 

IMG_20220724_191454.jpg

Weszły chyba 3 warstwy kauczuku 9mm. Po drugiej rozbierałem ponownie bo jakoś tak lekko wyszedł montaż i dołożyłem 3 warstwę. Więcej już nie wejdzie. 

Na zdjęciu nie widać ale słupki też oklejone 9mm. 

Może ktoś wie gdzie dostanę taką lekką sklejkę 12mm i 15mm.

IMG_20221001_123201.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mac28 napisał:

Truma dlatego że nie potrzebuje prądu, jest bezawaryjna i praktycznie bezobsługowa. Nadmuch 12v bo skoro mam wybór to lepiej iść w tą stronę. Możliwe że "dzikowanie" się spodoba. 

Zasilacz 230v na 12v bo wszystko zamierzam montować na niższe napięcie, zwłaszcza lodówkę i do tego będę niezależny w razie braku 230v.

Ogrzewanie podłogi w wersji 12v bo jest bezpieczniej, pewnie nie tak wydajne jak 230v ale ma tylko lekko podnieść temperaturę w okresie przejściowym. Nigdy nie miałem do czynienia z takim ogrzewaniem i tak naprawdę nie wiem czego się spodziewać. 

Poza tym webasto śmierdzi i hałasuje. Wiem, że jest dużo zwolenników i cenowo nawet nie można porównywać ale skoro mam wybór... 

Truma to najlepszy wybór. Ale ja jednak bym mierzył od razu w kombi. Odżałować ale raz i dobrze (mniej miejsca i sumaryczna kwota mniejsza niż przy zakupie osobnych urządzeń). 

Odnośnie ogrzewania podłogowego i zasilaczy to ja myślę, że nie ma co wyważać otwartych drzwi. Chyba temat dogłębnie przeanalizowany (jak i w ogóle budowa kampervana). Nic tylko czytać i stosować sprawdzone rozwiązania. Dość ryzykownie "jedziesz z tematem" eksperymentując :)

Po co w ogóle ogrzewanie elektryczne jak będzie truma? 

P.S. A masz jakieś doświadczenie w tych piankach i izolacjach? Bo ja teraz sobie wyciągnąłem silnik w swoim innym aucie i chciałem wygłuszyć komorę silnika (od strony silnika). Materiałów są setki... nie wiadomo co wybrać i ile wybrać..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, marek230482 napisał:

Truma to najlepszy wybór. Ale ja jednak bym mierzył od razu w kombi. Odżałować ale raz i dobrze (mniej miejsca i sumaryczna kwota mniejsza niż przy zakupie osobnych urządzeń

Przez chwilę myślałem o combi ale jednak potrzebuje prądu do działania a ja do końca nie wiem czy i jeśli to jak dużo będzie noclegów poza kempingami. Też nie wiem czy będę potrzebował solarow a przy "dzikowaniu" z combi raczej są konieczne. Wszystko to z Waszych doświadczeń po przesiadce na kampera/kampervana. Do tego opinie na temat combi nie są zachęcające. Podobno jest dość awaryjne ale to też wyczytane. 

Ogrzewanie podłogowe to taki kaprys, fajnie jak podniesie odrobinę temperaturę wewnątrz przy chłodniejszych nocach ale zdaje sobie sprawę że cudów nie będzie. Jeśli nie byłoby wersji 12v to nie ma szans żeby ktoś mnie namówił na chodzenie po 230v. Jakoś nie wydaje mi się to bezpieczne. Podgrzanie podłogi tylko w czasie pobytu na kempingu. 

Doświadczenia ani w materiałach ani w przebudowie aut nie mam żadnego ale fajnie jest je zdobywać. Wiele rzeczy nie wyjdzie jak potrzeba, wiele będzie trzeba poprawić ale chyba o to chodzi, każdy robi jak potrafi. Sam jestem ciekaw efektu, tak zabudowy jak wyciszenia. Szkoda jedynie że ta masa nie pozwala na wszystko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mac28 napisał:

Też nie wiem czy będę potrzebował solarow a przy "dzikowaniu" z combi raczej są konieczne.

Kombi dużo pracuje zimą, a zimą solary dość marne wiec to nie taka konieczność...

A jak wybudujesz - to zobaczysz jak coraz rzadziej będziesz wjeżdżał na kemping, ale wówczas zrobisz sobie taką elektrownię by ta mata mogła grzać...chociaż budując Vana i chcąc mieć podłogówkę zrobił bym wodną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna truma jaka nie pobiera prądu to te takie stare z metalową obudową z kratką. Co muszą mieć dziurę w podłodze :) oczywiście bez nawiewu. Każda inna truma pobiera prąd do elektrozaworu, iskrownika i sterownika. Nie mniej jednak to są i tak niewielkie ilości w porównaniu do lodówki na 12V. To jak już ma być tak oszczędnie to lepiej było kupić lodówkę gazową. Bo ta na 12V nie da CI spokojnego snu :)

Choć oczywiście przy dobrym aku to codzienne przejażdżki zbilansują zapotrzebowanie bez solarów. Zwróć tylko uwagę na to jaki masz system ładowania. Bo masz już całkiem nowego busa a tam są "inteligentne" alternatory. A to niestety spowoduje że nie naładujesz w pełni aku pokładowego (a czasem w ogóle). Wtedy będziesz potrzebował dodatkową ładowarkę. Ja mam starego dziadka ale i tak ładowarka bardzo wyraźnie podniosła mi prędkość i jakość ładowania aku pokładowego. Sam altek nie był w stanie zapewnić takiego rezultatu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, marek230482 napisał:

Każda inna truma pobiera prąd do elektrozaworu, iskrownika i sterownika.

To jest pomijalny prąd...dopiero wentylator zżera akumulator...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.