Skocz do zawartości

Koniec z przeglądami "zerowymi"


mymlon

Rekomendowane odpowiedzi

Gazeta Wyborcza pisze:

 

Od 22 września do rejestracji używanego samochodu z importu wystarczy wydany za granicą dowód rejestracyjny z datą kolejnego badania technicznego.

 

Zmiany wymusiła Komisja Europejska. Początkowo Polska nie chciała się zgodzić, bo prawo unijne dopuszcza dodatkowe badania ze względu na bezpieczeństwo drogowe. KE pozwała Polskę do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Ten orzekł, że nasze przepisy naruszają europejskie prawo swobodnego przepływu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma aktualnego przeglądu wystarczy zwykły i po sprawie

 

Jeśli nie będzie mieć ważnego badania UE trzeba będzie robić pierwsze tak jak teraz

 

Zostaje w kieszeni kasa na lody...

 

Obawiam się ,że przy nowym układzie badań to jeszcze kasy na kilka lodów trzeba będzie dołożyć :)

 

W Holenerskim dowodzie nie ma DMC czy masy własnej , czy nacisków osi , co zrobi Pani z okienka ? - skierowanie na ustalenie danych - koszt 60 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Holenerskim dowodzie nie ma DMC czy masy własnej , czy nacisków osi , co zrobi Pani z okienka ? - skierowanie na ustalenie danych - koszt 60 PLN

 

Nie prawda :) .W Holenderskim NOWYM ( zielonym ) dowodzie rejestracyjnym są PRAWIE wszystkie dane potrzebne do rejestracji oprócz: wysokości przyczepy , rozmiaru opon i ich parametrów oraz ...koloru przyczepy :) . Brakuje też w nim wpisu o ważności przeglądu technicznego ( do dowodu rej. w NL przeglądów technicznych nie wpisuje się ) . Osobnym dokumentem o przeprowadzonych i ważnych przeglądach technicznych w NL ( może żle to napiszę ale zaryzykuję :) ) jest ''keuringsraaport'' ważny dla przyczep kempingowych w NL ( o ile się nie mylę ) co najmniej 2 lata. Przeglądy ''0'' wcale się nie skończą dla sprowadzanych przyczep z NL też z tego powodu , że mało która sprowadzona przyczepa z NL posiada ważny ''keuringsraaport''. Sprzedawcy w NL nie opłaca sie przed sprzedażą robić przeglądu technicznego i wydawać na niego kilkaset euro ( dokładnie 320 euro :) ).

Nawet gdyby sprowadzona przyczepa z NL miała ważny przegląd techniczny aż 2 lata to i tak nie będzie taniej przy jej zarejestrowaniu w PL , bo znając życie , zapewne dojdzie koszt tłumaczenia zaświadczenia o przeprowadzonym przeglądzie technicznym w NL . Smutne w tym wszystkim jest też to , że mając w ręku przetłumaczone zaświadczenie o ważności przeglądu technicznego na 2 lata - to i tak w WK do dowodu rejestracyjnego wpiszą jego ważność 1 rok ( takie przepisy w PL ). Teraz z kolei nasuwa się pytanie: 1 rok ważności od kiedy ? Od daty przeprowadzonego przeglądu w NL czy też ( w przypadku np. ważności przeglądu jeszcze przez 1 rok , 11 miesięcy i 20 dni ) od daty zarejestrowania przyczepy w PL ?

Coś mi sie wydaje to , że będzie ciągle pod górkę :)

post-96205-imported-09aaae25-b00b-4031-b8fa-8b05ea56afc5_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.