Jump to content
Iven

Jakie ubezpieczenie auta ze względu na assistance ?

Recommended Posts

Iven

Cześć. Za kilka dni odbieram auto z salonu , którym będę holował budkę ( na pewno też za granicą ) i chciałem Was podpytać jakie ubezpieczenie wybrać ze względu na powyższe . Do wyboru mam PZU i Generali . Pierwsza firma oferuje 1200 km od domu (Toruń) , druga bez limitu ....na ile tym dwóm firmom można ufać odnośnie tych zapisów ? Czy macie jakieś doświadczenia , zarówno te pozytywne i negatywne ? Z góry dzięki ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
19 minut temu, Iven napisał:

Cześć. Za kilka dni odbieram auto z salonu , którym będę holował budkę ( na pewno też za granicą ) i chciałem Was podpytać jakie ubezpieczenie wybrać ze względu na powyższe . Do wyboru mam PZU i Generali . Pierwsza firma oferuje 1200 km od domu (Toruń) , druga bez limitu ....na ile tym dwóm firmom można ufać odnośnie tych zapisów ? Czy macie jakieś doświadczenia , zarówno te pozytywne i negatywne ? Z góry dzięki ...

Generali nie będzie holować podpiętej przyczepy. Czemu nie inni ubezpieczyciele ? są przynajmniej dwie oferty, gdzie po awarii auta zabiorą budkę - 1200 lub 1500km.

z tych dwóch wybrałbym Generali

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iven
14 minut temu, maarec napisał:

 

 

14 minut temu, maarec napisał:

Czemu nie inni ubezpieczyciele ?

Auto będzie w leasingu i jak to w takich przypadkach bywa , wybór ubezpieczyciela jest zawężony , jeśli chcesz innego , to wiąże się to z dodatkową opłatą .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
3 minuty temu, Iven napisał:

 

Auto będzie w leasingu i jak to w takich przypadkach bywa , wybór ubezpieczyciela jest zawężony , jeśli chcesz innego , to wiąże się to z dodatkową opłatą .....

200, max 300 zł netto... Holowanie zestawu przez 1000km - 10.000zł. Nie zawsze oszczędności mają sens :P

Oczywiście często oferty leasingowe / dilerskie są bardzo tanie, często pisane na osobnych OWU i bez możliwości dopłaty za różne dodatki - jak np lepszy assistance.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iven
2 minuty temu, maarec napisał:

Nie zawsze oszczędności mają sens

To jest tak oczywiste jak 2+2=5 :D , o jakich firmach piszesz ?(może jak im zasugeruję ) to coś się da zrobić ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
17 minut temu, Iven napisał:

To jest tak oczywiste jak 2+2=5 :D , o jakich firmach piszesz ?(może jak im zasugeruję ) to coś się da zrobić ...

aaa :) to już wiedza warta rozmowy telefonicznej :) sprawdzenia oferty :P

znają się na robocie, niech poszukają :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klimator

Brałem akurat ostatnio w Hestii pakiet z ASS Turbo (do 1500km za granicą, w Polsce bez limitu) i jeżeli cepka była spięta z autem to holują również przyczepę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cikos

Zwróć też uwagę na to, żeby był transport pasażerów w ubezpieczeniu, nie tylko holowanie, bo nie zawsze jest to takie oczywiste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii
13 godzin temu, maarec napisał:

Generali nie będzie holować podpiętej przyczepy. Czemu nie inni ubezpieczyciele ? są przynajmniej dwie oferty, gdzie po awarii auta zabiorą budkę - 1200 lub 1500km.

z tych dwóch wybrałbym Generali

Marku będzie holować, pod warunkiem że przyczepa ma Asistance również wykupione w tym towarzystwie. Miałem zapewnienie mailowe w tej sprawie z Generali. Nie pamiętam tylko czy w wypadku gdy zepsuje się auto a budka jest ok, limit holowania budki nie był 500 km. 

Osobiście roztrwoniłem pieniążki w kasynie o nazwie Uniqa. Nazwa słaba (kojarzy mi się z unikaniem wypłaty wygranej), ale holowanie zagraniczne 1200 km w tym również przyczepa.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
Teraz, Tomii napisał:

Marku będzie holować, pod warunkiem że przyczepa ma Asistance również wykupione w tym towarzystwie. Miałem zapewnienie mailowe w tej sprawie z Generali. Nie pamiętam tylko czy w wypadku gdy zepsuje się auto a budka jest ok, limit holowania budki nie był 500 km. 

Osobiście roztrwoniłem pieniążki w kasynie o nazwie Uniqa. Nazwa słaba (kojarzy mi się z unikaniem wypłaty wygranej), ale holowanie zagraniczne 1200 km w tym również przyczepa.  

Tak, ale pytanie było o holowanie budki po awarii auta z assistance samochodu. Uniqa ma max 1200 i taki sam limit dla podpiętej przyczepy. 

Uniqa ok, niestety autocasco po zakupie AXA okrojone, brak ważnych dodatków. Cena przeważnie bdb, jakość akceptowalna przy pakiecie max.  Dla tej firmy pracujemy rodzinnie 32 rok... wcześniej do 1998r pod nazwą filar. Ktoś kojarzy? Mam jeszcze gadżety z tamtych lat 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii
3 minuty temu, maarec napisał:

Tak, ale pytanie było o holowanie budki po awarii auta z assistance samochodu.  

Tak jak wcześniej napisałem. W wypadku gdy zepsuje się auto ubezpieczone w Generali, będą holować również przyczepę podpiętą do zepsutego auta, pod warunkiem że będzie ona miała u nich wykupiony Asistance. 

 

Screenshot_20220921_224017_com.google.android.gm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

ADAC rulez :lol:

18 minut temu, Tomii napisał:

Tak jak wcześniej napisałem. W wypadku gdy zepsuje się auto ubezpieczone w Generali, będą holować również przyczepę podpiętą do zepsutego auta, pod warunkiem że będzie ona miała u nich wykupiony Asistance. 

 

Screenshot_20220921_224017_com.google.android.gm.jpg

ciągnął :angry: ciagnąć można coś innego, auto holuje przyczepę

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
10 godzin temu, jacekzoo napisał:

ADAC rulez :lol:

ciągnął :angry: ciagnąć można coś innego, auto holuje przyczepę

ADAC oczywiście ok, trzeba tylko na bieżąco monitorować sytuację. Coraz więcej słyszy się  w internetach o problemach, jeżeli np holowanie uszkodzonego pojazdu jest do domu.... a ten dom ma adres inny niż w Niemczech. Trzeba czytać, żeby nie zostać później z ręką w nocniku. 

Dla kamperów produktem podobnym jest nasz PZM, który ma dobrą jakość usług (ale limit max 1000km), jednak dla zestawu wyjdzie on drogo gdyż optymalnie jest zakupić aż 4 pakiety aby być chronionym w każdej sytuacji.

Jedno jest pewne - ilość świadczonych usług holowania kamperów i przyczep rośnie lawinowo - tak jak i ceny tych usług  i pakietów assistance.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś
W dniu 22.09.2022 o 09:34, maarec napisał:

Jedno jest pewne - ilość świadczonych usług holowania kamperów i przyczep rośnie lawinowo - tak jak i ceny tych usług  i pakietów assistance.

Już pomijając kampery i przyczepy, inflację, Putina, ceny paliw - "lawinowy" wzrost cen assistance'u mnie nie dziwi. Akurat z małżonką, to my tak po staremu, ogarniamy we własnym zakresie 4 na 5 przypadków, kiedy inni wzywaliby assistance, ot, nawet pamiętamy żeby zatankować, tak przeważnie jest szybciej :) (jakiś pech, 3x wymiana koła w ciągu ostatnich 3 tygodni, yeeah, lubię to, człowiek aż czuje że żyje). 

Ale tak to już jest. że za komfort się płaci, jak się płaci, to się korzysta, jak się korzysta, to polisa musi się cenić... Jak kiedys padał aku, szybciej było "pożyczyć" prądu od przejeżdzającego taksówkarza (brali za to symboliczną opłatę i zwykle mieli przewody) niż czekać na assistance, a teraz to się nawet do samochodu nie dostaniesz (powodzenia z użyciem grota "awaryjnego" po kilku latach fizycznego nieużywania zamka, zresztą, kto by umiał zdjąć zaślepkę z zamka, jak instrukcja w schowku w aucie :) ), nie mówiąc o odblokowaniu elektrycznego hamulca ręcznego, żeby się sholować we własnym zakresie itp. (a tak w ogóle to tylko najgorsze ciule i blokowe ofermy doładowują czsami akumulator :)). Jeśli jakieś 70-80 procent nowych samochodów nie ma zapasu ani nawet koła dojazdowego? Kapeć? No to laweta... Nawet jak ma, to wytargaj taką 18-kę czy jeszcze cięższego okrągłego potwora do jakże modnego dzisiaj SUVa, choćby była to dojazdówka, też duże i ciężkie, i zmień - akurat dzień po manikiurze :) , od tego masz przecież assistance, dzwonisz. Coraz więcej dróg ekspresowych i autostrad - trzeba dojechać tam z paliwem, żeby zmienić koło, sholować.  W zasadzie poza akumulatorem, kołem, dostarczeniem paliwa i zatrzaśniętymi kluczykami, jakikolwiek problem powodujący że samochód nie jedzie - laweta, bo nic nie ogarniesz na miejscu na ulicy, nawet przysłowiowego "paska klinowego"... Tanie assistance - to już było i se ne vrati

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
12 godzin temu, czyś napisał:

Już pomijając kampery i przyczepy, inflację, Putina, ceny paliw - "lawinowy" wzrost cen assistance'u mnie nie dziwi. Akurat z małżonką, to my tak po staremu, ogarniamy we własnym zakresie 4 na 5 przypadków, kiedy inni wzywaliby assistance, ot, nawet pamiętamy żeby zatankować, tak przeważnie jest szybciej :) (jakiś pech, 3x wymiana koła w ciągu ostatnich 3 tygodni, yeeah, lubię to, człowiek aż czuje że żyje). 

Ale tak to już jest. że za komfort się płaci, jak się płaci, to się korzysta, jak się korzysta, to polisa musi się cenić... Jak kiedys padał aku, szybciej było "pożyczyć" prądu od przejeżdzającego taksówkarza (brali za to symboliczną opłatę i zwykle mieli przewody) niż czekać na assistance, a teraz to się nawet do samochodu nie dostaniesz (powodzenia z użyciem grota "awaryjnego" po kilku latach fizycznego nieużywania zamka, zresztą, kto by umiał zdjąć zaślepkę z zamka, jak instrukcja w schowku w aucie :) ), nie mówiąc o odblokowaniu elektrycznego hamulca ręcznego, żeby się sholować we własnym zakresie itp. (a tak w ogóle to tylko najgorsze ciule i blokowe ofermy doładowują czsami akumulator :)). Jeśli jakieś 70-80 procent nowych samochodów nie ma zapasu ani nawet koła dojazdowego? Kapeć? No to laweta... Nawet jak ma, to wytargaj taką 18-kę czy jeszcze cięższego okrągłego potwora do jakże modnego dzisiaj SUVa, choćby była to dojazdówka, też duże i ciężkie, i zmień - akurat dzień po manikiurze :) , od tego masz przecież assistance, dzwonisz. Coraz więcej dróg ekspresowych i autostrad - trzeba dojechać tam z paliwem, żeby zmienić koło, sholować.  W zasadzie poza akumulatorem, kołem, dostarczeniem paliwa i zatrzaśniętymi kluczykami, jakikolwiek problem powodujący że samochód nie jedzie - laweta, bo nic nie ogarniesz na miejscu na ulicy, nawet przysłowiowego "paska klinowego"... Tanie assistance - to już było i se ne vrati

Jest towarzystwo, które daje assistance gratis, działający po awarii pojazdu do samego oc.  Ogarnie prawie każdą sytuację w Polsce, ma nawet samochód zastępczy na 2 dni.

Oczywiście długoterminowy assistance z dobrymi usługami w Pl i Eu musi być drogi.

Osobiście do samochodu nigdy nie wzywałem a kilka razy w ostatnich latach mogłem. Przewody jednak zawsze mam w schowku.

Assistance domowy - ostatnio w dniu wczorajszym zabrali telewizor, za 2 tygodnie wróci naprawiony w gratisie 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...