Skocz do zawartości

Zakup akumulatora, solar, regulator i przetwornice. Dethleffs


Teodor2424

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako że nowy dla mnie domek odkupilem z rozwalonym aku i słabej jakości panelem elastycznym chyba 100w bądź nawet mniej muszę zaopatrzyć się w akcesoria jak w tytule. 

Przyczepa posiada instalacje 12v. Oraz jakiś energoblok o którym nic nie wiem. 

Moje potrzeby:

Dzikus 2-4 dni docelowo mała autonomia bez szaleństw energetycznych. 

Oświetlenie wnętrza - lampki led

Mover

Wentylatory od ogrzewania truma 12v

Pompka wody i kibelka. 

Przetwornica jakaś 1200-1500w, używana do ładowania telefonów, laptopa, od czasu do czasu elektryczne gadżety hulajnoga, deskorolka. 

Celuje w aku LiFePo4 100A (tylko jakiej firmy z bms i bluetooth) muszę mieć go w szafce przy nadkolu. 

Solar 200-270W (jaki i jakiej firmy) 

Regulator mppt chyba warto dołożyć do victron? Tylko jaki model? 

A przetwornice miałem w poprzedniej cepce i poszła łącznie z nią. (epever ip1500) 

W załączniku moja instalacja 230 białe przewody  i 12 czarne przewody. 

Czy muszę kupować dodatkowa specjalną ładowarkę do ładowania aku LiFePo4 gdy przyczepka  będzie podpięta pod 230v i stała np w garażu i jak ja podpiąć ? Czy ten energoblok Jest jako tako jakąś ładowarką? 

 

20220829_181626.jpg

20220829_182236.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja tutaj chce szybko coś nakombinować i kupić a nikt nie chce mi podpowiedzieć i pomóc? 

Mam zamiar to zrobić w przyszłym tygodniu więc koledzy i koleżanki liczę na pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Teodor2424 napisał:

a nikt nie chce mi podpowiedzieć i pomóc? 

Mam zamiar to zrobić w przyszłym tygodniu więc koledzy i koleżanki liczę na pomoc. 

Witaj Kolego...

Widzisz ... to wszystko o co pytasz było już omawiane dziesiątki razy na różnych wątkach a Ty proponujesz założyć kolejny - enty już wątek w podobnej sprawie...

Może naprawdę spróbuj Kolego odnaleźć tematy, o które pytasz w już kiedyś omawianych wątkach na forum, zanim napiszesz, że nikt nie chce Ci pomóc ?

Pzdr

Włodek

PS - w prawym górnym rogu strony głównej jest wyszukiwarka - naprawdę spróbuj z niej skorzystać ...

 

 

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Wątki czytam już od kilku kilkunastu dni, dziesiątki stron, dziesiatki off topów. Przeczytałem wszystko a i tak nie ma tam konkretnej odpowiedzi. Każdy szuka co innego do innego stylu za inne pieniądze. 

Ja chyba wyrazilem jasno moje oczekiwania? 

Interesują mnie z jakiej firmy solary i akumulatory LiFePo4. Co do regulatora victron jestem przekonany z tym że nie wiem jaki amperaż. 

PS szukajka przede wszystkim. Mam to za sobą. I dalej w kropce i niewiedzy 

Liczę na fachowość co niektórych forumowiczów jak to podpiąć w obecnym układzie cepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Teodor2424 napisał:

Liczę na fachowość co niektórych forumowiczów jak to podpiąć w obecnym układzie cepki.

Podpięcie akurat akumulatora + baterii nie jest szczególne Kolego trudne pod jednym warunkiem - że wiesz jednak coś o układzie elektryki w Swojej przyczepce a szczególnie wskazana jest wiedza w temacie posiadanego energobloku ale  tutaj akurat Ty piszesz, iż:

11 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Przyczepa posiada instalacje 12v. Oraz jakiś energoblok o którym nic nie wiem. 

Tu może być największy kłopot.

U mnie w przyczepce bez kłopotu podpięty został do układu przyczepki zarówno akumulator jak i solar jak i moover jak i zasilanie z auta 12 V a całość została zasilona dodatkowo z 230 V z ładowarki moovera - to się wszystko da zrobić - nie jest to szczególnie trudne, ale musisz o Swoim energobloku cokolwiek wiedzieć - mieć do niego jakiś schemat, bo to tu się robi część wspólna wszelkich układów  12V/230 V w przyczepce.

Polecę Ci dobrą firmę od takiej elektryki i energetyki - Kolega mój zajmuje się głównie powyższymi zagadnieniami w jachtach, ale schematyka jachtu w temacie 12 V / 230 V / solary / akumulatory nie odbiega jakoś szczególnie od schematyki tych układów w przyczepce.

Jak sobie sam nie poradzisz i polegniesz na tej tematyce to masz poniżej kontakt do mego dobrego Kolegi - pokłoń się memu Koledze Krzysiowi od Burego Kocura i poproś o pomoc

http://el-marine.com/

Pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Ja tutaj chce szybko coś nakombinować i kupić a nikt nie chce mi podpowiedzieć i pomóc? 

Mam zamiar to zrobić w przyszłym tygodniu więc koledzy i koleżanki liczę na pomoc. 

Tak jak napisał @BuryKocur, tematy mocno wyjaśnione na forum.

Chętnie bym pogawędził od nowa ale są inne obowiązki. Podpowiem jednak kilka spraw:

1. Dokładnie oblicz zapotrzebowanie na energię u Ciebie i określ co będzie pobierać największy prąd, bo skoro 

19 godzin temu, Teodor2424 napisał:

 do ładowania telefonów, laptopa, od czasu do czasu elektryczne gadżety hulajnoga, deskorolka.

to dlaczego

19 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Przetwornica jakaś 1200-1500w,

może starczy 300W albo 500W?

 

2. Zacznij od rozeznania co masz i zrób swój schemat, wtedy łatwiej będzie ogarnąć podpowiedzi. Tu przykłady schematów:

 

 

no cały ten wątek to skarbnica wiedzy :ok:

 

19 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Solar 200-270W (jaki i jakiej firmy) 

ja polecam Victron, dobra firma, ale sam nie kupiłem bo sporo kasy. Tutaj raczej nikt konkretu nie poda na tacy, sam musisz przewertować rynek i bardziej liczy się jakiego typu jest panel i jak zbudowany niż jakiej firmy (znów temat obszerny omówiony w powyższym wątku)

19 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Celuje w aku LiFePo4 100A (tylko jakiej firmy z bms i bluetooth

do tego polecam ten wątek

Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego - Elektryka i elektronika - Karawaning.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem te wszystkie wątki przeanalizowałem..... 

Ciezko wam uwierzyć w to że czytałem, i skąd mam teraz wiedzieć jakiej firmy aku w tej chwili LiFePo4 jest polecany? 

Solary też są różne. 

Powiem tak ja celuje w jakość a nie budżetowy sprzęt. Kasa na drugim miejscu, ale też nie chcę się zbytnio wygłupiać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Teodor2424 napisał:

Już pisałem te wszystkie wątki przeanalizowałem..... 

Ciezko wam uwierzyć w to że czytałem, i skąd mam teraz wiedzieć jakiej firmy aku w tej chwili LiFePo4 jest polecany? 

A jaki masz budżet na ten lifepo4? A co do poleceń to co można polecać skoro produkty są stosunkowo nowe na rynku. Ja mam Lifepo4 100Ah od GreenCella - działa już 2 sezon. Sporo osób ma najtańszego Volta - @Tomii ostatnio miał ze swoim przygody i wymienili mu na gwarancji w ekspresowym tempie. Wg mnie Volt, Greencell i Enerblock to jedno i to samo, tylko pod różnymi brandami. 

IMO nie kupuj żadnego noname tylko coś firmowego co w jakiś sposób pozwoli Ci spać spokojnie mając świadomość, że za tym stoi jakaś firma, która daje gwarancję. Czyli GreenCell, Volt, Enerblock, Kon-TEC itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do solara i regulatora to możesz zadzwonić do @tarapukuara i na pewno coś Ci dobierze,  ja jestem zadowolony.

Energoblok, a raczej zasilacz, masz podobny do mojego, ale nie jest taki sam. Aku/regulator podłączasz na 90% do BAT, lecz pierw musisz odłączyć tam podłączone przewody i je zaizolować, one idą na 90% do wtyczki samochodu. Jak chcesz dodatkowo mieć zasilanie z samochodu, to trzeba zastosować przekaźniki.

Zasilacz raczej nie ma ładowarki, więc musisz zakupić, raczej dedykowaną do lifepo4.

Edytowane przez lbuster (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Ja bym się nie upierał na siłę przy Victron'ie w Twoim przypadku, choć to chyba najlepsza marka, ale i cena najwyższa. Amperasz dobierasz do panelu, do 200-270W na styk powinien wystarczyć 20A. Regulator nie powinien cały czas chodzić blisko 100%.

Wybierając regulator 20A raczej takie samo będziesz miał ograniczenie na odbiorniki 12V podłączone na wyjściu regulatora - spokojnie powinno wystarczyć, jeżeli prądożerne odbiorniki podłączysz bezpośrednio do Aku.

 IMO

10 godzin temu, Teodor2424 napisał:

Co do regulatora victron jestem przekonany z tym że nie wiem jaki amperaż

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Teodor2424 napisał:

i skąd mam teraz wiedzieć jakiej firmy aku w tej chwili LiFePo4 jest polecany? 

Solary też są różne. 

może obrazowo przedstawię odniesienie do Twoich pytań:

wejdź na forum motoryzacyjne i zapytaj jakie auta są teraz polecane na dojazdy do pracy ;)

 

Godzinę temu, Teodor2424 napisał:

Ciezko wam uwierzyć w to że czytałem

Tobie jest trudno uwierzyć, że nie możemy Ci z czystym sumieniem polecić konkretnych produktów. Skoro czytałeś, to wiesz, że wybór nie jest łatwy i słusznie masz mętlik, bo jest tak duża różnorodność sprzętów, że każdy ostatecznie sam podejmuje decyzję.

Nie traktuj moich wypowiedzi gburowato/złośliwie naprawdę nie da się napisać "obecnie najlepsze solary to suntech..."

Zacznij od tego co napisałem: obliczenia i schemat

Potem coś podpowiemy na pewno :)

20 minut temu, lbuster napisał:

. Ja bym się nie upierał na siłę przy Victron'ie w Twoim przypadku, choć to chyba najlepsza marka, ale i cena najwyższa.

Ja kupiłem Victrona ponieważ chciałem mieć możliwość ograniczania prądu ładowania, gdyby nie ta funkcja, pewnie byłby Tracer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, filipert napisał:

Ja kupiłem Victrona ponieważ chciałem mieć możliwość ograniczania prądu ładowania

Właśnie dla tego napisałem, że w przypadku @Teodor2424 nie jest on niezbędny, bo chce lifepo4 i ograniczanie przy 270W raczej będzie zbędne ;)

14 minut temu, filipert napisał:

pewnie byłby Tracer

Mam i złego słowa nie powiem, choć były testy mówiące, że czasami może się pogubić. Ja tego nie zauważyłem, ale żadnych dedykowanych testów nie robiłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do solarow to jakie działają nawet przy zacienieniu? Ostatnio miałem elastyczny 160W plus tracer1210an i chodziło to z kwasiakiem 90Ah nawet racjonalnie ale Trochę mocy brakło na koniec dnia. A jak już się posiedziało przy światłach do późnej nocy to żaróweczki ledowe przygaszaly nie mowiac już o tym ze przetwornica nawet nie wystartowała

Z chęcią spróbowałbym drugi raz flexi panel, bo podoba mi się jego płaskość i sposób montażu bez otworów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Teodor2424 napisał:

A co do solarow to jakie działają nawet przy zacienieniu?

Przy zacienieniu coś tam dają, ale ja bym na to w ogóle nie liczył - procent czy promil wydajności.

A co do sztywnych czy elastycznych, to co osoba to inna opinia. Ja, jakbym nie musiał, to bym nie szedł w elastyczne ;)

Jak Ci przygasały ledy, to już był wydojony aku prawie do zera, przez co się niszczył i co kolejne użycie był słabszy. Sam aku 90 bez solara powinien Ci wytrzymać weekend z oszczędnym używaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, lbuster napisał:

Co do solara i regulatora to możesz zadzwonić do @tarapukuara i na pewno coś Ci dobierze,  ja jestem zadowolony.

Energoblok, a raczej zasilacz, masz podobny do mojego, ale nie jest taki sam. Aku/regulator podłączasz na 90% do BAT, lecz pierw musisz odłączyć tam podłączone przewody i je zaizolować, one idą na 90% do wtyczki samochodu. Jak chcesz dodatkowo mieć zasilanie z samochodu, to trzeba zastosować przekaźniki.

Zasilacz raczej nie ma ładowarki, więc musisz zakupić, raczej dedykowaną do lifepo4.

Zasilacz mam taki jak na foto. Mam nawet do niego kwity i jakieś schematy. Tylko opis nie po polsku. 

Z samochodu mam zasilanie wszystkiego nawet lodówka chodzi na 12 z auta. Chciałbym to zachować. Ale napewno ładowarkę 230v pod LiFePo4 tez trzeba by podłączyc i żeby to wszystko było sprzężone. 

20220829_182822.jpg

20220915_174135.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.