Skocz do zawartości

DMC w małej przyczepie - sprawdź zanim kupisz


Altus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

        małe, lekkie przyczepy zwykle nie przekraczają 1000 kg DMC. Miałem już 3 takie - długość ok 3,5 m a DMC koło 900 kg. Na wiosnę szukałem kolejnej o takich gabarytach dla naszej dwójki + pies. Znalazłem nieco większą ale lekką w odległości ok. 540 km, dlatego też starałem się dowiedzieć jak najwięcej o stanie techn. zobaczyłem sporo dosłanych zdjęć, sprawdziłem status prawny, słowem - żeby nie jechać na darmo. Nie zwróciłem uwagi na jedno - DMC. Jesteśmy na miejscu, stan techniczny ok. dobijamy targu,  spisujemy umowę. Jakież było moje zdziwienie, gdy zobaczyłem w dowodzie DMC 1350 kg! Masa własna o ile pamiętam 870 kg i niespotykana ładowność 480 kg. Mój holownik ma DMC 2160 kg, czyli zestaw przekracza 3,5 T o 10 kg. Chcąc zostać w przedziale poniżej 3,5 T DMC zrezygnowałem z zakupu. To informacja dla kupujących - trzeba sprawdzać DMC również w mniejszych przyczepach. Nie był to jakiś nietypowy model np. do przewożenia motocykli, tylko zwykła 390 cm długości. Stracony dzień oraz koszty przejazdu.

pozdrawiam

Altus

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie wierzę. Przecież od DMC się zawsze wszystko zaczyna, bo jak nie za słaby holownik, to kategoria ogranicza. A jak nic nie ogranicza, to chociaż świadomość czy e-tolla trzeba będzie mieć zainstalowanego. 
No ale przy emocjach zakupowych, czasem zapominamy sprawdzić nawet najprostszej rzeczy. 
Jaka była klasa tej przyczepy i rocznik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek, przyjechał klient kupić moją wcześniejszą przyczepę (DMC 1500, MW 1000 - Knaus 400TS). Przed jego przyjazdem kilka razy mowiłem mu, że ma takie DMC ale chyba mu to nie przeszkadzało. Po 9 miesiacach po zakupie dzwoni i mówi że przekracza 3,5T o 10kg i co m zrobić :)  Zasugerowałem zmianę samochodu lub DMC przyczepy. Z tego co mi wiadomo udało mu się zmniejszyć to DMC załatwiając papiery i przechodząc całą procedurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Tomii napisał:

Nie no nie wierzę. Przecież od DMC się zawsze wszystko zaczyna, bo jak nie za słaby holownik, to kategoria ogranicza. A jak nic nie ogranicza, to chociaż świadomość czy e-tolla trzeba będzie mieć zainstalowanego. 
No ale przy emocjach zakupowych, czasem zapominamy sprawdzić nawet najprostszej rzeczy. 
Jaka była klasa tej przyczepy i rocznik? 

Oczywiście, tyle że holownik ma Q1 1500 kg - miałem spory zapas. Przy założeniu, że kupuję małą przyczepę (3,5 do 4m długości wewn.), które zwykle mają DMC nie przekraczające 1 T, do głowy mi nie przyszło, że może mieć takie duże DMC. Przyczepa to WEINSBERG 390 QD. Rocznik 2019. Taka:

image.png.6cb84e5dd6470fefbcd53dea48958666.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Altus napisał:

Oczywiście, tyle że holownik ma Q1 1500 kg - miałem spory zapas. Przy założeniu, że kupuję małą przyczepę (3,5 do 4m długości wewn.), które zwykle mają DMC nie przekraczające 1 T, do głowy mi nie przyszło, że może mieć takie duże DMC. Przyczepa to WEINSBERG 390 QD. Rocznik 2019. Taka:

image.png.6cb84e5dd6470fefbcd53dea48958666.png

 

Ta przyczepa jest homologowana w zakresie 1000-1350 kg. Bez problemu można zmniejszyć jej DMC o te 50 kg jeśli przekraczałeś DMC zestawu o 10 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz wszystko zarówno DMC w górę jak i w dół  ale nie szalej za bardzo z obniżaniem bo jak dołożysz solary , mowery , bagażnik na rowery i inne bajery to możesz się zdziwić ile to waży . Powodzonka :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Krzysztof57 napisał:

Uzupełniłbym uwagi i wnioski wynikające z opisywanych tu sytuacji o dobry zwyczaj zważenia przyczepy przed zakupem.

Już widzę oczyma wyobraźni dostępne wagi najazdowe u każdego handlarza przyczepami. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, janm napisał:

Tu masz wszystko zarówno DMC w górę jak i w dół  ale nie szalej za bardzo z obniżaniem bo jak dołożysz solary , mowery , bagażnik na rowery i inne bajery to możesz się zdziwić ile to waży . Powodzonka :hej:

Dzięki za info. Może kiedyś się przydać. W momencie zakupu zadzwoniłem do znajomego, który kiedyś chciał zmienić DMC, wg jego wiedzy nie było to możliwe. Dlatego też nie drążyłem tematu i zakup odpuściłem. Tymczasem kupiłem inną z DMC 1200 kg. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.