Jump to content
Skiperr

Idzie nowe 5 - Hobby Prestige 560 WFU ^_^

Recommended Posts

ukasz6
2 godziny temu, Skiperr napisał:

No i sie urodzil kolejny problem. Byłem dzis na wadze z Hobbiakiem i ku mojemu zdziwieniu moim oczom ukazal sie wynik jak na foto. 

Przyczepa moze 10l wody z max 50l. Brak drugiej butli Alugas ktora chce dokupic. No i w zasadzie wszelakich innych pierdol ktore mozna jeszcze z czasem dokupic. Bedzie chyba trzeba jakos pozbyc sie agm na rzecz lifepo i jeszcze inaczej kombinowac...

Screenshot_20220923-131716_Gallery.jpg

Ja przed wyjazdem ważyłem swój zestaw (volvo V60 CC D4 AWD i hobby 540 UL 2020) i wyszło równe 3820 kg (wszystko na full, włącznie z pełnym bakiem, 3 osobami, w przyczepie 25 L wody czyli połowa). .Przyczepa ma DMC 1750 i na wadze pokazało się 1722 kg:D więc jestem przed limitem, ale nie za dużo. Tak czy inaczej napchałem już wszystkiego co chciałem włącznie z 2 rowerami. 

Jakie masz DMC? W sumie Twoja przyczepa jest trochę większa, ale znowu nie aż tyle żeby różnica w wadze była tak duża. Ja też jestem ciężko doposażony - aku, TV, antena, klima, zapas pod przyczepą, markiza, bagażnik na rowery, mover itp... ale po dopakowaniu gratów wakacyjnych jest jeszcze zapas w DMC. Pozostaje Ci kombinować z dociążeniem samochodu.

IMG_6736.jpg

Edited by ukasz6 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skiperr

DMC to 1800kg wlasnie. U mnie sa bagazniki z przodu i z tylu, klima, mover, markiza, piekarnik, antena tv, solary, 2xagm. No dobralem troche. Musze wywalic zapas z cepy. Zawsze pare kilo

Pytalem dealera jak to jest z jeszcze mocniejsza oska. Dobra dycha doplaty do takiej 2000Kg. Moze za rok bym zmienil albo dopiero po zakupie wiekszego auta. Nawet Witek nie orientuje sie czy mozna skakac co 100kg i zrobic np 1900kg przy tej najmocniejszej osi czy ma po prostu 2000kg dmc i tyle

Audica ma 1940kg przez pneumatyczne zawieszenie

Chlebaczek na razie zostanie :D

czlowiek cale zycie jezdzi przeladowany ale czyms wiekszym to przyczepe tez moge xD

20220923_151916.jpg

Edited by Skiperr (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs
27 minut temu, Skiperr napisał:

Witek nie orientuje sie czy mozna skakac co 100kg i zrobic np 1900kg przy tej najmocniejszej osi czy ma po prostu 2000kg dmc i tyle

Ten „Witek” to jakiś dealer?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster
37 minut temu, Skiperr napisał:

czlowiek cale zycie jezdzi przeladowany ale czyms wiekszym to przyczepe tez moge xD

Dla zdrowia przyczepy nie warto. Oczywiście, jak będziesz miał 1850 to Ci się nie rozpadnie, ale pamiętaj, że jesteś na początku przygody i jeszcze trochę dołożysz ;)

A no i na zachodzie lubią ważyć, szczególnie w Austrii :(

40 minut temu, Skiperr napisał:

Chlebaczek na razie zostanie :D

:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skiperr
11 minut temu, vrs napisał:

Ten „Witek” to jakiś dealer?

 

Wszystkim Hobbiciarzom chyba znany Witek Tłuchowski, sprzedawca w CarGO pomorze

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs
10 minut temu, Skiperr napisał:

Wszystkim Hobbiciarzom chyba znany Witek Tłuchowski, sprzedawca w CarGO pomorze

…i nie wie? 


Widzę że nasi sprzedawcy są w dalszym ciagu kompletnie niezorientowani w czymkolwiek co wykracza po podstawową wersję produktu który oferują.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster
1 minutę temu, vrs napisał:

Widzę że nasi sprzedawcy są w dalszym ciagu kompletnie niezorientowani w czymkolwiek co wykracza po podstawową wersję produktu który oferują.

 

To co jest bardziej podstawowe od DMC przyczepy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs
7 minut temu, lbuster napisał:

To co jest bardziej podstawowe od DMC przyczepy :D

Podstawowa wersja ma jakieś standardowe DMC i tyle. 

Nie wiadomo pewnie jakie ale zaraz pani Halinka sprawdzi jak się klient upiera. 
Ale spokojna głowa jest zapas, będzie Pan zadowolony. 
 

A potem jeszcze dwa bagażniki, 200ah kwasiaka i 7 paneli ma dach, a i mover jeszcze.
 

Szkoda że kolega @Skiperr nie słuchał tego co w tym wątku było pisane. W dobie LiFePo4 w ogóle należy się zastanowić czy jakiekolwiek panele są potrzebne. No chyba że ktoś planuje miesiąc stać w krzakach. Ale tam tez te panele za bardzo działać nie bedą. A na wycieranie sie po lasach trochę szkoda takiej landej nowej przyczepy. 

Edited by vrs (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
Godzinę temu, Skiperr napisał:

Moze za rok bym zmienil albo dopiero po zakupie wiekszego aut

Nic nie zmienisz, takie coś robi się przed zakupem (w sensie mocniejsza oś), zmieniać dmc możesz w ramach tej osi co masz. Jak masz oś 1800 to w tej budzie nic więcej nie wyczarujesz

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
1 godzinę temu, Skiperr napisał:

DMC to 1800kg wlasnie. U mnie sa bagazniki z przodu i z tylu, klima, mover, markiza, piekarnik, antena tv, solary, 2xagm. No dobralem troche. Musze wywalic zapas z cepy. Zawsze pare kilo

No to nie masz niestety już żadnej ładowności... Koło wywal, to zawsze 30 kg. To samo z tymi nieszczęsnymi AGMami, o których od początku mówiłem. Oszczędzisz kolejne 50 k. Razem już masz 80 kg oszczędności.

Cytat

Pytalem dealera jak to jest z jeszcze mocniejsza oska. Dobra dycha doplaty do takiej 2000Kg. Moze za rok bym zmienil albo dopiero po zakupie wiekszego auta.

Jeśli buda wyjechała z fabryki z osią na 1800 kg to takie jest jej maksymalne DMC i niczego Ci wymiana osi już nie da. W takim przypadku nie da się zmienić DMC na większe, nawet jeśli pan Witek powie, że się da. Po prostu przepisy zabraniają. Gdyby buda fabrycznie była homologowana na 2000 kg a Ty byś ją zarejestrował z DMC 1800 kg to wtedy sprawa jest otwarta i DMC w każdej chwili można zwiększyć do pierwotnej wartości z homologacji.

Tak więc nie pytaj pana Witka, tylko zajrzyj do swojej homologacji i sprawdź dla jakiej wartości masz homologowaną swoją przyczepę. Jeśli jej max to 1800 kg to sprawa jest zamknięta.

Cytat

Nawet Witek nie orientuje sie czy mozna skakac co 100kg i zrobic np 1900kg przy tej najmocniejszej osi czy ma po prostu 2000kg dmc i tyle

Pewnie można. 

36 minut temu, vrs napisał:

…i nie wie? 


Widzę że nasi sprzedawcy są w dalszym ciagu kompletnie niezorientowani w czymkolwiek co wykracza po podstawową wersję produktu który oferują.

Tutaj na forum się więcej dowiesz niż u naszych wspaniałych sprzedawców :lol:

31 minut temu, vrs napisał:

Szkoda że kolega @Skiperr nie słuchał tego co w tym wątku było pisane. 

Chyba "autorytet" kapitana zrobił swoje. 

Co ciekawe, to w swoim ostatnim filmiku kapitan przyczepa powiedział tak: "większość ma średnio 100W, jak ktoś ma 200W to już jest w miarę ok i mu starcza, a 400W to już nadmiar" ;) 

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ukasz6
32 minuty temu, vrs napisał:

Podstawowa wersja ma jakieś standardowe DMC i tyle. 

Nie wiadomo pewnie jakie ale zaraz pani Halinka sprawdzi jak się klient upiera. 
Ale spokojna głowa jest zapas, będzie Pan zadowolony. 
 

A potem jeszcze dwa bagażniki, 200ah kwasiaka i 7 paneli ma dach, a i mover jeszcze.
 

Szkoda że kolega @Skiperr nie słuchał tego co w tym wątku było pisane. W dobie LiFePo4 w ogóle należy się zastanowić czy jakiekolwiek panele są potrzebne. No chyba że ktoś planuje miesiąc stać w krzakach. Ale tam tez te panele za bardzo działać nie bedą. A na wycieranie sie po lasach trochę szkoda takiej landej nowej przyczepy. 

Zgadzam się z tym.Ja zakupiłem porządny aku i olałem panele.Póki co starcza, aż nadto w razie potrzeby:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
peja76

Czy zamiast tych wszystkich solarów nie lepiej kupić power bank z panelem solarnym? Ja mam jeden solar sztywny chyba 140w i aku 100ah, nie wiem jak zimą ale teraz do nas prądu pod dostatkiem, jak by jednk zimą nie starczało zastanawiam się nad czymś podobnym jak w linku. Po co tak obciążać sprzęt, latem prądu starczy to tylko na zimowe wyjazdy, wrzucam do auta i stawiam solar tam gdzie słońce jeśli zimą gdzieś w ogóle będzie, co wy na to.

https://allegro.pl/oferta/przenosna-stacja-zasilania-jackery-explorer-1000eu-12575259212

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skiperr

Wiec mowicie ze jadac na 4 dni albo na tydzien na dziko wystarczy mi jeden aku, ktory pociagnie oswietlenie, ladowanie tel.  , tv, z przetwornicy suszarke, laptop. Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
ukasz6
4 minuty temu, Skiperr napisał:

Wiec mowicie ze jadac na 4 dni albo na tydzien na dziko wystarczy mi jeden aku, ktory pociagnie oswietlenie, ladowanie tel.  , tv, z przetwornicy suszarke, laptop. Powodzenia

Wiadomo,że bez szans.W wypadku o którym piszesz solary to must have. Ja tak miałem w kamperze tzn dużo podróżowania na dziko i bez tego żyłbym w ciemnościach😎

Ja traktuje akumulator jako powerbank na 1 noc jak śpie tranzytem gdzieś po drodze i do tego sprawdza się to idealnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
peja76
8 godzin temu, Skiperr napisał:

Wiec mowicie ze jadac na 4 dni albo na tydzien na dziko wystarczy mi jeden aku, ktory pociagnie oswietlenie, ladowanie tel.  , tv, z przetwornicy suszarke, laptop. Powodzenia

Ja nie mam zbyt duże doświadczenia w długim dzikusowaniu, najdłużej z samym akumulatorem byłem w Zielencu całe trzy doby, telewizor chodził 3-4h dziennie, cały czas nadmuch, dwa tel ładowane, oświetleni Led, 1h dziennie laptop no i pompka, jak się zhaczałem to miałem 12.2v, dodam że było to zimą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...