Skocz do zawartości

Idzie nowe 5 - Hobby Prestige 560 WFU ^_^


Skiperr

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Skiperr napisał:

No i sie urodzil kolejny problem. Byłem dzis na wadze z Hobbiakiem i ku mojemu zdziwieniu moim oczom ukazal sie wynik jak na foto. 

Przyczepa moze 10l wody z max 50l. Brak drugiej butli Alugas ktora chce dokupic. No i w zasadzie wszelakich innych pierdol ktore mozna jeszcze z czasem dokupic. Bedzie chyba trzeba jakos pozbyc sie agm na rzecz lifepo i jeszcze inaczej kombinowac...

Screenshot_20220923-131716_Gallery.jpg

Ja przed wyjazdem ważyłem swój zestaw (volvo V60 CC D4 AWD i hobby 540 UL 2020) i wyszło równe 3820 kg (wszystko na full, włącznie z pełnym bakiem, 3 osobami, w przyczepie 25 L wody czyli połowa). .Przyczepa ma DMC 1750 i na wadze pokazało się 1722 kg:D więc jestem przed limitem, ale nie za dużo. Tak czy inaczej napchałem już wszystkiego co chciałem włącznie z 2 rowerami. 

Jakie masz DMC? W sumie Twoja przyczepa jest trochę większa, ale znowu nie aż tyle żeby różnica w wadze była tak duża. Ja też jestem ciężko doposażony - aku, TV, antena, klima, zapas pod przyczepą, markiza, bagażnik na rowery, mover itp... ale po dopakowaniu gratów wakacyjnych jest jeszcze zapas w DMC. Pozostaje Ci kombinować z dociążeniem samochodu.

IMG_6736.jpg

Edytowane przez ukasz6 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

DMC to 1800kg wlasnie. U mnie sa bagazniki z przodu i z tylu, klima, mover, markiza, piekarnik, antena tv, solary, 2xagm. No dobralem troche. Musze wywalic zapas z cepy. Zawsze pare kilo

Pytalem dealera jak to jest z jeszcze mocniejsza oska. Dobra dycha doplaty do takiej 2000Kg. Moze za rok bym zmienil albo dopiero po zakupie wiekszego auta. Nawet Witek nie orientuje sie czy mozna skakac co 100kg i zrobic np 1900kg przy tej najmocniejszej osi czy ma po prostu 2000kg dmc i tyle

Audica ma 1940kg przez pneumatyczne zawieszenie

Chlebaczek na razie zostanie :D

czlowiek cale zycie jezdzi przeladowany ale czyms wiekszym to przyczepe tez moge xD

20220923_151916.jpg

Edytowane przez Skiperr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Skiperr napisał:

Witek nie orientuje sie czy mozna skakac co 100kg i zrobic np 1900kg przy tej najmocniejszej osi czy ma po prostu 2000kg dmc i tyle

Ten „Witek” to jakiś dealer?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Skiperr napisał:

czlowiek cale zycie jezdzi przeladowany ale czyms wiekszym to przyczepe tez moge xD

Dla zdrowia przyczepy nie warto. Oczywiście, jak będziesz miał 1850 to Ci się nie rozpadnie, ale pamiętaj, że jesteś na początku przygody i jeszcze trochę dołożysz ;)

A no i na zachodzie lubią ważyć, szczególnie w Austrii :(

40 minut temu, Skiperr napisał:

Chlebaczek na razie zostanie :D

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Skiperr napisał:

Wszystkim Hobbiciarzom chyba znany Witek Tłuchowski, sprzedawca w CarGO pomorze

…i nie wie? 


Widzę że nasi sprzedawcy są w dalszym ciagu kompletnie niezorientowani w czymkolwiek co wykracza po podstawową wersję produktu który oferują.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, vrs napisał:

Widzę że nasi sprzedawcy są w dalszym ciagu kompletnie niezorientowani w czymkolwiek co wykracza po podstawową wersję produktu który oferują.

 

To co jest bardziej podstawowe od DMC przyczepy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lbuster napisał:

To co jest bardziej podstawowe od DMC przyczepy :D

Podstawowa wersja ma jakieś standardowe DMC i tyle. 

Nie wiadomo pewnie jakie ale zaraz pani Halinka sprawdzi jak się klient upiera. 
Ale spokojna głowa jest zapas, będzie Pan zadowolony. 
 

A potem jeszcze dwa bagażniki, 200ah kwasiaka i 7 paneli ma dach, a i mover jeszcze.
 

Szkoda że kolega @Skiperr nie słuchał tego co w tym wątku było pisane. W dobie LiFePo4 w ogóle należy się zastanowić czy jakiekolwiek panele są potrzebne. No chyba że ktoś planuje miesiąc stać w krzakach. Ale tam tez te panele za bardzo działać nie bedą. A na wycieranie sie po lasach trochę szkoda takiej landej nowej przyczepy. 

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Skiperr napisał:

Moze za rok bym zmienil albo dopiero po zakupie wiekszego aut

Nic nie zmienisz, takie coś robi się przed zakupem (w sensie mocniejsza oś), zmieniać dmc możesz w ramach tej osi co masz. Jak masz oś 1800 to w tej budzie nic więcej nie wyczarujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Skiperr napisał:

DMC to 1800kg wlasnie. U mnie sa bagazniki z przodu i z tylu, klima, mover, markiza, piekarnik, antena tv, solary, 2xagm. No dobralem troche. Musze wywalic zapas z cepy. Zawsze pare kilo

No to nie masz niestety już żadnej ładowności... Koło wywal, to zawsze 30 kg. To samo z tymi nieszczęsnymi AGMami, o których od początku mówiłem. Oszczędzisz kolejne 50 k. Razem już masz 80 kg oszczędności.

Cytat

Pytalem dealera jak to jest z jeszcze mocniejsza oska. Dobra dycha doplaty do takiej 2000Kg. Moze za rok bym zmienil albo dopiero po zakupie wiekszego auta.

Jeśli buda wyjechała z fabryki z osią na 1800 kg to takie jest jej maksymalne DMC i niczego Ci wymiana osi już nie da. W takim przypadku nie da się zmienić DMC na większe, nawet jeśli pan Witek powie, że się da. Po prostu przepisy zabraniają. Gdyby buda fabrycznie była homologowana na 2000 kg a Ty byś ją zarejestrował z DMC 1800 kg to wtedy sprawa jest otwarta i DMC w każdej chwili można zwiększyć do pierwotnej wartości z homologacji.

Tak więc nie pytaj pana Witka, tylko zajrzyj do swojej homologacji i sprawdź dla jakiej wartości masz homologowaną swoją przyczepę. Jeśli jej max to 1800 kg to sprawa jest zamknięta.

Cytat

Nawet Witek nie orientuje sie czy mozna skakac co 100kg i zrobic np 1900kg przy tej najmocniejszej osi czy ma po prostu 2000kg dmc i tyle

Pewnie można. 

36 minut temu, vrs napisał:

…i nie wie? 


Widzę że nasi sprzedawcy są w dalszym ciagu kompletnie niezorientowani w czymkolwiek co wykracza po podstawową wersję produktu który oferują.

Tutaj na forum się więcej dowiesz niż u naszych wspaniałych sprzedawców :lol:

31 minut temu, vrs napisał:

Szkoda że kolega @Skiperr nie słuchał tego co w tym wątku było pisane. 

Chyba "autorytet" kapitana zrobił swoje. 

Co ciekawe, to w swoim ostatnim filmiku kapitan przyczepa powiedział tak: "większość ma średnio 100W, jak ktoś ma 200W to już jest w miarę ok i mu starcza, a 400W to już nadmiar" ;) 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, vrs napisał:

Podstawowa wersja ma jakieś standardowe DMC i tyle. 

Nie wiadomo pewnie jakie ale zaraz pani Halinka sprawdzi jak się klient upiera. 
Ale spokojna głowa jest zapas, będzie Pan zadowolony. 
 

A potem jeszcze dwa bagażniki, 200ah kwasiaka i 7 paneli ma dach, a i mover jeszcze.
 

Szkoda że kolega @Skiperr nie słuchał tego co w tym wątku było pisane. W dobie LiFePo4 w ogóle należy się zastanowić czy jakiekolwiek panele są potrzebne. No chyba że ktoś planuje miesiąc stać w krzakach. Ale tam tez te panele za bardzo działać nie bedą. A na wycieranie sie po lasach trochę szkoda takiej landej nowej przyczepy. 

Zgadzam się z tym.Ja zakupiłem porządny aku i olałem panele.Póki co starcza, aż nadto w razie potrzeby:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zamiast tych wszystkich solarów nie lepiej kupić power bank z panelem solarnym? Ja mam jeden solar sztywny chyba 140w i aku 100ah, nie wiem jak zimą ale teraz do nas prądu pod dostatkiem, jak by jednk zimą nie starczało zastanawiam się nad czymś podobnym jak w linku. Po co tak obciążać sprzęt, latem prądu starczy to tylko na zimowe wyjazdy, wrzucam do auta i stawiam solar tam gdzie słońce jeśli zimą gdzieś w ogóle będzie, co wy na to.

https://allegro.pl/oferta/przenosna-stacja-zasilania-jackery-explorer-1000eu-12575259212

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Skiperr napisał:

Wiec mowicie ze jadac na 4 dni albo na tydzien na dziko wystarczy mi jeden aku, ktory pociagnie oswietlenie, ladowanie tel.  , tv, z przetwornicy suszarke, laptop. Powodzenia

Wiadomo,że bez szans.W wypadku o którym piszesz solary to must have. Ja tak miałem w kamperze tzn dużo podróżowania na dziko i bez tego żyłbym w ciemnościach?

Ja traktuje akumulator jako powerbank na 1 noc jak śpie tranzytem gdzieś po drodze i do tego sprawdza się to idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Skiperr napisał:

Wiec mowicie ze jadac na 4 dni albo na tydzien na dziko wystarczy mi jeden aku, ktory pociagnie oswietlenie, ladowanie tel.  , tv, z przetwornicy suszarke, laptop. Powodzenia

Ja nie mam zbyt duże doświadczenia w długim dzikusowaniu, najdłużej z samym akumulatorem byłem w Zielencu całe trzy doby, telewizor chodził 3-4h dziennie, cały czas nadmuch, dwa tel ładowane, oświetleni Led, 1h dziennie laptop no i pompka, jak się zhaczałem to miałem 12.2v, dodam że było to zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.