PrzemekiGabi2 Posted August 5 2 godziny temu, Cichy56 napisał: Jeździliśmy trochę Berlingo w którym spaliśmy i mieliśmy do niego namiot-przedsionek który w takim zestawie jest niezbędny. Przy zameldowaniu na kempingu zgłaszaliśmy namiot samochód dwie osoby i nikogo nie interesowało czy śpimy w samochodzie czy w namiocie. Dzięki, to już mi bardziej pasuje taka odpowiedź. 1 godzinę temu, jacek00 napisał: Dokładnie to "Pojazd specjalny" o przeznaczeniu kempingowym W zależności jak się dasz w OSKP i WK, tak zawsze będziesz miał. W Celnym masz jak byk osobowy o przeznaczeniu mieszkalnym. I wiem, że niektórzy mają tak w dowodzie (już teraz wiem). Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted August 5 (edited) 59 minut temu, PrzemekiGabi2 napisał: W zależności jak się dasz w OSKP i WK, tak zawsze będziesz miał. W Celnym masz jak byk osobowy o przeznaczeniu mieszkalnym. I wiem, że niektórzy mają tak w dowodzie (już teraz wiem). Co znaczy jak się dasz w OSKP i WK? Klasyfikacja pojazdów jest zamkniętym zbiorem. Wszystkie rodzaje pojazdów są wymienione w załączniku nr 4 do rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach. Więc tu nie ma widzimisie OSKP czy WK. Jeśli ktoś w DR ma wpisane co innego niż wynika to z załącznika nr 4, to ma błędnie wystawiony DR i tyle. Edited August 5 by jacek00 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
PrzemekiGabi2 Posted August 5 9 minut temu, jacek00 napisał: Co znaczy jak się dasz w OSKP i WK? Klasyfikacja pojazdów jest zamkniętym zbiorem. Wszystkie rodzaje pojazdów są wymienione w załączniku nr 4 do rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach. Więc tu nie ma widzimisie OSKP czy WK. Jeśli ktoś w DR ma wpisane co innego niż wynika to z załącznika nr 4, to ma błędnie wystawiony DR i tyle. Niby dlaczego mają mieć coś błędnie? Mają prawidłowo. Jeżdżą z normalną dopuszczalna prędkością, bo powalczyli o swoje? A ci co pochylili głowy nad rozlanym mlekiem są ograniczeni po prostu do tego 80tki. Ja tam błędu nie widzę, tym bardziej że klasyfikacja celna jest pojazd osobowy mieszkalny. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted August 5 (edited) 28 minut temu, PrzemekiGabi2 napisał: Niby dlaczego mają mieć coś błędnie? Mają prawidłowo. Dlatego, że jak napisałem klasyfikacja pojazdów odbywa się na podstawie przepisów. Wszystkie rodzaje pojazdów znajdują się w załączniku nr 4 do wsponianego rozporządzenia. I dlatego nie można zarejestrować pojazdu kempingowego jako osobowy. Jeśli zmienimy przeznaczenie to jedyna poprawna klasyfikacja to Samochód (lub pojazd) specjalny, przeznaczenie: kempingowy. Cytat Jeżdżą z normalną dopuszczalna prędkością, bo powalczyli o swoje? A ci co pochylili głowy nad rozlanym mlekiem są ograniczeni po prostu do tego 80tki. Ja tam błędu nie widzę, tym bardziej że klasyfikacja celna jest pojazd osobowy mieszkalny. A co ma klasyfikacja celna do rejestracji pojazdów? Nic. Urząd celny to sobie może klasyfikować nawet pojazdy wg koloru, jeśli ustawodawca tak sobie wymyśli. Natomiast przepisy dotyczące dopuszczenia pojazdów do ruchu to zupełnie inna para kaloszy. W rozporządzeniu w sprawie szczegółowych czynności organów związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach nie istnieje coś takiego jak pojazd osobowy mieszkalny, więc taki twór w ogóle nie powinien zostać dopuszczony do ruchu, a jak został to jest to niezgodne z przepisami. Przy kontroli drogowej takiemu pojazdowi powinien zostać zatrzymany dowód rejestracyjny w związku z nieprawidłowymi zapisami w DR i niezgodną z prawem klasyfikacją pojazdu. Takie mamy rodzaje samochodu osobowego: Samochód specjalny to osobny typ pojazdu (inny niż samochód osobowy): Podobnie jest z przyczepami, które dzielą się na: i inne niż lekkie: A takie mamy przeznaczenia samochodów specjalnych (także przyczep lekkich specjalnych i przyczep specjalnych): Edited August 5 by jacek00 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
PrzemekiGabi2 Posted August 5 3 godziny temu, jacek00 napisał: Dlatego, że jak napisałem klasyfikacja pojazdów odbywa się na podstawie przepisów. Wszystkie rodzaje pojazdów znajdują się w załączniku nr 4 do wsponianego rozporządzenia. I dlatego nie można zarejestrować pojazdu kempingowego jako osobowy. Jeśli zmienimy przeznaczenie to jedyna poprawna klasyfikacja to Samochód (lub pojazd) specjalny, przeznaczenie: kempingowy. A co ma klasyfikacja celna do rejestracji pojazdów? Nic. Urząd celny to sobie może klasyfikować nawet pojazdy wg koloru, jeśli ustawodawca tak sobie wymyśli. Natomiast przepisy dotyczące dopuszczenia pojazdów do ruchu to zupełnie inna para kaloszy. W rozporządzeniu w sprawie szczegółowych czynności organów związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach nie istnieje coś takiego jak pojazd osobowy mieszkalny, więc taki twór w ogóle nie powinien zostać dopuszczony do ruchu, a jak został to jest to niezgodne z przepisami. Przy kontroli drogowej takiemu pojazdowi powinien zostać zatrzymany dowód rejestracyjny w związku z nieprawidłowymi zapisami w DR i niezgodną z prawem klasyfikacją pojazdu. Takie mamy rodzaje samochodu osobowego: Samochód specjalny to osobny typ pojazdu (inny niż samochód osobowy): Podobnie jest z przyczepami, które dzielą się na: i inne niż lekkie: A takie mamy przeznaczenia samochodów specjalnych (także przyczep lekkich specjalnych i przyczep specjalnych): Masz rację, twoja racja jest twoja. Swoje zdania oprę na podstawie doświadczeń osób, które nawet nie chcą się tutaj wypowiadać widząc o czym piszesz. Zapomniałeś o kodach dla 03.99 Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted August 5 (edited) 40 minut temu, PrzemekiGabi2 napisał: Masz rację, twoja racja jest twoja. Swoje zdania oprę na podstawie doświadczeń osób, które nawet nie chcą się tutaj wypowiadać widząc o czym piszesz. Ja na swoim doświadczeniu mogę oprzeć zdanie, że 99% badań technicznych w Polsce jest przeprowadzana niezgodnie z przepisami. Znam także przypadki, gdzie diagnosta za odpowiednią gratyfikacją finansową poświadcza nieprawdę i dopuszcza do ruchu pojazd niesprawny. Czy to, że z taką patologią mamy na codzień do czynienia oznacza, że odbywa się to zgodnie z prawem? Ano nie. Takie pojazdy, przy kontroli drogowej ponownie wrócą na przegląd techniczny mimo, że będą mieć aktualne badanie techniczne. Cytat Zapomniałeś o kodach dla 03.99 Jak mogłem zapomnieć o kodzie 03.99 skoro sam powyżej go wklejałem? Podrodzaj "inny" nie oznacza, że diagnosta może sobie wpisać tam co mu się żywnie podoba. Ten kod oznacza tylko tyle, że jeśli z wyciągu z homologacji albo z badania technicznego wynika inny podrodzaj pojazdu lub przeznaczenie niż wymienione w tabelach to taki pojazd się rejestruje jako "samochód osobowy inny" albo "pojazd specjalny inny", a nie np. "samochód osobowy mieszkalny" czy "pojazd specjalny mieszkalny". Tak więc każdy samochód osobowy mieszkalny, jak to nazywasz, zgodnie z prawem może mieć zmienione przeznaczenie tylko i wyłącznie na samochód specjalny o przeznaczeniu kempingowym. Każdy inny Twór będzie tylko tworem. I mimo, że takie pojazdy się poruszają (nie twierdzę, że nie) to nie oznacza, że zostały dopuszczone do ruchu zgodnie z przepisami. Dokładnie jak w powyższym przykładzie gdzie diagności dopuszczają do ruchu niesprawne pojazdy i popełniają przy tym przestępstwo. EOT z mojej strony, bo nic więcej tutaj dodać już nie można. Edited August 5 by jacek00 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
czyś Posted August 5 (edited) Czytam, i zastanawia mnie to "samodzielne" potwierdzenie wprowadzenia zmian konstrukcyjnych w pojeździe, ok, sam sobie wystawi, jako warsztat uprawniony, stosowne oświadczenie. Do tego faktura za wykonanie zmiany konstrukcyjnej. A że nie można (nie wolno) wystawić faktury na samego siebie ( 0113-KDIPT1-1.4012.513.2017.1.RG z dnia 2 października 2017 r., to nie jest usługa), tak samo własna praca podatnika nie stanowi kosztu uzyskania przychodu - kto tam komu zabroni. Dla skarbówki to obojętne, bo dostanie podatki naliczone od kwot z FV, bo taki z metra staje sie należny. Ergo: jak masz działalność gospodarczą, jakąkolwiek, zmieniasz na chwilę PKD, i przebudowujesz wszystko jak leci, wystawiasz kwity, drukujesz zaświadczenie z CEiDG z właściwym PKD, wystawiasz fakturę, przeglad, WK i zmiana danych rejestracyjnych, inp. z powrotem zmiana PKD do pierwotnego. Koncept iście napoleoński. Żeby tylko nie wywołał nieprzewidywanych skutków, np. warsztat, tym bardziej jeśli świadczyłby usługę nie dla przedsiębiorcy ale dla osoby fizycznej (sobie samemu - drugiej połowie, gdy to będzie właścieile pojazdu), FV sobe przecież wystawić nie można, przez wystawienie takiej FV może wpaść w obowiązkową kasę fiskalną, której przy "właściwej" działalności mieć nie musi (np. informatyk-programista), ze wzystkimi konsekwencjami. No, chyba że np. druga połowa ma firmę, to FV, bez kasy fiskalnej. Albo już i tak jest kasa... Może nawzajem na formum bedziemy sobie potwierdzać zmiany konstrukcyjne? Dopisze sie co trzeba w PKD... Edited August 5 by czyś (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites