Jump to content
Wilk530

Adaptacyjne zawieszenie DCC , a holowanie przyczepy...

Recommended Posts

Wilk530

Witam wszystkich. Chciałbym odnieść się z pytaniem o adaptacyjne amorki. Jak znoszą mocne obciążenia od haka i nabitego bagażnika i czy próbował ktoś dluższej jazdy na sporcie ? Z moich obserwacji nie dobija kołem podporowym na policjantach ale boje się że dłuższe stosowanie spowoduje destrukcję amorków podczas dynamicznych nacisków na hak . Podzielcie się swoimi doświadczeniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

To jaki Ty masz nacisk na hak 

3 godziny temu, Wilk530 napisał:

mocne obciążenia od haka

Że

3 godziny temu, Wilk530 napisał:

dobija kołem podporowym na policjantach

🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
7 godzin temu, Wilk530 napisał:

Witam wszystkich. Chciałbym odnieść się z pytaniem o adaptacyjne amorki. Jak znoszą mocne obciążenia od haka i nabitego bagażnika i czy próbował ktoś dluższej jazdy na sporcie ? Z moich obserwacji nie dobija kołem podporowym na policjantach ale boje się że dłuższe stosowanie spowoduje destrukcję amorków podczas dynamicznych nacisków na hak . Podzielcie się swoimi doświadczeniami.

Wystarczy że będziesz przestrzegał maksymalnego nacisku na hak, w Passacie B8 masz max. 90kg. Jak koło podporowe by Ci dobijało to coś mocno nie tak z obciążeniem auta albo przodu przyczepy. Same amortoyzatory adaptacyjne to nic wielkiego w stosunku do zwykłych, po prostu regulowana jest charakterystyka tłumienia i tyle, jeździsz na takim które Ci pasuje i jest wygodnie, całe zawieszenie jest przeciez takie same jak przy klasycznych amortyzatorach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
G13

Witaj 

Ja mam zawieszenie adaptacyjne w Tośce (różne tryby) ale nigdy nie miałem problemów z jazdą z przyczepą. Nigdy nie dobijałem kołem, zawsze trzymam  poziom bez względu na dodatkowe  obciążenie haka. Nic nie zepsujesz spokojnie samochód jest na to przygotowany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DannyE

Ja mam passata cc z zawieszeniem adopcyjnym i jak ciągnę przyczepę to zmieniam na najbardziej twarde i prowadzenie jest owiele lepsze bo się usztywnia cały zestaw latam już tak 5 lat i na razie wszystko w porządku. Dla mnie samochód jest wtedy mniej podatny na bujanie. Jak będę zmieniał to też na taki z tym zawieszeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
G13
W dniu 18.08.2022 o 21:07, DannyE napisał:

Ja mam passata cc z zawieszeniem adopcyjnym i jak ciągnę przyczepę to zmieniam na najbardziej twarde i prowadzenie jest owiele lepsze bo się usztywnia cały zestaw latam już tak 5 lat i na razie wszystko w porządku. Dla mnie samochód jest wtedy mniej podatny na bujanie. Jak będę zmieniał to też na taki z tym zawieszeniem.

Ale moim zdaniej ważje  jest też samopoziomowanie samochodu w takich zawiasach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
Posted (edited)
2 godziny temu, G13 napisał:

Ale moim zdaniej ważje  jest też samopoziomowanie samochodu w takich zawiasach.

Ale DCC w VAG (mam na myśli popularne modele VW, Skody, pomijam VW Touarego, i duże audi jak np. Q7) to tylko aktywne amortyzatory a nie samopoziomowanie. Aktywne amortyzatrory mają zmienną charakterysytkę pracy. Chyba że masz na myśli DCC z samopoziomowaniem ale nie wiem czy wystepowało takie połączenie, na pewno było samopoziomowanie z tyłu w Skodzie Superb bo kiedyś taką zamowiłem (ale bez DCC) ale później zrezygnowałem z zamówienia.

Edited by golob (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
G13
8 minut temu, golob napisał:

Ale DCC w VAG (mam na myśli popularne modele VW, Skody, pomijam VW Touarego, i duże audi jak np. Q7) to tylko aktywne amortyzatory a nie samopoziomowanie. Aktywne amortyzatrory mają zmienną charakterysytkę pracy. Chyba że masz na myśli DCC z samopoziomowaniem ale nie wiem czy wystepowało takie połączenie, na pewno było samopoziomowanie z tyłu w Skodzie Superb bo kiedyś taką zamowiłem (ale bez DCC) ale później zrezygnowałem z zamówienia.

Ja w swojej Tośce mam aktywne  tryby i samopoziomkę. Mogłeś mieś poziomowanie jak masz ksenony aby samochód miał zawsze prawidłowo ustawione światła mijania , bo tak kiedyś robiono.

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
Posted (edited)
7 minut temu, G13 napisał:

Ja w swojej Tośce mam aktywne  tryby i samopoziomkę. Mogłeś mieś poziomowanie jak masz ksenony aby samochód miał zawsze prawidłowo ustawione światła mijania , bo tak kiedyś robiono.

Ja mam na myśli tzw. nivomat - czyli miechy powietrzne pompowane kompresorem lub olejowe (jest tych konstrukcji trochę)  i utrzymujące stale tą samąwysokość niezależnie od ładunku w aucie. Poziomowanie ksenonow to zupełnie coś innego, tam tylko czujnik przy zawieszeniu z tyłu "podaje" informację do lamp jak mają się obniżyć i tyle.

8 minut temu, G13 napisał:

Ja w swojej Tośce mam aktywne  tryby i samopoziomkę

Co to jest Tośka?

Edited by golob (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
G13
Posted (edited)
8 minut temu, golob napisał:

Ja mam na myśli tzw. nivomat - czyli miechy powietrzne pompowane kompresorem lub olejowe (jest tych konstrukcji trochę)  i utrzymujące stale tą samąwysokość niezależnie od ładunku w aucie. Poziomowanie ksenonow to zupełnie coś innego, tam tylko czujnik przy zawieszeniu z tyłu "podaje" informację do lamp jak mają się obniżyć i tyle.

Co to jest Tośka?

Toyota. Ale częśc aut miała nivo też dla ksenonów.

Edited by G13 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
borek6

Podepne się pod ten temat - słyszeliście co w ostatnim odcinku mówił Kiki Świat o swoim busie? Ze był ustawiać zbieżności i mu powiedzieli ze po dłuższym wyjeździe z przyczepa np po 5000 km trzeba znowu jechać tą zbieżność ustawiać. To chyba bzdura? Ja w Skodzie zrobiłem już z przyczepa pewnie ponad 10 tys i jakoś mi opon nie zdziera ani nie ściąga, wszystko w jak najlepszym porządku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin T

Ten gość jest wzorem klienta, od którego w warsztacie mechanicznym można wyciągnąć dowolną ilość gotówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
borek6

Dokładnie, zgadzam się z Tobą i słysząc co on wygaduje łapałem się za głowę. Diagności by nie nadążyli w sezonie zbieżności ustawiać u klientów


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
53 minuty temu, borek6 napisał:

Podepne się pod ten temat - słyszeliście co w ostatnim odcinku mówił Kiki Świat o swoim busie? Ze był ustawiać zbieżności i mu powiedzieli ze po dłuższym wyjeździe z przyczepa np po 5000 km trzeba znowu jechać tą zbieżność ustawiać. To chyba bzdura? Ja w Skodzie zrobiłem już z przyczepa pewnie ponad 10 tys i jakoś mi opon nie zdziera ani nie ściąga, wszystko w jak najlepszym porządku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jakaś bzdura do kwadratu. Przecież jeżdżę z budą, na wielosezonach. Z oponami nic się nie dzieje, z zawieszeniem także.

Share this post


Link to post
Share on other sites
borek6

No kolega Kamil powiedział to na filmie żebyśmy pamiętali że tak trzeba wiec pamiętajcie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...