Skocz do zawartości

Przyczepa 820 kg bez układu hamulcowego


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o wyjaśnienie zasad na jakich można holować przyczepę autem osobowym. Mam zamiar kupić przyczepę którą chcę holować autem osobowym. Producent twierdzi, że będę to mógł legalnie robić. Dane z dowodu rejestracyjnego samochodu osobowego: F1:2105kg, F2:2105kg, F3:3405kg, G:1431kg, O1:1300kg, O2:750kg. Rzeczywista masa przyczepy to 820kg. Przyczepa nie posiada układu hamulcowego. Zasilanie oświetlenia przyczepy:24V. Czy mogę legalnie holować tym samochodem taka przyczepę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tomii zmienił(a) tytuł na Przyczepa 820 kg bez układu hamulcowego
  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

 

Proszę o wyjaśnienie zasad na jakich można holować przyczepę autem osobowym. Mam zamiar kupić przyczepę którą chcę holować autem osobowym. Producent twierdzi, że będę to mógł legalnie robić. Dane z dowodu rejestracyjnego samochodu osobowego: F1:2105kg, F2:2105kg, F3:3405kg, G:1431kg, O1:1300kg, O2:750kg. Rzeczywista masa przyczepy to 820kg. Przyczepa nie posiada układu hamulcowego. Zasilanie oświetlenia przyczepy:24V. Czy mogę legalnie holować tym samochodem taka przyczepę?

 

Nie możesz.

 

Producent zwyczajnie gada bzdury, żeby opchnąć towar.

 

Jeśli przyczepa ma masę rzeczywista 820 kg to taka przyczepa nie ma prawa być przyczepą lekką. A tylko przyczepy o DMC do 750 kg mogą być przyczepami lekkimi, a co za tym idzie mogą nie mieć hamulca najazdowego. Więc jak wg tego producenta ta przyczepa mogłaby być w ogóle zarejestrowana?

 

Z ciekawości to co to za przyczepa i producent?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, polibud napisał:

Czy mogę legalnie holować tym samochodem taka przyczepę?

Nie. Producent Twojego samochodu pozwolił na holowanie nim przyczepy bez hamulca do max 750 kg.

Co ta przyczepa ma wpisane w pozycji "J"  w dowodzie?

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego się właśnie obawiałem. Wszedłem na forum karawaningu bo wiedziałem że są tutaj specjaliści:)Nie jest to jednak przyczepa kampingowa. Jest to specjalistyczna przyczepa którą wykorzystuje w pracy. Jeśli chodzi o rejestrację to producent ma zarejestrować przyczepę na siebie, a później przerejestrować na mnie. Generalnie producent "ściąga" podwozie rzyczepy z zagranicy. Następnie u siebie montuje potrzebny mi osprzęt. Nie wiem jaki on ma pomysł na rejestrację tej przyczepy, ale dla mnie jest to podejrzane

Jeszcze jedna ciekawostka. Kiedy w końcu z producenta wyciągnąłem masę przyczepy (820kg) to nadal tłumaczył, że mogę holować moim autem gdyż w dokumentach przyczepy ma ona zapisane, iż nacisk na oś jest 740kg a na hak 80kg. Czy to ma znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze dopiszę...

27 minut temu, polibud napisał:

Zasilanie oświetlenia przyczepy:24V

Skąd w osobówce weźmiesz takie napięcie? Chyba, że będziesz udawał, że świeci, a reszta będzie udawała że to widzi...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, polibud napisał:

Cytuje odpowiedź producenta: "W komplecie dostarczymy Panu przejściówkę która napięcie z 12V instalacji samochodowej przekształci w 24V na przyczepę"

Istnieje w ogóle coś takiego?

 

Pierwsze słyszę o takim czymś. 

Ale i tak zostają hamulce. No chyba że ta zaczarowana przejściówka załatwia tez hamulce lub wpisy w dowodzie :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, polibud napisał:

Jeszcze jedna ciekawostka. Kiedy w końcu z producenta wyciągnąłem masę przyczepy (820kg) to nadal tłumaczył, że mogę holować moim autem gdyż w dokumentach przyczepy ma ona zapisane, iż nacisk na oś jest 740kg a na hak 80kg.

To jawny przekręt.

44 minuty temu, polibud napisał:

Czy to ma znaczenie?

Będzie to miało znaczenie, jeśli w wyniku jakiegokolwiek zdarzenia związanego z tym pojazdem, ucierpią ludzie. Jeśli to wyjdzie w postępowaniu, ubezpieczyciel zamknie Ci drzwi przed nosem, a prawnicy zrobią resztę.

Nie wiem czy z powodu wałka na 80 kg warto ryzykować.

Co do zasilania to może wystarczy wymienić żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, polibud napisał:

Jeszcze jedna ciekawostka. Kiedy w końcu z producenta wyciągnąłem masę przyczepy (820kg) to nadal tłumaczył, że mogę holować moim autem gdyż w dokumentach przyczepy ma ona zapisane, iż nacisk na oś jest 740kg a na hak 80kg. Czy to ma znaczenie?

Trochę to wątpliwe, bo wg przepisów, to nie nacisk na oś się liczy a DMC przyczepy, a to wynosi 820kg.

Przejściówka na 24V? Trochę wątpliwa sprawa, bo jeśli chodzi o światła, to co? Na każdym obwodzie przetwornica DC step up 12-24v DC? Jeśli chodziłoby o oświetlenie, łatwiej byłoby wymienić wiązkę i żarówki na 12v

Problem dot. DMC, bo jak coś nie wyjdzie z rejestracją na <750kg, to możesz zostać z wtopą, na zasadzie widziały gały co brały i to będzie Twój problem. Deklaracje przed zakupem to jedno, a założę się że nie wpisze w umowie, że po jego stronie jest rejestracja cepy jako lekkiej (DMC) potwierdzona odpowiednią treścią w DR i badaniem technicznym przeprowadzonym przez wskazaną przez Ciebie (a nie sprzedającego) SKP potwierdzającym zgodność wpisu ze stanem rzeczywistym.

Tak czy siak, nawet jak ktoś zrobi czary-mary, i ktoś inny da pod tym parafę, to jak kiedyś np. krokodyle zważą i wyjdzie np. że już MW jest ponad 750kg i nie da się nic zdjąć/ująć, to nadal będzie Twój problem. Zatrzymają dowód z uwagi na niezgodność danych w DR ze stanem rzeczywistym i główkuj. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, polibud napisał:

Jeszcze jedna ciekawostka. Kiedy w końcu z producenta wyciągnąłem masę przyczepy (820kg) to nadal tłumaczył, że mogę holować moim autem gdyż w dokumentach przyczepy ma ona zapisane, iż nacisk na oś jest 740kg a na hak 80kg. Czy to ma znaczenie?

Można jeszcze dołożyć stopy i unieść lekko ,to nacisk na oś może nawet ze 300kg się zrobi. Ale co z tego skoro DMC jest DMC. 

Chyba że w papierach będzie miała DMC 750 kg a reszta "gratis". Wtedy będzie ok, dopóki jakieś krokodyle cię nie zważą, albo gorzej jak dojdzie do jakiegoś wypadku z twoim udziałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.