Jump to content
patriks

Wystrzał opony

Recommended Posts

radwan

Witam

fakt ze 14' z literka C jest na wage na rynku bo to popularna wielkosc tylko zastanawia mnie po co Wam ciezarowe opony do Waszych ogonkow ? wiem ze mozna kupowac na wyrost ale wystarczy przeciez do ciepki o DMC np 1300 kupic opony o oznaczeniu 93 i juz spokojnie wystarcza na kilka lat

w koncu w ciepce nie bedziecie przeciez kamieni czy cementu wozic :bukiet:

pozdrawiam

P.S. jak juz z C to bym dolozyl te pare zlotych i takie opony kupil - te napewno troszke wytrzymaja :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
California
zastanawia mnie po co Wam ciezarowe opony do Waszych ogonkow ?

Witam, tu akurat to już nie chodzi o to "C" ale o wymiar i nośność i tym właśnie jest problem , a jak mam już kupować nowe oponki za jakieś 150zł 165R13 86T to zdecydowanie wolę 175R13C 97Q za 207zł i myślę że to lepszy wybór za niedużą dopłatą a prawdopodobieństwo jej uszkodzenia :bukiet: ale chyba bardzo małe :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wirek

radwan, z indeksem "C" za dwie oponki zapłaciłem 360 zł ( w hurtowni i cena dla warsztatu) czyli ciut więcej , ale mam większość pewność, że nie będę miał przygód takich jak wracałem z Mazur , gdzie 2 w nocy i zmiana koła :( .

Share this post


Link to post
Share on other sites
radwan

witam

pomyslalem troszke i tak sobie to wymyslilem :bukiet:

czy nie lepiej nam zmienic felgi na 14' ?

opon C 14 jest na wage bo jest to bardzo popularny rozmiar i dzieki temu jest ich po 1 duzy wybor a po 2 ze w zgledu na popularnosc sa one o wiele tansze od 13"

pomyslcie na tym

pozdrawiam :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ROBICAR
pomyslalem troszke i tak sobie to wymyslilem

czy nie lepiej nam zmienic felgi na 14' ?

 

Pytanie tylko czy większa felga z większą oponą wejdzie w nadkole przyczepy :ok::bukiet:

Share this post


Link to post
Share on other sites
radwan

u mnie spokojnie 16' wejdzie :bukiet:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ROBICAR
u mnie spokojnie 16' wejdzie

 

:ok: sprawdzałeś czy tylko tak myślisz :bukiet: Pomijając nawet wysokość postawiając koło siebie np. kpl. koło 13” i 16” to jeszcze nie wszystko patrząc na wysokość tych kół, lub ich średnicę. Im większe koło tym większa szerokość felgi i tu w tym momencie rant wewnętrzny felgi, lub sama opona może obcierać o ramę przyczepy :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wirek

Warto sprawdzić czy 14 będą pasować, bo jak pisze radwan, 14 są bardziej dostępne i tańsze.Moja już była na 14 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
radwan

wiesz 16 napewno nie wstawie wiec co mam sprawdzac za to 14 wejda spokojnie :bukiet:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit
Im większe koło tym większa szerokość felgi i tu w tym momencie rant wewnętrzny felgi, lub sama opona może obcierać o ramę przyczepy

 

nie koniecznie rozmiar musi iść w parze ze zwiększeniem szerokości felgi Szerokość może być bez zmian a rozmiar np 2" większy Ważniejsze jest ET czyli odsadzenie :bukiet:

 

Ja myśle że do mojej budy 14 spoko by weszły :ok: a może nawet 15 ale takiej potrzeby nie widze A pomysł Radwana jest naprawde dobry :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
Warto sprawdzić czy 14 będą pasować, bo jak pisze radwan, 14 są bardziej dostępne i tańsze.Moja już była na 14 .

 

Radzę również zastanowić się nad szerokością opony, a nie tylko średnicą.

tu kalkulator:

http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

http://www.oponeo.pl/narzedzia/m/124/zamienniki_opon.htmlx

 

O indeksie prędkości i nośności nie pisze bo to chyba oczywiste.

 

Zwróćcie też uwage czy koło da sie zdemontować/zamontować w warunkach drogowych

bez spuszczania powietrza aby wyszło z wnęki nadkola.

Z kapciem nie ma problemu natomiast rezerwę dopompowywać na drodze to średnia przyjemość.

 

smok_wawelski

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocur

Z ciekawością przeczytałem cały wątek o oponach. Już wcześniej przypuszczałem, że pomimo dobrego bieżnika mam opony dość zabytkowe i przymierzałem się do ich wymiany. Nie mogłem odszukać na oponie czterocyfrowego kodu daty produkcji... bo go nie ma. Jest trzycyfrowy z 9 na końcu - Szary, wielkie dzięki. To jeszcze bardziej motywuje mnie do zmiany. Jak sobie pomyślę, że podróżowałem w upalnym słońcu po Chorwacji... I będę poszukiwał 13 :bukiet:

 

I mam jeszcze drobną uwagę do podpierania przyczepy na łapach. W trakcie użytkowania, czyli mieszkania w przyczepie, faktycznie łapy używane są tylko do stabilizowania przyczepy. Ale na zimę lekko podnoszę przyczepę ( na podnośniku ) i z przodu pod ramę podstawiam stojaki a z tyłu przyczepa stoi na łapach. Mam nadzieję, że w ten sposób odciążam oś,a raczej wałki gumowe w osi oraz zapobiegam odkształcaniu się opon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
....przypuszczałem, że pomimo dobrego bieżnika mam opony dość zabytkowe i przymierzałem się do ich wymiany.

 

Przytoczę przykład z własnego doświadczenia:

Opony markowe (celowo nie wymieniam firmy) powyżej średniej pólki

Bieżnik ok 5,0mm

Wiek: ok. 5 lat

Przy normalnej eksploatacji w jeździe zwłaszcza krótkie miejskie dystane, sprawowały sie zupełnie OK.

Po przebiegu "wakacyjnym" trasa ok. 500km, ciepło, samochód 5os + bagaż na haku przyczepka namiotowa dość doładowana

3 opony wybuliły na powierzchni bocznej i to tak parszywie że od wewnątrz.

 

Przypuszczam że powodem był właśnie wiek i zwiększone obciążenie.

 

W zaleceń większości producentów, opona po 5-6 lat powinna iść do wymiany i utylizacji niezależnie od stanu bieżnika lub przebiegu.

 

smok_wawelski

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow
opona po 5-6 lat powinna iść do wymiany i utylizacji niezależnie od stanu bieżnika lub przebiegu.

 

A u nas kwitnie rynek opon używanych , to co zdejmują w Niemczech zakładają u nas bo przecież jest jeszcze bieżnik .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
A u nas kwitnie rynek opon używanych

 

I może dobrze że kwitnie, nie ma w tym nic złego, jeśli np. 2 letnia opona pochodząca lewej strony bitego po prawej i była wnikliwie skontrolowana.

 

Natomiast złe jest to że są naciągacze sprzedawcy/warsztaty którzy wymyją wypastują stara oponę i "patrz pan prawie nówka za 50zł"

 

Jarku pozwól że wrzucę kamyczek do twojego ogródka, jak to wyglada w myśl przepisów o rej. pojazdów ?

Czy np. przegląd rej. dotyczy również starości ogumienia ?

 

Myślę że powinien ale podczas wizyt rejestracyjnych się nigdy nie spotkałem aby diagnosta popatrzył na kod cyfrowy na oponie na bieżnik owszem, zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...