Skocz do zawartości

Dylemat nowy lub prawie nowy S max vs 5008


Iven

Rekomendowane odpowiedzi

Ale co czy w każdym egzemplarzu? Nie jeździłem każdym, to siłą rzeczy nie wiem, ale dlaczego mój egzemplarz miałby mieć wsadzoną gorszą kamerę niż inne? Z systemem infotainment auto było już kilka razy w serwisie i nic nie poradzili, nie widzą problemu - jak to serwis ;)

Generalnie nie chciałbym zostać źle zrozumiany - 5008 to naprawdę fajny i wszechstronny samochód, duży plus za 3 osobne (identyczne) fotele w drugim rzędzie, to prawdziwa rzadkość. Względnie używalne fotele w trzecim też są dużym plusem przy takiej długości auta. Niemniej ma pewne niedociągnięcia, np. wspomniany system multimedialny, który krótko mówiąc jest żenujący (być może inne wersje wyposażenia mające inny ekran mają inny, lepszy system?). Dlaczego mając dach panoramiczny nie ma lampek nad drugim rzędem foteli?

Po prostu piszę jako bezstronny użytkownik (bezstronny, bo takie auto dostałem, nie wybierałem, nie sugerowałem). Dlatego nie jestem w niego zapatrzony i nie próbuje oszukiwać samego siebie. Uważam, że S-Max jest po prostu lepszy mimo, że ma bardziej leciwą konstrukcję.

Ps. Ford nie ma DSG, chyba że to taki skrót myślowy dotyczący skrzyń dwusprzęgłowych? Nie wiem które są lepsze do ciągnięcia, a które gorsze, więc nie umiem się odnieść, ale auto chyba nie tylko ma ciągać przyczepę? I tu druga strona medalu - hybryda do ciągnięcia gorsza niż diesel, ale na codzień do miasta znacznie lepsza.

Ps2. A czy ford 2.0 TDCI, to przypadkiem nie miał właśnie od PSA 2.0 HDi?

Ps3. Nie jestem ekspertem, ale wszyscy mówią, że do ciągnięcia im cięższe jest auto, tym lepiej - a S-Max jest dużo cięższy od 5008, który przez konstrukcję płyty podwozia jest zaskakująco lekki (mój ma MW ok. 1450kg). S-Max ma przynajmniej o 200kg więcej.

Edytowane przez marian36 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mam obecnie druga  5008 II. Poprzednia  to  2.0 150 km, manual, teraz wersja GT 2.0 180 km. Jezdzilem z przyczepami 1500, 1600 a teraz 1700 kg. Dosc wysokie gory, Alpy, Dolomity itd...zadnych problemow za to jeden wielki plus, ktory sprawdzal sie rowniez w 5008 I -SPALANIE, po miescie 6 litrow, z pelna przyczepa, w trasie srednio 100 km/h, 12 litrow. Skrzynia sprawdza sie rewelacyjnie, a w razie checi mozna wlaczyc program sport. 

Natomiast, moim zdaniem, trzy oddzielne fotele sa plusem tylko przy malych dzieciach. Przy starszych...powyzej 140 cm, sa srednio wygodne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mundek28 napisał:

Może tak jest skoro masz ale czy w każdym egzemplarzu? Natomiast skrzynie CVT czy DSG to nie najlepszy pomysł zwłaszcza w aspekcie ciągnięcia przyczepy a ten fakt podkreślił pytający. Silniki PSA 2.0 HDi to jedne z lepszych silników.

Osobiście uważam, że jedyną wada cvt to nie za wielką możliwość przenoszenia momentu na koła względem innych skrzyń. W jeździe - bardzo mi odpowiada. Płynność jazdy świetna. Nie wszystkim może przypaść do gustu nietypowa praca i obroty. Zapomniałem przy tym jak zawory potrafią zaklepać po za późnej redukcji ? atu tego nie ma.

Jeżdżący DSG raczej też o niuansach mówią typu za wczesnej zmiany biegu czy duszenia na niskich obrotach, na co też jest proste rozwiązanie. Jeżdżą i są zadowoleni.

2.0 HDi/TDCi raczej nie trzeba reklamować - solidny motor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, w79 napisał:

Natomiast, moim zdaniem, trzy oddzielne fotele sa plusem tylko przy malych dzieciach. Przy starszych...powyzej 140 cm, sa srednio wygodne

Przy ilu dzieciach z tyłu? Bo kanapa jest oczywiście nieporównywalnie lepsza przy 2 osobach, ale już przy 3, to osoba jadąca na środku jedzie tam za karę. W tym przypadku 3 identyczne fotele są wg mnie znacznie wygodniejsze.

No i można przypiąć 3 foteliki, czego na kanapie nie zrobisz :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marian36 napisał:

Przy ilu dzieciach z tyłu? Bo kanapa jest oczywiście nieporównywalnie lepsza przy 2 osobach, ale już przy 3, to osoba jadąca na środku jedzie tam za karę. W tym przypadku 3 identyczne fotele są wg mnie znacznie wygodniejsze.

No i można przypiąć 3 foteliki, czego na kanapie nie zrobisz :(

Przy jednym;) te fotele sa zbyt male dla osob powyzej 150 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, w79 napisał:

Przy jednym;) te fotele sa zbyt male dla osob powyzej 150 cm

No to pełna zgoda. Ja mam 3 i tylko osobne fotele wchodzą w grę, na kanapie w ogóle by się nie zmieściły. Dlatego pisałem, że dla mnie to plus.

Ps. Też miałem (prywatnie) pierwszego 5008 2.0 HDi 150 z ręczna skrzynią i super auto, ale strasznie plastikowe ;) Potwierdzam natomiast piękne spalanie.

Moim obecnym 5008 1.6 PureTech 180 z automatem na delikatnej trasie (takiej poza miastem, nie autostrada, czy ekspresówka) da się zejść do 4.5, autostrada, to 7 (120 - 130km/h), gorzej w mieście - jadąc wybitnie deliatnie i spokojnie, to 8 trzeba liczyć, jadąc normalnie wychodzi 10. U mnie średnia z 5000km (każdy rodzaj jazdy), to 6.5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2022 o 17:02, marian36 napisał:

Ps. Ford nie ma DSG, chyba że to taki skrót myślowy dotyczący skrzyń dwusprzęgłowych? Nie wiem które są lepsze do ciągnięcia, a które gorsze, więc nie umiem się odnieść, ale auto chyba nie tylko ma ciągać przyczepę? I tu druga strona medalu - hybryda do ciągnięcia gorsza niż diesel, ale na codzień do miasta znacznie lepsza.

Ford w hybrydzie ma eCVT, to nie jest zwykła skrzynia bezstopniowa tylko przekładnia planetarna, tak samo jak w Toyocie RAV4, nie ma sie tam co zepsuć praktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, golob napisał:

Ford w hybrydzie ma eCVT, to nie jest zwykła skrzynia bezstopniowa tylko przekładnia planetarna, tak samo jak w Toyocie RAV4, nie ma sie tam co zepsuć praktycznie.

 A już na pewno mniej niż w dwusprzęgłówce:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, golob napisał:

Ta sama raczej nie, ale podobna koncepcja.

Ogólnie koncepcja bardzo podobna, choć w Toyocie działa dużo lepiej. Gdybym miał wybór,  hybryda 4x4 czy diesel 4x4, nie zastanawiałbym się chwili (choć dużo latam w trasie i szybko). Hybryda 4x2 czy ropniak 4x4, to już dylemat. Ale w fordzie, biorąc pod uwagę skrzynie, hybryda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeszcze lepsze hybrydy wprowadził Nissan. U nas dopiero od jesieni Qashgai  E-power, potem będzie X-trail.

Piszę tylko o zespole napędowym innych aspektów nie uwzględniam w tym twierdzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 16.07.2022 o 16:34, Iven napisał:

Silnik 2.0Hdi od PSA ...lata również w S-maxie ^_^

W starych S-Maxach był silnik od PSA. Od 2017 roku montowany jest nowy silnik stworzony przez Forda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest przypadkiem silnik-bliźniak tego co jest u mnie, tylko o większej pojemności? (ja mam 1.5 tdci duratorq, wcześniej w tych autach też był silnik PSA-Ford 1.6, ale jak weszło €6 to zmienili na ten Forda 1.5)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.