Skocz do zawartości

Dylemat nowy lub prawie nowy S max vs 5008


Iven

Rekomendowane odpowiedzi

Hybryda w Fordzie 2.5 190 kM  lub 2.0hdi 180kM  w fordzie i 5008 , oba rozważam w automacie , na haku po 1500kg.

Oczywiście oba są rozważane jako holowniki pod przyczepę na wypady do IT i CRO.

Jakieś sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hybryda w Fordzie 2.5 190 kM  lub 2.0hdi 180kM  w fordzie i 5008 , oba rozważam w automacie , na haku po 1500kg.
Oczywiście oba są rozważane jako holowniki pod przyczepę na wypady do IT i CRO.
Jakieś sugestie ?
Zdecydowanie SMax z tego względu że jest zwyczajnie większy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest mój faworyt. Miałem już Smaxa 2013 w automacie z dieslem i bardzo mile go wspominam . 5008 jest dostępny od ręki , na s maxa trzeba czekac ok 4 mies. , ale to nie jest problem , bo kompletuję zestaw na przyszły rok. Urlop mam już za sobą  i z żoną podjeliśmy decyzję o przesiadce z namiotu na przyczepę. Namiot wraz z osprzętem.już sprzedałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest mój faworyt. Miałem już Smaxa 2013 w automacie z dieslem i bardzo mile go wspominam . 5008 jest dostępny od ręki , na s maxa trzeba czekac ok 4 mies. , ale to nie jest problem , bo kompletuję zestaw na przyszły rok. Urlop mam już za sobą  i z żoną podjeliśmy decyzję o przesiadce z namiotu na przyczepę. Namiot wraz z osprzętem.już sprzedałem...
Minus S-Maxa jest taki, że to tak naprawdę mocno przestarzała konstrukcja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no tak , idzie od 2006 ..trochę odświeżony , ale jeśli coś jest dobre to po co zmieniać ? ...chociaż Galaxy wycofali z produkcji ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Iven napisał:

Hybryda w Fordzie 2.5 190 kM  lub 2.0hdi 180kM  w fordzie i 5008 , oba rozważam w automacie , na haku po 1500kg.

Oczywiście oba są rozważane jako holowniki pod przyczepę na wypady do IT i CRO.

Jakieś sugestie ?

5008 ma 1500?? Sprawdz dobrze, bo do 2021r mialy 1800 kg, a teraz chyba 1750kg...oczywiscie z silnikem 2.0, 180 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Iven napisał:

...chociaż Galaxy wycofali z produkcji ....

...bo klienci nie chcą już rodzinnych samochodów. Wolą kupić zadziornie wyglądającego, małego piździka z kołami po sam dach i bagażnikiem niczym w Tico. Od tej nowomody ruch na rynku boxów poszybował :-]

Choć trzeba przyznać, że ceny samochodów z tego segmentu poszybowały tak wysoko, że chyba to było zaczątkiem ich rychłej śmierci. Era suvów tylko to przyspieszyła. Espace, Scenica też już nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S max zdecydowanie. Mimo że też na "F" to jednak bardziej prawilne :D Jestem bardzo ciekaw jak ta hybryda radzi sobie z przyczepą. Nie ma gdzieś w PL sztuki z hakiem na jazdach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Marcin T napisał:

...bo klienci nie chcą już rodzinnych samochodów. Wolą kupić zadziornie wyglądającego, małego piździka z kołami po sam dach i bagażnikiem niczym w Tico. Od tej nowomody ruch na rynku boxów poszybował :-]

Choć trzeba przyznać, że ceny samochodów z tego segmentu poszybowały tak wysoko, że chyba to było zaczątkiem ich rychłej śmierci. Era suvów tylko to przyspieszyła. Espace, Scenica też już nie ma.

Trafna analiza , sam jestem związany zawodowo z motoryzacją od ok .28lat i podobne wnioski mi się nasuwają . W swoim wyborze będę skłaniał się ku S maxowi , dla mnie to jest optimum dla rodziny i sensowny stosunek cena/jakość . Mam jeszcze auto w leasingu ,ale ze sprzedażą nie będę maił problemu (mały oryginalny przebieg). Chcę przygotować sobie zestaw na przyszłe wakacje S max + przyczepa 4 os (jeszcze nie wiem jaka) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szariczka nie ma, tourana nie ma... Też nie kumam tego owczego pędu na suvopodobne. Ciężkie, kanciate więc i żłopią, ale nawet zapalony ekolog też weźmie suva, a co.... Żeby  w walce o miejsce parkingowe bezrefleksyjnie pokonać każdy krawężnik i wpakować się w każdy metr chodnika i trawnika? 

Jakkolwiek smax ciutkę przestarzały, to przynajmniej coś sobą prezentuje (van) i nie jest ulepem pod publiczkę (mimo że to też dziecko mody na vany, to ma nadal to coś, jakąś spójną koncepcję - nadal przyjemnie na ten samochód popatrzeć, ma linię, proporcje). 5008 to dla mnie taki suv jak... (no wiecie, koza, zad, instrument dęty, taki rebus :) ), ma wyglądać, z zewnątrz i wnętrze och, ach, moda, ale technicznie nie jest to dla mnie jakiś mocny zawodnik, ot, powiększone 3008 poskładane z tego co było pod ręką.  

Zorientuj się jak oba mają "urządzony" hak. Jeśli fabryka, to zdaje się ford przez ostatnich parę lat w niektórych modelach ograniczał coś z zasilaniem na cepę w różnych modelach, nawet jak było gniazdo 13-pin, ktoś opisywał na forum jakiś czas temu. Nie wiem jak w 5008, ale coraz częściej są narzucane przez producentów ograniczenia, brak wyprowadzenia zasilania do gniazda haka, i nie bo nie (np. bmw), warto tu też się dowiedzieć, im nowsze modele, tym częściej coś jest "obcięte" i w okresie gwarancji nie i basta. Do IT albo CRO przydałoby się zasilanie na lodówkę.

A czy hybryda, czy diesel? Osobiście, dla siebie, wziąłbym sadzomiota. W hybrydzie siedzi skrzynia CVT, i jak ruszyć hybrydą na trasę, to przestaje być oszczędnie, tym bardziej podejrzewam z przyczepą (gros roboty będzie musiał wykonać benzyniak, bo żeby konkretniej podziałały elektryki, prądu może nie styknąć, jeżdżąc solo, nawet na autostradzie, jest trochę dohamowań itp., więc baterię się ładują, z cepą raczej trochę łagodnych hamowań i więcej depnięcia w pedał z dużym obciążeniem, do CRO/IT przez góry benzyniak będzie na podjazdach szalał ze spalaniem, a na zjazdach to i zwykła spalina bez hybrydy też jest oszczędna :) ). Ford miał swego czasu dość dobre pakiety serwisowe, gdy brało się klasyczny automat (z manualem nie wyglądało to już tak dobrze, bo nie obejmowały zdaje się np. sprzęgła i dwumasy, czy skrzynię - nie pamiętam). 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 5008 ma skrzynię hydrokinetyczną (typowy automat) z firmy Aisin, ponoć jedna z najlepszych skrzyń. Ale demonem szybkości to ona nie jest. Wiem, bo aktualnie mam 5008 służbowy, ale z silnikiem 1.6 PureTech 180KM, skrzynia ta sama.

W Fordzie jest dwusprzęgłowa (diesel) lub CVT (hybryda). W hybrydzie nie ma opcji 4x4, w dieslu jest.

Jako, że poważnie zastanawiam się nam wyborem drugiego auta i biorę tam pod uwagę S-Maxa i Galaxy, to mniej więcej znam wady i zalety tych samochodów w odniesieniu do 5008. 

W 5008 system infotainment jest dramatyczny, ale taki naprawdę katastrofalny. Jego prędkość działania, to jakaś kpina, czasem kamera cofania nie zdąży się włączyć, a ja już skończyłem cofać, do tego dość często się zawiesza, jest wtedy czarny ekran, a jakość obrazu z kamery cofania jest na poziomie komputera z lat 80tych ;)

Generalnie ładny, nowoczesny samochód, ale stanowczo za drogi (a dziś nie ma rabatów). Ja bym brał S-Maxa - większy, lepiej się prowadzi, lepsze wyposażenie, wg mnie bardziej ergonomiczny i paradoksalnie tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak jest skoro masz ale czy w każdym egzemplarzu? Natomiast skrzynie CVT czy DSG to nie najlepszy pomysł zwłaszcza w aspekcie ciągnięcia przyczepy a ten fakt podkreślił pytający. Silniki PSA 2.0 HDi to jedne z lepszych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.