Skocz do zawartości

Hak Thule typ 5055 - fabryczny w Berlingo 2 Multispace


beniamin82

Rekomendowane odpowiedzi

 

Otóż kupiłem przedwczoraj Berlingo Multispace z hakiem fabrycznym wypinanym poziomo.

Mam z nim kilka problemów liczę na waszą pomoc 16.07 ruszamy nad morze...

Więc gdyby coś trzeba było zrobić to muszę działać szybko.

 

1) wraz z samochodem dostałem dwie instrukcje.

Jedna do haka typ 5055 według której mogę ciągnąć 1300kg i nacisk ma być 70kg.

I druga do samej kuli wypinanej typ Thule BMA. Nie ma w niej ani słowa o nacisku czy holowaniu. Dowiedziałem się że do tej belki typ 5055 można wpinać kule na stojak na rowery lub kulę do holowania.

W jaki sposób sprawdzić czy wpięta kula to ta BMA? No i czy nadaje się do holowania.

Widać że ktoś nią holował, bo jest zardzewiała od strony samochodu.

No i w aucie wymieniono sprzęgło przy 148tys km.

 

2)Hak jest wsadzony na "amen", brak kluczyka, osłonka zapadek zardzewiała i nawet gdybym dokupił kluczyk nie dałoby się go wsadzić. Kontrolka pokazuje zielony, więc zakładam że hak będzie trzymał - więc wkładką mogę zająć się kiedy indziej?

 

3)Hak nie jest wpisany w dowód rejestracyjny. (Niemiec nie musiał bo miał fabryczny, a w Polsce nikt się nie pofatygował do WK)

Ma tabliczkę znamionową, mam nadzieję że wystarczy przegląd w stacji diagnostycznej żeby go wpisać. Żadnych innych dokumentów do niego nie mam.

 

 

Wymianę gniazda mam zaplanowaną na jutro, bez przewiercenia śrub się nie obejdzie. Ktoś wie jaki trzeba rozmiar śruby kupić?

 

Fajnie ze kable 9 i 10 są grube i poprowadzone do bagażnika. W związku z tym że nie znalazłem w bagażniku sygnału po stacyjce zamontowałem w bagażniku włącznik (przez bezpiecznik 15A). W berlingo w bagażniku jest konkretny gruby kabel z 12V, więc sporo roboty mnie ominęło.

Głównie chodzi o lodówkę podczas jazdy.

 

442f573b5857eb60fbdebcff8532c847.jpg&key=07e55c73987ca8132c58b404c647b07b4078904a7da7362d8f4f64d2b1192f3a1ae8e647f2ef4537fff52c81be1e6209.jpg&key=6371a238a13f9776ff38725b5a18e5b768ca508ac759cb2613ca9aa8e8b29cd1b462dafaf25f98e6242a76915d238b8c.jpg&key=f295db26f7e966cd374df977fcfcf3dac9d543ce9c94616fcb613bf458aa9cb4

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam przegląd? Nie był potrzebny dodatkowy papier?

W dniu 3.07.2022 o 19:35, beniamin82 napisał:

W jaki sposób sprawdzić czy wpięta kula to ta BMA? No i czy nadaje się do holowania.

Numer seryjny na kuli nic nie powie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jest tak:

1) wraz z samochodem dostałem dwie instrukcje.

Tutaj napisałem do brytyjskiego oddziału Brink (Brink to marka Thule, albo odwrotnie. W każdym razie haki były sprzedawane pod oboma markami, Thule już nie sprzedaje haków). Zapewniono mnie mailowo że nie ma możliwości aby do haka typ 5055 wpiąć kulę bagażnika na rowery (typ RMC). Mam więc standardową kulę do holowania przyczep. 

W związku z tym że kontakt był szybki i bezproblemowy poprosiłem o przesłanie pdf-a skanu homologacji. Dostałem po kolejnych 30min. Szacun z mojej strony ogromny.

Czemu pisałem do brytyjczyków, nie wiem, taki e-mail mi się pojawił jako pierwszy.

 

2)Hak jest wsadzony na "amen", brak kluczyka, osłonka zapadek zardzewiała i nawet gdybym dokupił kluczyk nie dałoby się go wsadzić. Kontrolka pokazuje zielony, więc zakładam że hak będzie trzymał - więc wkładką mogę zająć się kiedy indziej?

Pan z Brink napisał mi że, nie sprzedają zestawu naprawczego, mimo że ten posiada numer katalogowy. Po prostu jest zakaz sprzedaży tego elementu i tyle. Więc tutaj będę musiał poimprowizować. Liczę że, sukcesywne psikanie WD40 pozwoli na włożenie kluczyka - później zamówię kluczyk z katalogu i będzie git. Na razie nie psikam i nie ruszam haka. 16.07 lecę nad morze i hak jest mi potrzebny. A jak pisałem kontrolka jest na zielonym polu, więc kliknięte poprawnie było.

3)Hak nie jest wpisany w dowód rejestracyjny. (Niemiec nie musiał bo miał fabryczny, a w Polsce nikt się nie pofatygował do WK)

Wystarczyło podjechać na stację diagnostyczną, zapłacić 35zł i już mam świstek że, samochód jest przystosowany do holowania przyczepy. Teraz tylko do WK z prośbą o wpis. Ale jako że auto dopiero kupione to termin przerejestrowania mamy na 11.07. Więc przy okazji się załatwi wpis do dowodu. Świadectwo homologacji nie było na razie potrzebne, nie wiem czy WK będzie chciało go zobaczyć - podobno nie potrzebne. 

Na stacji diagnostycznej ważne było że, jest tabliczka znamionowa, oraz że rdza belki haka jest tylko powierzchowna. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.