papieju Posted June 22 Dałem 50 mbar żeby był zapas do ogrzewania bo ono też coś potrzebuje. Generalnie na gazie grzało, rurki też ciepłe ale w lodówce bez zmian. Może uruchomienie na prądzie ją rozruszało i zaskoczy już Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misio Posted June 22 Ale zapas ma być na wydajności, a nie na ciśnieniu, które może uszkodzić, zniszczyć, rozszczelnić, a nawet "wybuchnąć"... Dodam - mam podwójny piec, lodówkę która chodzi na gazie w 95%, kuchenkę 3palnikową i bojler gazowy...daje rade to wszystko na 30mbar... Quote Share this post Link to post Share on other sites
papieju Posted June 22 Ale 50 to też jest jego max a nie robocze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misio Posted June 22 (edited) Oczywiście że robocze...od tego jest reduktor... Edited June 22 by Misio (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
filipert Posted June 23 10 godzin temu, papieju napisał: Dałem 50 mbar żeby był zapas do ogrzewania bo ono też coś potrzebuje Tak jak pisze @Misio, skoro masz instalację przystosowaną do 30mbar, to niebezpiecznie jest zwiększyć ciśnienie . Mylisz przepływ z ciśnieniem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted June 23 8 godzin temu, papieju napisał: Ale 50 to też jest jego max a nie robocze. Ciśnienie wprost z butli to od kilku do nawet kilkunastu barów. Reduktor ma za zadanie to ciśnienie obniżyć do wymaganego przez producenta przyczepy czy urządzeń. W Twoim wypadku jest to 30mbar ( a nie bar - dla przypomnienia to 1bar to 1000mbar). Czyli wszystko przepuszczone przez reduktor za reduktorem leci z ciśnieniem roboczym reduktora. Tak więc do urządzeń dostarczasz 50 mbar zamiast 30 mbar. Może się wydawać, że to niewielka różnica, ale dla urządzeń może być niebezpieczna, dla Ciebie również, bo przez uszkodzenie się sprzętów gazowych może dojść nawet do jakiegoś pożaru przecież. Quote Share this post Link to post Share on other sites
papieju Posted June 23 Bardziej do 37 mbar, bo tyle wymaga lodówka na czystym propanie według jej producenta, nie jest to oryginalna lodówka z przyczepy. Z pozostałych urządzeń gazowych jest tylko piec Trumatic 3002 i kuchenka na 3 palniki. Ok, zmienię na 37 mbar jeśli to 50 jest za dużo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted June 23 17 minut temu, papieju napisał: Bardziej do 37 mbar, bo tyle wymaga lodówka na czystym propanie według jej producenta, nie jest to oryginalna lodówka z przyczepy. Z pozostałych urządzeń gazowych jest tylko piec Trumatic 3002 i kuchenka na 3 palniki. Ok, zmienię na 37 mbar jeśli to 50 jest za dużo. Ale nie ma reduktorów karawaningowych na 37 mbar. Są tylko 30 mbar albo 50 mbar. 37 mbar to jest do zastosowań domowych. Quote Share this post Link to post Share on other sites
papieju Posted June 23 Czyli sytuacja patowa. Poprzedni 29 mbar jest za słaby do lodówki na propanie, 50 mbar za mocny, 37 mbar jest dostępny ale do domu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted June 23 (edited) 12 minut temu, papieju napisał: Czyli sytuacja patowa. Poprzedni 29 mbar jest za słaby do lodówki na propanie, 50 mbar za mocny, 37 mbar jest dostępny ale do domu. Jak 30 mbar jest za słaby do lodówki skoro Twoja lodówka działa w zakresie 30-37 mbar? Edited June 23 by jacek00 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
papieju Posted June 23 (edited) 5 minut temu, jacek00 napisał: Jak 30 mbar jest za słaby do lodówki skoro Twoja lodówka działa w zakresie 30-37 mbar? Z instrukcji: Urządzenie nie może być zasilane gazem o ciśnieniu innym niż to które jest podane na tabliczce znamionowej. Zaleca się stosowanie odpowiedniego regulatora ciśnienia (butan 28- 30mbar, propan 37mbar). Czyli przy czystym propanie wymaga 37 mbar. 50 to pewnie za dużo, ale 30 za mało. Edited June 23 by papieju (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted June 23 (edited) 36 minut temu, papieju napisał: Z instrukcji: Urządzenie nie może być zasilane gazem o ciśnieniu innym niż to które jest podane na tabliczce znamionowej. Zaleca się stosowanie odpowiedniego regulatora ciśnienia (butan 28- 30mbar, propan 37mbar). Czyli przy czystym propanie wymaga 37 mbar. 50 to pewnie za dużo, ale 30 za mało. Większość urządzeń ma dokładnie takie zalecenia o jakich napisałeś, w nowych przyczepach także - w zasadzie wszystkie urządzenia gazowe Trumy, Thetforda czy Dometica zalecają dla samego propnanu 37 mbar. Ale że takich reduktorów nie ma, to nawet fabrycznie producenci montują 30 mbar i urządzenia bez problemu działają na 30 mbarach na samym propanie. Więc jeśli Twoja lodówka nie działa poprawnie na samym propanie przy reduktorze 30 mbar, to nie szukaj problemu w reduktorze, a w lodówce. 7 mbarów to jest naprawdę nic nieznaczące ciśnienie, aby miało powodować problemy w działaniu urządzenia przy propanie. Jedynie może mieć naprawdę minimalnie gorszą efektywność chłodzenia - czyli zamiast schłodzić Ci do 2 stopni, schłodzi Ci na gazie do 3 stopni, co przy zwykłym użytkowaniu jest pomijalne. Już temperatura zewnętrzna będzie miała większy wpływ na to niż sam reduktor. Edited June 23 by jacek00 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misio Posted Sunday at 07:44 AM i jak tam prace i testy? Quote Share this post Link to post Share on other sites
papieju Posted Sunday at 10:13 AM Na teraz jest palnik w obudowie tak jak być powinien i zabrałem się za górną kratkę. Stara jest zdemontowana, założyłem chłodzenie na wylocie - 2 wentylatory 120mm z rezystorem 47 ohm przez co kręcą się wolniej i robię przymiarki tego co ma być zamiast starej kratki, już wiem że to co mam będzie za małe - ale mając już jakiś punkt wyjścia zrobię nowe pomiary i zlecę wykonanie kolejnej, poprawionej już ramki pod wentylację i wydech. Ogólnie do przodu. Póki jednak nie ogarnę to na gazie nie robię nic, na prądzie działa więc wiem że jako-taka jest sprawna Quote Share this post Link to post Share on other sites
papieju Posted Sunday at 03:41 PM A jednak się dziś udało wybrać. Górna kratka złożona, skończone w 99%, zostało tylko uszczelnić ale muszę poczekać na masę bo jest w drodze. Na testy brakło czasu dziś i najwcześniej uda się w czwartek. Wtedy uszczelnię i uruchomię na gazie Quote Share this post Link to post Share on other sites