Jump to content
Zawszewdrodze

Abi Marauder - przeciekająca przednia ściana

Recommended Posts

Zawszewdrodze

Witam! Czy ktoś może podpowiedzieć proszę gdzie w pierwszej kolejności szukać/co sprawdzić/wymienić, żeby ustalić miejsce przecieku? Podcieka przednia ściana i rogi, w tamtym roku wymieniony cały przód w środku (przez poprzednich właścicieli), wydawało się, że ok, ale wychodzą plamy znowu:/

 

81A8DA54-2959-4173-91B0-2325E7D4905E.jpeg

E1CFCAD5-0379-4033-8991-322D58BB099C.jpeg

7AC92596-64A3-48B5-9FE0-019C361BA716.jpeg

67AE4680-BFAA-4EE5-9666-AB3AD9EA93E3.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
bstawski

Jedyne miejsca którymi może dostawać się woda to listwy. Sprawdź je w okolicach przecieków, zdejmij taśmę z kedry i sprawdź czy śruby listew są dobrze dokręcone. Kedra jest przykręcona do drewnianej konstrukcji przyczepy i oby ta konstrukcja była w dobrym stanie bo wymiana to duuużo roboty(znam z autopsji). Sprawdź też listwy nad oknami, coś tam było wiercone. Dokładnie obejrzyj poszycie bo mogą być malutkie dziurki przez które też może dostawać się woda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zawszewdrodze

Dziękuję! Zastanawiam się czy powinnam też odkręcać cale listwy czy tylko właśnie dokręcić wkręty plus wymienić kliny (skruszałe) i ewentualnie douszczelnić z zewnątrz na łączeniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bstawski

Ja bym odkręcił całe. porządne czyszczenie i nowe uszczelnienie. Ja używałem sikaflex 221. Nigdy nie wiadomo, czy przed Tobą ktoś to robił porządnie czy tylko żeby było... Obawiam się co znajdziesz pod sklejką w miejscu zacieków. Wilgoć ze ścian bardzo źle odparowuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Ja bym odkręcił całe. porządne czyszczenie i nowe uszczelnienie. Ja używałem sikaflex 221. Nigdy nie wiadomo, czy przed Tobą ktoś to robił porządnie czy tylko żeby było... Obawiam się co znajdziesz pod sklejką w miejscu zacieków. Wilgoć ze ścian bardzo źle odparowuje.
Sikaflex 221 to jest przede wszystkim klej i nie służy do uszczelnień listew. Te się uszczelnia butylem, np Sikalastomer 710

Share this post


Link to post
Share on other sites
bstawski

Dlatego napisałem, że ja użyłem sikaflex 221. Nie twierdzę, że to najlepsze w rozwiązań. Chyba najistotniejszą cechą jest trwała elastyczność specyfiku. Walczyłem z tym tematem w zeszłym roku i jak na razie brak jakichkolwiek nieszczelności(oby tak zostało).

Tutaj skutki wilgoci. Miejscami konstrukcja przestała istnieć. Trzeba było odbudować spory kawałek ściany:-/

20210428_182923.jpg

20210428_182938.jpg

20210428_182945.jpg

20210528_083420.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gibbon spod lasu

Zeby zrobic dobrze przednia sciane, czesto najszybciej i najlatwiej sciagnac przedni panel. Nie jest to az tak skomplikowane jakby moglo sie wydawac.

W Anglii chlopaki od jakiegos czasu uzywaja Soudaflex 40 FC. Ma super funkcje jako klej i uszczelniacz i jest sporo tanszy od silki. UWAGA - mowie tu o ludziach, ktorzy naprawiaja dziesiatki przyczep rocznie !!!

20220605_115516.jpg

SOUDAL-SOUDAFLEX-40-FC-Klej-USZCZELNIACZ-szary-300.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zawszewdrodze

Dziękuję. Cala ściana była wymieniana w tamtym roku. Przyczepa sezonowana w pokrowcu (wietrzona, brak zapachu wilgoci po otwarciu), zacieki wyszly teraz kiedy miesiąc stała już bez niego. Mam nadzieje, ze zdażę wszystko uszczelnić i ze totalnej degradacji nie ma:/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maniacs99

Na twoim zdjęciu, pokazującym poszycie zewnętrzne pod czarnym plastikiem zamykającym listwę alu chyba jest widoczny problem
Utleniona blacha poszycia......
Obejrzyj dobrze ściany i szukaj malutkich dziurek....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marauder

Witam. Zdejmij wszystkie listwy aluminiowe. Kup nierdzewne drzewo wkręty. Kup uszczelniacz w kartuszu lub taśmie- butylowy. Wiem trochę kasy popłynie ale dobry uszczelniacz kosztuje.   Kolor szary, czarny obojętny w/g uznania. Po zdjęciu listew nad przednimi oknami, sprawdż  / trzeba zajrzeć po blachę tylko delikatnie podnoś / czy masz tam styropian.Jeśli go nie ma ,kup stosownej grubości twardy ,chyba nazywa się to styrodur. Nie pamiętam nazwy. Im twardszy tym lepszy.Przy składaniu zadbaj oto aby styropian dobrze przylegał do listew konstrukcyjnych / bok do boku / i po całości zagiętego dachu. Dlatego że po ponownym dokręceniu listew aluminiowych blacha ma podparcie od spodu i butyl porządnie doszczelni. Butylu nie żałuj , to niemal gwarancja na uszczelnienie.  Dobra rada - w dach wchodzą od przedniego schowka przewody elektryczne. Postaraj się wciągnąć dwa 1 mm2 przewody do instalacji na 230 V. Zrób je w dodatkowym oplocie / najlepiej w peszelu /. Nie podłączaj do instalacji. jeden koniec w bagażniku / nie podłączony / drugi postaraj się schować w okolicach lampy podsufitowej lecz z zapasem do dalszego podłączania. Będziesz mógł go wykorzystać do oświetlenia na 230 V bo orginalne ma 12 V i coraz trudniej znależć coś fajnego jak padnie fabryczne. Styropian musi być rozłożony pod całym dachem i krawędziach. Blacha podczas jazdy nie faluje. Jeśli musiś to przyklej punktowo ale nie na silikon / zbyt mocno utlenia metal /jest tego pełno na rynku. Zajrzyj od środka / z przodu / między oknem a ścianą za te wąskie paski . Sprawdzisz wilgoć i dowiesz się jak uczciwie miałeś zrobiony remont całego przodu. Zrób nieco większe nakładki ,oklej stosownie dobraną okleiną i potraktuj te nakładki / z obu stron / jako otwory rewizyjne do kontroli zaciekania. Jestem pewien tego co piszę bo sam robiłem cały przód od podstaw. Kupiłem taką  jak Ty. Była super ozonowana, zero smrodu. Po dwóch tygodniach fetor nie mal powalał z nóg. Zdemontowałem plastikowy przód. pomiary, zdjęcia i zakup materiału. Szkielet przodu zrobiłem z szalunkowej płyty wodoodpornej 20 mm. Nie wycinałem otworów na okna , tylko poskładałem z odcinków. Montaż w/g zdjęć. Konstrukcja z odpowiedniej grubości listew klejona i na nierdzewne drzewo wkręty. Pod uszczelki w okół okien butyl z kartusza tylko od zewnętrznej strony. Nadmiar można zgarnąć twardą szpachelką najlepiej drewnianą w ostateczności plastikową. Szukaj małych / drobniutkich otworków / w poszyciu. Niestety jest to tylko blacha aluminiowa i koroduje również w postaci otworów . Odtłuść i zaklej klejem do aluminium. Pokryj te miejsca lakierem lub farbą wodoodporną. Poszycie jest lakierowane proszkowo ostrożnie z nitro.   Każdy nawet minimalny zapach stęchlizny świadczy o gnijącej konstrukcji. Zapach zjełczałego tłuszczu to oznaka gotowania w przyczepie. Podłoga w swojej konstrukcji przypomina rybi szkielet . Nie zawsze jest kratą. To grube na 5 cm baliki. Sprawdż także miejsce mocowania nóg / podpór /. Podłoga to dwie sklejki przełożone styropianem.  Solidniej zrobisz  na dłużej spokój. Nie trać wiary tylko do pracy. Taki remont to dziś około 30 - 35 tysi, nie rzadko krotność wartości przyczepy. Każdy z nas ma na początku jakieś wpadki przy kupnie używanej przyczepy. Dobrej nikt nie zamienia na nową. Ja mam czwartą i w każdej było coś. Zaczynałem od Niewiadowa i w miarę rozbudzania chęci do karawaningu i powiększania rodziny,  coraz większa przyczepa. Urzekła Nas angielka swoim wystrojem wnętrza. Dziś mamy Abi Marauder 500 CT -sześcio osobową i chętnie z niej korzystamy.  Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...