czyś Posted June 20 (edited) W dniu 16.06.2022 o 12:02, lbuster napisał: Najważniejsze, że wszyscy cali. Spore szkody? Masz jakąś zdjeciówkę, Szkoda zdjęć, nie chcę patrzeć, a i nie ma się czum chwalić /zderzak, kraty, relektor, błotnik, zagnieciona krawędź maski/, wyć mi się chce, chwila nieuwagi, rutynowo spojrzałem w lusterko, a stałem ze skosa, gość już był obok, nie widziałem go... Tymczasowo przesiadłem się do nastoletniego trafica, dobrze mu zrobi jak troche pojeździ, ma jedną zasadniczą wadę, brak klimy... Trudno, musi być jakaś wymierna pokuta. Edited June 20 by czyś (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
lbuster Posted June 21 23 godziny temu, Ventyl napisał: W BMW tak jest zapalniczki działają jeszcze przez 5 minut po zamknięciu auta, dopiero potem gubi się zasilanie. OK, dzięki za info. Choć słabo mi jest wyobrazić sobie zastosowanie tego "ficzera". To, że kamera samochodowa po zamknięciu samochodu mi działa jeszcze przez 5 minut jest jakąś zaletą 23 godziny temu, Ventyl napisał: W BMW niema w ofercie zasilania na 10 i 11. Nawet oryginalny zestaw doposażeniowy nie posiada w schemacie takich pinów i miejsca ich podłączenia. Też mam BMW co prawda 2013 rok i hak Westfalii. W Westwafli przynajmniej jest wyprowadzenie kabli do podpięcia się potem stałym plusem. To mnie zasmuciłeś Na czwartek jestem umówiony do serwisu i mają zobaczyć, co i jak. Przy okazji serwis olejowy po dotarciu i aktualizacja Android Auto (by działało). 23 godziny temu, Ventyl napisał: zegary z Alpiny fajnie wyglądają można to przekodować telefonem bez utraty gwarancji specjalnym programem i wtyczką pod OBD Oooo, to ciekawe - dzięki. Będę musiał się tematowi przyjrzeć, ale to po sezonie wakacyjnym 23 godziny temu, Ventyl napisał: Fajna jest też opcja jeżeli masz kamerę cofania to powinieneś mieć zbliżenie na kule haka wraz z linią która pokazuje jak jedziesz Pamiętaj, że jedynki to ubogie siostry trójek, więc cześć rzeczy jest obcięta. Ale sprawdzę, czy coś takiego jest Ale kamera jest dobrej jakości i chyba to zbliżenie jest mało potrzebne. 20 godzin temu, czyś napisał: Szkoda zdjęć, nie chcę patrzeć, a i nie ma się czum chwalić Spoko Pamiętaj, że każdemu może się przydarzyć, nie ważne jak bardzo się dba. Ja jak widziałeś mogłem po 3 dniach od odbioru skasować samochód Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ventyl Posted June 22 W dniu 21.06.2022 o 15:50, lbuster napisał: Pamiętaj, że jedynki to ubogie siostry trójek, więc cześć rzeczy jest obcięta. Ale sprawdzę, czy coś takiego jest Ale kamera jest dobrej jakości i chyba to zbliżenie jest mało potrzebne Nie tyle chodzi o zbliżenie. Ale jak wybierzesz opcję kamery na hak to linie pomocnicze kamery znikają i zmieniają się na wskaźnik taki jak na foto. Zegary z Alpiny to takie Jak będziesz w ASO to zapytaj czy nie mogą Ci zakodować wideo w czasie jazdy. Oryginalnie oglądanie wideo w czasie jazdy jest zablokowane w BMW ale też można to przeprogramować i dzieciaki mogą wtedy oglądać np. bajki :). Tematy kodowania do ogarnięcia telefonem, odpowiednim adapterem na bt. I aplikacją BIMMERCODE. Jak coś to pisz priv Quote Share this post Link to post Share on other sites
lbuster Posted June 22 1 godzinę temu, Ventyl napisał: linie pomocnicze kamery znikają i zmieniają się na wskaźnik taki jak na foto. No tak, to może być pomocne 1 godzinę temu, Ventyl napisał: Zegary z Alpiny to takie W sumie dość podobne do oryginalnych, kolorystyka inna, fajniejsza. 1 godzinę temu, Ventyl napisał: Jak będziesz w ASO to zapytaj czy nie mogą Ci zakodować wideo w czasie jazdy. Oryginalnie oglądanie wideo w czasie jazdy jest zablokowane w BMW ale też można to przeprogramować i dzieciaki mogą wtedy oglądać np. bajki :). Mówisz o centralnym ekranie? Tam można puszczać video z telefonu czy z USB? 1 godzinę temu, Ventyl napisał: Tematy kodowania do ogarnięcia telefonem, odpowiednim adapterem na bt. I aplikacją BIMMERCODE. Jak coś to pisz priv OK, wielkie dzięki Ale takimi bajerami zajmę się najwcześniej po sezonie. Teraz nie mam chwili wytchnienia z nowym autem i przebudową gazowo-wodną w budzie Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ventyl Posted June 22 1 godzinę temu, lbuster napisał: Tam można puszczać video z telefonu czy z USB Z tego co wiem oprócz android auto powinno też działa po prostu udostępnianie ekranu telefonu. Ale i puszczanie wideo z USB . Da się to aktywować jak sie tego nie wykupiło. BMW to o tyle specyficzne auto że np kupujesz auto bez opcji czytania znaków, ale jak masz kamere przy lusterku to możesz specjalnym kodem w firmach od kodowań to uaktywnić taniej niż jak byś to kupił Quote Share this post Link to post Share on other sites
lbuster Posted June 23 17 godzin temu, Ventyl napisał: Z tego co wiem oprócz android auto powinno też działa po prostu udostępnianie ekranu telefonu. Ale i puszczanie wideo z USB. Właśnie na forum BMW to napisali, ale podobno "ekran się strasznie grzeje jak odtwarza film a bateria w telefonie znika w tempie błyskawicznym". Z USB też się da. 17 godzin temu, Ventyl napisał: Da się to aktywować jak sie tego nie wykupiło. Nie wiem, czy to mam - trzeba będzie sprawdzić 17 godzin temu, Ventyl napisał: BMW to o tyle specyficzne auto że np kupujesz auto bez opcji czytania znaków, ale jak masz kamere przy lusterku to możesz specjalnym kodem w firmach od kodowań to uaktywnić taniej niż jak byś to kupił No po gwarancji trzeba się będzie pobawić W dniu 21.06.2022 o 15:50, lbuster napisał: W dniu 20.06.2022 o 16:21, Ventyl napisał: W BMW niema w ofercie zasilania na 10 i 11. Nawet oryginalny zestaw doposażeniowy nie posiada w schemacie takich pinów i miejsca ich podłączenia. Też mam BMW co prawda 2013 rok i hak Westfalii. W Westwafli przynajmniej jest wyprowadzenie kabli do podpięcia się potem stałym plusem. To mnie zasmuciłeś Na czwartek jestem umówiony do serwisu i mają zobaczyć, co i jak. Przy okazji serwis olejowy po dotarciu i aktualizacja Android Auto (by działało). No i ręce mi opadły (i nie tylko) Sra ta ta ta i się nie da, brak przewodów, zaślepione piny. BMW Jakby samochód nie był na gwarancji, to sam bym sobie to założył, tak jak to zrobiłem w Maździe Kurczę, BMW, wywodzące się z kraju, gdzie karawaning jest popularny i nie mają nawet opcji, by założyć piny 10 i 11 Olanie klienta w stylu premium No nic, będę musiał na 3 lata zamienić w przyczepie piny 10 i 11 z pinami 9 i 13. One bez sensu (ale na szczęście) odcinają zasilanie po 5 minutach od wyłączenia zapłonu. A najlepsze jest tłumaczenie przedstawiciela BMW, że taka jest polityka firmy i że nawet po 15 minutach grania radia padają akumulatory w BMW. Kurczę, szkoda, że mi o tym nie powiedzieli przy zakupie, bo w życiu bym takiego złoma nie kupił Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted June 23 (edited) 3 minuty temu, lbuster napisał: No nic, będę musiał na 3 lata zamienić w przyczepie piny 10 i 11 z pinami 9 i 13. One bez sensu (ale na szczęście) odcinają zasilanie po 5 minutach od wyłączenia zapłonu. A najlepsze jest tłumaczenie przedstawiciela BMW, że taka jest polityka firmy i że nawet po 15 minutach grania radia padają akumulatory w BMW. Kurczę, szkoda, że mi o tym nie powiedzieli przy zakupie, bo w życiu bym takiego złoma nie kupił Tylko co Ci da ta zamiana tych kabelków? Lodówkę chcesz zasilać z cieniutkiego przewodu? Kup reduktor do jazdy na gazie i olej to zasilanie po zapłonie. Najprostsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie w porównaniu do, w tym wypadku, mało wydajnego 12V z auta. Edited June 23 by jacek00 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ventyl Posted June 23 37 minut temu, lbuster napisał: No po gwarancji trzeba się będzie pobawić Kodowanie z tego co wiem w okresie gwarancji nie powoduje jej utraty. Mam taką aplikacje akurat i ostatnio był u mnie gostek X3 z 2022 roku, kazał sobie zegary zakodować, video w czasie jazdy i carplay z telefonu. Jak miał jechać na pierwszy przeglad przyjechał żeby mu wgrać to co było oryginalnie ( apka przy pierwszym połączeniu robi backup) a po przeglądzie znowu wrócił na kodowanie. Ludzie przede wszystkim chcą się pozbyć działania systemu star - stop w bmw bo większość osób to denerwuje. Można to właśnie przekodować tak że działa kiedy sami to włączymy a nie że jest ciągle aktywne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lbuster Posted June 23 33 minuty temu, jacek00 napisał: Lodówkę chcesz zasilać z cieniutkiego przewodu? Zakładam, że tam nie jest cienki kabelek, bo przecież ludzie ładują z niego AKU pokładowy. Odbiorniki przyczepy mogą też pobrać parę amper. A taka grzałka na 12V ile pobierze - 10A? 35 minut temu, jacek00 napisał: Kup reduktor do jazdy na gazie i olej to zasilanie po zapłonie. Nie po to robiłem "swoją" instalację, by teraz wszystko zmieniać 35 minut temu, jacek00 napisał: mało wydajnego 12V z auta. Mi wystarczało, w 2-3 godziny jazdy schładzało mi ciepłe piwo a w czasie przejazdów podtrzymywało temperaturę i nic się nie rozmrażało 37 minut temu, jacek00 napisał: najbezpieczniejsze rozwiązanie Ja się bardziej boję gazu w czasie jazdy - w planowanym kamperze chcę wszystko na prąd i ON z wyjątkiem kuchenki gazowej. 4 minuty temu, Ventyl napisał: Kodowanie z tego co wiem w okresie gwarancji nie powoduje jej utraty. No to może po wakacjach trzeba się będzie pobawić 4 minuty temu, Ventyl napisał: Ludzie przede wszystkim chcą się pozbyć działania systemu star - stop w bmw bo większość osób to denerwuje. Można to właśnie przekodować tak że działa kiedy sami to włączymy a nie że jest ciągle aktywne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted June 23 Godzinę temu, lbuster napisał: Zakładam, że tam nie jest cienki kabelek, bo przecież ludzie ładują z niego AKU pokładowy. Odbiorniki przyczepy mogą też pobrać parę amper. A taka grzałka na 12V ile pobierze - 10A? Ładują aku ze stałego plusa? Pierwsze słyszę. Przecież stały plus służy do zasilenia lampek czy pompki w przyczepie. Fabryczna instalacja tam to pewnie kabelek o przekroju 1 mm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lbuster Posted June 23 6 minut temu, jacek00 napisał: Ładują aku ze stałego plusa? Pierwsze słyszę. Dokładnie, są nawet takie schematy. Po to to robią, by jednym kablem nie szła i lodówka i ładowanie AKU (jedynie sterowanie ładowania z obwodu lodówki). Po prostu rozdzielenie dwóch prądożernych urządzeń na dwa obwody. 9 minut temu, jacek00 napisał: Fabryczna instalacja tam to pewnie kabelek o przekroju 1 mm. Tego nie wiem, ale w Volvo V40, zanim dorobiłem się AKU w przyczepie, obsługiwała mi lampki, pompkę, itp. Tak więc kilka amper tam szło, tym bardziej, że jeszcze ledów nie miałem No i właśnie, w Volvo się nie prosiłem, a dostałem wszystko zgodnie ze schematem i fabryczne kabelki wytrzymały. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted June 23 (edited) 51 minut temu, lbuster napisał: Dokładnie, są nawet takie schematy. Czyje schematy? Jeszcze raz, jak chcesz ładować aku kablem o przekroju 1 mm? Przecież to absurd i prosta droga do spalenia sobie gniazda haka. Cytat Po to to robią, by jednym kablem nie szła i lodówka i ładowanie AKU (jedynie sterowanie ładowania z obwodu lodówki). Po prostu rozdzielenie dwóch prądożernych urządzeń na dwa obwody. Nie widziałem aby ktoś tak robił. Za to widziałem, aby do zasilania po zapłonie były pociągnięte grubsze kable rzędu 4 czy nawet 6 mm, aby całość pracowała wydajnie i bezpiecznie. Cytat No i właśnie, w Volvo się nie prosiłem, a dostałem wszystko zgodnie ze schematem i fabryczne kabelki wytrzymały. Ale miałeś pewnie zasiklanie po zapłonie. U mnie w Renault też jest a tam kable o przekroju 2,5 mm. Co i tak nie było wystarczające i instalacja nie dawała rady i auto odłączało zasilanie - ale u mnie sama lodówka to niemal 400W. Dlatego zacząłem jeździć na gazie. Edited June 23 by jacek00 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
lbuster Posted June 23 3 minuty temu, jacek00 napisał: Czyje schematy? Jeszcze raz, jak chcesz ładować aku kablem o przekroju 1 mm? Przecież to absurd i prosta droga do spalenia sobie gniazda haka. Sporo jest osób, które ładują AKU przyczepy z alternatora, wątek elektryczny się kłania. Gniazda nie spalisz, tym bardziej przewodów. Bezpiecznik musi być tak dobrany, by w pierwszej kolejności on się spalił. Muszę sprawdzić, jaki u mnie dali na zasilanie przyczepy. 6 minut temu, jacek00 napisał: Za to widziałem, aby do zasilania po zapłonie były pociągnięte grubsze kable rzędu 4 czy nawet 6 mm, aby całość pracowała wydajnie i bezpiecznie. Tak się robi, sam tak robiłem, im grubszy kabel tym mniejsze straty napięcia i sprawniejsza lodówka. 8 minut temu, jacek00 napisał: Ale miałeś pewnie zasiklanie po zapłonie. Lodówka po zapłonie a instalacja przyczepy ze stałego plusa. 9 minut temu, jacek00 napisał: U mnie w Renault też jest a tam kable o przekroju 2,5 mm. Co i tak nie było wystarczające i instalacja nie dawała rady i auto odłączało zasilanie - ale u mnie sama lodówka to niemal 400W. Dlatego zacząłem jeździć na gazie. Ja mam mniejszą lodówkę i tak jeżdżę już od kilku lat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted June 23 (edited) Godzinę temu, lbuster napisał: Sporo jest osób, które ładują AKU przyczepy z alternatora, wątek elektryczny się kłania. Ale skąd pomysł, że ładowanie aku robią ze stałego plusa a nie zasilania po zapłonie? Cytat Gniazda nie spalisz, tym bardziej przewodów. Bezpiecznik musi być tak dobrany, by w pierwszej kolejności on się spalił. Muszę sprawdzić, jaki u mnie dali na zasilanie przyczepy. Jak nie spalisz jak puścisz zbyt duży prąd zbyt cienkimi kablami? Widziałem osobiście stopiony wtyk gniazda właśnie od czegoś takiego. Wszystko się po prostu przegrzewało, a bezpiecznik nie reagował. Po prostu kable miały zbyt mały przekrój. Cytat Tak się robi, sam tak robiłem, im grubszy kabel tym mniejsze straty napięcia i sprawniejsza lodówka. No i będziesz wymieniał oryginalne kable w przypadku gdy fabrycznie będziesz mieć na stałym plusie przekrój 1 mm? Cytat Lodówka po zapłonie a instalacja przyczepy ze stałego plusa. Instalacja przyczepy to nie ładowanie aku przecież. Edited June 23 by jacek00 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
filipert Posted June 23 Godzinę temu, jacek00 napisał: 2 godziny temu, lbuster napisał: Sporo jest osób, które ładują AKU przyczepy z alternatora, wątek elektryczny się kłania. Ale skąd pomysł, że ładowanie aku robią ze stałego plusa a nie zasilania po zapłonie? Coś się @lbuster zakręcił 😉 2 godziny temu, lbuster napisał: Sporo jest osób, które ładują AKU przyczepy z alternatora, wątek elektryczny się kłania. No właśnie, z alternatora czy akumulatora? 🙂 Quote Share this post Link to post Share on other sites