Skocz do zawartości

Moduł haka Westfalia i czujniki parkowania Valeo....


reactor

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie montuje właśnie hak westfalia wraz z instalacją dedykowaną dla Nissan X-trail T31. Do tego posiadam czujniki parkowania od Valeo (przód, tył). chyba najwyższy model - 632202

valeo.jpg.d0c11864312519ea63c7eeab22e9bc14.jpg

Moduł haka (centralka) w zestawie to Westfalia 506633, która posiada PDC IN oraz PDC OUT

westfalia.thumb.jpg.cc7002fe290696b38d121e468706441f.jpg


I teraz jak to połączyć, aby moduł od haka sterował centralką czujników parkowania? Tzn aby po wykryciu przyczepy i wyłączał tylne czujniki parkowania, a gdy nie ma przyczepy podłączonej, to aby aktywował czujniki parkowania. Które przewody od centralki valeo trzeba połączyć z przewodem w centralce westwaili? (PDC IN/OUT)

PDC IN w module haka to wolny luźny półmetrowy przewód, który powinno się do czegoś wpiąć, tylko do czego?

PDC OUT to przewód, który gdzieś idzie fabrycznie w wiązce haka (nie ustaliłem jeszcze tylko gdzie on idzie)

Może ktoś ma jakąś instrukcję do tego modułu wese jest szczegółowo opisane jak wykorzystać wejścia/wyjscia PDC IN/OUT i na jakiej zasadzie działają?

Edytowane przez reactor (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd wziołeś schemat Valeo ale nad schematem na stronie Valeo jest opisane co i jak podłączyć.

 

W tym przypadku ja bym zrobił jak pisze valeo, albo przewód pdc in spróbował podłączyć pod przewód biało-czerwony i sprawdził czy to działa.

W gnieździe haka pewnie jest jakiś mikroswitch który coś zwiera

 

Dział techniczny serwisu Valeo otrzymał pytania czy konieczne jest podłączenie przewodu (biało - czerwonego) sygnału STOP do sterownika systemu parkowania.


Zastosowania przewodu biało – czerwonego mogą zostać wykorzystane w dwóch przypadkach:


    1. Gdy czujniki zostały zamontowane z przodu pojazdu aktywacja systemu czujników parkowania następuje po naciśnięciu hamulca lub po włączeniu biegu wstecznego. System pozostaje aktywny od 8 do 20 sekund po zwolnieniu pedału hamulca.


    2. Gdy pojazd wyposażony jest w hak holowniczy możemy wykorzystać biało – czerwony przewód do poinformowania sterownika o podpiętej przyczepie. W tedy należy wykonać następujące czynności:


Po stronie przyczepy: połącz ze sobą pin 10 i 12 (kabel nie jest zawarty w zestawie)
Po stronie pojazdu: podłącz biało czerwony przewód do 12-go pinu złącza przyczepy

Edytowane przez Ventyl (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poświeciłem wczoraj cały dzień przy aucie na różne możliwe kombinacje zgodne z instrukcjami zarówno modułu haka jak i centralki Valeo. podłączałem przewód biało czerwony do PDC in, sprawdzałem, również opcję z 12 pinem w gnieździe haka, (przy zwarciu Pinu 10 i 12)  i nic. ustawiałem centralki pod opcję wykrywania przyczepy i też nic... Miałem do dyspozycji też przyczepę, aby to wszystko testować i dalej nic... Odpuściłem sobie to, bo stwierdziłem, że z przyczepą i tak raz na rok może będę jeździł, a cofał z nią to już chyba raz na 2 lata... (jeszcze trzeba umieć cofać z przyczepą....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.