Skocz do zawartości

Jak zdemontować zderzak?


OTTO1

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję rady jak zdemontować zderzak w  przyczepie Wilk z 1997 roku. 

Róg zderzaka jest pęknięty jakieś mocowanie nie trzyma bo jest luźny, uszczelka nie dolega i to może być powodem że woda sączy się od dołu i moczy mi podłogę. Póki co nie ma szkód, podłoga w tym miejscu ma fabryczną konserwację wszystko twarde, nic nie namoknięte.

Wręcz zastanawiam się czy to nie jednorazowy wybryk po burzy, ale zderzak jest uszkodzony i chciałbym to zdemontować i zajrzeć co tam jest do zrobienia. A następnie w najbliższym czasie będę ją konserwował, ale najpierw chce się z tym uporać. 

Woda ewidentnie nie sączy się od rogu do środka jak to ma przypadek w Hobby ale od środka zderzaka w stronę rogu. 

Wrzucam fotki i liczę na Wasza pomoc :)

IMG_20220424_175730.jpg

IMG_20220424_175824.jpg

IMG_20220424_175845.jpg

Edytowane przez OTTO1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

11 godzin temu, OTTO1 napisał:

Potrzebuję rady jak zdemontować zderzak w  przyczepie Wilk z 1997 roku. 

Skoro w dolnej części zderzak jest wsunięty w rynienkę to w górnej części będzie przykręcony.

Punktów mocujących szukał bym pod lampami i tablica rejestracyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może będę lał lekko wodę w to miejsce gdzie odstaje ta czarna uszczelka i zobaczę czy to na pewno tamtędy się wlewa woda, czy czasem nie cieknie po zewnętrznej części zderzaka i potem po tej rynience o której wspomniał Malinki sączy się na podłogę? 

Może tam by się przydał Kampinos, na całej szerokości zderzaka. 

Następnie odkręcę lampy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OTTO1 napisał:

A może będę lał lekko wodę

Odzwierciedlenie warunków rzeczywistych: intensywność, kąt padania kropli, ustawienie przyczepy... jest bardzo trudne i może być mylne.

Demontaż zderzaka to nie ingerencja w konstrukcję przyczepy więc śmiało podejć do zagadnienia. Przede wszystkim zobaczysz w jakim stanie jest uszczelnienie i oczyścisz powierzchnie z zalegającego brudu który w znaczący sposób ogranicza odprowadzanie wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boję się tylko żeby nie ułamać jakiś mocowań, demontowalem zderzak w aucie i to nie jednym, a tu nie wiem jak się do tego zabrać. 

Czy od środka szukać jakiś śrub? 

Ten wąski element z boku jest osobno montowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zimą wymieniałem oświetlenie tablicy, zajrzałem wtedy do środka zderzaka, było i jest czysto bo był w pokrowcu. Wyloty drożne, wręcz czyściutkie. 

Zderzak od góry też jest wysunięty w rynienkę, nie da się jej zdemontować ani wysunąć z niej zderzaka :(

IMG_20220425_143439.jpg

IMG_20220425_143716.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się, śruby mocujące były pod lampami i pod rejestracją, ale i tak nie szło go ruszyć bo był w 3 miejscach na butylu przyklejony, trza było nożem wycinać. 

Rynienki czyste, no może trochę kurzu było trochę , ale żadnych liści ani igliwia. 

Co do pęknięć to już dzwoniłem do kolegi który 20 lat spawa zderzaki i tego się nie podejmie raczej bo to za cienki i delikatny materiał, polecił mi to kleić żywicą epoksydową i siatkę wstawiać, co o tym sądzicie? 

Kleić czy szukać innego fachowca? 

No i najgorsza wiadomość, dla mnie to wada fabryczna bo nawet po zdemontowaniu zderzaka i wyczyszczeniu rynienek oraz wypoziomowaniu przyczepy woda sączy się po podłodze, co przedstawiam na zdjęciach. Widać jak woda cieknie z rynienki wprost po podłodze i czyni mi szkody :(

Podłoga sucha, ale ta tylna pionowa scianka już siaknie wilgoc. Nie jestem znawcą, ale wydaje mi się że muszę wykluczyć wodę z tej rynienki w którą w montowany jest zderzak? 

A więc nie może ona wciekac za zderzak, a tak się dzieje fabrycznie bo uszczelki nie są na całej długości, musiałbym kupić na metry aby uszczelnić całość gdzie jest szpara i dodatkowo jeszcze uszczelniaczem jakimś zrobić (jakim?) ale nie w górnej rynience, bo tam się nie da i tam raczej woda nie w cieknie. 

Będzie się lała za zderzak ale po listwach rogowych i kapinosem na dół, tak jest fabrycznie to zapalanowane. 

Gdy już uszczelnię zderzak od góry to w jego dolnej części na zewnątrz muszę zrobić podłużny kapinos na całej szerokości zderzaka, tak aby woda nie docierała do tej rynienki, ale by wcześniej ściekała ma ziemię. 

Rynienka mocująca zderzak musi pozostać sucha!!! 

Chyba że Wy macie inne pomysły-patenty to proszę o podzielenie się doświadczeniem. 

IMG_20220425_181248.jpg

IMG_20220425_173052.jpg

IMG_20220425_182254.jpg

IMG_20220425_182358.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale on ma być na zderzaku? Czy na tej rynience w której osadzony jest zderzak? 

I czy dobrze myślę żeby woda nie wciakala w ogóle za zderzak, choć będzie to trudne do osiągnięcia. 

No i z czego zrobić ten kapinos, jak zamontować? 

Do uszczelnienia zderzaka butyl czy coś innego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, OTTO1 napisał:

Ale on ma być na zderzaku? Czy na tej rynience w której osadzony jest zderzak? 

I czy dobrze myślę żeby woda nie wciakala w ogóle za zderzak, choć będzie to trudne do osiągnięcia. 

No i z czego zrobić ten kapinos, jak zamontować? 

Do uszczelnienia zderzaka butyl czy coś innego? 

Blacha poszycia powinna być dłuższa, wtedy woda by skapywała po takim kapinosie.

Ja bym próbował umieścić po całej długości tylnej ściany między blachą poszycia a listwą drewnianą cienki pasek blachy na klej poliuretanowy. Można też od dołu przykręcić na klej, lub uszczelniacz, kątownik aby taki kapinos utworzyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok juz mam to w głowie, dzięki :)

A powiedz mi czy czy uszczelniać szczelnie zderzak aby woda tam nie wściekła? 

Polecisz konkretnie jakiś uszczelniacz tak abym go wykorzystal przy montażu chlapaczy? 

 

I co ze zderzakiem jest kilka pęknięć i wyłamanych kawałków jak te pod  lampą wokół śrub mocujacych zderzak. 

Spawać czy kleić żywica? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.