Jump to content
Sign in to follow this  
Gregor Dethleffs

Błąd silnika przy holowaniu przyczepy

Recommended Posts

czyś

Kwestia jaki moduł i czy jest spięty z canem, czyli czy komp sterujący silnikiem „wie” kiedy ma ogon - o to chyba chodzi. Jeśli jest uniwersalny moduł który robi tyle ze daje światła w cepie, ale nie daje info zwrotnego do szyny can, lub nawet ori nie zakodowany, elektronika samochodu jest całkowicie „głucha” na przyczepę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

A propos fejsow diagnostycznych - w golfie VII w już przeszli na diagnozę poniekąd zdalną (przez soft łączący się z netem) wiec większość softów w warsztatach niezależnych nie będzie miała pełnego podglądu danych mierzonych i narzędzi do ich interpretacji (rzadko decydują się na ponoszenie opłat za takie coś). W zasadzie czasy uniwersalnych narzędzi, niezależnych fejsow się kończą, poza tym co musi być widoczne na złączach obd/can, i poza tym, co jest oczywista oczywistością, subtelności są dostępne tylko przez autoryzowane narzędzia. Dobra diagnostyka w dobrej ASO (nie wszędzie są dyletanci w garniturkach, są tez pasjonaci) może kosztuje, ale ułatwia sprawę, i nieraz bywa finalnie tańsza.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gregor Dethleffs
W dniu 11.05.2022 o 08:35, Commander napisał:

Bardzo trafny pomysł. Wtedy będzie można wykluczyć zakłócenia od modułu...

Moduł jest uniwersalny, nie może nic zakłócać

W dniu 11.05.2022 o 10:58, czyś napisał:

Dobra diagnostyka w dobrej ASO (nie wszędzie są dyletanci w garniturkach, są tez pasjonaci) może kosztuje, ale ułatwia sprawę, i nieraz bywa finalnie tańsza.

Zgadzam się w 100%

I tak zrobię pojadę do ASO i może się czegoś dowiem,  diagnoza jest trudna gdyż nie jeżdżę z przyczepą na codzień do pracy. 

Mi się wydaje tak na czuja, ze on warjuje bo nie widzi że ma podpięta przyczepę i przez to inaczej steruję osprzętem i nagle ma jakieś przeciążenie czy tak jak pisaliśmy wyżej nagle ma za słabe chłodzenie i pojawia się chwilowy błąd który znika po 15 min i auto jedzie dalej bez problemów. Bez przyczepy nic się nie dzieje, obojętnie jakie warunki, bardzo szybka jazda na autostradzie, cokolwiek bym  nie robił błędy nie wyskakują ponownie, dopiero z przyczepa ale też nie zawsze🙄

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Dlatego mówię o module. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gregor Dethleffs
W dniu 11.05.2022 o 10:31, czyś napisał:

Kwestia jaki moduł i czy jest spięty z canem, czyli czy komp sterujący silnikiem „wie” kiedy ma ogon - o to chyba chodzi. Jeśli jest uniwersalny moduł który robi tyle ze daje światła w cepie, ale nie daje info zwrotnego do szyny can, lub nawet ori nie zakodowany, elektronika samochodu jest całkowicie „głucha” na przyczepę. 

Tego wcześniej nie przeczytałem, moduł jest uniwersalny i myślę że w tym jest problem. 

46 minut temu, Commander napisał:

Dlatego mówię o module. 

Ok, ja też obstawiam moduł, więc myślę żeby założyć albo westfalia dedykowany, albo poszukać używanego oryginału i kogoś kto mi to podepnie, jednak zanim się za to zabiorę sprawdzę jeszcze dokładnie błędy i dopytam w ASO co oni mają do powiedzenia. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś
Posted (edited)

Zacznij może od diagnostyki silnika, błąd może być wynikiem po prostu zużycia a nawet zabrudzenia jakiegoś czujnika czy nastawnika/zaworka. 

Np. zabrudzenie, mechaniczne zużycie, przytkanie filterków w zaworach sterujących zaworem upustowym/kierwnicami turbiny po przebiegu ca 250 tys km jest możliwe. Przykładowo często gąbkowe filtry powietrza są w zaworach sterujących pracą geometrii/zaworu upustowego turbiny, ich zabrudzenie powoduje zmniejszenie przepływu powietrza i opóźnione wyrównanie ciśnienia do ciśnienia atmosferycznego/zmniejszenie podciśnienia w układzie sterowania turbiny - a np. po zdecydowanym zdjęciu obciążenia, utrzymanie zamknięcia lub za wolne otwieranie wastegate'a lub zbyt wolna zmiana geometrii turbiny, nawet gdy trwa sekundę czy dwie, może się kończyć chwilowym checkiem - przez ten moment komp zarejestruje zbyt wysokie ciśnienie doładowania (pod obciążeniem turbina pracuje na pełnych obrotach i z ustawieniem max wydajności na kierownicach/zamkniętym zaworze upustowym, po zdjęciu obciążenia rozpędzony wirnik zwalnia na tyle długo, że jeszcze przez chwilę będzie pompować wysokie ciśnienie, jeżeli nie wysteruje się tego szybkim zadziałaniem wastegate'a lub korektą ustawienia kierownic na minimalną wydajność - jak zbyt długo to trwa, np. przez przypchaną brudem gąbeczkę, to masz wtedy błąd przeładowania, chwilowy, po paru - parunastu sekundach pracy w normalnych warunkach jedziesz dalej, bo dla kompa już wszystko gra).

W golfie VII sterowanie gruchą turbiny jest zdaje się elektroniczne, a nie ściśle podciśnieniowe, ale coś gdzieś nie reaguje wystarczająco szybko/ma przekłamanie odczytu, i szczegółowa diagnostyka powinna to pokazać.  

Edited by czyś (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daniel DJR

Miałem/mam podobny problem, Nissan Navara 2,3 , auto wchodzi w tryb serwisowy pod obciążeniem. Też ktoś powiedział że wina modułu ale już wchodzi w tryb serwisowy na postoju :) ostatnia diagnoza wtrysk :) a wymieniono już mechatronikę jakieś tam zaworki , jak na razie 6 miesięcy z problemami, 25 tyś. km. z problemami. Jeden serwis rozłożył ręce. Warto przeczytać warunki gwarancji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helmut
59 minut temu, Daniel DJR napisał:

Miałem/mam podobny problem, Nissan Na:D2,3 , auto wchodzi w tryb serwisowy pod obciążeniem. Też ktoś powiedział że wina modułu ale już wchodzi w tryb serwisowy na postoju :) ostatnia diagnoza wtrysk :) a wymieniono już mechatronikę jakieś tam zaworki , jak na razie 6 miesięcy z problemami, 25 tyś. km. z problemami. Jeden serwis rozłożył ręce. Warto przeczytać warunki gwarancji. 

Z całym szacunkiem, ale VOLKSWAGEN,  to nie jest Nissan :D . Nic nie mam do Nissana.

Niech kolega, najpierw zamieści protokół z diagnostyki. Potem pomożemy.

Zamontowanie modułu haka holowniczego, jest wg. mojej oceny prawidłowe, adaptacja zrobiona, inaczej elektryka w przyczepie nie działa. Życzyłbym sobie, aby we wszystkich autach, było tak skomplikowane, zamontowanie modułu haka holowniczego jak to jest w autach VW :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daniel DJR
3 godziny temu, Helmut napisał:

Z całym szacunkiem, ale VOLKSWAGEN,  to nie jest Nissan :D . Nic nie mam do Nissana.

Niech kolega, najpierw zamieści protokół z diagnostyki. Potem pomożemy.

Zamontowanie modułu haka holowniczego, jest wg. mojej oceny prawidłowe, adaptacja zrobiona, inaczej elektryka w przyczepie nie działa. Życzyłbym sobie, aby we wszystkich autach, było tak skomplikowane, zamontowanie modułu haka holowniczego jak to jest w autach VW :D.

Hm? dzięki za uświadomienie, to dlatego więcej VW stoi w serwisie :) ale na poważnie, kody błędów mogą być podobne.

Czyli Np. za duża ilość spalin (jest taki kod) tak jest u mnie i szukają usterki.

Kupić OBD, majątek nie kosztuje, przeanalizować, poczytać, oddać auto do innego serwisu jeśli jest na gwarancji.

Pozdrawiam 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helmut
19 godzin temu, Daniel DJR napisał:

Hm? dzięki za uświadomienie, to dlatego więcej VW stoi w serwisie :) 

Dbamy o to , aby wielbiciele poszczególnych marek:D, odwiedzali nas (nasze serwisy ) tak często, jak wierni "kościoły"

Za dary pozostawione na tacy :P, wystawiamy rachunki :o.

Życzę miłego weekendu wszystkim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...