Skocz do zawartości

Kamper z autobusu


Bunio

Rekomendowane odpowiedzi

1. Mam 2 fotele tyłem. Wg przepisów jest ok i diagnosta też nie widzi problemu.

2. Faktura na przebudowę, wizyta na OSKP i bez problemu zmiana na kempingowy specjalny. Koniecznie oryginalne fotele aby mocowania nie były przerabiane.

3. Wszystkie cześci dostępne od ręki w intercars.

4. Zawsze place jak za kampera.

 

Jak dla mnie to jest mi łatwiej tym jeździć niż busem i przyczepą. Dużo łatwiej się manewruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Choć są miejsca, gdzie autobusem wolno więcej, znaczy się w ogóle wolno. Pewnie dopóki parkingowy Stefan nie zorientuje się :)

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.... Już coś więcej wiem. No a co sądzisz Mateusz o tym autobusie co dałem link na początku?. To też Renault carrier tylko chyba nowszy model.... . Podłogę ma całą płaską, okienka uchylne itd. Mnie się wydaje spoko. 9m długości trochę sporo....

 

Jeszcze taki mi wpadł w oko. Jest mniejszy. Nie znam dokładnego wymiary ale coś ok 7m dlg będzie.  Silnik też mniejszy bo chyba 4,5l

 

https://www.olx.pl/d/oferta/temsa-samba-temsa-samba-autobus-30-miejsc-faktura-vat-CID5-IDNPmOF.html

 

IMG-20220408-WA0002.jpg

Edytowane przez Bunio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem po to przerabiasz autobus aby mieć więcej miejsca - przy 9-cio metrowych już takich problemów nie powinno być z parkowaniem i kampami. Przecież to wymiary dużych rapido, czy trzyosiowych dethflesów. Z 12 m autobusami to może byc juz inna bajka, ale to chyba kwestia planowania. Zobacz gdzie wycieczki wjeżdżają takimi autami. Nawet pod olimp widziałem jak autokar wjeżdżał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda ale to już nawet nie chodzi o długość tego autobusu tylko po prostu chciałbym się zmieścić też takim pojazdem w spalaniu do powiedzmy do 17 litrów na 100 km. Więc pasuje żeby taki autobus miał silnik powiedzmy do 6 litrów pojemności pomyślę że większy autobus z większym silnikiem To już automatycznie ogromne spalanie. Ten pierwszy autobus z wojska ma silnik 6,2 i ponoć spalanie 17 natomiast ten drugi ma silnik 4,5 l spalanie ponoć 15. Druga sprawa to jak z dostępnością i cenami części jednego lub drugiego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś też takie marzenia, ale mi przeszło. Myślę że największym problemem w tym przypadku jest ew. awaryjność pojazdu, klasa emisji spalin jak i sama mobilność ( utwardzony teren itp.).  Oczywiście możemy zrobić całą mechanikę i dokładny przegląd - nadal jednak to będzie 20-sto paroletni sprzęt z ogromnym przebiegiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pytanie czy taki przebieg ok177tys tego autobusu carrier z wojska jest prawdziwy. Jeżeli tak to to jest wielkie nic na autobus. Takie mam zdanie. Jeśli o wiek chodzi.... No cóż. Jeśli tylko dostęp do części będzie to już będzie dobrze. Ludzie kupują też 20to letnia auto i 30to letnie kampery remontują i jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Bunio napisał:

No właśnie pytanie czy taki przebieg ok177tys tego autobusu carrier z wojska jest prawdziwy. Jeżeli tak to to jest wielkie nic na autobus. Takie mam zdanie. Jeśli o wiek chodzi.... No cóż. Jeśli tylko dostęp do części będzie to już będzie dobrze. Ludzie kupują też 20to letnia auto i 30to letnie kampery remontują i jeżdżą.

mój też jest z wojska(głównie tam sprzedawali te Carriery) i ma przebieg 150tyś i jest on prawdziwy co widać po podzespołach. wszystko jest w stanie bardzo dobrym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Bunio napisał:

I po kupnie dużo musiałeś włożyć pracy i kasy żeby doprowadzić do porządku?

mechanika była bez zarzutu, wymieniłem tylko 2 opony, oleje i filtry, jedną szpilkę od koła oraz przesmarowałem podwozie i to w zasadzie tyle.

Wizualnie było parę rzeczy do ogarnięcia typu pęknięty zderzak, przeciek z dachu czy jakaś zaprawka na lakierze, wszystko to wynikało z wieku samochodu, w końcu ma już 30lat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz Twój kamper ma fotowoltaikę i duży zbiornik wody więc jest samowystarczalny pytanie czy jeździłeś gdzieś nim na dziko?. Czy to realne takim bykiem?. Wiem wiem inne kampery do 3 i pół tony fabryczne potrafią być też duże no ale jednak są do 3 i pół tony.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.