Skocz do zawartości

Burstner Premio Life 425 TS - na dobry start:)


ukasz6

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem wszystkim:)

 

Śledzę forum od dłuższego okresu czasu, jednak do tej pory nie byłem aktywny. Od wielu lat szwędam się po kempingach (i nie tylko) całej europy. Początkowo zestawem był samochód + namiot, następnie przesiadłem się na kampera na busie fiat ducato - possl summit 600 z 2018 r. Do tej pory podróżowałem z żoną i sznaucerem (8 kg żywej wagi). Kampervan sprawdzał się dla nas bardzo dobrze - mobilność, szybkość, niezależność i sensowne spalanie. 

W chwili obecnej rodzinka się powiększyła i planujemy podróże wyłącznie na kempingi. Chcielibyśmy mieć pojazd na miejscu więc stwierdziliśmy, że przyczepa będzie najlepszym wyborem. Z racji tego, że celuję w zmieszczenie się w 3.5 t biorę pod uwagę mały sprzęt. Miałem kilka opcji, ale po organoleptycznym sprawdzeniu faworytem został Burstner Premio Life 425 TS. DMC to 1100 kg. Do ciągnięcia mam merca GLC 220d z 2019 r. więc nie będzie żadnych problemów. Posiadam prawo jazdy B + E, ale myślę nad małym zestawem na początek. Planuję dołożyć klimę, mover, antenę sat, markizę, zewn. wyjście gazu.

Proszę o wszelkie sugestie i porady odnośnie wybranej przyczepki bardziej doświadczonych ode mnie osób (w temacie przyczep będzie to pewnie każdy z Was). Co sądzicie o tej marce, o takim małym modelu, jak z prowadzeniem takiego zestawu (czy można podróżować bezstresowo te 95 - 100 max), w co warto doposażyć takiego burnstera? 

Ogólnie jestem chyba w mniejszości jeżeli chodzi o zmianę kampera na przyczepę, ale z racji stacjonarnego podróżowania (z noworodkiem dzikie eskapady raczej odpadają), a przede wszystkim bezpieczeństwa (crash testy kamperów dają do myślenia) szala przechyliła się na drugą stronę ;) 

Poniżej link do ogłoszenia:

https://www.otomoto.pl/oferta/burstner-premio-life-425-ts-nowa-3os-dmc1100-fv23-pakiety-premio-1-2-pakiet-prysznicowy-zaczep-aks-niskie-dmc-ID6Es9oz.html

Pozdrawiam,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Łukasz, ta seria jest bliźniacza z Dethleffs C-Joy 420. To są budżetowe zabudowy. Jeśli masz trochę zacięcia majsterkowicza, można w to wejść. Trzeba mieć świadomość, że ubogie są nawet w zwykłe gniazdka 230V, a plastikowych korytek instalacyjnych na zewnątrz chyba nigdy nie zrozumiem. Wszystko zależy co możesz zaakceptować. 

Z pewnością kiepskim rozwiązaniem jest wysokość łóżka. Bardzo łatwo w nocy uszkodzić moskitierę i roletę o firankach nie wspominając, zwłaszcza jak śpi ktoś wysoki w przyczepie o tej szerokości. Zyskuje na tym luk bagażowy, ale trudno go w pełni wykorzystać z uwagi na nacisk na hak. Jest to więc trochę zmarnowana kubatura. Dla mnie i żony ta kuchnia i wpakowana na środku blatu gigantyczna kuchenka jest nie do zaakceptowania, no ale to już gusta i guściki.  

Przy zapędach w doposażaniu  pamiętaj o zwiększeniu DMC, bo to co wymieniłeś przekracza już 100 kg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, janm napisał:

Po dołożeniu tego co wymieniłeś przekroczysz DMC a podniesienie to w PL droga przez mąkę !

Pytający porusza temat nowej przyczepy, zatem ustawienie technicznie możliwego w niej DMC to tylko kwestia dodatkowej opłaty przy zamówieniu u dealera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marcin T napisał:

Pytający porusza temat nowej przyczepy, zatem ustawienie technicznie możliwego w niej DMC to tylko kwestia dodatkowej opłaty przy zamówieniu u dealera.

Akurat ten diler jak rozmawiałem o Adorze 573 PT którą mieli na placu, twierdził, że nie ma możliwości zmniejszenia DMC (budka teoretycznie miała 1540 kg masy własnej) :smirk: , ale pewnie przy konfiguracji nowej problemu by nie było. No chyba że nie byli zainteresowani mną jako klientem :hehe:, i dlatego dostałem taką odpowiedź.  

@ukasz6 jakie inne modele bierzesz pod uwagę? 
Burstner to nie jest zła marka, tyle że akurat w tym modelu widać kilka rzeczy zrobionych po prostu tanio i lekko. Oprócz tego co wspomniał wyżej Marcin o blacie roboczym, mi w kuchni brakowało by szuflad (w sumie u niektórych producentów w wyższych modelach w przestrzeni podblatowej robi się same szuflady tu jest jedna szuflada na sztućce). W jakim DMC musisz się zmieścić (czy Twój GLC nie ma przypadkiem 2500 kg DMC auta)?

Osobiście chyba przy tej wielkości przyczepy wolał bym klasyczny układ.
f4d763e33d9b609e2b82701ad25fc4896e17f188.png
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomii napisał:

Akurat ten diler jak rozmawiałem o Adorze 573 PT którą mieli na placu, twierdził, że nie ma możliwości zmniejszenia DMC (budka teoretycznie miała 1540 kg masy własnej) :smirk: , ale pewnie przy konfiguracji nowej problemu by nie było. No chyba że nie byli zainteresowani mną jako klientem :hehe:, i dlatego dostałem taką odpowiedź.  

@ukasz6 jakie inne modele bierzesz pod uwagę? 
Burstner to nie jest zła marka, tyle że akurat w tym modelu widać kilka rzeczy zrobionych po prostu tanio i lekko. Oprócz tego co wspomniał wyżej Marcin o blacie roboczym, mi w kuchni brakowało by szuflad (w sumie u niektórych producentów w wyższych modelach w przestrzeni podblatowej robi się same szuflady tu jest jedna szuflada na sztućce). W jakim DMC musisz się zmieścić (czy Twój GLC nie ma przypadkiem 2500 kg DMC auta)?

Osobiście chyba przy tej wielkości przyczepy wolał bym klasyczny układ.
f4d763e33d9b609e2b82701ad25fc4896e17f188.png
 

Patrzyłem jeszcze na hobby 400 sfe,sterckermana 420 cp, fendta 390 no i gdzies tam z tylu glowy od poczatku siedzi mi eriba touring (takie niespelnione marzenie).

Faktycznie jak tak mysle to ten w srodku uklad nie jest moze idealny.Pojade sprawdzic to raz jeszcze.

Co do dmc to tak jak pisalem - auto ma spory zapas,ale na poczatek chcialbym cos mniejszego, tak zeby sprobowac zmiescic sie w 3.5 t lacznie.

 

Jakie jesszcze alternatywy polecalibyscie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ukasz6 napisał:

Jakie jesszcze alternatywy polecalibyscie?

Wiadomo, że Adria i Weinsberg. Spójrz na modele Adria Aviva 360 DD, 400 PS a nawet 442 PH. Weinsberrg CaraOne 390 QD  lub 420 QD też spokojnie znajdziesz z DMC 1100. Tutaj przykład: ttps://klaja.pl/oferta/przyczepy-kempingowe/nowe-przyczepy-kempingowe/przyczepa-kempingowa-fabrycznie-nowa-weinsberg-caraone-420-qd-najnowszy-model-2022

Weinsberg to będzie półka wyżej niż ten Buerstner. Aviva to będzie podobna półka co ten Burstner Premio Life, z lekkim wskazaniem na Avivę i na pewno z lepszym wyposażeniem w standardzie i ze zdecydowanie lepszymi układami. Ten układ w tym Burstnerze to jakieś nieporozumienie IMO. Dla osób 2+1 to nie będzie tam za komfortowo. 

13 godzin temu, ukasz6 napisał:

I ta cena tej budy to jakiś absurd.  Na mobile.de te przyczepy chodzą za ok. 6k mniej: https://www.mobile.de/pl/Samochód-kempingowy/Bürstner-Premio-Life-425-TS-Modell-2022/vhc:motorhome,srt:price,sro:asc,mke:4300,mld:premio+life+425,cnd:new,vcg:caravan/pg:vipmotorhome/328473508.html

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ukasz6 napisał:

 

Co do dmc to tak jak pisalem - auto ma spory zapas,ale na poczatek chcialbym cos mniejszego, tak zeby sprobowac zmiescic sie w 3.5 t lacznie.

 

Łukasz, wiesz o tym że w PL liczy się DMC obu pojazdów? Nie waga rzeczywista. Mercedes ma DMC nieprzekraczające 2400kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek00 napisał:

Wiadomo, że Adria i Weinsberg. Spójrz na modele Adria Aviva 360 DD, 400 PS a nawet 442 PH. Weinsberrg CaraOne 390 QD  lub 420 QD też spokojnie znajdziesz z DMC 1100. Tutaj przykład: ttps://klaja.pl/oferta/przyczepy-kempingowe/nowe-przyczepy-kempingowe/przyczepa-kempingowa-fabrycznie-nowa-weinsberg-caraone-420-qd-najnowszy-model-2022

Weinsberg to będzie półka wyżej niż ten Buerstner. Aviva to będzie podobna półka co ten Burstner Premio Life, z lekkim wskazaniem na Avivę i na pewno z lepszym wyposażeniem w standardzie i ze zdecydowanie lepszymi układami. Ten układ w tym Burstnerze to jakieś nieporozumienie IMO. Dla osób 2+1 to nie będzie tam za komfortowo. 

I ta cena tej budy to jakiś absurd.  Na mobile.de te przyczepy chodzą za ok. 6k mniej: https://www.mobile.de/pl/Samochód-kempingowy/Bürstner-Premio-Life-425-TS-Modell-2022/vhc:motorhome,srt:price,sro:asc,mke:4300,mld:premio+life+425,cnd:new,vcg:caravan/pg:vipmotorhome/328473508.html

Skoczyłem do Bierunia pooglądać weinsbergi i faktycznie jakościowo wypada to lepiej.Jest kilka ciekawych modeli.

Po drodze odwiedziłem jeszcze fendta.Tam wchodzimy w dmc 1500 kg przy modelu bianco active 445,ale jakościowo….no jest różnica.Mega porządne sprzęty tak na 1 rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, ukasz6 napisał:

Skoczyłem do Bierunia pooglądać weinsbergi i faktycznie jakościowo wypada to lepiej.Jest kilka ciekawych modeli.

Po drodze odwiedziłem jeszcze fendta.Tam wchodzimy w dmc 1500 kg przy modelu bianco active 445,ale jakościowo….no jest różnica.Mega porządne sprzęty tak na 1 rzut oka.

No ale porównujesz Fenta (marka premium) do budżetówek - zawsze będzie przepaść - cudów nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ukasz6 napisał:

Do ciągnięcia mam merca GLC 220d z 2019 r

Mam takiego mercedesa w rodzinie i ma on 2500DMC (rocznik 2018 co prawda więc może sie różnić). Więc lepiej sprawdź dobrze co jest u Ciebie, bo jeśli tylko 1000kg przyczepa to bez sensu w Twoim przypadku - coś sie znajdzie ale nie będzie w ogóle komfortowo. Spokojnie coś nie dużego z DMC 1300-1400 mógłbyś szukać gdzie miałbyś już troche ładowności dostepnej, w jeździe nie będziesz tego odczuwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie. Warto zrobić dodatkowe uprawnienia i się nie przejmować. Nie musisz przecież automatycznie szukać jakiejś wielkiej budy. Ale mając uprawnienia nie musisz na siłę szukać czegoś z niskim DMC. Wiele nawet małych budek ma DMC 1300 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, golob napisał:

Mam takiego mercedesa w rodzinie i ma on 2500DMC (rocznik 2018 co prawda więc może sie różnić). Więc lepiej sprawdź dobrze co jest u Ciebie, bo jeśli tylko 1000kg przyczepa to bez sensu w Twoim przypadku - coś sie znajdzie ale nie będzie w ogóle komfortowo. Spokojnie coś nie dużego z DMC 1300-1400 mógłbyś szukać gdzie miałbyś już troche ładowności dostepnej, w jeździe nie będziesz tego odczuwał.

Dzięki za rady. Tak jak pisałem wyżej posiadam prawo jazdy B + E więc DMC mnie jakoś nie ogranicza. Po prostu tak sobie wykminiłem, że na początek zacznę od małej przyczepki. Nie jest to jednak takie proste, macie 100 % racji. Przepisy są przepisami i tego nie przeskoczę. Trochę zbił mnie z tropu ten Fendt..... Kurczę, klasa sama w sobie. Mam nad czym myśleć. Ostatnie 2 tygodnie poświęciłem na szukanie, próbowanie i odwiedziłem większość salonów w promieniu 500 km od domu;)

Chyba trzeba przemyśleć temat "normalnego dmc" i nie kombinować z pół środkami. Misiek faktycznie ma 2500 kg w dowodzie - dzięki za podpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli super. Pamiętaj tylko że ładowności nigdy za wiele a w myśl przepisów czy podepniesz przyczepę 1100 czy 1400 DMC to nic to nie zmieni. Więc bierz co Ci się podoba ale z przyzwoitą ładownością (co się przeważnie wiążę że zwiększeniem DMC przyczepy a nie jej obniżeniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.