Jump to content
Tomii

Idzie nowe 3 - czyli Knaus SÜDWIND 580 QS 60Y ;)

Recommended Posts

dudek_t

Koło a w zasadzie koła (od samochodu też) wożę w bagażniku. Sanki odpadły, w bakiście za duży nacisk na hak i szkoda tracić ładowności przyczepy. Bagażnik duży, koła zawsze czyste i w razie czego gotowe do użycia bez gimnastyki. 

Tomii, możesz na luzie zdjąć osłonę całkowicie, wtedy dopiero jest znaczna różnica i temperatury nie przyprawiają o mdłości :D Drugi sezon tak jeżdżę i zwiększonej ilości syfu pod maską nie stwierdzam. A nawet jeśli to wolę trochę kurzu na pasku niż olej po 130 stopni. Teraz 130 dobija tylko na baaardzo długich podjazdach w CRO czy ITA. Podczas płaskiej drogi nawet przy 30 na zewnątrz i pełnym słońcu utrzymuje się w okolicy 110. Kolejna zaleta - jak na chwile się zatrzymasz to momentalnie ta temperatura spadnie do 100. Z osłonami to jest w zasadzie niewykonalne. 

Jeszcze jedna ważna sprawa - przy przeglądzie wymień pompę wody na zamiennik bez przesłony. Wyeliminujesz najsłabszy punkt holownika. 

Piękne poprawki wykonałeś, na wypasie masz już teraz na maksa. My właśnie z musu testujemy zasadę "less is more". Przyczepa pod domem :D 

 

IMG_0809.thumb.jpg.f1a6d07dc895cafd0bb896ed15903d78.jpg

IMG_0816.thumb.jpg.580d088034b37ab7905dad6ac56739bf.jpg

IMG_0817.thumb.jpg.69f01d7243e9b52dc9537ad0670c1b62.jpg

IMG_0818.thumb.jpg.c00ca381ec76f4ab6f465c6157ed7317.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
Posted (edited)
1 godzinę temu, dudek_t napisał:

Drugi sezon tak jeżdżę i zwiększonej ilości syfu pod maską nie stwierdzam. A nawet jeśli to wolę trochę kurzu na pasku niż olej po 130 stopni. Teraz 130 dobija tylko na baaardzo długich podjazdach w CRO czy ITA. Podczas płaskiej drogi nawet przy 30 na zewnątrz i pełnym słońcu utrzymuje się w okolicy 110. Kolejna zaleta - jak na chwile się zatrzymasz to momentalnie ta temperatura spadnie do 100. Z osłonami to jest w zasadzie niewykonalne. 

Faktycznie jak kiedyś Superbem 2.0TDI ciągalem pierwsza przyczepe nie duzą bo DMC1300kg to nawet w Polsce widywałem 130st oleju przy dynamicznej jeździe. Auto było nowe, osłonę miało. Teraz w TSI mi sie tak nie grzeje olej jak w tamtym TDI.

@Tomii jak Knaus 580QS ma na "pusto" w sensie tylko jak wyjeżdza z fabryki + powiedzmy butla gazowa nacisk na hak? Czy jest duzy i trzeba z tym walczyć rozkładem bagaży czy nie? U siebie w 550FSK muszę kombinować bo 100kg bardzo łatwo mozna osiągnąć, mimo że niby w teori zabudawa ma wiele cieżkich rzeczy w miare przy osi.

Edited by golob (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
5 godzin temu, Tomii napisał:

Przecież nikt nie mówi że to koło będzie luźno leżało w schowku 😁. Uważam że sam jestem w stanie zrobić pewniejsze mocowanie koła do podłogi pod łóżkiem francuskim, niż fabryka robi na ścianie grodziowej. 

Akumulator to też często 20 kg pocisk i jakoś nikt nie ma obiekcji przed montowaniem go we wnętrzu 🤔

Miałem koło pod podłogą i bardziej pasował mi schowek z przodu. Głównie ze względu na łatwość wyjmowania i utrzymanie go w czystości. 

Jasne , że tak. Jak się zrobi z głową to będzie lepiej jak np.zlecić komuś taką usługę. Nawet Ori sanki zamontowane chyba w najstarszym serwisie Hobby w PL zdemolowały pół podłogi w nowiutkiej budzie o czym było pięć lat temu na naszym forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
byry007
Zapomniałem o magnesikach Silvy :hehe::hehe:
Jak Ty to robisz ze masz wolne w bagażniku b41c0613846fbd54c096929599f13202.jpg

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii
7 godzin temu, dudek_t napisał:

Tomii, możesz na luzie zdjąć osłonę całkowicie, wtedy dopiero jest znaczna różnica i temperatury nie przyprawiają o mdłości :D Drugi sezon tak jeżdżę i zwiększonej ilości syfu pod maską nie stwierdzam. A nawet jeśli to wolę trochę kurzu na pasku niż olej po 130 stopni. Teraz 130 dobija tylko na baaardzo długich podjazdach w CRO czy ITA. Podczas płaskiej drogi nawet przy 30 na zewnątrz i pełnym słońcu utrzymuje się w okolicy 110. Kolejna zaleta - jak na chwile się zatrzymasz to momentalnie ta temperatura spadnie do 100. Z osłonami to jest w zasadzie niewykonalne. 

Jeszcze jedna ważna sprawa - przy przeglądzie wymień pompę wody na zamiennik bez przesłony. Wyeliminujesz najsłabszy punkt holownika. 

Piękne poprawki wykonałeś, na wypasie masz już teraz na maksa. My właśnie z musu testujemy zasadę "less is more". Przyczepa pod domem :D 

Jako że nie udało mi się dostać osłony do wydłubania, dotychczasowa osłona na wakacje zostanie w domu - ma wolne :]. Jutro auto wstawiam do nadwornego mechanika - bedzie miał zadanie znaleźć pompę bez przesłony wirnika :yes:
Tomasz na zdjęciach widzę spanie, kibel i lodówkę - czego chcieć więcej :] - wypoczywajcie :yes:
 

7 godzin temu, golob napisał:

@Tomii jak Knaus 580QS ma na "pusto" w sensie tylko jak wyjeżdza z fabryki + powiedzmy butla gazowa nacisk na hak? Czy jest duzy i trzeba z tym walczyć rozkładem bagaży czy nie? U siebie w 550FSK muszę kombinować bo 100kg bardzo łatwo mozna osiągnąć, mimo że niby w teori zabudawa ma wiele cieżkich rzeczy w miare przy osi.

Na pusto bez wody i z jedną butlą gazową nacisk miałem około 25 kg. Nie mając mebli przedsionkowych, dolewałem wody do zbiornika żeby było marne 50 kg. Schowek pod łóżkiem przednim musze mieć pełny i raczej pełno wody w zbiorniku żeby nacisk był 75 kg. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ZdzislawW

Ja wożę koło zapasowe przyczepy w miejscu koła zapasowego samochodu . Do samochodu używam zestawu naprawczego . Małe prawdopodobieństwo rozerwania opony bo są czujniki ciśnienia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
18 godzin temu, Tomii napisał:

Na pusto bez wody i z jedną butlą gazową nacisk miałem około 25 kg. Nie mając mebli przedsionkowych, dolewałem wody do zbiornika żeby było marne 50 kg. Schowek pod łóżkiem przednim musze mieć pełny i raczej pełno wody w zbiorniku żeby nacisk był 75 kg. 
 

Dzięki, czyli spokojnie można pakować rowery na dyszel :) Mnie własnie irytuje że schowek pod łózkiem przednim musze mieć w miarę lekko zajęty, bo nacisk jest spory, finalnie po kombinacjach z ładunkiem z 2 rowerami na dyszlu mam ok 90kg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii

No więc wychodzi na to że mam jeden wspólny zapas dla auta i dla przyczepy :palacz:.
30 kg do przodu -_-

IMG_20220625_130055.jpg

IMG_20220625_130051.jpg

IMG_20220627_160705.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

W aucie masz fabryczne miejsce na zapas? W smaxie np nie przewidziano. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
30 minut temu, Tomii napisał:

No więc wychodzi na to że mam jeden wspólny zapas dla auta i dla przyczepy :palacz:.
30 kg do przodu -_-

Te same parametry (nośność) opon?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii
32 minuty temu, szary11 napisał:

W aucie masz fabryczne miejsce na zapas? W smaxie np nie przewidziano. 

W aucie nie ma czegoś takiego jak miejsce na zapas :], ale jest 6 i 7 fotel :yes:
 

3 minuty temu, filipert napisał:

Te same parametry (nośność) opon?

Nie - tak dobrze to nie ma. Przyczepa ma 215/60 R17C - 109/107. Auto ma 225/50 R17 98Y, więc lepszy zapas z przyczepy niż jakaś dojazdówka. 1000 km na tym jechać nie będę, ale do wulkanizacji się doturlam :smirk:

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
2 minuty temu, Tomii napisał:
9 minut temu, filipert napisał:

Te same parametry (nośność) opon?

Nie - tak dobrze to nie ma. Przyczepa ma 215/60 R17C - 109/107. Auto ma 225/50 R17 98Y, więc lepszy zapas z przyczepy niż jakaś dojazdówka. 1000 km na tym jechać nie będę, ale do wulkanizacji się doturlam :smirk:.

W tą stronę super 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11
Teraz, Tomii napisał:

W aucie nie ma czegoś takiego jak miejsce na zapas :], ale jest 6 i 7 fotel :yes:
 

W obecnym smaxie dali radę i jest dojazdówka i 6-7fotel. W moim był schowek na pół koła i sporo przestrzeni pod podłogą niewykorzystanej (w innych wersjach było to miejsce na rozbudowany wydech). W moim modelu np wycinano schowek, zaspawywano otwór i było dobre miejsce na butlę z gazem do benzyniaka bez szkody dla bagażnika. Więc gabarytowo było miejsce, ale nie wykorzystano go na zapas. A nie wiedziałem jak jest w VAGach.

Ale spoko, że tak Ci się udało z kołem, świetne rozwiązanie :ok:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin T
9 minut temu, szary11 napisał:

W obecnym smaxie dali radę i jest dojazdówka i 6-7fotel. W moim był schowek na pół koła i sporo przestrzeni pod podłogą niewykorzystanej (w innych wersjach było to miejsce na rozbudowany wydech). W moim modelu np wycinano schowek, zaspawywano otwór i było dobre miejsce na butlę z gazem do benzyniaka bez szkody dla bagażnika. Więc gabarytowo było miejsce, ale nie wykorzystano go na zapas. A nie wiedziałem jak jest w VAGach.

A w C4 ST na pewnym etapie "ewolucji" motoryzacji, miejsce na koło zapasowe zastąpiono 17 litrowym zbiornikiem na mocz yyy tzn. AdBlue.

Między 6 a 7 siedzeniem jest kształtka z blachy i szkoda ciąć, aby upchać tam dojazdówkę :-]

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
Godzinę temu, Marcin T napisał:

A w C4 ST na pewnym etapie "ewolucji" motoryzacji, miejsce na koło zapasowe zastąpiono 17 litrowym zbiornikiem na mocz yyy tzn. AdBlue.

Między 6 a 7 siedzeniem jest kształtka z blachy i szkoda ciąć, aby upchać tam dojazdówkę :-]

Ja wożę w bagażniku 🤦🏼 Dojazdówkę do auta i do budy. Ale nie wpadłem ba to żeby sprawdzić, bo może też budowa pasuje do cytryny, sporo miejsca byłbym do przodu, zwłaszcza jak jedziemy z psem, box na psa i dwa koła zapełniają bagażnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...