Skocz do zawartości

Idzie nowe 3 - czyli Knaus SÜDWIND 580 QS 60Y ;)


Tomii

Rekomendowane odpowiedzi

Koło a w zasadzie koła (od samochodu też) wożę w bagażniku. Sanki odpadły, w bakiście za duży nacisk na hak i szkoda tracić ładowności przyczepy. Bagażnik duży, koła zawsze czyste i w razie czego gotowe do użycia bez gimnastyki. 

Tomii, możesz na luzie zdjąć osłonę całkowicie, wtedy dopiero jest znaczna różnica i temperatury nie przyprawiają o mdłości :D Drugi sezon tak jeżdżę i zwiększonej ilości syfu pod maską nie stwierdzam. A nawet jeśli to wolę trochę kurzu na pasku niż olej po 130 stopni. Teraz 130 dobija tylko na baaardzo długich podjazdach w CRO czy ITA. Podczas płaskiej drogi nawet przy 30 na zewnątrz i pełnym słońcu utrzymuje się w okolicy 110. Kolejna zaleta - jak na chwile się zatrzymasz to momentalnie ta temperatura spadnie do 100. Z osłonami to jest w zasadzie niewykonalne. 

Jeszcze jedna ważna sprawa - przy przeglądzie wymień pompę wody na zamiennik bez przesłony. Wyeliminujesz najsłabszy punkt holownika. 

Piękne poprawki wykonałeś, na wypasie masz już teraz na maksa. My właśnie z musu testujemy zasadę "less is more". Przyczepa pod domem :D 

 

IMG_0809.thumb.jpg.f1a6d07dc895cafd0bb896ed15903d78.jpg

IMG_0816.thumb.jpg.580d088034b37ab7905dad6ac56739bf.jpg

IMG_0817.thumb.jpg.69f01d7243e9b52dc9537ad0670c1b62.jpg

IMG_0818.thumb.jpg.c00ca381ec76f4ab6f465c6157ed7317.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 627
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1 godzinę temu, dudek_t napisał:

Drugi sezon tak jeżdżę i zwiększonej ilości syfu pod maską nie stwierdzam. A nawet jeśli to wolę trochę kurzu na pasku niż olej po 130 stopni. Teraz 130 dobija tylko na baaardzo długich podjazdach w CRO czy ITA. Podczas płaskiej drogi nawet przy 30 na zewnątrz i pełnym słońcu utrzymuje się w okolicy 110. Kolejna zaleta - jak na chwile się zatrzymasz to momentalnie ta temperatura spadnie do 100. Z osłonami to jest w zasadzie niewykonalne. 

Faktycznie jak kiedyś Superbem 2.0TDI ciągalem pierwsza przyczepe nie duzą bo DMC1300kg to nawet w Polsce widywałem 130st oleju przy dynamicznej jeździe. Auto było nowe, osłonę miało. Teraz w TSI mi sie tak nie grzeje olej jak w tamtym TDI.

@Tomii jak Knaus 580QS ma na "pusto" w sensie tylko jak wyjeżdza z fabryki + powiedzmy butla gazowa nacisk na hak? Czy jest duzy i trzeba z tym walczyć rozkładem bagaży czy nie? U siebie w 550FSK muszę kombinować bo 100kg bardzo łatwo mozna osiągnąć, mimo że niby w teori zabudawa ma wiele cieżkich rzeczy w miare przy osi.

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tomii napisał:

Przecież nikt nie mówi że to koło będzie luźno leżało w schowku ?. Uważam że sam jestem w stanie zrobić pewniejsze mocowanie koła do podłogi pod łóżkiem francuskim, niż fabryka robi na ścianie grodziowej. 

Akumulator to też często 20 kg pocisk i jakoś nikt nie ma obiekcji przed montowaniem go we wnętrzu ?

Miałem koło pod podłogą i bardziej pasował mi schowek z przodu. Głównie ze względu na łatwość wyjmowania i utrzymanie go w czystości. 

Jasne , że tak. Jak się zrobi z głową to będzie lepiej jak np.zlecić komuś taką usługę. Nawet Ori sanki zamontowane chyba w najstarszym serwisie Hobby w PL zdemolowały pół podłogi w nowiutkiej budzie o czym było pięć lat temu na naszym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dudek_t napisał:

Tomii, możesz na luzie zdjąć osłonę całkowicie, wtedy dopiero jest znaczna różnica i temperatury nie przyprawiają o mdłości :D Drugi sezon tak jeżdżę i zwiększonej ilości syfu pod maską nie stwierdzam. A nawet jeśli to wolę trochę kurzu na pasku niż olej po 130 stopni. Teraz 130 dobija tylko na baaardzo długich podjazdach w CRO czy ITA. Podczas płaskiej drogi nawet przy 30 na zewnątrz i pełnym słońcu utrzymuje się w okolicy 110. Kolejna zaleta - jak na chwile się zatrzymasz to momentalnie ta temperatura spadnie do 100. Z osłonami to jest w zasadzie niewykonalne. 

Jeszcze jedna ważna sprawa - przy przeglądzie wymień pompę wody na zamiennik bez przesłony. Wyeliminujesz najsłabszy punkt holownika. 

Piękne poprawki wykonałeś, na wypasie masz już teraz na maksa. My właśnie z musu testujemy zasadę "less is more". Przyczepa pod domem :D 

Jako że nie udało mi się dostać osłony do wydłubania, dotychczasowa osłona na wakacje zostanie w domu - ma wolne :]. Jutro auto wstawiam do nadwornego mechanika - bedzie miał zadanie znaleźć pompę bez przesłony wirnika :yes:
Tomasz na zdjęciach widzę spanie, kibel i lodówkę - czego chcieć więcej :] - wypoczywajcie :yes:
 

7 godzin temu, golob napisał:

@Tomii jak Knaus 580QS ma na "pusto" w sensie tylko jak wyjeżdza z fabryki + powiedzmy butla gazowa nacisk na hak? Czy jest duzy i trzeba z tym walczyć rozkładem bagaży czy nie? U siebie w 550FSK muszę kombinować bo 100kg bardzo łatwo mozna osiągnąć, mimo że niby w teori zabudawa ma wiele cieżkich rzeczy w miare przy osi.

Na pusto bez wody i z jedną butlą gazową nacisk miałem około 25 kg. Nie mając mebli przedsionkowych, dolewałem wody do zbiornika żeby było marne 50 kg. Schowek pod łóżkiem przednim musze mieć pełny i raczej pełno wody w zbiorniku żeby nacisk był 75 kg. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wożę koło zapasowe przyczepy w miejscu koła zapasowego samochodu . Do samochodu używam zestawu naprawczego . Małe prawdopodobieństwo rozerwania opony bo są czujniki ciśnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Tomii napisał:

Na pusto bez wody i z jedną butlą gazową nacisk miałem około 25 kg. Nie mając mebli przedsionkowych, dolewałem wody do zbiornika żeby było marne 50 kg. Schowek pod łóżkiem przednim musze mieć pełny i raczej pełno wody w zbiorniku żeby nacisk był 75 kg. 
 

Dzięki, czyli spokojnie można pakować rowery na dyszel :) Mnie własnie irytuje że schowek pod łózkiem przednim musze mieć w miarę lekko zajęty, bo nacisk jest spory, finalnie po kombinacjach z ładunkiem z 2 rowerami na dyszlu mam ok 90kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc wychodzi na to że mam jeden wspólny zapas dla auta i dla przyczepy :palacz:.
30 kg do przodu -_-

Dla osób szukających rozwiązania z zapasem.
Felga z Mercedesa Vito 6,5 x 17 " ET 50 5 x 112 (kosztowała 150 zł) - nie wiem jaka jest nośność felgi, ale podejrzewam 900 kg przy prędkości znacznie większej niż będę poruszał się z przyczepą.
Przeleżakowana nowa opona 375 zł z wysyłką.
Komplet wyszedł 550 zł z założeniem i wyważeniem

IMG_20220625_130055.jpg

IMG_20220625_130051.jpg

IMG_20220627_160705.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, szary11 napisał:

W aucie masz fabryczne miejsce na zapas? W smaxie np nie przewidziano. 

W aucie nie ma czegoś takiego jak miejsce na zapas :], ale jest 6 i 7 fotel :yes:
 

3 minuty temu, filipert napisał:

Te same parametry (nośność) opon?

Nie - tak dobrze to nie ma. Przyczepa ma 215/60 R17C - 109/107. Auto ma 225/50 R17 98Y, więc lepszy zapas z przyczepy niż jakaś dojazdówka. 1000 km na tym jechać nie będę, ale do wulkanizacji się doturlam :smirk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tomii napisał:
9 minut temu, filipert napisał:

Te same parametry (nośność) opon?

Nie - tak dobrze to nie ma. Przyczepa ma 215/60 R17C - 109/107. Auto ma 225/50 R17 98Y, więc lepszy zapas z przyczepy niż jakaś dojazdówka. 1000 km na tym jechać nie będę, ale do wulkanizacji się doturlam :smirk:.

W tą stronę super ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tomii napisał:

W aucie nie ma czegoś takiego jak miejsce na zapas :], ale jest 6 i 7 fotel :yes:
 

W obecnym smaxie dali radę i jest dojazdówka i 6-7fotel. W moim był schowek na pół koła i sporo przestrzeni pod podłogą niewykorzystanej (w innych wersjach było to miejsce na rozbudowany wydech). W moim modelu np wycinano schowek, zaspawywano otwór i było dobre miejsce na butlę z gazem do benzyniaka bez szkody dla bagażnika. Więc gabarytowo było miejsce, ale nie wykorzystano go na zapas. A nie wiedziałem jak jest w VAGach.

Ale spoko, że tak Ci się udało z kołem, świetne rozwiązanie :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, szary11 napisał:

W obecnym smaxie dali radę i jest dojazdówka i 6-7fotel. W moim był schowek na pół koła i sporo przestrzeni pod podłogą niewykorzystanej (w innych wersjach było to miejsce na rozbudowany wydech). W moim modelu np wycinano schowek, zaspawywano otwór i było dobre miejsce na butlę z gazem do benzyniaka bez szkody dla bagażnika. Więc gabarytowo było miejsce, ale nie wykorzystano go na zapas. A nie wiedziałem jak jest w VAGach.

A w C4 ST na pewnym etapie "ewolucji" motoryzacji, miejsce na koło zapasowe zastąpiono 17 litrowym zbiornikiem na mocz yyy tzn. AdBlue.

Między 6 a 7 siedzeniem jest kształtka z blachy i szkoda ciąć, aby upchać tam dojazdówkę :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin T napisał:

A w C4 ST na pewnym etapie "ewolucji" motoryzacji, miejsce na koło zapasowe zastąpiono 17 litrowym zbiornikiem na mocz yyy tzn. AdBlue.

Między 6 a 7 siedzeniem jest kształtka z blachy i szkoda ciąć, aby upchać tam dojazdówkę :-]

Ja wożę w bagażniku ?? Dojazdówkę do auta i do budy. Ale nie wpadłem ba to żeby sprawdzić, bo może też budowa pasuje do cytryny, sporo miejsca byłbym do przodu, zwłaszcza jak jedziemy z psem, box na psa i dwa koła zapełniają bagażnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.