Skocz do zawartości

Idzie nowe 3 - czyli Knaus SÜDWIND 580 QS 60Y ;)


Tomii

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, jacek00 napisał:

Wcale nie jest to takie kolorowe. Po kablu do przyczepy potrafią Ci wchodzić mrówki. IMO jednak uważam, że zewnętrzne przyłącze z klapką jest lepsze i hermetyczniejsze. 

Dodatkowo tutaj mamy wlew wody, i przy ręcznym nalewaniu potrafi się nam woda porozlewać, leci po drzwiczkach serwisowych. IMO to taka sztuka dla sztuki. Ale rozumiem Knausa, w końcu dzięki temu oszczędzają a jednocześnie się chwalą jacy są super

Jak dla mnie to mrówki są potencjalnie małym problemem, wiecej minusów to rozwiązanie chyba nie ma, a oszczędza conajmniej 3 dziury w ścianie (prąd, przyłącze wody, wlew wody), choć zgadzam się że wlew wody w ten sposób ma wady bo faktycznie zawsze coś tam się porozlewa człowiekowi.

 

56 minut temu, Tomii napisał:

Wężyka głównie jednak używać będę do samego napełniania. Podłączonego na stałe nie zamierzam zostawiać - to raczej mało higieniczne.

Ja właśnie przyłącza wody stałego tak uzywam, zbiornik zamontowałem 70L i na kempingach z kranem i odpływem szarej wody na parceli (wtedy wody się tak nie oszczędza) po prostu idę sobie wieczorem odkręcić kran i dolać wody i tyle, totalnie nie widzę w swoim przypadku żeby to było całkiem na stałe i dolewało się non stop.

Dodatkowo, nie wiem jak u Was, mających zawór pływakowy, ale ja u siebie muszę załozyć tutaj na wlot wody w zbiorniku jakis wężyk do dna, ponieważ teraz pod koniec nalewania kiedy pływak jest już wysoko, wlatująca woda robi "falę" :) i buja pływakiem robiąc takie nieprzyjemne dzwieki.

 

image.png.2965f251bb3b446be61a1fe64439bf52.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 627
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

8 godzin temu, Marcin T napisał:

Takie prace to sama przyjemność :rolleyes:
Fajnie w Sudwind rozwiązano spust wody.

U mnie w sporcie musiałem rozpirzyć pół łóżka, aby dostać się do zbiornika i wyjąć korek.

Też zrobiłem małą przeróbkę i teraz wystarczy po zaparkowaniu włożyć rękę pod spód przy dyszlu i odkręcić zawór.

 

11.jpg

14.jpg

Jak zrobiłeś połączenie do samego zbiornika? Tam gdzie był korek? Możesz podesłać jakieś zdjęcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Gizbern napisał:

Jak zrobiłeś połączenie do samego zbiornika? Tam gdzie był korek? Możesz podesłać jakieś zdjęcie?

Ne mam zdjęcia tego elementu, ale w skrócie tak:

Oryginalny korek zastąpiłem takiej samej średnicy korkiem do dymionów. O, coś takiego.

Wężyk jest tego typu. Ta końcówka 8 mm idealnie, a nawet dość ciasno weszła w otwór korka z wina i po wciśnięciu w otwór zbiornika szczelność trzyma drugi sezon. 

12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Marcin T napisał:

Ne mam zdjęcia tego elementu, ale w skrócie tak:

Oryginalny korek zastąpiłem takiej samej średnicy korkiem do dymionów. O, coś takiego.

Wężyk jest tego typu. Ta końcówka 8 mm idealnie, a nawet dość ciasno weszła w otwór korka z wina i po wciśnięciu w otwór zbiornika szczelność trzyma drugi sezon. 

 

Teraz wszystko jasne ...dzięki, idę w ten temat :) Znudziło mi się rozbieranie łóżka żeby spuścić wodę...

Czy pryskałeś po skończonej robocie? To jakiś sprej do konserwacji?

Edytowane przez Gizbern (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Gizbern napisał:

Czy pryskałeś po skończonej robocie? To jakiś sprej do konserwacji?

To z pewnością Dekaphon 9735 do konserwacji podwozia. Tego używają między innymi w Knausie przy corocznym przeglądzie szczelności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletuje zapas. Kupiłem oponę - pojedyncza, jakiś leżak z DOTem 1020, z tym że to samo co mam na przyczepie Nokian cLine 25/60 R17C 107/109.
Opona chyba też przeszła przez fabrykę Knausa :hmm:. Dziwne. 
IMG_20220622_131115.jpg

IMG_20220622_131317 (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Tomii napisał:

Kompletuje zapas. Kupiłem oponę - pojedyncza, jakiś leżak z DOTem 1020, z tym że to samo co mam na przyczepie Nokian cLine 25/60 R17C 107/109.
Opona chyba też przeszła przez fabrykę Knausa :hmm:. Dziwne. 


 

Tomek , gdzie planujesz miejsce na zapas ? 

dziwne jest też to ,że wlepa Knausa ma C a Nokian -owa nie ma :hmm:

A jak jest na boku opony ?

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Maras napisał:

Tomek , gdzie planujesz miejsce na zapas ? 

U mnie jest miejsce fabrycznie w bakiście, i tam wsadziłem zapas. W wersji 2022 okroili bakiśtę z miejsca na zapas :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, jacek00 napisał:

U mnie jest miejsce fabrycznie w bakiście, i tam wsadziłem zapas. W wersji 2022 okroili bakiśtę z miejsca na zapas :D

I co tam zagospodarowali w tym konkretnym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jacek00 napisał:

Nic ;) 

A może jest tak  ,że jak golas to nic .A jak mamy opcję płatną  tak jak u mnie  to wtedy mamy zapasowe koło i w tym miejscu w bakiście  jest uchwyt koła + lewarek +klucz + wsporniki przykręcone do ramy tam gdzie mamy podłożyć lewarek.

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maras napisał:

A może jest tak  ,że jak golas to nic .A jak mamy opcję płatną  tak jak u mnie  to wtedy mamy zapasowe koło i w tym miejscu w bakiście  jest uchwyt koła + lewarek +klucz + wsporniki przykręcone do ramy tam gdzie mamy podłożyć lewarek.

U mnie, w modelu na rok 2021, uchwyt na zapas był w standardzie. W modelu na 2022 już go nie oferowali. Zabrali jak i parę innych rzeczy, np. reduktor do jazdy na gazie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maras napisał:

Tomek , gdzie planujesz miejsce na zapas ? 

dziwne jest też to ,że wlepa Knausa ma C a Nokian -owa nie ma :hmm:

A jak jest na boku opony ?

Miejsce zapasu będzie na razie w bagażniku auta. Niemcy za uchwyt na koło w przednim schowku liczą sobie od tego roku 64 euro. Koło zapasowe + tańszy uchwyt 600 euro. Zapas + droższy uchwyt = 800 euro.

Jak będę miał już dość wkładania koła do bagażnika to pewnie coś zacznę kombinować i  trafi albo do przedniej bakisty, albo pod duże łóżko francuskie. 

Na boku opony jest z C :yes:

4 godziny temu, Marcin T napisał:

Czyli na legalu możesz ciągać do 190 km/h :-]

Tyle to w wypadku jak masz dwa takie zapasy. Ja będę miał jeden - czyli 95 km/h. 

1 godzinę temu, jacek00 napisał:

U mnie, w modelu na rok 2021, uchwyt na zapas był w standardzie. W modelu na 2022 już go nie oferowali. Zabrali jak i parę innych rzeczy, np. reduktor do jazdy na gazie. 

Dali podłogę w schowku z blachy ryflowanej i tylne światła dali do środka :hehe:. No i mam 8 gniazdek USB :yay:. Dopiero ostatnio się kapnąłem że każda lampka ma dwa gniazda USB. Jedno 1A a drugie 2A. Ciekawe co "dadzą" za dopłatą w 2023 :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.