Skocz do zawartości

Idzie nowe 3 - czyli Knaus SÜDWIND 580 QS 60Y ;)


Tomii

Rekomendowane odpowiedzi

 

37 minut temu, Tomii napisał:

A co z podatkiem?
W momencie gdy kupujemy przyczepę na osobę prywatną nie płacimy w kraju żadnego podatku - wynika to głównie z tego że przyczepa nie jest środkiem transportu. Jeśli chcemy kupić przyczepę na działalność to temat musimy mocniej rozgryźć. Z tego co mi wiadomo płacimy najpierw podatek VAT w DE, następnie płacimy VAT w PL, no i mając już PL kwity dogadujemy z dilerem niemieckim zwrot zapłaconego VATu.  

Jeśli kupujesz w DE jako firma, masz NIP UE to wtedy ceną zakupu jest cena netto, a VAT należny płacisz tylko w PL. Tak między innymi kupił @Mandrol Niemiecki przedsiębiorca nie powinien Ci doliczać żadnego VATu już.

37 minut temu, Tomii napisał:

Do tego wszystkiego trzeba będzie doliczyć jeszcze wycieczkę do Jandelsbrunn.
Oczywiście może jeszcze wyjść że zainwestuję w całe to zamieszanie dwie dodatkowe wizyty w wydziale komunikacji i jedną na OSKP. Dam o tym znać później.

WIesz, w Polsce też każdy dealer dolicza koszty transportu. U Szmita nie dość, że płaciłeś za transport 500 eu to jeszcze liczył sobie za komplet dokumentów do rejestracji 250 eu. Takie ukryte koszty...

 

43 minuty temu, Tomii napisał:

 W przypadku Knausa mamy aplikację smartCi (tu jeszcze raz dzięki dla @jacek00 ) Nie ma jej w Polskim google play (link: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.knaustabbert.smartci_app&hl=pl&gl=US ). Choć w czwartek mój VIN w bazie jeszcze nie występował, tak wczoraj już się pojawił. W aplikacji mamy dostępne również instrukcję, warto również zerknąć czy to co zamówiliśmy w konfiguratorze ma swoje odzwierciedlenie w instrukcjach. 

Screenshot_20220402_081302_de.knaustabbert.smartci_app.jpg Screenshot_20220402_081316_de.knaustabbert.smartci_app.jpg

Co do tej apki to jak wspomniał @Tomii próżno jej szukać w polskim sklepie google play albo appstore. Jeśli ktoś jest w DE i ma dostęp do niemieckiego sklepu to sprawa jest prosta. Wchodzimy i instalujemy. W Polsce niestety musimy to obejść. W przypadku androida wystarczy pobrać sobie plik instalacyjny apk i zainstalować apkę ręcznie. Ja pobierałem stąd: https://apkpure.com/smartci/de.knaustabbert.smartci_app

W przypadku iOS nie mam pojęcia jak obejść ograniczenia sklepu. Może wystarczy jakiś VPN. Jak co to apka jest tutaj: https://apps.apple.com/de/app/smartci/id1475453223

A co otrzymujemy dzięki aplikacji? PO wpisaniu naszego VIN mamy podstawowe dane o naszym pojeździe. Do tego mamy pod ręką niemal wszystkie instrukcje dotyczące naszego pojazdu,. W zakładce "Suche" mamy możliwość wyszukania dealerów i serwisów z grupy Knaus Tabbert oraz kempingów i parkplaców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 627
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

13 minut temu, jacek00 napisał:

 

Jeśli kupujesz w DE jako firma, masz NIP UE to wtedy ceną zakupu jest cena netto, a VAT należny płacisz tylko w PL. Tak między innymi kupił @Mandrol Niemiecki przedsiębiorca nie powinien Ci doliczać żadnego VATu już.

 

Dokładnie tak jak piszesz, co mogę jeszcze dodać to jak będziesz trzymał go jako towar w firmie to do chwili sprzedaży nie musisz płacić Vat a trzymać możesz go długo;)

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, peja76 napisał:

Dokładnie tak jak piszesz, a co mogę jeszcze dodać to jak będziesz trzymał go jako towar w firmie to do chwili sprzedaży nie musisz płacić Vat a trzymać możesz go długo;)

Jak jesteś VATowcem w PL to tego VATu naliczonego fizycznie i tak nie płacisz - bo go naliczasz i jednocześnie odliczasz i wychodzisz na zero :D Więc pewnie to masz na myśli? Zapłacisz faktycznie przy sprzedaży. Natomiast jak nie jesteś VATowcem to już gorzej, bo trzeba go doliczyć i fizycznie zapłacić. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacek00 napisał:

Jak jesteś VATowcem w PL to tego VATu naliczonego fizycznie i tak nie płacisz. Więc pewnie to masz na myśli? Zapłacisz faktycznie przy sprzedaży. Natomiast jak nie jesteś VATowcem to już gorzej, bo trzeba go doliczyć i fizycznie zapłacić. 

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluje zakupu, niech służy i cieszy jak najdłużej, a Knaus też nam się podoba i jakbym miał sam kupować dziś przyczepę to zapewne byłby to też Knaus :yes:

31 minut temu, Tomii napisał:

Czy to bezpieczne?
No tak do końca to jeszcze nie wiem :D. Generalnie warto jest minimalizować ryzyko. W końcu to kasa nie mała, a przelew robimy zagranicę, do kogoś z kim wymieniliśmy kilka maili. Co i gdzie możemy sprawdzić? Opinie o dilerze na mobile.de, opinie o dilerze w google mapach, ja również przeszukałem niemieckie forum ( https://wohnwagen-forum.de/ ). Do tego firmę jeszcze wrzuciłem do wyszukiwarki https://www.unternehmensregister.de/ureg/ , gdzie możemy prześledzić kiedy założono działalność i czy w ogóle ona istnieje, kto jest właścicielem. Następnie przy ostatecznej fakturze mamy możliwość sprawdzenia jeszcze VINu. Warto to zrobić dla samej pewności czy ktoś gdzieś nie popełnił błędu.

miałem podobnie a wręcz jeszcze gorzej  bo kupowałem w czasie covida gdzie granice były pozamykane nie było jeszcze certyfikatów  i nie wiedziałem do końca czy i kiedy będę mógł pojechać po odbiór.

dorzucę jeszcze że oprócz powyższych sprawdzałem jeszcze na google maps na street view cofając daty  od ilu lat buda dilera stoi , stwierdziłem że skoro stoi w tym samym miejscu od kilkunastu lat to raczej diler  nie zawinie się z dnia na dzień jak mu przeleje kilkadziesiąt tyś ;)

obraz.thumb.png.274552366aa87681c02337e43c4f0229.png

 

Nie mniej jednak stresik był.

Ale kto nie ryzykuje ten nie pije szampana, w moim przypadku oszczędność sięgnęła ok 8% wartości kampera + dostępny "od ręki" na placu vs czekanie rok u dilera w PL.

ale patrząc na ceny np serwisów , akcesorów w PL, czy ceny przeglądów gwarancyjnych nie dziwi mnie że marże przy sprzedaży nowych sprzętów są dużo wyższe niż na zachodzie.

u nas praktycznie brak konkurencji pomiędzy dilerami  to i mogą sobie pozwolić na grabieżcze marże . Na szczęście jesteśmy w UE i zakup u sąsiadów niestanowi problemu.

49 minut temu, Tomii napisał:

No i tu zaczyna się lekki problem. Mój diler twierdzi że nigdy wcześniej takiego oświadczenia przy sprzedaży do PL nie wystawiał. Pani w urzędzie stwierdziła że z tym oświadczeniem rejestracja jest najłatwiejsza. Pomija się w ten sposób dwie dodatkowe wizyty w urzędzie komunikacji i wycieczkę na OSKP.  

Ostatecznie przygotowałem takie oświadczenie w wersji dwujęzycznej. Diler niemiecki podpisał i podstemplował. Dalej zobaczymy co Pani w urzędzie powie.

u mnie było dokładnie tak samo. Diler też twierdził że sprzedaje dużo kamperów do PL i nigdy takiego oświadczenia nie wystawiał. Zrobiłem mu gotowe oświadczenie w wersji dwu języcznej , podpisał i zarejestrowałem bez problemu :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, jacek00 napisał:

Jeśli kupujesz w DE jako firma, masz NIP UE to wtedy ceną zakupu jest cena netto, a VAT należny płacisz tylko w PL. Tak między innymi kupił @Mandrol Niemiecki przedsiębiorca nie powinien Ci doliczać żadnego VATu już.

nie zawsze. czasem zdarza się że diler chce kaucje na "niemiecki VAT"

czyli diler wystawia Ci FV na cenę netto ale na kwotę "ichniego vatu" pobiera kaucję którą zwraca dopiero jak pojazd opuści terytorium Niemiec (odsyłasz mu CMR z firmy transportowej lub skan dowodu rejestracyjnego jeśli sam odbierasz)

W momencie jeśli diler sprzedał by towar w cenie netto który nie opuści terytorium jego kraju na nim będzie ciążył obowiązek zapłaty podatku VAT stąd niektórzy dilerzy chcą kaucję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

nie zawsze. czasem zdarza się że diler chce kaucje na "niemiecki VAT"

czyli diler wystawia Ci FV na cenę netto ale na kwotę "ichniego vatu" pobiera kaucję którą zwraca dopiero jak pojazd opuści terytorium Niemiec (odsyłasz mu CMR z firmy transportowej lub skan dowodu rejestracyjnego jeśli sam odbierasz)

W momencie jeśli diler sprzedał by towar w cenie netto który nie opuści terytorium jego kraju na nim będzie ciążył obowiązek zapłaty podatku VAT stąd niektórzy dilerzy chcą kaucję.

Tak słyszałem o takich przypadkach dealerów, ale to raczej tyczy się aut. No i głównie używanych bo to tam kwitnie proceder wałków z VATem przez polskich hanldarzy. Ale tutaj sprawa jest prosta. Raz, że kupujemy budę nową, która bez rejestracji się nie ruszy (no chyba, że na lawecie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Marcin T napisał:

Wyjdzie i tak taniej niż zapłacenie "za transport" u krajowego dealera :)

Przy kwotach które porównywałem (przynajmniej tak mi się wydaje), mówiłem już o końcowej sumie (fakt diler z Wrocka dolicza transport i papiery) więc trzeba być uczciwym w stosunku do PL sprzedawców i podkreślić że jednak wyjazd też kosztuje. Oczywiście do Wrocławia z domu mam prawie połowę drogi co do fabryki Knausa, ale dojdzie mi jeszcze winietka na Czechy i raczej bez noclegu tego nie obskoczę. Wolne od pracy też trzeba będzie zrobić, ale dalej uważam że warto zaryzykować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tomii napisał:

Przy kwotach które porównywałem (przynajmniej tak mi się wydaje), mówiłem już o końcowej sumie (fakt diler z Wrocka dolicza transport i papiery) więc trzeba być uczciwym w stosunku do PL sprzedawców i podkreślić że jednak wyjazd też kosztuje.

To może być kwestia samego delaera. Jak kupowałem Adrię to miałem transport za darmo. Gdzie np Elcamp krzyknął mi 4k zł za to... Przynajmniej u Szmita ta cena jest podawana na samym początku bo w  Elcampie dowiedziałem się o niej na samym końcu kiedy chciałem składać zamówienie... Tym sposobem w Szczecinie miałem dużo lepszą ofertę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, jacek00 napisał:

Tak słyszałem o takich przypadkach dealerów, ale to raczej tyczy się aut. No i głównie używanych bo to tam kwitnie proceder wałków z VATem przez polskich hanldarzy. Ale tutaj sprawa jest prosta. Raz, że kupujemy budę nową, która bez rejestracji się nie ruszy (no chyba, że na lawecie).

Właśnie sobie przypomniałem że taką procedurę zakupu opisał mi chyba ten droższy diler niemiecki. . Na pewno nie chciał sprzedać nie pobierając VATu, dopiero po przysłaniu odpowiednich dokumentów oddawał niemiecki VAT.

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

gratuluje zakupu, niech służy i cieszy jak najdłużej, a Knaus też nam się podoba i jakbym miał sam kupować dziś przyczepę to zapewne byłby to też Knaus :yes:

 


Dzięki Kuba :yes:. U mnie diler który sprzedał przyczepę, będzie miał z nią najprawdopodobniej tylko tyle styczności co kasa przejdzie przez jego konto. Odbiór przyczepy odbędzie się z tego co obczaiłem na podwórku pracownika fabryki Knaus. Podobno przed covidem odbiory odbywały się w fabryce. Po odbiorze przyczepy mam tylko wysłać dilerowi książeczkę gwarancyjną żeby ją podstemplował czy naklejki jakieś wkleił. Jestem ciekaw tylko jak ten odbiór będzie wyglądał, ale domyślam się że przyjadę do "bauera", da mi kluczyki i powie że za stodołą stoi :hehe:.
 

Godzinę temu, Mars napisał:

Gratulacje! Piękna przyczepa!

Dzięki!
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, w79 napisał:

Gratulacje, świetny wybór i do tego, jak  zawsze, świetny opis zdarzen :)

Miło się czyta, wspominając własne perypetie z 580qs

Dzięki!
 

6 godzin temu, filipert napisał:

Gratulacje!

P1 max u mnie taką wagę przestawia mimo dwóch osi, polecam.

 

Dzięki!
P1 to na pewno porządna konstrukcja, ale tani nie jest. Generalnie jeśli szedłbym w tani produkt to chyba zamówiłbym bliźniaka ENDURO Titanium 400 LIGHT z Fritz-Bergera ( https://www.fritz-berger.com/item/berger-titanium-maneuvering-aid-tandem-axle-221076 ). To chyba najtańsze co można znaleźć, a katalogowo szarpie 2 t.  Z wyrobów które mają dobre opinie i wizualnie mi się podobają mam ochotę na Reich Active 2.0 (do ogarnięcia za 995 np z Obelinka - tyle że nie chcą wysłać do PL, więc musiałbym jakieś akrobacje robić, lub zamówić w Fritz-Berger jak się pojawi) lub Reich Pro 2.0 (ten 1299 euro w Fritz-Berger, ale też na razie go nie ma). 
W sumie to zastanawiam się na ile wizualnie ten mover musi mi się podobać, na ile będzie widoczny.... ech... osiołkowi w żłoby dano. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz gratulujemy ?? Buda fajna, układ praktyczny, piękny sprzęt mówiąc zwięźle ?

Ciekawe jestem Twoich wrażeń z jazdy. Szerzej i dłużej... Czy to w ogóle jakoś odczujesz :hmm: czy będzie jak zawsze. Pewnie jakiś film z tego będzie ? Taką mam nadzieję.

 

PS.Na minus z pewnością jednak zostanie to, że 3 łóżka będą do ścielenia zamiast jednej podkowy jak w aprilisowej budce ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tomii zmienił(a) tytuł na Idzie nowe 3 - czyli Knaus SÜDWIND 580 QS 60Y ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.