Skocz do zawartości

Podłączenie akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem podłączyć w przyczepie dodatkowy akumulator który zaopatrzą by przyczepę w prąd w razie braku 220v. 

Akumulator jest litowojonowy, victron energy peak power pack 12v 30Ah. 

Na zdjęciu widać energoblok gdzie pod napisem Batt biało i czerwony kabel to 12v kiedy wtyczka podłączona jest do auta obok jest miejsce na jeszcze jeden akumulator, pytanie czy mogę mieć podłączone dwa akumulatory jednocześnie ( osobiście myślę że może być to ryzykowne i boję się że mogę uszkodzić ten dodatkowy akumulator) jednocześnie niechce rezygnować z zasilania z auta. 

Może ktoś bardziej zorientowany w temacie elektryki podpowie jak to podłączyć np. Jakiś przełącznik????

IMG_20220304_170213.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podpinaj tego razem.

Sądzę, że po lekturze tego wątku (zwłaszcza pierwszy schemat) będziesz wiedział więcej :mellow:

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Marcin T napisał:

Nie podpinaj tego razem.

Sądzę, że po lekturze tego wątku (zwłaszcza pierwszy schemat) będziesz wiedział więcej :mellow:

Chce maksymalnie uprościć  to podłączenie ponieważ z elektryki jestem zielony, czy było by w porządku jak na przewodach idących od dodatkowego aku do energobloku zamocował bym przełącznik którym mógłbym go rozłączać kiedy podłączona jest wtyczka do auta, ewentualnie czy jest jakiś przełącznik którym mógłbym przełączać źródło zasilania między autem a dodatkowym aku tak żeby nie było możliwości aby były włączone na raz,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2022 o 17:10, Gregor Dethleffs napisał:

czy było by w porządku jak na przewodach idących od dodatkowego aku do energobloku zamocował bym przełącznik którym mógłbym go rozłączać kiedy podłączona jest wtyczka do auta

Można, ale zawsze możesz zapomnieć go przełączyć. Dlatego stosuje się automaty, jakie Marcin T Ci podsunął. Dwa samochodowe przekaźniki załatwiają robotę - jeden dla plusa a drugi dla minusa i jak podłączysz samochód to z niego będzie pobierany prąd:

image.thumb.png.fbc492efadfc8478a0b55c74384c3771.png

I oczywiście najważniejsze, na plusowej klemie nowego akumulatora bezpiecznik !!!

Jak co, to pytaj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kombinujecie 

Ten energoblok(zasilacz)  sam się przełącza z bat jeśli jest podłączoną na 230V po utracie 230V na 12V z przyłącza Bat. 

Podłącz tam aku i tyle oczywiście stosując przed zasilaczem hebel i bezpiecznik. Gniazdo haka 13pin nie ma nic wspólnego z zasilaczem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, sebka34 napisał:

Ale kombinujecie

Ale kolega Gregor Dethleffs chciał mieć możliwość używania i AKU z zabudowy i AKU samochodu. 230V nie ma z tym nic wspólnego. Dlatego też "musi" jakoś odseparować obydwa akumulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.