Skocz do zawartości

Honda z silnikiem 1,8 benzyna


lucy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, a dokładnie Honda frv z tym silnikiem czy macie może koledzy jakieś doświadczenie czy pociągnie to realnie przyczepę o dmc 1300 kg? Jak to się zachowuje lub może macie inne sugestie. Dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, mam Toyote Avensis 1.8 i od niedawna ciągnę przyczepę dmc 1300. I mam takie samo wrażenie co janm. Po prostej jakoś jedzie, ale szału nie ma, lecz jak tylko niewielkie wzniesienie i wiatr w oczy to strasznie zwalniania. Myślę że to nie jest normalne i jestem na etapie poprawy zdolności mojego bolida. Jak mi się uda dam znać, ale będę wdzięczny za opinie innych użytkowników z podobnym holownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.03.2022 o 11:09, lucy napisał:

Dzień dobry, a dokładnie Honda frv z tym silnikiem czy macie może koledzy jakieś doświadczenie czy pociągnie to realnie przyczepę o dmc 1300 kg? Jak to się zachowuje lub może macie inne sugestie. Dziękuje i pozdrawiam

 

21 godzin temu, izi76 napisał:

Witam, mam Toyote Avensis 1.8 i od niedawna ciągnę przyczepę dmc 1300. I mam takie samo wrażenie co janm. Po prostej jakoś jedzie, ale szału nie ma, lecz jak tylko niewielkie wzniesienie i wiatr w oczy to strasznie zwalniania. Myślę że to nie jest normalne i jestem na etapie poprawy zdolności mojego bolida. Jak mi się uda dam znać, ale będę wdzięczny za opinie innych użytkowników z podobnym holownikiem.

Jeżeli to silnik o którym myślę - tj. wolnossący 1.8 VTEC 140KM, to opisane wyżej objawy (tj. zwalnianie pod górkę) to moim zdaniem normalny objaw. Przy tym momencie obrotowym (maks. 174Nm) i z taką przyczepą szału nie będzie.

Piszę to ja, który preferuje jazdę emerycką i który godzi się z tym, że z przyczepą nie da się jechać tak bez niej (w odróżnieniu od tych, którzy nie chcą się z tym pogodzić ;) ), dlatego dodam, że oczywiście da się, choć, lucy : Twoje zadowolenie z jazdy takim zestawem zależy od Twoich, całkowicie indywidualnych oczekiwań i preferencji.

PS. Towcar.info pokazuje że OK.

Edytowane przez PanSamochodzik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie dziękuje za odpowiedzi, i po wielu rozterkach,przemyśleniach, konsultacjach i przymierzaniach wybór padł na Renault Grand Scenic 1,6 dci 130KM. I o dziwo nawet mieści się w Dmc czyli 2179kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, lucy napisał:

Panowie dziękuje za odpowiedzi, i po wielu rozterkach,przemyśleniach, konsultacjach i przymierzaniach wybór padł na Renault Grand Scenic 1,6 dci 130KM. I o dziwo nawet mieści się w Dmc czyli 2179kg

Która to wersja Grand Scenica? Bo Grand Scenic IV miał już DMC ponad 2200. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nie wiem dlaczego NIE i nie wiem dlaczego TAK stąd pytanie. Fr-V jest krótka ale dosyć szeroka zaś z drugiej strony MW ma ponad 1400 kg. I teraz chciałbym się dowiedzieć od doświadczonych użytkowników,  jak taki zestaw przyczepa (1,3t pewnie w okolicach 5 m długości) będzie zachowywał się przy wietrze itd. zjazdach ze wzniesień itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, DolaArt napisał:

Właśnie też rozważam Fr-V ale z silnikiem 2.2 do tego przyczepa Max dmc 1300. Może ma ktoś doświadczenie z takim zestawem? Ewentualnie poproszę o opinie czy taki zestaw ma rację bytu chodzi mi o bezpieczeństwo poruszania się, podjazdy pod wzniesienia itd. 

@Prusiak miał taki holownik z tego co pamiętam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Commander napisał:
  10 godzin temu, DolaArt napisał:

Właśnie też rozważam Fr-V ale z silnikiem 2.2 do tego przyczepa Max dmc 1300. Może ma ktoś doświadczenie z takim zestawem? Ewentualnie poproszę o opinie czy taki zestaw ma rację bytu chodzi mi o bezpieczeństwo poruszania się, podjazdy pod wzniesienia itd. 

3 godziny temu, Commander napisał:

@Prusiak miał taki holownik z tego co pamiętam...

Tak, miałem Fr-v z tym silnikiem. Silnik doskonale sobie radził z moją przyczepą o DMC 1300. Gorzej z zawieszeniem tylnym, bo było dosyć miękkie, ale zestaw prowadził się bardzo dobrze. Więc śmiało mogę polecić.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich, właśnie zakupiłem przyczepę dmc 1500 (jeszcze nie odebrałem) - sama przyczepa, z dodatkami będzie ważyła ok 1300. Też mam frv 1.8 benzyna (max waga przyczepy wg dowodu to 1500, więc na styk). Dzięki @Prusak za słowa otuchy :D Trochę się obawiam jak to się będzie zachowywać. Będziemy jeździć z dwójką dzieciaków. Można coś poradzić z zawieszeniem? wrzucić jakieś inne / stabilniejsze / twardsze amortyzatory etc? Miałeś czasami efekt szorowania podwoziem np na kempingach lub nierównościach? 
Pytam dlatego, że zdarzył mi się taki efekt z 2 lub 3 razy jak byłem załadowany z boxem i piątką osób, więc trochę się obawiam o to, po zapięciu przyczepy.

Edytowane przez eme1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, eme1 napisał(a):

Witam wszystkich, właśnie zakupiłem przyczepę dmc 1500 (jeszcze nie odebrałem) - sama przyczepa z dodatkami będzie ważyła ok 1300. Też mam frv 1.8 benzyna (max waga przyczepy wg dowody to 1500 więc na styk). Dzięki @Prusak za słowa otuchy :D Trochę się obawiam jak to się będzie zachowywać, będziemy jeździć z dwójką dzieciaków. Można coś poradzić z zawieszeniem? wrzucić jakieś inne / stabilniejsze / twardsze amortyzatory etc? Miałeś czasami efekt szorowania podwoziem np na kempingach lub nierównościach? 
Pytam dlatego, że zdarzył mi się taki efekt z 2 lub 3 razy jak byłem załadowany z boxem i piątką osób, więc trochę się obawiam o to po zapięciu przyczepy.

Ten silnik ma ile Nm? 174? I 140 KM? Ciągniecie tym budy o DMC 1500 kg  w terenie pagórkowatym może być uciążliwe :)


image.thumb.png.faf434d08e96d5ebdd603c06441b5c0f.png

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedź.
tak 140 KM, dokładnie wg specyfikacji to:

Moc silnika: 140 KM (103 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 174 Nm przy 4300 obr/min

Widziałem tę stronę i sprawdzałem mniej więcej parametry przy załadunku 250 kg na auto i 200 na przyczepę. Nie znam się jeszcze dokładnie na tych parametrach, ale na pierwszy rzut oka nie wydawało mi się tak najgorzej, jak na takie małe autko. Bardziej mnie chyba martwi zawieszenie...

ale fakt, przy załadunku takim jak podałeś, czyli 350 kg na auto i 300 na przyczepie (czyli max) już jest gorzej :P niby 14 kilo różnicy pomiędzy tym co podałeś, a tym moim drugim sprawdzeniem i już wszystko na pomarańczowo

image.thumb.png.f671441342cc461a31996cdeefbc45a7.pngimage.thumb.png.e35271acbae9243970448ebc646e557a.png

Edytowane przez eme1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.