Skocz do zawartości

Bojler gazowy Carver Cascade 2


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Również zmagam sie z bojlerem Carver Cascade 2 mianowicie już udalo mi sie go uruchomić na gazie, jednak zastanawiam sie czy jest w nim grzałka elektryczna do podgrzania wody i ewentualnie jak ją uruchomić czy ewentualnie sprawdzić?

moja cepka stoi aktuanie na działce gdzie mam wodę z wodociągów zasatnawiam sie czy mogę zrezygnować ze zbiornika na wodę i pompki w zamian podłączyć zasilanie wodą na stałe jakąś szybkozłaczką?

Zdaje sobie sprawę,że w sieci jest na pewno za duże ciśnienie i nie chciałbym zalać przyczepy, może jakiś regulator ciśnienia wody zastosować doprowadzając wodę z sieci?

Proszę o radę w tym temacie, ewentualne wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 324
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witaj

 

Odp 1  w tym linku (złapany pierwszy lepszy) jest CC2 z grzałką  elektryczną. Jest to to białe pudełko z czerwonymi napisami. Za nim mieści się  grzałka elektryczna (pudełko może mieć  nieco inny kształt u Ciebie) Jeśli takowe posiadasz na bojlerze to masz elektryczne także, Jeśli natomiast w tym miejscu  bojler jest goły a tylko widać  nakrętkę  fi8 bądź  fi6 (nie pamiętam) to masz wersję na sam gaz.

 

Odp2  Na kempingach z ciśnieniem wody z sieci bywa różnie . Na dużych polach w głębi  czy na końcu pola potrafi być  ciśnienie słabsze niż  generuje Twoja pompka , a w godzinie dorównać  miejskiemu :)

Bezwzględnie należy jednak sieciowe ciśnienie redukować . 

Są  specjalne przyłącza wody  typu Colorado  z króćcem na ogrodową  szybkozłączkę wraz ze stałą redukcją  w postaci pomniejszonego przekroju przepustu. 

Można też  zastosować  na własnym przyłączu jakiś  zawór , którym sam dokonasz odpowiedniej redukcji ciśnienia.  Jeśli ów zawór zastosujesz na zewnątrz to najlepiej ze zdejmowanym kurkiem czy dźwigienką   by jakiś  żartowniś Tobie nie wykręcił maxa i rozwalił instalacje - zalał przyczepę. Do tego celu wyśmienicie nadaje się zaworek spustowy stosowany w CO a do nabycia w każdym markecie budowlanym. Zakończony z jednej strony gwintem , z drugiej zaś  króćcem na wąż , a samo pokrętło zaworka zwisa na łańcuszku i jest zarazem zaślepką przyłącza. Całość   z mosiądzu , więc nie zardzewieje. 

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, bojler mam dokładnie taki jak z Twojego przykładowego linka jednak nie wiem jak uruchomić ciepłą wodę bez użycia gazu.

W temacie przyłącza wody z sieci miejskiej wymyśliłem zawór kulowy następnie zawór zwrotny i reduktor ciśnienia z manometrem (żeby można było monitorować ciśnienie) wyregulowany do 1bar na wyjściu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z przyłączem pojechałeś  na "bogato" . Profeska. :yes:

A pomyślałeś o spuszczaniu wody z instalacji na zimę ? Przydało by się  coś  takiego wyprowadzić pod przyczepkę trójnikiem z najniższego punktu instalacji i zakończyć także zaworkiem. chyba że takim najniższym punktem jest właśnie cc2 to przy otwartych kranach można spuścić spustem bojlera. 

 

Z cc2 na 230v  cofnij się  kilka stron , gdzieś  tam jest instrukcja PDF całego bojlera w obu wersjach zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Zupełnie zapomniałem o tym napisać, dlatego niniejszym to nadrabiam.

 

Przewód uziemiający.

 

Wszystkie urządzenia gazowe w przyczepie powinny mieć dobre połączenie z głównym przewodem uziemiającym (podobnie do urządzeń elektrycznych), a ten z kolei musi mieć dobre połączenie z ramą przyczepy.
Pamiętajmy o tym. Zarówno lodówka, piec, jak i bojler, muszą takie uziemienie posiadać.
Jeśli bojler był zamontowany fabrycznie, to taki przewód raczej będzie, ale gdy montujemy bojler sami, to przewód musimy doprowadzić.

 

post-8228-0-93534100-1372460548_thumb.jpg

Na foto pokazuję miejsce przyłączenia przewodu. Zakończenie przewodu najlepiej "zarobić" końcówką oczkową i przykręcić dodatkową nakrętką. Miejsce podłączenia należy wcześniej dobrze oczyścić, aby połączenie elektryczne było pewne.
Pamiętajmy, aby końcówka oczkowa była ocynkowana. Nie możemy jej zrobić z gołego, miedzianego przewodu i przykręcić bezpośrednio do aluminiowego elementu (nieunikniona korozja).

 

 

:hej:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam.kupiłem przyczepe sprite alpine i mam problem z bojlerem carver casette.peknieta jest część gwintu na aluminiowym pręcie służącym do skręcenia zbiornika z korpusem.moje pytanie czy pręt spełnia jeszcze jakąś inną funkcje.pręt przez to jest  trótszy.chciałem przegwintować jedną strone natomiast drugą niedokręcać do końca/tą od strony korpusu/,ale czytałem gdzieś na forum że pręt ma być wkręcony do końca/może spełnia funkcje grzałki/ prosze o informacje osób które miały podobny problem.dziękuje

Edytowane przez krzysztof6410 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pręt służy do dociśnięcia obydwu wypukłych pokryw do walcowego korpusu zbiornika. Połączenie musi być mocno dokręcone, aby woda nie przeciekała przez uszczelki pomiędzy pokrywami a korpusem zbiornika. Ten pręt nie ma żadnej dodatkowej funkcji, oprócz funkcji połączenia zbiornika w całość.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.kupiłem przyczepe sprite alpine i mam problem z bojlerem carver casette.peknieta jest część gwintu na aluminiowym pręcie służącym do skręcenia zbiornika z korpusem.moje pytanie czy pręt spełnia jeszcze jakąś inną funkcje.pręt przez to jest  trótszy.chciałem przegwintować jedną strone natomiast drugą niedokręcać do końca/tą od strony korpusu/,ale czytałem gdzieś na forum że pręt ma być wkręcony do końca/może spełnia funkcje grzałki/ prosze o informacje osób które miały podobny problem.dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....... Ten pręt nie ma żadnej dodatkowej funkcji, oprócz funkcji połączenia zbiornika w całość.  

Tu bym polemizował....

Jeśli zawiedzie termostat, zawiedzie lub nie nadząrzy zawór ciśnieniowy upuszczający parę na palenisko to rozgrzany pręt , zwłaszcza w miejscu wkręcenia w korpus paleniska gdzie temperatura jest największa zwiększy swą objętość  - wydłuży się , co spowoduje zwolnienie docisku na uszczelce między kloszem zbiornika a korpusem pieca. Wówczas para ma szansę bez eksplozji bojlera wydostać  się  przez wypchniętą  uszczelkę na łączeniu .

 

Z tego powodu odradzam wkręcanie pręta na niepełnym gwincie bo może nie wytrzymać  bez ekstremalnych sytuacji. To cały czas pracuje pod wpływem temperatur.

 

Nawet zakup i nagwintowanie innego pręta ale z wykorzystaniem całego dostępnego gwintu w korpusie ma sens niż  wkręcanie go na niekompletnym gwincie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że Robert o tym wspomniał.

Potwierdzam, że w/w pręt ma ważną rolę w tym bojlerze. Poza sytuacją, którą opisał Kol. Pasjonat, jego główną rolą jest zabezpieczenie bojlera przed kosztownymi usterkami, gdy zapomni się o spuszczeniu wody na zimę.
Pręt ma odpowiednio obliczone parametry (konstrukcja, gwint, materiał). Moim zdaniem, zamiast kombinować, warto "szarpnąć" się i kupić oryginalny, ponieważ początkowa oszczędność może się szybko okazać pozorną. Są w sprzedaży różne wersje (specjalny stop aluminium z anodyzowaną powierzchnią lub malowanie proszkowe itp.).
Polecam wersję pierwszą, ponieważ nie wprowadza zanieczyszczeń wody, a jednocześnie jest bardzo trwała (nie poddaje się łatwo korozji i nie uszkadza go kamień kotłowy). W sprzedaży występuje z kompletem potrzebnych uszczelek.

 

Przykładowa oferta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam pytanie dotyczące korka spustowego tego urządzenia . Przed nastaniem mrozów spróbowałem odkręcić korek spustowy i niestety uległ on uszkodzeniu, czy ktoś orientuje się jaki jest jego wymiar gwintu, bo zastanawiam się nad zastąpieniem jego jakimś mosiężnym nyplem, tylko nie wiem jakim  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ... sorka , nie w tym temacie lecz kolejnym z całej puli mnogości dotyczącej tego samego pieca.

 

Tu masz ten korek http://forum.karawaning.pl/topic/11682-carver-cascade-2-nie-dziala/page-2?do=findComment&comment=281101

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ... sorka , nie w tym temacie lecz kolejnym z całej puli mnogości dotyczącej tego samego pieca.

 

Tu masz ten korek http://forum.karawaning.pl/topic/11682-carver-cascade-2-nie-dziala/page-2?do=findComment&comment=281101

Wielki dzięki, właśnie tego szukałem, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam !

Zupełnie zapomniałem o tym napisać, dlatego niniejszym to nadrabiam.

 

Przewód uziemiający.

 

Wszystkie urządzenia gazowe w przyczepie powinny mieć dobre połączenie z głównym przewodem uziemiającym (podobnie do urządzeń elektrycznych), a ten z kolei musi mieć dobre połączenie z ramą przyczepy.

Pamiętajmy o tym. Zarówno lodówka, piec, jak i bojler, muszą takie uziemienie posiadać.

Jeśli bojler był zamontowany fabrycznie, to taki przewód raczej będzie, ale gdy montujemy bojler sami, to przewód musimy doprowadzić.

 

attachicon.gifuziemienie.JPG

Na foto pokazuję miejsce przyłączenia przewodu. Zakończenie przewodu najlepiej "zarobić" końcówką oczkową i przykręcić dodatkową nakrętką. Miejsce podłączenia należy wcześniej dobrze oczyścić, aby połączenie elektryczne było pewne.

Pamiętajmy, aby końcówka oczkowa była ocynkowana. Nie możemy jej zrobić z gołego, miedzianego przewodu i przykręcić bezpośrednio do aluminiowego elementu (nieunikniona korozja).

 

 

:hej:

Kristofer pomocy.Nie radze sobie z bojlerem Carver Cascade 2. Mój  e mail : dw127@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.