Skocz do zawartości

przyczepa lekka dla rodziny 2+2


cyberhubert

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, cyberhubert napisał:

Z drugiej strony, wspomniany przez Was Solifer mnie urzekł. W jego wyglądzie zewnętrznym jest coś takiego co krzyczy "lata 80 rządzą". W sumie może i niebrzydki, na pewno charakterystyczny. 

Ta sztuka jest w Polsce: https://www.otomoto.pl/oferta/solifer-510-caloroczna-primus-solar-1100kg-przyczepa-kempingowa-zimowa-6-osobowa-pietrowe-spanie-ID6Ekgn6.html

Solifer fajny na zimę :)

1 godzinę temu, cyberhubert napisał:

ładowność 160kg. To chyba strasznie mało?

Jeżeli zostało 160kg. Przy takich małych DMC warto przyczepkę zważyć aby nie pisać potem w wątku:

Twoja budka waży wiecej niz myslisz! - Kącik ogólny - Karawaning.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

56 minut temu, Cezarr napisał:

Trzeba kupić angielkę, tam mają DMC 800kg w przyczepach 6 m :thank:

Kiedy 800kg nie rozwiązuje mojego problemu - żeby była bezprzeglądowa musi mieć max 750. Jak ma mieć więcej to już będę szukał największej możliwej

 

34 minuty temu, jacek00 napisał:

Maks to przyczepa o DMC 1775 kg. Oczywiscie ogranicza Cię DMC zestawu - czyli suma mas rzeczywistych obu pojazdów nie może przekroczyć 3700 kg. 

 

Czekaj, pogubiłem się.

Suma mas rzeczywistych, czy DMC? Zakładałem, że DMC, czyli od 3700 odejmuję 2400 (pole F1 z DR) i wychodzi mi 1300.

Przy założeniu nieprzekraczania 3500kg, wtedy będzie 1100kg.

Jak wyliczyłeś 1775kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieląc F2 czyli 2400/1.33 wychodzi więcej niż pozwala producent, zatem jesteś zobowiązany nie przekraczać niższej wartości, czyli DMC przyczepy 1774 kg, przy czym pakując się do zestawu nie możesz nim przekroczyć łącznie 3700. Jeżeli chcesz osiągnąć załadunek samochodu i przyczepy na max to faktycznie zostaje Ci 1300 kg.
Jadąc zestawem 2400 + 1775 będziesz miał łącznie 4175, czyli nie możesz wykorzystać jego maksymalnej ładowności, bo ogranicza Cię F3, czyli 3700.

 

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, o co chodzi z tym "bezprzeglądowa" z jednej strony, a "bez prawa rejestracji" (co sąsiedzi...) z drugiej. 

Ma być tanio, dużo, lekko, "bezprzeglądowo", i dla 2+2, najlepiej "dwuizbowo". Z drugiej stron pojawiają się kwoty do 4.000 euro. To już całkiem sporo. Ten przegląd to nie jakaś magia, ustawić to sobie w terminie dogodnym na wiosenny wyjazd na działkę lub powrót (bo to ma się pojawiać pod domem - gwiazdka przy zastosowaniach). Raz ogarnąć UN, hamulce, opony, elektrykę i korzystać.

"Bezprzeglądową" jak rozumiem, na wystających drutach się pojedzie, i bez świateł, taka różnica?

Co do angielek w słusznej wadze (powiedzmy, słoń z wyglądu, sarna z wagi), to proponuję, żeby przestać opisywać takie "możliwości", bo to aż kusi ("ooo, są takie, 2x do roku, na działkę i z powrotem, nikt się nie miarknie") a to już przestały być przelewki, bo jak toto zatrzymają z DMC 750, a na wadze wyjdzie więcej (a wyjdzie, nawet przy wybebeszeniu do cna), już sam mandacik za przekroczenie DMC może być konret

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, cyberhubert napisał:

Suma mas rzeczywistych, czy DMC? Zakładałem, że DMC, czyli od 3700 odejmuję 2400 (pole F1 z DR) i wychodzi mi 1300.

F3 to DMC zestawu, a nie suma DMC z obu pojazdów. Na DMC zestawu składa się suma mas rzeczywistych obu pojazdów. Czyli F3 to nic innego jak całkowita waga całego zestawu po załadowaniu bagażami i osobami - tyle może maksymalnie ważyć zestaw jak go zważysz. 

Cytat

Przy założeniu nieprzekraczania 3500kg, wtedy będzie 1100kg.

Tak to prawda. Do uprawnień i kategorii akurat się sumuje DMC. 

Cytat

Jak wyliczyłeś 1775kg?

Tyle wynika z O1 z dowodu rejestracyjnego. Akurat niczego nie trzeba liczyć. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cezarr napisał:

Trzeba kupić angielkę, tam mają DMC 800kg w przyczepach 6 m

To jakiś totalny przekręt być musi - ja mam Knausika Sport 450 o MW 975 i DMC 1300 kg - muszę jeszcze zważyć ile waży faktycznie ale nie wyobrażam sobie przyczepki 6 m o DMC 800 kg...

pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakiś totalny przekręt być musi - ja mam Knausika Sport 450 o MW 975 i DMC 1300 kg - muszę jeszcze zważyć ile waży faktycznie ale nie wyobrażam sobie przyczepki 6 m o DMC 800 kg...
pzdr
Włodek
Tak, to przekręt i o to chodziło Cezarowi. U nas często można spotkać spore angielki zarejestrowane jako przyczepy lekkie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, czyś napisał:

Nie wiem, o co chodzi z tym "bezprzeglądowa" z jednej strony, a "bez prawa rejestracji" (co sąsiedzi...) z drugiej.

Przyczepy typu lekkiego, czyli do 750DMC mają przegląd bezterminowy. Czyli opłacając jedynie ubezpieczenie, można sobie taką postawić na działce i wrastać  :D

Jakby się kto przyczepił to jest zaparkowana i koniec. Co innego, gdy na działce pojawia się przyczepa bez rejestracji - wtedy, na wniosek życzliwych sąsiadów, może zainteresować się nią Powiatowa Inspekcja Nadzoru Budowlanego i twierdzić, że to samowola budowlana.

Takiej sytuacji chciałbym uniknąć. Nie ma to nic wspólnego z utrzymaniem należytego stanu technicznego lub jego brakiem. Jak już wcześniej napisano, moje potrzeby przestrzenne są nie do zaspokojenia przy tej masie (mityczne "angielki" pomijam, także biorąc pod uwagę co napisałeś pod koniec posta), więc zapomnijmy o tej części.

54 minuty temu, czyś napisał:

Ma być tanio, dużo, lekko, "bezprzeglądowo", i dla 2+2, najlepiej "dwuizbowo". Z drugiej stron pojawiają się kwoty do 4.000 euro. To już całkiem sporo. Ten przegląd to nie jakaś magia, ustawić to sobie w terminie dogodnym na wiosenny wyjazd na działkę lub powrót (bo to ma się pojawiać pod domem - gwiazdka przy zastosowaniach). Raz ogarnąć UN, hamulce, opony, elektrykę i korzystać.

4000EUR to około 17000, mieści się w budżecie. Co do magiczności przeglądu - to nie kwestia techniczna czy koszty a problematyczny jest dojazd do działki: wąsko, stromo i kręto. Na samą działkę, prawdopodobnie trzeba będzie przyczepę wepchnąć, bo przed bramą nie ma na tyle miejsca, żeby się zestawem składać. Mam obawy czy jak raz zjadę z przyczepą na działkę, czy potem znajdę odwagę by ten wyczyn powtórzyć. Mówię to przez pryzmat zerowego doświadczenia w jeździe z przyczepą - nie wykluczam, ze po jakimś szkoleniu i zebraniu doświadczeń będę się śmiał ze swoich obaw. W sumie, to nawet mam nadzieję, ze tak będzie. Inaczej wariant zimowego biura legnie w gruzach.

W ostateczności mogę też kogoś wynająć w celu transportu do/z działki na przegląd, ale to jakby nie o to chodzi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki drobiazg.  Btw. p-pa lekka może być hamowana, może być dwuosiowa, to DMC decyduje, co jest przyczepą lekką.

650 kg, czyli najlepiej celować w 8-metrową, dwuosiową, hamowaną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Cezarr napisał:

Bo w dowodzie masz 650 kg

 

Chyba że tyle będzie ważyć max przyczepa bez hamulca, a to już będzie maleństwo

Może ciągnąć przyczepę lekką z hamulcem. Wtedy taka przyczepa może mieć 750 kg. 

51 minut temu, cyberhubert napisał:

Przyczepy typu lekkiego, czyli do 750DMC mają przegląd bezterminowy. Czyli opłacając jedynie ubezpieczenie, można sobie taką postawić na działce i wrastać  :D

Przegląd jest Ci potrzebny tylko do tego aby pojazdem móc się poruszać po drogach. Jeśli ma ona tylko stać i wrastać to przeglądu robić nie musisz. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Cezarr napisał:

Ale czy wtedy nie trzeba robić przeglądów ze względu właśnie na hamulec najazdowy?

Nie trzeba, bo jest to przyczepa lekka, a takowa zawsze ma przegląd bezterminowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.