Skocz do zawartości

przyczepa lekka dla rodziny 2+2


cyberhubert

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Jestem tu nowy ale tak na prawdę stary tylko utraciłem konto :)

Tak czy inaczej - witam po dłuższym czasie.

Mam takie rozkminy i potrzebuję, żeby mnie ktoś naprostował

1. Mam potrzebę zorganizowania na działce pod miastem schronienia. Planowałem budowę jakiegoś niedużego domku, ale z uwagi na obecną sytuację i szalejące ceny na rynku budowlanym, staje się to coraz mniej realne. Nie planujemy wyprowadzki na stałe - raczej wypady na weekendy i w lecie. Na działce jest woda, prąd, mała szopa w której jest łazienka z toaletą i prysznicem oraz kącik na kuchenkę gazową. Jest też leciwa Adria 380 (chyba) - niestety za mała na nasze potrzeby i dosyć już nadgryziona zębem czasu, choć ciągle jeszcze szczelna.

2. Wraz z żoną zjeździliśmy Słowację, Węgry, Rumunię kamperem i dobrze wspominamy te czasy. Byliśmy wtedy piękni, młodzi i bezdzietni. Ponieważ kamper był leciwy nie było szans na montaż w nim fotelików a z racji wieku wymagał też jednak coraz więcej uwagi, więc tuż przed pandemią sprzedaliśmy go robiąc interes życia ;)

3. Ustaliliśmy, że dopóki dzieciaki nie podrosną, raczej czeka nas turystyka bardziej stacjonarna (hotel, hostel, kwatery). Zdecydowaliśmy więc o zakupie samochodu, który pomieści całą ferajnę wraz z bagażami. Wybór padł na Peugeota 807 2.2 benzyna z gazem

4. Peugeot w gratisie miał hak :D i tak sobie myślę, czy by jednak jakoś tego wszystkiego nie pożenić i nie kupić przyczepy - takiej, żeby mogła być domkiem na działce i umożliwiła wakacyjne wyprawy. Wiecie - ciągnie wilka do lasu :hehe:

5. Wariant z gwiazdką - gdyby przyczepa była całoroczna, po zaciągnięciu pod blok mogłaby stać się biurem na kilka godzin dziennie. Pracuję z domu i jak dzieciaki nie idą do przedszkola to bywa ciężko z koncentracją

6. Uwarunkowania:

  • rodzina 2+2, dzieciaki w wieku 5 i 3 lata
  • kierowcy z kategorią B i raczej bez szans na rozszerzenie
  • holownik Peugeot 807 2.2 benzyna z gazem, szczegóły w załączniku
  • nasza stara Adria ma ogromną zaletę w postaci przeglądu bezterminowego. To mile widziany feature w nowej przyczepie
  • Fajnie byłoby mieć dwie sypialnie - osobną dla dzieciaków i drugą dla nas albo sypialnię dla dzieci i podkowę
  • działka jest w dolinie z krętą stromą drogą. Trochę się boję tego zjazdu i wjazdu z powrotem z przyczepą
  • chciałbym zmieścić się w kwocie 15-20 tysięcy. Wiem, że niewiele ale czasy są ciężkie :(

 

Wiem, ze można by było próbować z przyczepą "bez prawa rejestracji", ale nie chcę żeby mi się ktoś przyczepił - wiecie jak to jest, sąsiedzi bywają życzliwi...

Podpowiedzcie proszę czy to wszystko ma sens?

Czy w ogóle są takie przyczepy które spełnią moje wymagania, nieduże a jednocześnie pojemne?

Czy bywają stare przyczepy całosezonowe?

Czy widział ktoś dwie sypialnie w przyczepie z przeglądem bezterminowym?

A może ma ktoś namiar na niedrogą przyczepę w rozsądnym stanie? Może być stara, byle w rozsądnym stanie...

holownik.PNG

Edytowane przez cyberhubert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3 godziny temu, cyberhubert napisał:

1. kierowcy z kategorią B i raczej bez szans na rozszerzenie

Trochę jest punktów wykluczających się...

1. Jak z wymagań wykreślisz punkt nr 1 i zdecydujesz się na kat E to będzie Ci zdecydowanie łatwiej szukać budki bo póki co nijak nie dodają mi się masy Twego DMC ciągnika i poszukiwanej przyczepy tak, aby zmieściły się do 3,5t a przyczepa - przy Twoich wymaganiach - pozostała przyczepą lekką.

3 godziny temu, cyberhubert napisał:

2. nasza stara Adria ma ogromną zaletę w postaci przeglądu bezterminowego. To mile widziany feature w nowej przyczepie

Jak wykreślisz punkt nr 2 czyli budkę o masie do 750 kg - bo zdaje się tylko takie przyczepy mają przegląd bezterminowy - to masz wtedy szansę na rozpoczęcie jakiś skutecznych poszukiwań - bo w takiej budce jw. raczej nie wykroisz kolejnego punktu Twoich wymagań:

3 godziny temu, cyberhubert napisał:

Fajnie byłoby mieć dwie sypialnie - osobną dla dzieciaków i drugą dla nas albo sypialnię dla dzieci i podkowę

To takie moje małe na szybko pisane uwagi patrząc z punktu widzenia Twoich oczekiwań do przepisów - ale może się mylę to poprawcie mnie....

Reszta jest do spełnienia - kwestia pracy włożonej w przeszukiwanie OTOMOTO, OLX, FB (grupa KEMPING SZROT), forum i wszelkich ogłoszeń typu kupno/sprzedam

W poszukiwaniach pomyśl też o temacie WC w przyczepie i jakiejś małej choćby - niewielkiej - łazience - małe dzieciaki raczej to wymuszą.

A wtedy to ni czorta nie składa mi się to na budkę o DMC < 1500 kg a już to w połączeniu z DMC Twego ciągnika 2400 kg zdecydowanie zahacza mi o kat. B+E - i dobrze jak wyjdzie tylko tyle przy czterech osobach i dwóch sypialniach - dolicz jeszcze małą jakąś kuchnię + ogrzewanie + łazienkę + WC i jak nic DMC budki wyjdzie Ci na 1600 - 1700 kg a wtedy DMC zestawu wyjdzie Ci ok. 4000 kg.

I choć może udałoby się zmieścić w B96 - (do 4250 Kg) choć to już wątpliwe - to wtedy ja już bym robił E do B - bo to wariant bardziej uniwersalny.

I tu kółko się zamyka.

pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, BuryKocur napisał:

a wtedy DMC zestawu wyjdzie Ci ok. 4000 kg.

A tego mieć nie możesz bo masz w papierach tylko 3700.

Czyli patrząc na to inaczej - nie chcąc rozszerzać uprawnień musisz szukać budki o DMC do 1100 - co nie jest łatwe, ale się daje zrobić - inaczej łapiesz się z zestawem > 3500 kg

Ale nie możesz też zaszaleć tu za dużo bo masz ograniczenie zestawu do 3700 kg co daje możliwość ciągnięcia przyczepy do DMC 1300kg.

Takie już jak poszukasz to znajdziesz, ale rozszerzenie uprawnień Cię wtedy nie ominie.

Pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BuryKocur napisał:

Ale nie możesz też zaszaleć tu za dużo bo masz ograniczenie zestawu do 3700 kg co daje możliwość ciągnięcia przyczepy do DMC 1300kg.

To nie tak. 

F3 to DMC zespołu pojazdów. Było o tym szeroko np tutaj  :)

Czyli w omawianym przypadku można podpiąć przyczepę o DMC max 1775 i jeżeli przyczepa będzie ważyć realnie np. 1600kg, to auto z bagażami może ważyć 2100kg.

@cyberhubert, chciałbyś zjeść ciastko i mieć ciastko.

Jak chcesz iść po bandzie to kup lekką (750 DMC) pięciometrową angielkę, ale nie zalecam tym jeździć za dużo w ruchu publicznym ;)

Tak poważnie, to jesteś w stanie znaleźć wiekową przyczepkę do 20k w okolicach 4,5m z DMC 1100 już z oddzielaną sypialnią.

11 godzin temu, cyberhubert napisał:

Czy bywają stare przyczepy całosezonowe?

nie znam innych.

Bywają typowo zimowe, ale na 100% każdą możesz użytkować doraźnie pod blokiem zimą.

 

Edytowane przez filipert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, filipert napisał:

jesteś w stanie znaleźć wiekową przyczepkę do 20k w okolicach 4,5m z DMC 1100 już z oddzielaną sypialnią.

Pięć minut szukania i masz odrobinkę dłuższą ale z DMC 1100 + dwie sypialnie w w miarę z cenie - znaczy daje się.

https://www.otomoto.pl/oferta/solifer-510-caloroczna-primus-solar-1100kg-przyczepa-kempingowa-zimowa-6-osobowa-pietrowe-spanie-ID6Ekgn6.html

Bądź Kolego dobrej myśli - znaczy to się daje...

Pzdr

Wl.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnijcie o przyczepie z DMC 1100 kg. Takie DMC mają przyczepy o wielkości 400 cm, czyli stosunkowo małe. Raczej dla 2 osób.

Dla rodzin 2+2 to już przyczepy o DMC 1300 w górę. Rozmiary około 500 cm wzwyż. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, jacek00 napisał:

Zapomnijcie o przyczepie z DMC 1100 kg. Takie DMC mają przyczepy o wielkości 400 cm, czyli stosunkowo małe. Raczej dla 2 osób.

Dla rodzin 2+2 to już przyczepy o DMC 1300 w górę. Rozmiary około 500 cm wzwyż. 

Jacek - link powyżej pokazuje, że daje się taką budkę znaleźć tyle, że może był kłopot przy założeniu tak niskiego budżetu znaleźć budkę nie zmęczoną i niekoniecznie wiekową - ta z linku ma 30 lat.

Tyle, ze nie rozumiem, po czorta ograniczać się aż tak bardzo - poszukać normalnej budki wielkości 450 - 550 cm z DMC 1300-1600 - jak będzie potrzeba to zrobić prawko E i nie gnieździć się w ciasnocie.

Można znaleźć bez problemów przyczepkę taką w cenie do 20 tys.

4 osoby w tym dwoje dzieci w budce 400 - czy też 450 cm - to przecież ciasnota ogromna.

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Jacek - link powyżej pokazuje, że daje się taką budkę znaleźć tyle, że może był kłopot przy założeniu tak niskiego budżetu znaleźć budkę nie zmęczoną i niekoniecznie wiekową - ta z linku ma 30 lat.


I to jest wyjątek potwierdzający regułę


Tyle, ze nie rozumiem, po czorta ograniczać się aż tak bardzo - poszukać normalnej budki wielkości 450 - 550 cm z DMC 1300-1600 - jak będzie potrzeba to zrobić prawko E i nie gnieździć się w ciasnocie.
Można znaleźć bez problemów przyczepkę taką w cenie do 20 tys.
4 osoby w tym dwoje dzieci w budce 400 - czy też 450 cm - to przecież ciasnota ogromna.
Pzdr
Włodek


Dokładnie. Tu brak kategorii E jest największym problemem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, jacek00 napisał:

Zapomnijcie o przyczepie z DMC 1100 kg. Takie DMC mają przyczepy o wielkości 400 cm, czyli stosunkowo małe. Raczej dla 2 osób.

Dla rodzin 2+2 to już przyczepy o DMC 1300 w górę. Rozmiary około 500 cm wzwyż. 

 

Jacku, nie zgodzę się. Mówimy o budżecie który wskazuje na przyczepki z okresu gdzie było to dość możliwe

np: https://www.olx.pl/d/oferta/adria-unica-461-2-wlasciciel-4-5-osobowa-przyczepa-kempingowa-CID5-IDNBFvv.html#91383a549d

albo: https://www.otomoto.pl/oferta/hobby-classic-420-zadbana-hobby-classic-420-sprowadzony-z-holandii-namiot-pelny-ID6Er5aB.html?

Oczywiście przy DMC należy się liczyć z niską ładownością, lub bliską zeru.

Edytowane przez filipert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, filipert napisał:

Jacku, nie zgodzę się. Mówimy o budżecie który wskazuje na przyczepki z okresu gdzie było to dość możliwe

np: https://www.olx.pl/d/oferta/adria-unica-461-2-wlasciciel-4-5-osobowa-przyczepa-kempingowa-CID5-IDNBFvv.html#91383a549d

albo: https://www.otomoto.pl/oferta/hobby-classic-420-zadbana-hobby-classic-420-sprowadzony-z-holandii-namiot-pelny-ID6Er5aB.html?

Oczywiście przy DMC należy się liczyć z niską ładownością, lub bliską zeru.

Ja to piszę z pespektywy użytkownik Adii Altea 432 PX. Co z tego że miała francuza i łóżko rozkłądane ze stolika. Użytkowanie tego układu przy rodzinie 2+2 było udręką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, cyberhubert napisał:

Czy w ogóle są takie przyczepy które spełnią moje wymagania, nieduże a jednocześnie pojemne?

 

Sporo Ci już koledzy napisali - nie wewlejesz do litrowej butelki dwóch litrów wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, jacek00 napisał:

Ja to piszę z pespektywy użytkownik Adii Altea 432 PX. Co z tego że miała francuza i łóżko rozkłądane ze stolika. Użytkowanie tego układu przy rodzinie 2+2 było udręką. 

Może tak być, choć ja miło wspominam wyjazdy naszym malutkim Dethlefsem DMC 900 w pięć osób a jak jechaliśmy w czwórkę, to już luksus był. Wszystko zależy jak używasz przyczepy, nam była potrzebna jako miejsce spania i WC. Kuchnia i całe życie toczyło się w przedsionku. Na wyjazd jesienny/zimowy, nie wyobrażam sobie.

Teraz mamy przyczepę raz większą i dzięki temu nie musimy mieć przedsionka. Ostatnio syn wspominał jeden z fajniejszych wyjazdów, jak w deszczowy dzień jedliśmy śniadanie w 7 osób na podkowie i nikt nie narzekał na brak miejsca. 

Dla mnie najgorsze w małych przyczepkach jest brak blatu roboczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję wszystkim za wypowiedzi - dokładnie tego rodzaju naprostowania potrzebowałem :)

W dniu 14.02.2022 o 09:10, filipert napisał:

@cyberhubert, chciałbyś zjeść ciastko i mieć ciastko.

Trochę tak. Wiecie, mam w głowie różne scenariusze i pytam praktyków co z tego ma sens.

Odnosząc się do moich uwarunkowań - zaczynając od wagi: 750kg to rzeczywiście zbyt wyśrubowana wartość, 1100kg wydaje się realne i nie muszę rozszerzać uprawnień, maks na co mogę sobie pozwolić przy obecnym aucie to przyczepa 1300kg, ale wtedy musiałbym zrobić rozszerzenie B96 lub B+E, czy dobrze rozumiem?

Myślę, że źle wyraziłem się co do 2 sypialni - chodzi mi o dwa niezależne miejsca do spania, przy czym najlepiej, żeby część dzieciaków była odseparowana i odsunięta od wejścia. To mogą być 2 osobne łóżka albo łóżko piętrowe. Układ jak na zdjęciu wydaje mi się być całkiem ok. Dzieciaki śpią w przedzie a my mamy swobodę wejścia/wyjścia i korzystania z kuchni i ubikacji.

Z drugiej strony, wspomniany przez Was Solifer mnie urzekł. W jego wyglądzie zewnętrznym jest coś takiego co krzyczy "lata 80 rządzą". W sumie może i niebrzydki, na pewno charakterystyczny. 

Ta sztuka jest w Polsce: https://www.otomoto.pl/oferta/solifer-510-caloroczna-primus-solar-1100kg-przyczepa-kempingowa-zimowa-6-osobowa-pietrowe-spanie-ID6Ekgn6.html

czy ktoś zna tą firmę? Ostatnie opinie są z 2019 roku, ale raczej pozytywne.DMC 1100, ładowność 160kg. To chyba strasznie mało?

Z drugiej strony, ciekawostka - ten sam model za granicą ma inne parametry:

https://viitamaacaravan.fi/fi/auto/510/n-a/1577973

DMC 1010kg, ale ładowność taka sama. Chyba, ze sprzedawcy wyszła literówka

i jeszcze ciekawostka z tej samej strony: https://viitamaacaravan.fi/fi/auto/n-126-ntl/n-a/1582628

Czy ktoś sprowadzał już przyczepę z Finlandii? W sumie namierzyłem kilka ciekawych sztuk w cenie do 4000EUR...

 

 

 

układ 1.jpg

Edytowane przez cyberhubert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cyberhubert napisał:

Odnosząc się do moich uwarunkowań - zaczynając od wagi: 750kg to rzeczywiście zbyt wyśrubowana wartość, 1100kg wydaje się realne i nie muszę rozszerzać uprawnień, maks na co mogę sobie pozwolić przy obecnym aucie to przyczepa 1300kg, ale wtedy musiałbym zrobić rozszerzenie B96 lub B+E, czy dobrze rozumiem?

Maks to przyczepa o DMC 1775 kg. Oczywiscie ogranicza Cię DMC zestawu - czyli suma mas rzeczywistych obu pojazdów nie może przekroczyć 3700 kg. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.