Skocz do zawartości

Waga kampera - Hymer ma ciepło


Slawka

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kupiłem kampera. Mój błąd, że nie zważyłem go przed zakupem, ale po. No i na wadze pokazało 3.460 kg (niepełny zbiornik paliwa, jedna butla gazowa, pusty zbiornik wody, pusta toaleta, pusta lodówka, stolik, dwa krzesełka, bez bagaży, ja jako kierowca). W dowodzie rej. masa własna wpisana 2700 kg, DMC 3500 kg. Kamper zarejestrowany na 6 osób. Czyli normalnie zapakowany na wakacje, razem z pasażerami przekroczy 4000 kg. Natomiast dupuszczalny nacisk na oś przednią to 1750 kg, na tylną 2600 (koła bliźniacze).

Jestem więc na etapie kursu na kat C, ale to oczywiście nie załatwia sprawy. Trzeba podnieść DMC kampera i tu schody. Zabudowa Trigano Roller Team (włoska), więc homologowali to Włosi na 3500 kg (oczywista bzdura), ale Ford dopuszczał homologację na te podwozia do 4.250 kg. Z Trigano dokumentów nie uzyskam, ponieważ Włosi trzymają je tylko 10 lat. Próbuję ustalić miejsce pierwszej rejestracji na terenie Niemiec - w tym urzędzie znajdują się dokumenty dot. homologacji. Dokumenty te są niezbędne do przeprowadzenia podniesienia DMC w Polsce.  Zobaczymy, czy mi się uda. 

Edytowane przez JacekSz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, JacekSz napisał:

Kupiłem kampera. Mój błąd, że nie zważyłem go przed zakupem, ale po. No i na wadze pokazało 3.460 kg (niepełny zbiornik paliwa, jedna butla gazowa, pusty zbiornik wody, pusta toaleta, pusta lodówka, stolik, dwa krzesełka, bez bagaży, ja jako kierowca). W dowodzie rej. masa własna wpisana 2700 kg, DMC 3500 kg. Kamper zarejestrowany na 6 osób. Czyli normalnie zapakowany na wakacje, razem z pasażerami przekroczy 4000 kg. Natomiast dupuszczalny nacisk na oś przednią to 1750 kg, na tylną 2600 (koła bliźniacze).

Jestem więc na etapie kursu na kat C, ale to oczywiście nie załatwia sprawy. Trzeba podnieść DMC kampera i tu schody. Zabudowa Trigano Roller Team (włoska), więc homologowali to Włosi na 3500 kg (oczywista bzdura), ale Ford dopuszczał homologację na te podwozia do 4.250 kg. Z Trigano dokumentów nie uzyskam, ponieważ Włosi trzymają je tylko 10 lat. Próbuję ustalić miejsce pierwszej rejestracji na terenie Niemiec - w tym urzędzie znajdują się dokumenty dot. homologacji. Dokumenty te są niezbędne do przeprowadzenia podniesienia DMC w Polsce.  Zobaczymy, czy mi się uda. 

Powodzenia, sprawdzałeś już w wydziale komunikacji, czy tak się da?

Na razie zostaje podczepić przyczepkę na bagaże, tylko wywal też krzesła i stolik bo teraz żona może mieć 40 kilo ;)

Nie obraź się za kąśliwy żart, pewnie nie jesteś jedynym który tak się ugotował, fajnie, że miałeś odwagę napisać :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A ja właśnie zważyłem swojego Transita. U nas, za Wielką Kałużą, nie obowiązuje żaden limit 3,5 tony. Na amatorskie prawko można jeździć pojazdami do 12 ton. Jednak miałem cichą nadzieję, że może się uda w 3,5 zmieścić, bo może kiedyś kamperek powędruje do Starego Kraju. Hehe, optymista. Dobrze, że przynajmniej się zmieściłem w limicie wagi producenta. W moim przypadku GVW to 9070 funtów (DMC 4122 kg), a limit obciążeń opon, które mam to 3000 funtów, 1365 kg.

Dwa i pół roku temu "goły" samochód ważył 5880 funtów, 2670 kg. Teraz waży 8660 funtów, 3935 kg, czyli nasza zabudowa waży 1265 kg.  Co ciekawe na przedniej osi przybyło tylko 340 funtów, 155 kg, a na tylnej 2440 funtów, 1110 kg.  Tylna oś to 5200 funtów, czyli obciążyć ją mogę tylko dodatkowymi 800 funtami, 363 kilogramami. Przynajmniej teoretycznie, bo w praktyce i tak tutaj tego nikt w kamperach nie sprawdza.

Bileciki z wagi:  

 

waga2.jpg

waga1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem na przeglądzie i na wadze na złomie. Załadowana benimar alkowa 7,4m na fordzie z automatem, do pełna bak, gazem, adblue, płyn do spryskiwaczy, ale prawie pustym zbiornikiem wody, krzesełkami, grilem i węzami zbiornikami innymi gratami, kołem zapasowym z ciężkim lewarkiem do busów waży 3240 kg. Zabudowa doposażona w długą markizę, pneumatykę, tv, piekarnik, przyłącza gazu/wody, drugi akumulatror, solar, przetwornice. Ogólnie auto ma wszystkie gadżety oprócz klimy. Taka sama waga wyszła na przeglądzie jak posumowało się naciski na oś. Oprócz wody, pasażerów, rowerów i pełnej lodówki spakowane do drogi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często "diabeł tkwi w szczegółach". Na przykład izolacja - niby nic nie waży, ale np. puszki z Lizard Skin do mojego vana swoją wagę miały. Podobnie wielkość auta - najdłuższe i najwyższe vany mają dobre kilkadziesiąt procent więcej blach niż te bazowe. Także akumulatory robią sporą różnicę - ja mam cztery 24-woltowe, po 170Ah każdy i tu już jest 160 kg wagi. Klima na dachu też swą wagę ma - i stąd u mnie wyszły te 4 tony.  Na tym filmie widać dokładnie co ja tam dołożyłem do blaszaka, że waga wzrosła o 1365 kg:    

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.