Skocz do zawartości

Waga kampera - Hymer ma ciepło


Slawka

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, jacek00 napisał:

I pamiętajmy, że od nowego roku jazda z przekroczonym DMC to mandat nawet 3000 zł. Niech tylko ITD zwietrzy interes.Kwestią czasu jak zaczną się u nas polowania na kampery. 

będzie to co z transportem na ekspresach po EU . kiedyś było normą że busy plandeki o DMC 3,5t ładowały 1,5 -2,5t ładunku , dziś 700-900 kg ;) 

Z kamperami będzie tak samo, kwestia czasu.

Kto będzie chciał mieć ładowność będzie kupował z odpowiednim DMC.

i szczerze wątpię żeby producenci fałszowali rzeczywistą wagę w dokumentach, chyba nikt nie byłby na tyle głupi  bardziej myślę ze mogło być np tak że producent sprzedawał dilerowi auto "gołe" (bez np markizy akumulatora, solarów, klimatyzacji, bagażnika itd) z określoną w dokumentach wagą , diler doposażał i sprzedawał doposażone auto a waga w dokumentach pozostawała bez zmian a tu już mogło wyjść ze 150 kg różnicy  co w przypadku większych kamperów mających masę własną na poziomie ponad 3t  powodowało że klient otrzymywał kampera z niemal zerową ładownością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

7 minut temu, Suzu4x4 napisał:

i szczerze wątpię żeby producenci fałszowali rzeczywistą wagę w dokumentach, chyba nikt nie byłby na tyle głupi  bardziej myślę ze mogło być np tak że producent sprzedawał dilerowi auto "gołe" (bez np markizy akumulatora, solarów, klimatyzacji, bagażnika itd) z określoną w dokumentach wagą , diler doposażał i sprzedawał doposażone auto a waga w dokumentach pozostawała bez zmian a tu już mogło wyjść ze 150 kg różnicy  co w przypadku większych kamperów mających masę własną na poziomie ponad 3t  powodowało że klient otrzymywał kampera z niemal zerową ładownością.

Ja tak miałem w cycepie - waga producenta, a dealer dodawał tzw. "pakiet polski", w którego skład wchodziło to i owo - niby pierdółki, ale waga już była inna. Nie pamiętam dokładnie jaka była różnica, ale dość konkretna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Zulos napisał:

Ja tak miałem w cycepie - waga producenta, a dealer dodawał tzw. "pakiet polski", w którego skład wchodziło to i owo - niby pierdółki, ale waga już była inna. Nie pamiętam dokładnie jaka była różnica, ale dość konkretna.

To jest normalne że jeśli się dokłada jakieś elementy i pakiety to waga z automatu będzie inna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, danielpoz napisał:

To jest normalne że jeśli się dokłada jakieś elementy i pakiety to waga z automatu będzie inna. 

tak, tylko obawiam się że afera może być o to że klienta nikt nie informował.

przypuszczam że było tak że dilerzy robili jak powyżej opisałem , po czym sprzedawali auta doposażone które klienci kupowali (a w dokumentach waga auta jakie wyszło z fabryki) a klienta nikt o tym fakcie nie informował.

W końcu nie każdy zaraz po zakupie prosto z salonu jeździe na  na wagę :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robią tak na bank, ale to nie tylko celowe działanie, ale też (a może przede wszystkim) wymogi homologacji. Stąd w papierach jest to, co w homologacji, a niekoniecznie to, co faktycznie wyjeżdża z fabryki. Niemniej jednak powinna być jasna informacja i jakiś jednoznaczny dokument dla kupującego, że waga jego pojazdu w zamówionej konfiguracji to tyle i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, filipert napisał:

Dostałeś informację, że kamper będzie cięższy niż w papierach? Że MW nie będzie się zgadzała?

 

Tak dostałe informację że muszę się liczyć z tym że jak go doposażą w to co chciałem MW nie będzie się zgadzała, a jak przyjedzie z fabryki to waga będzie praktycznie taka jak w papierach.

Ogólnie to naśmiałem się nie mało, jak Panowie w salonach tłumaczyli mi co mam wozić i jak jechać żeby zmieścić się w DMC. Najbardziej rozbawiło mnie to jak mówili że wody mam mieć 10l, jak potem się okazało to tak zalecał nawet producent, a jak do jadę na miejsce dzikowania to mam udać się do jakiegoś rolnika lub domku żeby odsprzedali mi wodę:mlot:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Zulos napisał:

Niemniej jednak powinna być jasna informacja i jakiś jednoznaczny dokument dla kupującego, że waga jego pojazdu w zamówionej konfiguracji to tyle i tyle.

Każda opcja ma podaną wagę. Nie ma problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale skoro to taki problem, to i za producentów przyczep się ktoś powinien wziąć. Bo MW z papierów ma się nijak do rzeczywistości. A jak doposażysz budę w dodatki w fabryce to to też nie ma żadnego przełożenia na MW w papierach. 

Dopóki nie zważy się samodzielnie budy to się zwyczajnie nie będzie wiedziało jaka jest jej rzeczywista waga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, jacek00 napisał:

 A jak doposażysz budę w dodatki w fabryce to to też nie ma żadnego przełożenia na MW w papierach. 

 

 Teraz jak kolega kupował przyczepę to wszystko w co doposażał przyczepę to sprzedawca pokazywał ile będzie cięższa bo program przeliczał, jak to będzie w papierach to nie wiem, ale wagę przyczepy z doposażeniem mu podali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, peja76 napisał:

 Teraz jak kolega kupował przyczepę to wszystko w co doposażał przyczepę to sprzedawca pokazywał ile będzie cięższa bo program przeliczał, jak to będzie w papierach to nie wiem, ale wagę przyczepy z doposażeniem mu podali.

Konfigurator przelicza, ale do papierów to IMO nie idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, jacek00 napisał:

No ale skoro to taki problem, to i za producentów przyczep się ktoś powinien wziąć. Bo MW z papierów ma się nijak do rzeczywistości. A jak doposażysz budę w dodatki w fabryce to to też nie ma żadnego przełożenia na MW w papierach. 

Dopóki nie zważy się samodzielnie budy to się zwyczajnie nie będzie wiedziało jaka jest jej rzeczywista waga.

u mnie w kamperze (Benimar) waga podana w dokumencie COC (masa pojazdu gotowego do jazdy) zgadzała się na wadze w składzie opału +/- klika kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

u mnie w kamperze (Benimar) waga podana w dokumencie COC (masa pojazdu gotowego do jazdy) zgadzała się na wadze w składzie opału +/- klika kg.

Ale brałeś jakieś dodatki w fabryce? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Suzu4x4 napisał:

wszystkie pakiety zawarte w Northautokapp

Pakiet może jest wliczony, tak jak u mnie wersja 60Y różni się homologacją od zwykłej. Ale te dodatki, które dobrałem na pewno nie zmieniły mi MW w homologacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.