Skocz do zawartości

Waga kampera - Hymer ma ciepło


Slawka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

7 minut temu, kit napisał:

Czytając takie posty pozostaje się tylko cieszyć że się wzięli za wagi i oby tych kontroli było jak najwięcej ?

sami się ludzie nauczą ? tak jak od stycznia zaczęli dostrzegać predkosciomierz ?

OMG - tu nie chodzi o ludzi (klientów indywidualnych), tylko o producentów.

Natomiast zgoda co do:

20 minut temu, danielpoz napisał:

Zdajecie sobie sprawę że jak będzie limit np 5t to kampery nadal będą miały małą ładowność? Fantazja z wyposażeniem i z dodatkami nie zna granic. Znowu będzie płacz że 9 osób z walizkami słabo się mieści wagowo w kamperze?

 

 

Tyle, że tu już klient będzie to robił świadomie i będzie miał wybór - albo godzi się na min., niezbędne wyposażenie i tonę ładowności, albo dobiera wodotryski i 200 kg ładowności. To już wtedy jest wybór i wina klienta.

Tu chodzi o to, że coraz trudniej zrobić samochód (kampera) odpowiadający wszystkim wyśrubowanym normom i mający to co trzeba, żeby zmieścić się w tej wadze. I księgowi producentów będą kombinować, bo to na takich samochodach zarabiają najwięcej.

Zresztą nie tylko kampery - byle SUVy ważą już tyle, że z bagażem i np. 7 pasażerami już się robi gorąco.

Elektryki mogą wymusić zmianę regulacji i może tak będzie dla wszystkich.

To zresztą nie tylko elektryki, ale także hybrydy i inne wynalazki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Zulos napisał:

 

Tyle, że tu już klient będzie to robił świadomie i będzie miał wybór - albo godzi się na min., niezbędne wyposażenie i tonę ładowności, albo dobiera wodotryski i 200 kg ładowności. To już wtedy jest wybór i wina klienta.

 

Czyli dokładnie tak jak jest teraz.? Klient godzi się świadomie i dobrowolnie na wady i zalety kampera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Zulos napisał:

Tyle, że tu już klient będzie to robił świadomie i będzie miał wybór - albo godzi się na min., niezbędne wyposażenie i tonę ładowności, albo dobiera wodotryski i 200 kg ładowności. To już wtedy jest wybór i wina klienta.

 

Czy teraz klient nie ma wyboru, przecież może kupić 5m kampera i zmieści się w wadze i jeszcze mu zostanie, czy zaraz musi być 7.5m w górę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, danielpoz napisał:

Czyli dokładnie tak jak jest teraz.? Klient godzi się świadomie i dobrowolnie na wady i zalety kampera.

Ale nie o tym jest wątek.

W sprawie Hymera podejrzenie jest o nieświadomość klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, filipert napisał:

Ale nie o tym jest wątek.

W sprawie Hymera podejrzenie jest o nieświadomość klienta.

Uff - dzięki!...

Zakładamy od początku jakieś kombinatorstwo po stronie producenta, a nie świadome działanie klienta.

Zresztą zdecydowana większość kamperów schodzi do wypożyczalni i świadomość/nieświadomość klienta, jako osoby fizycznej nie ma z tym nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, filipert napisał:

Ale nie o tym jest wątek.

W sprawie Hymera podejrzenie jest o nieświadomość klienta.

Zgadza się. Klient jeśli został oszukany to sprawa jest poważna. Tu magiczne 3.5 nie ma znaczenia i nie ten parametr jest problemem.

 

 

5 minut temu, Zulos napisał:

 

Zakładamy od początku jakieś kombinatorstwo po stronie producenta, a nie świadome działanie klienta.

 

Cały czas do o tym jest rozmowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, danielpoz napisał:

Zdajecie sobie sprawę że jak będzie limit np 5t to kampery nadal będą miały małą ładowność? Fantazja z wyposażeniem i z dodatkami nie zna granic. Znowu będzie płacz że 9 osób z walizkami słabo się mieści wagowo w kamperze?

Dokładnie tak by było. Współczesne kampery do 3,5t to są tak naprawdę pojazdy dla maks 2 osób. Bo 400-500 kg ładowności to jest śmieszna wartość dla kampera. Taka ładowność jest może dobra dla auta osobowego.

Jak ktoś kupuje kampera, który na pusto waży 3000-3100 i pakuje się tam z rodziną 2+2, gdzie te +2 to nie są jakieś malutkie dzieciaki, i jeszcze dorzuca rowery, skutery, bambetle, stoły, krzesłą, wodę na full itd to nie ma szans aby zmieścił się w 3500 kg. 

I pamiętajmy, że od nowego roku jazda z przekroczonym DMC to mandat nawet 3000 zł. Niech tylko ITD zwietrzy interes.Kwestią czasu jak zaczną się u nas polowania na kampery. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, jacek00 napisał:

Dokładnie tak by było. Współczesne kampery do 3,5t to są tak naprawdę pojazdy dla maks 2 osób. Bo 400-500 kg ładowności to jest śmieszna wartość dla kampera. Taka ładowność jest może dobra dla auta osobowego.

Jak ktoś kupuje kampera, który na pusto waży 3000-3100 i pakuje się tam z rodziną 2+2, gdzie te +2 to nie są jakieś malutkie dzieciaki, i jeszcze dorzuca rowery, skutery, bambetle, stoły, krzesłą, wodę na full itd to nie ma szans aby zmieścił się w 3500 kg. 

I pamiętajmy, że od nowego roku jazda z przekroczonym DMC to mandat nawet 3000 zł. Niech tylko ITD zwietrzy interes.Kwestią czasu jak zaczną się u nas polowania na kampery. 

Zgadza się. Dla rodziny 2+2 w kamperze musi być te 600 kg. Oczywiście problem jest też taki, że ta masa na sucho, czy też do jazdy podawana przez producenta dotyczy z reguły kompletnego golasa, a rzadko który kamper właśnie taki wyjeżdża z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest? Po pierwsze nie każdy musi być furmanem.Dwa - Kat. B uprawnia do 3,5 tony. Auta są coraz  bardziej bezpieczne, mają lepsze hamulce ,wiele systemów bezpieczeństwa, asystentów wszelkiego rodzaju.Więc czy waga , oczywiście w granicach rozsądku ma tu tak wielkie znaczenie?Ja myślę że gabaryty pojazdu, jego długość, ilość osi powinna mieć większe znaczenie bo tu umiejętności a więc posiadana kategoria prawa jazdy są istotne. Dlatego czy 6-ścio metrowy blaszak waży 3,5 czy 4,5 tony ma chyba mniejsze znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, filipert napisał:

 

 nieświadomość klienta.

Nie ma takiej możliwości, jak miałem zajawkę na kampera to w salonach zawszę rozmowa schodziła do jednego, wagi. Sugestie były różne, przeważnie pytali czy mam C, mówię że tak, to namawiali na wyższe DMC, może wszystkich salonów nie obdzwoniłem i nie byłem ale tam gdzie dzwoniłem i byłem takie sugestie były.

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest patodeweloperka to może być też patokamperka:-), czego najlepszym przykładem jest Affinity, choć ponoć ograniczyli jakoś tą masę (coś mi się obiło o uszy - nie wiem, czy to prawda).

A już najciekawsze są oferty wypożyczalni z kamperem z alkową dla 6 osób, doposażone i oczywiście też do 3,5 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam...i jadę zaraz zważyć swojego małego Vana...bo że ITD już niedługo zabierze się za ważenie kamperów i blaszaków to pewne jak w banku. a można sobie faktycznie narobić i kłopotów i zbędnych wydatków...już wolę przelewy na konto POLMOSu niż płacenie za nadwagę:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mundek28 napisał:

Dlatego czy 6-ścio metrowy blaszak waży 3,5 czy 4,5 tony ma chyba mniejsze znaczenie?

Dobre pytanie.
Sam fakt, że posiadacze prawa jazdy kat. B będą mogli powozić np. elektrykiem do 4,25t ,może świadczyć, że dla ustawodawców masa nie grała roli w zwiększeniu wagi pojazdu przy tych samych uprawnieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, peja76 napisał:
14 godzin temu, filipert napisał:

 

 nieświadomość klienta.

Nie ma takiej możliwości, jak miałem zajawkę na kampera to w salonach zawszę rozmowa schodziła do jednego, wagi. Sugestie były różne, przeważnie pytali czy mam C, mówię że tak, to namawiali na wyższe DMC, może wszystkich salonów nie obdzwoniłem i nie byłem ale tam gdzie dzwoniłem i byłem takie sugestie były.

Dostałeś informację, że kamper będzie cięższy niż w papierach? Że MW nie będzie się zgadzała?

To, że Cię ostrzegali o niskiej ładowności, to dobrze świadczy, ale mówimy o kantowaniu na MW.

12 godzin temu, mundek28 napisał:

Więc czy waga , oczywiście w granicach rozsądku ma tu tak wielkie znaczenie?Ja myślę że gabaryty pojazdu, jego długość, ilość osi powinna mieć większe znaczenie bo tu umiejętności a więc posiadana kategoria prawa jazdy są istotne. Dlatego czy 6-ścio metrowy blaszak waży 3,5 czy 4,5 tony ma chyba mniejsze znaczenie?

Masą łatwiej zabić innych użytkowników niż gabarytem. 

Ale nie róbmy OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.