Skocz do zawartości

DPF


jofracy

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Mandrol napisał:

@jofracy, polecam apkę "OPL DPF Monitor Lite". W moim poprzednim Chevrolecie Orlando stosowałem i wiedziałem, kiedy miałem zapchany filtr i kiedy się wypalał albo kiedy trzeba było go wypalić. Trzeba tylko kupić "Interfejs diagnostyczny ELM327 iCar2 Vgate OBD2 PL". Sprawdź na forum chevroleta albo opla czy obsłuży Twój samochód.

Powodzonka!

 

Od tego powinno się zacząć. Takie urządzenie nie jest drogie a służy długo. Ten silnik jest dobrym silnikiem.  Warto pojechać bez celu 50 km i wypalić DPF-a, niż potem wykładać pieniądze na jego regenerację. Ja we wszystkich autach , które mamy w rodzinie, a posiadają filter DPF, założyłem diody LED, które informują o momencie, kiedy się załączyło wypalanie. To ułatwia życie. Chodzi o to, aby tego procesu nie przerywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

5 godzin temu, Piotrekm13 napisał:

Może tu jest problem... Ewidentnie jeździsz na niedogrzanym. 

Popatrz na forach czy to normalne, że się tak długo grzeje. Być może warto by było termostat wymienić. 

Niedogrzane diesle o wysokiej sprawności potrafią szybko zapychać DPF, szczególnie właśnie przy miejskiej eksploatacji. Dla zobrazowania - niedawno miałem odłączony przez jakiś tydzień  dogrzewacz w 2,0 tdi VW...Kilka dni tak jeździłem i silnik na dystansie 5-6 km ledwo co się rozgrzewał. Z dogrzewaczem silnik jest ciepły w kilka minut,  a już nie mówię o tym, że teraz w zimie urochamiam Webasto z pilota  jakieś 15 minut wcześniej i w ogóle odpalam ciepły silnik - to bardzo pomaga w przedłużeniu trwałości takiego diesla  Myślę, że gdybym nie miał tego dogrzewacza to problemy z DPFem byłyby cykliczne. Warto więc  mieć to ustrojstwo ale jeśli się go nie ma, to sprawność układu chłodzenia ( termostatu) jak napisał @Piotrekm13 to podstawa..

Edytowane przez pawel1966 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Od tego powinno się zacząć. Takie urządzenie nie jest drogie a służy długo. Ten silnik jest dobrym silnikiem.  Warto pojechać bez celu 50 km i wypalić DPF-a, niż potem wykładać pieniądze na jego regenerację. Ja we wszystkich autach , które mamy w rodzinie, a posiadają filter DPF, założyłem diody LED, które informują o momencie, kiedy się załączyło wypalanie. To ułatwia życie. Chodzi o to, aby tego procesu nie przerywać.


Dolalismy dziś paliwa do pełna i środek do czyszczenia DPF i pojechalismy na wycieczkę. Dość długo się wypalalo.
A te diody jak zakladales? Ja słyszę po dźwięku silnika, że coś sie zaczyna dziać, a chwilę później na niskich obrotach na przykład, kiedy stoję na czerwonym świetle skaczą wtedy trochę obroty, a przy większej prędkości słychać że silnik inaczej pracuje.
Problemem jest też to, że ja nie za bardzo mam możliwość czekać aż wypalanie się skończy. Albo się spieszę do pracy, albo po dzieci do placówek.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diodę należy podpiąć pod ogrzewanie tylnej szyby. Inni podpinają pod ogrzewanie lusterek. Najważniejsze, że funkcjonuje. zrobi to prawie każdy warsztat lub zdolna "złota" rączka.

Kiedy silnik uzyska swoją temperaturę, to sterownik uruchomi wypalanie filtra po otrzymaniu informacji do komputera, że występuje podwyższona wartość ciśnienia w układzie wydechowym.  Kiedy nastąpi proces wypalania, najczęściej wzrastają obroty silnika nawet na postoju. Pozostawienie auta na chodzie 10-15 minut też , sprawi, że DPF poprawi sprawność.

Najgorszym co może być dla silnika i najczęściej tak się dzieje, że ten proces wypalania DPF-a, potrafi występować codziennie po uzyskaniu przez silnik wymaganej temperatury, ale jest on przerywany. Proces niedokończony będzie zawsze ponawiany kiedy silnik uzyska wymaganą temperaturę. Po przekroczeniu pewnej wartości, nawet wypalanie nie poprawi sprawności DPF-a.

Przykładowo, w Jaguarze XJL , urządzenie diagnostyczne pokazało, że proces wypalania DPF był aż, 714 razy przerwany. Awaria nie tylko DPF-a, ale też turbina uległa uszkodzeniu.

Nawet Dieslem, jeżdżąc po mieście , też można cieszyć się z bezproblemowej jazdy, tylko trzeba pamiętać o paru wytycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowało mnie bo kiedyś planuje mieć samochód z dpf-em, ale nie rozumiem tego:

5 minut temu, Helmut napisał:

Diodę należy podpiąć pod ogrzewanie tylnej szyby. Inni podpinają pod ogrzewanie lusterek.

Możesz rozwinąć? Chyba chodzi że układ dpf podpinają pod jakąś istniejącą kontrolkę?

 

2 minuty temu, Helmut napisał:

:zolta:  hahahhaha  , dobre ale tak nie wolno.

Nie wolno!!! Trzeba szybko... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Możesz rozwinąć? Chyba chodzi że układ dpf podpinają pod jakąś istniejącą kontrolkę?

Najczęściej i prawie zawsze, podczas wypalania DPF-a , sterownik załącza dodatkowo ogrzewanie tylnej szyby , lusterek itp, po to aby wygenerować na silniku dodatkowe obciążenie. 

Stąd najczęściej, użytkownik auta, nie ma nawet pojęcia, że w upalne lato :D załącza się, ogrzewanie tylnej szyby, na czas wypalania DPF-a. Ot taki konstrukcyjny wymysł :lol:

Edytowane przez Helmut (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do kogoś kto się na tym zna i powie co należy zrobić. Jazda z zapełnionym jak piszesz w 120% DPFem nie wróży nic dobrego dla silnika. Wypalanie na trasie może tu nic nie dać, jedynie wycięcie, wyczyszczenie DPFa i zamontowanie na nowo może rozwiązać problem. Po takim wyczyszczeniu często trzeba "wyzerować" DPF, żeby komputer silnika wiedział że DPF jest czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, mundek28 napisał:

Pawel a jaki to dogrzewacz bo nie kumam?

Takie webasto, co działa tylko przy odpalonym silniku i bez ręcznego sterowania. 

W starym Sharanie miałem. Startowało po odpaleniu samochodu jak temperatura na dworze była poniżej 5, i pomagało nagrzać silnik. 

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Piotrekm13 napisał:

Takie webasto, co działa tylko przy odpalonym silniku i bez ręcznego sterowania. 

dokładnie tak. Ale w niektórych modelach można bez problemu dorobić sterowanie  z pilota, zegara  lub  z telefonu. Webasto podgrzewa płyn chłodzący i odpalasz ciepły silnik, a gdy zostawisz włączone nadmuchy klimatyzacji to masz również rozgrzane wnętrze  zanim wsiądziesz do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pawel1966 napisał:

dokładnie tak. Ale w niektórych modelach można bez problemu dorobić sterowanie  z pilota, zegara  lub  z telefonu. Webasto podgrzewa płyn chłodzący i odpalasz ciepły silnik, a gdy zostawisz włączone nadmuchy klimatyzacji to masz również rozgrzane wnętrze  zanim wsiądziesz do auta.

Nie wiem jak w innych, ale w starym Sharanie wystarczyło dołożyć elektryczną pompkę płynu i elektroniczne sterowanie, i robiło się z tego pełne webasto. 

Przy okazji, wiesz jakie jeszcze popularne samochody maja takie dogrzewacze w standardzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.