Skocz do zawartości

Dywagacje o hybrydach (wydzielone z Dacia Duster)


lbuster

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo ciekawa dyskusja. Tak daleko zabrnęła, że za chwile pewnie zostanie wycięta do odrębnego wątku, wiec pozwolę sobie kontynuować ;)

Kiedyś tam porównywałem ceny aut i hybryda wcale nie wychodzi znacznie drożej, bo ma automat, za który trzeba nieraz słono dopłacić do spalinówki.

Poniżej cennik dla Corolli na 2021

image.png.3e3974d22c444b382630443ef85a90df.png

Zresztą powyższa tabelka pokazuje, że nasza dyskusja w pewnych przypadkach nie ma za bardzo sensu, a za chwilę może się okazać, że hybryda będzie jak czarny lakier przed prawie wiekiem u Forda ;)

Jeden z atutów dobrze użytkowanej hybrydy, to bardzo długa trwałość hamulcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Teraz, danielpoz napisał:

Ty mówisz o miejskim małym autku z mizerną mocą. Skoro piszesz że kopniak jest tylko przez chwilę to i aku raczej skromny. Zresztą Yariska to miejskie auto  na zakupy?No i dla przedstawicieli handlowych?

Miałem w połowie roku C-HR 2.0 hybrydę 184km, nie widzę różnicy, auto typowo na miasto, średnia z trasy około 500km 7.4l czy to jest mało na takie autko???  nie jest to moja pierwsza hybryda fakt wszystkie Toyoty, miałem Aurisa pierwszą i drugą generacją, Priusa, Yarisy, twierdzę że są to fajne oszczędne auta ale do miasta, na trasie typowa bena:D

8 minut temu, danielpoz napisał:

Bez obawy. Juz dawno niedostępna.?

I dobrze:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, filipert napisał:

hybryda będzie jak czarny lakier przed prawie wiekiem u Forda ;)

Problem w tym, że dla UE hybryda to silnik spalinowy i za naście czy dziesiąt lat także będzie passe, jak diesel czy benzyna :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, peja76 napisał:

Miałem w połowie roku C-HR 2.0 hybrydę 184km, nie widzę różnicy, auto typowo na miasto, średnia z trasy około 500km 7.4l czy to jest mało na takie autko???  nie jest to moja pierwsza hybryda fakt wszystkie Toyoty, miałem Aurisa pierwszą i drugą generacją, Priusa, Yarisy, twierdzę że są to fajne oszczędne auta ale do miasta, na trasie typowa bena:D

 

Bo hybryda świetnie sprawdza się w mieście i nikt tego nie podważa!. Ćwierć wieku są na rynku a ludzie jeszcze fantazjują?

Typowa bena która jednak pali mniej i jest mocniejsza od typowej beny. To źle czy dobrze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, filipert napisał:

Poniżej cennik dla Corolli na 2021

image.png.3e3974d22c444b382630443ef85a90df.png

Nie znam się, ale zawsze mnie śmieszyła ta bujna wyobraźnia producentów hybryd, gdzie jak dopłacę do silnika 1.2 sześć tysięcy, to dostaje silnik 1.8 i do tego hybrydowy. Mają fantazję chłopaki :) 

Godzinę temu, filipert napisał:

Kiedyś tam porównywałem ceny aut i hybryda wcale nie wychodzi znacznie drożej

No bo taka jest polityka UE a docelowo producentów samochodów, bo by nie płacić kar do UE muszą sprzedać odpowiednio dużo hybryd/elektryków w stosunku do tradycyjnych samochodów. Tak więc bardziej im się opłaca podnieść cenę tradycyjnych spalinówek a obniżyć cenę hybryd/elektryków, by wyjść na swoje.

Zauważcie tylko, że docelowo my, klienci zrzucimy się według szacunków 14 miliardów euro dla unii za "normalne" samochody :'( Już to płacimy w cenie samochodów :klnie:

Stary artykuł, ale fajnie pokazuje, jak to działa. Więc nie dziwcie się, że dzięki UE mamy teraz silniczki 1.0, 1.2 a 1.5 to wypas :sciana:

https://www.autocentrum.pl/publikacje/naszym-zdaniem/ue-zarzadza-a-klient-placi-o-nowych-normach-emisji-spalin/ 

A jak chcecie coś aktualniejszego, to bardzo, bardzo polecam poświęcić 15 min na ten filmik - super zrealizowany a scyzoryk sam się otwiera w kieszeni :zly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lbuster napisał:

Ale dlaczego tak uważasz? W czym będzie lepsza?

Tu coś na temat mildhybrid

https://www.wyborkierowcow.pl/jak-dziala-miekka-hybryda-wady-i-zalety-ukladu-mild-hybrid/

4 godziny temu, danielpoz napisał:

Rozmowa dotyczyła hybrydy. Nie mild hybrydy i nie plugin.?

A to już nie hybrydy?  :niewiem:To tak jak byśmy rozmawiali o silnikach spalinowych. Ty o dieslu, ja o benzynie, a ktoś inny o LPG. No, nie dogadamy się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, BUMERANG napisał:

 

A to już nie hybrydy?  :niewiem:To tak jak byśmy rozmawiali o silnikach spalinowych. Ty o dieslu, ja o benzynie, a ktoś inny o LPG. No, nie dogadamy się.

No i z tego powodu doprecyzowałem żeby nie było takich sytuacji.

8 godzin temu, lbuster napisał:

Nie znam się,....

 

...ale się wypowiem? 

 

Ps nie odnoszę się do filmu.

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, BUMERANG napisał:

Tu coś na temat mildhybrid

https://www.wyborkierowcow.pl/jak-dziala-miekka-hybryda-wady-i-zalety-ukladu-mild-hybrid/

A to już nie hybrydy?  :niewiem:To tak jak byśmy rozmawiali o silnikach spalinowych. Ty o dieslu, ja o benzynie, a ktoś inny o LPG. No, nie dogadamy się.

W tym właśnie rzecz, że cbyba każdy mówi o innej hybrydzie, a różnice są znaczne. 

Mild hybrid moim zdaniem w ogóle pozbawione są sensu. Producent chce mieć hybrydę, a taką najtaniej i najprościej zrobić. 

Plug-in, choć powstały głównie w celach podatkowych, mają sens, jeśli głównie jeździsz na tym co naładowałeś z gniazdka. W trasie rzeczywiście mniej sensu, taka zwykła hybryda tylko kawał baterii do ciągnięcia. Jeszcze taka rav4 z 2,5 benzyna ok, ale Octavia 1,4... 

Natomiast typowo hybryda (no głównie toyota i lexus?) to już rzecz dopracowana i genialna. Yaris rzeczywiście do miasta, ale już corolla czy prius fajnie sobie radzą w trasie. A rav4, highlinder, a zwlaszcza camry czy gs i ls, to samochody świetnie radzące sobie w trasie. Trzeba tym trochę pojeździć, żeby zrozumieć, ale na pewno nie jest tak, że w trasie prawie nie korzysta z elektryka. 

Co do spalania to większe doświadczenie mam z camry i rav4. I camry praktycznie w każdych  warunkach, również na autostradzie (tyle że z całej autostrady, nie wynik z komputrlera przy 160) pali mniej od mojego klekot. I odpowiednio mniej od moich v8 i v12? Rav4 z reguły mniej od klekota, na autostradzie już niekoniecznie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, filipert napisał:

Bardzo ciekawa dyskusja. Tak daleko zabrnęła, że za chwile pewnie zostanie wycięta do odrębnego wątku, wiec pozwolę sobie kontynuować ;)

Bardzo - więc właśnie powinna być wyciągnięta do osobnego wątku - bo to z Dusterem niewiele ma wspólnego...a sporo więcej z innymi markami...

  

16 godzin temu, lbuster napisał:

2. Według mnie silnik spalinowy przenosząc moc bezpośrednio na koła będzie miał lepszą sprawność (mniejsze spalanie) niż ten sam silnik przetwarzając swoją moc na prąd i napędzając silniki elektryczne. No chyba każdy wie, że każde przetworzenie energii przynosi straty ;)

Tego nie byłbym taki pewny...bo silnik generujący prąd może pracować w znacznie optymalniejszych swoich zakresach więc może być mniejszy (z mniejszymi parametrami) - to też tak troszkę jak porównywać 200KM z silnika 3l i 2l...przy czym taki silnik jest prostszy w osprzęcie i obsłudze...nie jestem przekonany że straty na przetworzeniu energii będą większe od zysków optymalnej pracy silnika...

Kolejny zysk - już wspomniany to znacznie mniej obciążone hamulce...

 

A teraz kilka moich wniosków...

Sam za dużo nie jeździłem hybrydami, ale mam takie wrażenie:

Z różnych powodów mamy downsizing...i tu dla mnie bardzo dużym plusem jest "doładowanie" elektryczne (niezależnie w jaki sposób)...

Co do opłacalności w trasie...bo o mieście nie ma już co filozofować (chociaż one dla mnie już robią to całą robotę)...

1) Czy w tej Polsce są tyko drogi proste i płaskie...no nie wiem...oczywiście środkowa Polska jest dość płaska, ale zarówno północ jak i południe dość mocno pagórkowate...

2) Z doświadczenia np Kampera...czyli (jak dla mnie) mocno za słaby silnik...rozpędzenie się do 100km/h jest niemalże nierealne, chyba że złapię się za "autobusem" lub będę miał jakiś minimalny odcinek z górki - wówczas nawet jazda po płaskim z prędkością 110 bez dodatkowego "doładowania" (spojlera w formie autokaru, czy jazdy z górki) jest spokojnie realna - tutaj doładowanie nawet 10-20kW przez 60s sprawiło by dużo...(oczywiście mówimy tu o płaskiej autostradzie, czyli miejscem gdzie chyba najgorzej wypada hybryda)

3) przy wyprzedzaniu - zostało już o tym pisane że zawsze dodatkowy kop jest fajniejszy...wiec nie będę  tym się rozpisywał...

4) jazda za miastem to nie tylko płaska i prosta autostrada...ale też często trasa gdzie co jakiś czas mamy ograniczenia 70, 50, zakręty gdzie trzeba zwolnić, drogę bez pierwszeństwa przejazdu, a nawet stop, światła, czy przejścia dla pieszych (nie mówiąc już o sytuacji gdy dojeżdżamy do innego, wolniej jadącego pojazdu - bo to się po części zawiera w punkcie nr 3)...wówczas hybryda dużo tutaj "zaoszczędzi" i wniesie dużo do komfortu jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.