Skocz do zawartości

Dywagacje o hybrydach (wydzielone z Dacia Duster)


lbuster

Rekomendowane odpowiedzi

Hybryda, tak samo jak elektryk, nadaje się co najwyżej jako drugi samochód w rodzinie (na miasto). Na trasę nie ma żadnych zalet jak i do przyczepy. No może chwilowe wyrwanie zestawu jest fajne ale długi podjazd i tak tylko spalinówka się liczy :( 

Godzinę temu, BUMERANG napisał:

Za jakieś pięć lat diesla całkiem wygryzie hybryda.

A jak to będzie hybryda z diesel'em :D 

Patrząc na spisek Japończyków to bym się nie zdziwił :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

15 minut temu, lbuster napisał:

hybryda, tak samo jak elektryk, nadaje się co najwyżej jako drugi samochód w rodzinie (na miasto). Na trasę nie ma żadnych zalet  

 

Skoro tak twierdzisz.?

17 minut temu, lbuster napisał:

 

A jak to będzie hybryda z diesel'em :D 

 

Już były i się zmyły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, lbuster napisał:

Hybryda, tak samo jak elektryk, nadaje się co najwyżej jako drugi samochód w rodzinie (na miasto). Na trasę nie ma żadnych zalet jak i do przyczepy. No może chwilowe wyrwanie zestawu jest fajne ale długi podjazd i tak tylko spalinówka się liczy :(

Jako drugi? To pewnie dlatego większość taksówek to hybrydy od Toyoty :D

40 minut temu, danielpoz napisał:

Już były i się zmyły?

Właśnie nie. Kia ma hybrydę z dieslem:

https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/kia-sportage-20-d-mild-hybrid-2018-bezbolesne-oszczedzanie-or-test/b6s7brg

 

24 minuty temu, lbuster napisał:

Są fajne wyjątki, ale mówię o samochodach dla ludu.

Noi czyli cała Toyota i Lexus. I paru innych producentów, którzy mają podobne hybrydy. Co z nimi nie tak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lbuster napisał:

Miejsce hybrydy i taksówki to miasto :ok:

Czyli nie jako drugi samochód a jako pierwszy. Większośc ludzi potrzebuje auta do jazdy po mieście, a nie do robienia tras. Poza tym taka hybrydowa RAV4 z napędem 4x4 spokojnie nadaje się do ciągniecia budy. Ma 1600 kg na haku przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, jacek00 napisał:

Chodzi mi o to że ten pomysł już był i się raczej nie sprawdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jacek00 napisał:

Większośc ludzi potrzebuje auta do jazdy po mieście, a nie do robienia tras.

Czyli znowu jestem w mniejszości :) Co nie zmienia faktu, że pierwszy lub jedyny samochód powinien się nadawać i do miasta i na trasę ;) 

12 minut temu, jacek00 napisał:

Poza tym taka hybrydowa RAV4 z napędem 4x4 spokojnie nadaje się do ciągniecia budy. Ma 1600 kg na haku przecież.

Tak, tylko że praktycznie tak samo by się zachowywał ten samochód na trasie z tym samym silnikiem bez tej hybrydowości (a dodatkowo trzeba ten balast elektryczny zawsze wozić)  ;) 

23 minuty temu, jacek00 napisał:

Noi czyli cała Toyota i Lexus. I paru innych producentów, którzy mają podobne hybrydy. Co z nimi nie tak? 

j.w.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, lbuster napisał:

Czyli znowu jestem w mniejszości :) Co nie zmienia faktu, że pierwszy lub jedyny samochód powinien się nadawać i do miasta i na trasę ;) 

No to czemu taka hybryda od Toyoty się niby w trasę nie nadaje? Niekomfortowo się nią podróżuje czy jak?

Cytat

Tak, tylko że praktycznie tak samo by się zachowywał ten samochód na trasie z tym samym silnikiem bez tej hybrydowości (a dodatkowo trzeba ten balast elektryczny zawsze wozić)  ;) 

j.w.

 

Czyli w mieście masz oszczędności. W trasie niekoniecznie. Czyli i tak wychodzi na plus. W dodatku nie masz żadnych sprzęgieł, kół dwumasowych itd które lubią się psuć, to IMO kolejna korzyść. Lubię diesla, ale nie uważam go za silnik idealny. Nie bez powodu się uważa, że diesel do miasta (krótkich odcinków) się nie nadaje. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, lbuster napisał:

Czyli znowu jestem w mniejszości :) Co nie zmienia faktu, że pierwszy lub jedyny samochód powinien się nadawać i do miasta i na trasę ;) 

 

 

Hybryda doskonale sprawdza się w trasach ?

21 minut temu, lbuster napisał:

 

Tak, tylko że praktycznie tak samo by się zachowywał ten samochód na trasie z tym samym silnikiem bez tej hybrydowości (a dodatkowo trzeba ten balast elektryczny zawsze wozić)  ;) 

j.w.

 

Nie, jesteś w błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jacek00 napisał:

No to czemu taka hybryda od Toyoty się niby w trasę nie nadaje? Niekomfortowo się nią podróżuje czy jak?

bo

11 minut temu, jacek00 napisał:

W trasie niekoniecznie.

masz oszczędności z hybrydy, czyli jako podstawowy samochód na trasę jest bez sensu. Oczywiście lepszy niż elektryk, ale nadal tracisz na zakupie hybrydowości i potem wozisz ten balast.

13 minut temu, jacek00 napisał:

W dodatku nie masz żadnych sprzęgieł, kół dwumasowych itd które lubią się psuć, to IMO kolejna korzyść.

To zależy od hybrydy i dochodzi Ci milion innych części.

 

Nie chcę pisać elaboratów w temacie Dustera, ale dla mnie tak samo, jak elektryki nie są ani ekologiczne ani ekonomiczne to tak samo dokładając do samochodu spalinowego mały napęd elektryczny tak samo nie jesteśmy ani ekologiczni ani ekonomiczni. Dla mnie jedyna zaleta hybrydy to odzysk z hamowania i to wykorzystujemy w mieście. W trasie nie widzę żadnej zalety hybrydy - tylko wady, bo i tak całą robotę musi wykonać silnik spalinowy.

 

@danielpoz to wytłumacz mi, w czym hybryda jest lepsza na trasie od zwykłego z takim samym silnikiem spalinowym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, lbuster napisał:

bo

masz oszczędności z hybrydy, czyli jako podstawowy samochód na trasę jest bez sensu. Oczywiście lepszy niż elektryk, ale nadal tracisz na zakupie hybrydowości i potem wozisz ten balast.

Nie bardzo rozumiem. Czemu jako podstawowyu samochód w trasę jest bez sensu? Przecież hybryda nie kosztuje więcej niż spalinowy, a na pewno wychodzi mniej niż diesel. To na czym niby tracisz? Ja widzę, że zyskujesz. W mieście pali mniej, w trasie podobnie jak diesel.

Cytat

 

@danielpoz to wytłumacz mi, w czym hybryda jest lepsza na trasie od zwykłego z takim samym silnikiem spalinowym?

 

Ale w czym ma być gorsza?

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, lbuster napisał:

masz oszczędności z hybrydy, czyli jako podstawowy samochód na trasę jest bez sensu. Oczywiście lepszy niż elektryk, ale nadal tracisz na zakupie hybrydowości i potem wozisz ten balast.

Nie wiem czemu tak bardzo negujesz hybrydę w trasie - tam też jest podjazd pod górę (nie zawsze 30km), zjazd z góry...przez chwilkę potrzebny duży moment (podczas wyprzedzania), lepsze parametry silnika gdy "dochodzimy" do zadanej prędkości, później już nie potrzeba takich parametrów (dla utrzymania zadanej prędkości) i w tych momentach ta hybryda robi robotę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, lbuster napisał:

 

 

@danielpoz to wytłumacz mi, w czym hybryda jest lepsza na trasie od zwykłego z takim samym silnikiem spalinowym?

 

Np ma dodatkowe 50KM i to dostępne w sekundzie.  Świetnie się to sprawdza przy wyprzedzaniu itp.

 

Odnoszę wrażenie że nigdy nie jeździłeś hybrydą. 

Jak będziesz miał okazję to zrób choć kilka tyś km miasto/trasa i wtedy wrócimy do rozmowy?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.