Skocz do zawartości

Dziwna usterka trumavent


Rekomendowane odpowiedzi

Podsumowując, nowy silnik przyszedł, wymienione, poskładane i działa. Tylko dziwna sprawa, jak buda jest podłączona pod 230 to działa regulacja obrotów, jak prund idzie z aku to nie, jest na ,,średnim,, poziomie, nie można ani zwiększyć ani zmniejszyć. Druga sprawa sam silnik inaczej chodzi, na 12 słychać świerszcze, na 230 nie ???

Najpierw na 12 a następny na 230

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A na prądzie na połowie mocy tez masz to ćwierkanie ?

Ile V daje Ci trafo a ile akumulator?

A jak podepniesz samochód z włączonym silnikiem to tez nie masz regulacji?

Moze za niskie napięcie na akumulatorze jest?

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, vrs napisał:

A na prądzie na połowie mocy tez masz to ćwierkanie ?

nie, w całym zakresie obrotów nie ma

2 minuty temu, vrs napisał:

Ile V daje Ci trafo a ile akumulator?

nie wiem, muszę sprawdzić. tylko nie wiem gdzie sprawdzić trafo :huh:

2 minuty temu, vrs napisał:

A jak podepniesz samochód z włączonym silnikiem to tez nie masz regulacji?

muszę wyjechać budą, żeby się podpiąć. sprawdzę

 

3 minuty temu, vrs napisał:

Moze za niskie napięcie na akumulatorze jest?

nie, aku nowe i naładowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, jacekzoo napisał:
11 minut temu, vrs napisał:

 

nie wiem, muszę sprawdzić. tylko nie wiem gdzie sprawdzić trafo 

Najlepiej na kablu zasilającym venta, gdzieś on jest podłączony. 
 

Ciekawa sprawa z tym ćwierkaniem. Może się ktoś mądrzejszy ode mnie wypowie w temacie. 

9 minut temu, jacekzoo napisał:
13 minut temu, vrs napisał:

 

nie wiem, muszę sprawdzić. tylko nie wiem gdzie sprawdzić trafo 

Najlepiej na kablu zasilającym venta, gdzieś on jest podłączony. 
 

Ciekawa sprawa z tym ćwierkaniem. Może się ktoś mądrzejszy ode mnie wypowie w temacie. 

 

obstawiam ze na trafo masz 13,5v a na akumulatorze 12,7v

Tylko nie rozumiem jaką to robi różnice dla tego silnika pod katem hałasu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jacekzoo napisał:

Tylko dziwna sprawa, jak buda jest podłączona pod 230 to działa regulacja obrotów, jak prund idzie z aku to nie, jest na ,,średnim,, poziomie, nie można ani zwiększyć ani zmniejszyć. Druga sprawa sam silnik inaczej chodzi, na 12 słychać świerszcze, na 230 nie ???

Napięcie nie powinno chyba wpływać na regulator obrotów. Mimo wszystko warto zmierzyć ile to jest V

5 godzin temu, jacekzoo napisał:

aku nowe i naładowane

Może polaryzacja ma tu znaczenie? (zgaduję)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad może głupią rzeczą, bo nie patrzyłem, czy się dałoby się w ogóle tak to podpiąć w trumie, i nie wiem skąd masz pociągnięte zasilanie wentylatora (tj. skąd truma "bierze" prąd).  

Regulator obrotów masz na pewno od wersji 12V? Bo wersja pod 230 idzie po AC. Kiedy przyczepa podłączona jest do 230V AC, na wyjściach energobloków może być 12V ale nadal AC (oświetlenie itp. będzie działać) - dlatego Truma zaleca dedykowany zasilacz do zasilnania wentylatora 12V przy zasilaniu zewnętrznym cepy z 230V (dający na wyjściu 12V DC). instr_trumavent.pdf (karawaning.pl)

Z aku wszystko idzie pod DC, więc teoretycznie jeśli regulator byłby z wersji AC, i wentyl wpięty pod wyjścia 12V energobloku dające 12V ale AC, to przy przełączaniu zasilania na źródło DC (aku, regulator ładowania od solarów) z regulacji obrotów byłyby nici.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.