Jump to content
markopol

Pokrywa bakisty usztywnienie

Recommended Posts

czyś

Ja tam się nie znam, ale żywica to nie farba, tu nie chodzi o odparowanie rozpuszczalnika, a warunki do zajścia reakcji. Poza tym w za niskiej temperaturze żywica przede wszystkim nie przesyci dobrze włókna, a później będa problemy z żelowaniem, szkoda roboty na zimno, więcej kłopotu będzie, jak to nie wyjdzie za pierwszym razem i trzeba będzie poprawiać.   

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bury Kocur
W dniu 25.11.2021 o 20:20, janm napisał:

Pani jest w błędzie ; praktyka mówi , że musi być > 15 stopni na plusie  ; przy kilku stopniach żywica nie ,, zdechnie " i będzie lipa , jeśli dodasz za dużo utwardzacza to też będzie żle . Radzę przegrodzić garaż plandeką na mniejszą przestrzeń i tę część dogrzać jakimś grzejnikiem . Żywica nie wysycha to jest proces chemiczny w określonym czasie .

Jest dokładnie tak jak napisał przedmówca - do zainicjowania procesu żelowania żywicy - obojętnie czy poliestrowej czy epoksydowej - potrzeba temperatury najlepiej > 18 st. C.

Przy 15 stopniach żywica początkowo zwiąże, ale nie zżeluje prawidłowo - dlatego tak ważna jest temperatura.

Po położeniu żywicy w chłodniejszym dniu możesz dla rozpoczęcia procesu wiązania podgrzać powierzchnie laminowane np. suszarką lub opalarką.

Niemniej jak możesz postaraj się laminować w temperaturze - nazwijmy to - pokojowej.

Drugim czynnikiem istotnym jest wilgotność - wszelkie żywice źle wiążą przy wysokiej wilgotności - dlatego jak nie musisz odpuść sobie w obecnych warunkach pogodowych na zewnątrz prace z żywicami.

Pzdr

Włodek

Share this post


Link to post
Share on other sites
marko22

jamn, Bury Kocur , dzięki, 15 czy 20 stopni mam u kumpla lakiernika,będę szedł tą drogą. Grzać mogę tylko piecykiem na gaz,trochę się boję oparów.

Pokrywa to całość ok.2 metrów, zacznę od jednego pasa i przymierzę co się stało? Szlifowanie musiałem wykonać mechanicznie,bo ten plastik strasznie oporny.

Wczoraj sprawdzałem twardość pokrywy innej cepki z tego samego rocznika.Nie malowana ,była bardzo elastyczna, przy ucisku miękka, tego chcę uniknąć.

Edited by marko22 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bozka

Zrobiłabym 2 pasy symetrycznie bo mogą powstać naprężenia i w dalszej konsekwencji deformacja.

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...