Skocz do zawartości

Pokrywa bakisty usztywnienie


markopol

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam się nie znam, ale żywica to nie farba, tu nie chodzi o odparowanie rozpuszczalnika, a warunki do zajścia reakcji. Poza tym w za niskiej temperaturze żywica przede wszystkim nie przesyci dobrze włókna, a później będa problemy z żelowaniem, szkoda roboty na zimno, więcej kłopotu będzie, jak to nie wyjdzie za pierwszym razem i trzeba będzie poprawiać.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2021 o 20:20, janm napisał:

Pani jest w błędzie ; praktyka mówi , że musi być > 15 stopni na plusie  ; przy kilku stopniach żywica nie ,, zdechnie " i będzie lipa , jeśli dodasz za dużo utwardzacza to też będzie żle . Radzę przegrodzić garaż plandeką na mniejszą przestrzeń i tę część dogrzać jakimś grzejnikiem . Żywica nie wysycha to jest proces chemiczny w określonym czasie .

Jest dokładnie tak jak napisał przedmówca - do zainicjowania procesu żelowania żywicy - obojętnie czy poliestrowej czy epoksydowej - potrzeba temperatury najlepiej > 18 st. C.

Przy 15 stopniach żywica początkowo zwiąże, ale nie zżeluje prawidłowo - dlatego tak ważna jest temperatura.

Po położeniu żywicy w chłodniejszym dniu możesz dla rozpoczęcia procesu wiązania podgrzać powierzchnie laminowane np. suszarką lub opalarką.

Niemniej jak możesz postaraj się laminować w temperaturze - nazwijmy to - pokojowej.

Drugim czynnikiem istotnym jest wilgotność - wszelkie żywice źle wiążą przy wysokiej wilgotności - dlatego jak nie musisz odpuść sobie w obecnych warunkach pogodowych na zewnątrz prace z żywicami.

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jamn, Bury Kocur , dzięki, 15 czy 20 stopni mam u kumpla lakiernika,będę szedł tą drogą. Grzać mogę tylko piecykiem na gaz,trochę się boję oparów.

Pokrywa to całość ok.2 metrów, zacznę od jednego pasa i przymierzę co się stało? Szlifowanie musiałem wykonać mechanicznie,bo ten plastik strasznie oporny.

Wczoraj sprawdzałem twardość pokrywy innej cepki z tego samego rocznika.Nie malowana ,była bardzo elastyczna, przy ucisku miękka, tego chcę uniknąć.

Edytowane przez marko22 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekawe z czego wykonana jest ta pokrywa bakisty. Jak z laminatu, to nie ma problemu, natomiast tworzywa termoformowane są właściwie nieodporne na styren, który jest w żywicy. Ktoś już praktykował taką naprawę? Być może krótki kontakt (do czasu żżelowania żywicy) nie powoduje znaczących uszkodzeń tworzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wzmacniałem miejsce mocowania amortyzatora w pokrywach hobby 2003 i CiWilk 2004, całą bakiste w carawelair z 2006, dałem zwykłą poliestrową i kilka warstw maty szklanej - nic złego się nie wydarzyło, oczywiście Za każdym razem pierw była próba w niewidocznym miejscu...

 

We wszystkich przypadkach nie był to laminat

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.