Skocz do zawartości

Jak sprawdzić działanie sprężyny gazowej urz. najazdowego?


abmer

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie zaczepu i sprężyny w nim zawartej.

Czy po wciśnięciu zaczepu np. jadąc samochodem do tyłu wewnętrzny siłownik urządzenia najazdowego wysunie zaczep całkowicie?

Chodzi mi o to jak sprawdzić działanie sprężyny gazowej urządzenia najazdowego.

Jak określić kiedy wymienić?

Czy to jest sprężyna czy może tylko amortyzator tłumiący duże chwilowe siły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba nie do końca zrozumiałem, ale:

- amortyzator drgań (jest na to mega wątek) ma kontrolkę zuzycia okładzin ciernych

- hamulec się sprawdza nieco onaczej, a ten gazowy "wspomagacz" to wymieniasz jak Ci już nie pomaga zaciągnąc czy zwolnić hamulec postojowy

 

Nie wiem, ale może CI o coś innego chodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celem stosowania sprężyny gazowej jest wytłumienie uderzeń przyczepy na urządzenie najazdowe. Najlepszym sposobem na sprawdzenie jej działania jest wyczucie czy podczas chamowania przyczepa uderza, czy też suwadło płynnie się skraca i hamuje przyczepę. To czy sprężyna gazowa wypchnie suwadło zależy nie tylko od jej stanu ale też czy np suwadło lekko chodzi w tulejach. Myślę że zrozumiałeś mój wywód, jakby co to pytaj.

 

adi, jak nie bardzo wiesz co napisać to po co nabijasz licznik i śmiecisz w temacie nic niewnoszącymi tekstami :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adi, jak nie bardzo wiesz co napisać to po co nabijasz licznik i śmiecisz w temacie nic niewnoszącymi tekstami :hop1:

 

No bez przesady. Pytanie faktycznie jest niejasno sformułowane :ok:

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celem stosowania sprężyny gazowej jest wytłumienie uderzeń przyczepy na urządzenie najazdowe.

 

To jest amortyzator gazowy ,a nie sprężyna.

Sprężynę masz przy hamulcu postojowym (lub też amortyzator gazowy).

sprawdza się tak.

Na siłę wciskamy ręcznie zaczep i powinien się ciężko wciskać , a z powrotem sam powoli wychodzić.

 

Najlepszym sposobem na sprawdzenie jej działania jest wyczucie czy podczas chamowania przyczepa uderza, czy też suwadło płynnie się skraca i hamuje przyczepę.

 

Podczas hamowania na pewno wyczujesz :hop1:

Przy hamowaniu przy dobrze wyregulowanym hamulcu nigdy przyczepa nie uderzy.

Przy ruszaniu tak.

Amortyzator gazowy ma swoje parametry i jak się nie leje się z niego i jak wchodzi ciężko i sam powoli wychodzi to jest ok.

 

adi, jak nie bardzo wiesz co napisać to po co nabijasz licznik i śmiecisz w temacie nic niewnoszącymi tekstami :ok:

 

Kolego Mrsulki to samo można napisać tobie.

Liczy się chęć pomocy , a każdy wie lepiej w idnej dziedzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest amortyzator gazowy ,a nie sprężyna.
Nie wiem skąd ta wiedza u Ciebie ale nie chwal się nią bo to babol. Owszem sprężyny gazowe działają na podobnej zasadzie jak amortyzatory ale to zupełnie inne urządzenia.
Na siłę wciskamy ręcznie zaczep i powinien się ciężko wciskać , a z powrotem sam powoli wychodzić.
Gratuluję pomysłu przy sprawnie działającej sprężynie w większych przyczepach, musisz na nią działać siłą ok 70kg lub większą aby wsunąć suwadło, w mniejszych i owszem z oporem ale da się radę.
Przy hamowaniu przy dobrze wyregulowanym hamulcu nigdy przyczepa nie uderzy.
To niby jak zadziała hamulec jeśli suwadło się nie wsunie :hop1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc ostatnio w Brennej widziałem w miarę nowej przyczepie jak gość wycofał to urz. najazdowe się wsunęło gość stanął samochodem to siła urz. najazdowego wypchnęła tak jakby przyczepę do tyłu (rozszerzając tak jakby tę gumę.) . Moja sprężyna gazowa amortyzuje, ale nie ma siły wysunąć się ze środka. No może trochę powolnie, bo powolnie ale się wysuwa.

Cena takiej sprężyny to prawie 300zł. Dlatego pytam, jak to jest z prawidłowo działającym najazdem.

Podczas jazdy, gdy zahamuję i czekam na światłach to przyczepa po dojechaniu do samochodu jest stale zahamowana. Dopiero jak ruszę do przodu to się odblokowuje.

Pytanie jest takie?

Czy da się ręcznie wcisnąć najazd?

Jeżeli się da wcisnąć najazd to jak szybko i z jaką siłą się wysuwa (tak w przybliżeniu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się ręcznie wcisnąć najazd?

Jeżeli się da wcisnąć najazd to jak szybko i z jaką siłą się wysuwa (tak w przybliżeniu)?

 

To masz wyżej napisane.

,, Na siłę wciskamy ręcznie zaczep i powinien się ciężko wciskać , a z powrotem sam powoli wychodzić. ,,

 

Gratuluję pomysłu przy sprawnie działającej sprężynie w większych przyczepach, musisz na nią działać siłą ok 70kg lub większą aby wsunąć suwadło,

 

No jak na chłopa 70 kg wcisnąć nie dasz rady to bardzo źle .

Ja na amortyzatorze prawie stałem i ledwo zaczął się składać.

Przy przyczepie jakoś wciskam bez problemu ,a nie jestem żadnym pakerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.