Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , sluchajcie koledzy - ile ma Amper alternator w dukaczu z 1991 roku ?

 

Slyszalem,ze 55 A - i az nie chce mi sie wiezyc,ze takie slabe g**** wsadzili makaroniaze do tak sporego auta.

 

Borykam sie z faktorem zakupu klimatyzacji - tej wewnetrznej ,albo tej na dach - bo w obu przypadkach nie wiem,czy alternator wraz z przetwornica na 230V pociagnie to G.....

 

Nie znam sie na tych obliczeniach Amper i Watow itd.

Raz niemiaszki pisza pobor pradu 2----2,9------ nawet 3,2 A

 

Moja przetwornica : http://www.campers-online...tter/MT1500.pdf

 

Moze znajdzie sie ktos - kto mi w koncu dokladnie wytlumaczy - czy to wszystko ruszy ?

 

poz

 

Tycek

Opublikowano

3.2Ax14.4V=46W To masz max pobór mocy więc luzik straty na przetwornicy i tak będą dopuszczalne i jeszcze ze sporym zapasem.

 

Montuj śmiało :slina: bez stresu;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

tycek, :bzik: za wyrażanie się. To, że nie piszesz z polskimi znakami mogę zrozumieć, reszty nie :pub: .

A po co ci większy altek. Ja mam wersję z klimą a altek taki sam. Wiatraki chłodnicy od silnika napędzane, prądu nie brakuje. Kiedyś miałem w planie zakup Ducato bez klimy, byłem prawie umówiony już na montaż klimy zasilanej elektrycznie. Fachowiec stwierdził, że będzie ok tylko muszę kupić dobrą przetwornicę coś koło 1500 zł miała kosztować. Ponoć inne miały nie ruszyć. :slina:

Opublikowano

Hej

 

Dzieki Wam obu za porade a Ty MYMLON - gdzie tam ```wyrażanie się ```widzisz ,G to klasyczna literka.

 

Tycek

Opublikowano

Witam, przerobiłem osobiście zakładanie klimatyzacji dometic tzw dachowej faktycznie pobór prądu ok 2,8 A ale przy 220 V przy 12V to będzie 55-60 A, największym problemem będzie jednak tzw prąd rozruchu ok5 razy większy ja po kilku próbach musiałem zastosować przetwornicę z pełnym sinusem o mocy 1500 W , te z sinusem modyfikowanym 2000/4000W wchodziły po jednym uruchomieniu w stan awaryjny i praca silnika była głośna.Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy udało Ci się jakoś podpiąć tą dachową klimę pod przetwornicę? Przy jakim alternatorze skoro klima potrzebuje ok 50-60 A? Jak rozwiązać podpięcie klimy do prztwornicy z ominięciem normalnego układu zasilania z elektrobloku? Sorry za takie pytania ale kompletnie się nie znam na tej eletryce w kamperze a bardzo bym chciał uruchomić klimę podczas jazdy. Może znasz warsztat/serwis któy to potrafi dobrze zrobić?

 

Pozdrawiam

 

Daniel

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.