Skocz do zawartości

Dobór movera


tvardy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nowa Truma ma w sobie wagę:)
Co masz na myśli?
Polecam ten mover - jest super. Ja kupiłem automatyczny - w końcu to jednorazowy wydatek, a jak ktoś musi pilnować wagę przyczepy, to wspomnę, że półautomatyczny jest cięższy.
Ten automatyczny mam i ja. To też Enduro ale wyższy model. Jedynie do czego mogę się przyczepić to wydaje mi się, że jeździ wolniej niż Truma Go2. Innych wad nie zauważyłem.Do tego automat jest wygodniejszy w użyciu i ciężej zapomnieć o tym, że rolki są docisniete - po prostu po skończeniu manewrów od razu odciągam stojąc tam gdzie stoję. W przypadku ręcznego odsuwu czasem o tym zapominałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek00 napisał:
4 godziny temu, w79 napisał:
 

Co masz na myśli?

Waży przyczepę za każdym razem, widziałem na filmie z targow;)

Sorry, chodziło o Al-ko

Tak po 5 minucie

Edytowane przez w79 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, w79 napisał:

Waży przyczepę za każdym razem, widziałem na filmie z targow;)

Sorry, chodziło o Al-ko

Tak po 5 minucie

Fajne, ale co widzę na filmiku? Ryś mówi o bardzo prezycyjnym ważeniu a na wyświetlaczu raz wartość 1550 a raz 1600 kg :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 20.10.2021 o 11:14, ed napisał:

Dosuwanie manualne w/g mnie lepsze - w przypadku awarii akumulatora w przyczepie nie ma możliwości odsunięcia rolki. Ja kupowałbym nowy. Hołduję zasadzie - jestem za biedny aby kupić byle co - czytaj używany. Ten z linku powyżej jest dobry, kwota spora. Z taki kilka lat temu w promocji świątecznej dałem 2300 zł, ale uważam, że to urządzenie jest naprawdę niezastąpione. Warto kupić.

Mover automatyczny  P1 odsuniesz rolki specjalnym kluczem .awaryjnie odsuniesz rolki/

20211029_103136.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam :)

IMG_20210122_173141.thumb.jpg.837ff03638a17e3a997ba2de5239ebe1.jpg

W tym roku miałem wyjazd po stromym zboczu, tak ciasny, że tylko na moverze, spokojnie dał radę przy RMC około 1900. U mnie na przedniej osi.

@paluszek, jak u Ciebie z bujaniem przy manewrach skrętu? Duże skoki robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, filipert napisał:

Potwierdzam :)

IMG_20210122_173141.thumb.jpg.837ff03638a17e3a997ba2de5239ebe1.jpg

W tym roku miałem wyjazd po stromym zboczu, tak ciasny, że tylko na moverze, spokojnie dał radę przy RMC około 1900. U mnie na przedniej osi.

@paluszek, jak u Ciebie z bujaniem przy manewrach skrętu? Duże skoki robi?

Do przodu bardzo fajny ..miękki start.plynnie..natomiast do przodu pod kątem lub do tyłu bardzo delikatne pulsowanie. Ale zauważyłem że przez to przyczepa się nie zakopuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, filipert napisał:

W tym roku miałem wyjazd po stromym zboczu, tak ciasny, że tylko na moverze, spokojnie dał radę przy RMC około 1900. U mnie na przedniej osi.

A to ciekawe bo w 4 kołowych zawsze widziałem na tylnej osi jak napęd był tylko na 2 koła. Skąd pomysł że na przedniej a nie na tylnej osi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, paluszek napisał:

natomiast do przodu pod kątem lub do tyłu bardzo delikatne pulsowanie. Ale zauważyłem że przez to przyczepa się nie zakopuje

No tak, ale o precyzyjnym manewrowaniu nie ma mowy. U Ciebie może mniej bujać w poziomie przy skręcie, bo masz niższy profil opony. 

Teraz, macieku napisał:

A to ciekawe bo w 4 kołowych zawsze widziałem na tylnej osi jak napęd był tylko na 2 koła. Skąd pomysł że na przedniej a nie na tylnej osi ?

Mniej wody dostaje mover podszas jazdy po mokrym. 

No i w dwuośce łatwo stracić równowagę (jadąc przez krawężnik, małe wzniesienie, przednie kółko fika do góry) dlatego warto dyszel mieć przy ziemi, co powoduje nieco zwiększenie nacisku na przednią oś.

Jak to wszystko poskładasz do kupy, to wychodzi, że przód jest lepszy, ale nie zawsze mover się zmieści. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, filipert napisał:

Mniej wody dostaje mover podszas jazdy po mokrym. 

No i w dwuośce łatwo stracić równowagę (jadąc przez krawężnik, małe wzniesienie, przednie kółko fika do góry) dlatego warto dyszel mieć przy ziemi, co powoduje nieco zwiększenie nacisku na przednią oś.

Jak to wszystko poskładasz do kupy, to wychodzi, że przód jest lepszy, ale nie zawsze mover się zmieści. 

nie zastanawiałem się ... ma 4 silniki ale faktycznie po płaskim i twardym  to wystarczy że jedną oś zapnę . Wszystkie 4 potrzebne jak próbuję wpasować się w małą trawiastą parcelę i to bokiem lub wyjechać po mokrym piachu pod górę ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, macieku napisał:

ma 4 silniki ale faktycznie po płaskim i twardym  to wystarczy że jedną oś zapnę . Wszystkie 4 potrzebne jak próbuję wpasować się w małą trawiastą parcelę i to bokiem lub wyjechać po mokrym piachu pod górę

O jakim moverze piszesz? Masz mover 4wd i używasz tylko jednej pary silników?

Jeżeli tak to nie rob tego. Movery 4wd są inaczej zaprogramowane niż movery 2wd używane w przyczepach 2 osiowych. Mover 4wd kręci każdym kołem inaczej jak używasz tylko połowy silników to niepotrzebnie obciążają te silniki a efekt tez pewnie jest połowiczny. 
 

Ja mam movera 4wd i jego nie da sie odpalić w trybie 2wd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyjeżdżam z domu do tyłu 8 metrów to nie zawsze chce mi się zapiąć obie osie (mam zapinanie manualne) nie zauważyłem żeby się męczył. Mam Reicha 4wd niby 3,5t ale to taki same zestaw jak 2wd tylko razy dwa ... centralki są spięte i ustawione zworkami która master a która ta druga. Kierunki obrotu rolek można dowolnie ustawiać zamieniając przewody. Tak naprawdę różnica robi się dopiero przy skręcie bo faktycznie koła obracają się z różnymi prędkościami. Co swoją drogą doprowadza mnie od szału bo w 2 kołowej przyczepie mogłem jedną rolkę puścić do przodu a drugą do tyłu i buda w miejscu się obracała .... a ta robi łagodne łuki a nie skręca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 4wd to zdecydowanie wyższa szkoła jazdy. W miejscu nie skręcisz.

Tak czy siak jak nie musisz to nie jeździj tylko na dwóch silnikach. W jeździe na wprost rzeczywiście raczej nie powinno sie nic dziać. Automaty zawsze jadą na czterech silnikach. Ciekawe jest to co piszesz o Reichu, ja mam jedną centrale.

1 minutę temu, paluszek napisał:

Mover P1 jest wodoodporny. Mój zestaw był wstawiany w serwisie .Więc skoro wstawili na przednią oś wiedzieli co robią

Jak każdy… 

Twoja wiara w serwis i dilerów jest rozbrajająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, vrs napisał:

Tak, 4wd to zdecydowanie wyższa szkoła jazdy. W miejscu nie skręcisz.

Tak czy siak jak nie musisz to nie jeździj tylko na dwóch silnikach. W jeździe na wprost rzeczywiście raczej nie powinno sie nic dziać. Automaty zawsze jadą na czterech silnikach. Ciekawe jest to co piszesz o Reichu, ja mam jedną centrale.

Jak każdy… 

Twoja wiara w serwis i dilerów jest rozbrajająca.

Tak.wierzę w serwis.mam fakturę i gwarancję.i co ważne nie tracę gwarancji na przyczepę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.