Skocz do zawartości

Ford Tourneo Custom 130KM czy Transit Custom 170KM


goblinos

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Na dniach musze zdecydować o zakupie nowego samochodu. W podobnych pieniądzach można kupić Transita Custom z silnikiem 170KM i Tourneo Custom ze słabszym 130KM.Skrzynia manualna, wersja długa, 9-osobowa.

Moja przyczepa aktualnie ma DMC 1360kg, holownik to Renault Trafic 1.9 100KM i daje radę, ale się męczy.

Z tych dwóch Fordów wolałbym Tourneo ze względu na wykończenie w środku, ale nie wiem czy nie braknie mi mocy. Wersja 185KM to już około 15tyś więcej. 

Czy użytkuje ktoś jako holownik Transita albo Tourneo z silnikiem 2.0 130KM i mógłby się podzielić jak się sprawuje? 

Pytałem na forum Forda, ale bez odzewu...

Dzięki :)

gob

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam porównania osobistego ale zakładam, że jazda Transitem to będzie jak jazda osobowym Trafikiem (chyba, że masz wersję Westfalia)  a Turneo to klasa wyżej. Czyli jak porównanie Caravelle vs Multivan. 

Poza wyposażeniem i wygłuszeniem dochodzi np. układ foteli i możliwość ich konfiguracji. 

Zawsze możesz te 130KM powiększyć, dopytaj, czy da radę nawet na gwarancji. Od biedy, są jeszcze boxy. 

Jak by nie było obecne 100KM a 130KM to może być przepaść ale zależy też od skrzyni.

Wazniejszy jest jednak Nm, jak tu porównanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Trafic jest w wersji Passenger, to coś jak Caravelle w VW, dość dobrze wygłuszony w środku i ładnie wykończony, schowki, tapicerka itd.

Ze legalną zmianą mocy w nowym samochodzie raczej będzie problem, a nie chciałbym niczego kombinować, bo auto będzie w leasingu...

Porównują parametry jest duża przepaść, w Traficu 240Nm, w fordzie 130KM jest 385Nm. Ale to tylko cyferki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia manualna :), Wg dokumentacji maksymalna waga holowanej przyczepy z hamulcem to 2050kg. No ale co z tego, jak aktualnie w Renault Trafic w dowodzie jest 1935kg, a z przyczepą 1300kg się męczy.

Dlatego szukam kogoś kto jeździ takim autem i może podzielić się swoim doświadczeniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, goblinos napisał:

Mój Trafic jest w wersji Passenger, to coś jak Caravelle w VW,

A mnie się wydaje, że Passenger jak Westfalia to jednak bardziej jak Multivan i dalej Turneo. Nie wiem na ile to dziś możliwe, ale pojeździj na próbę testowo. 

2 godziny temu, goblinos napisał:

Porównują parametry jest duża przepaść, w Traficu 240Nm, w fordzie 130KM jest 385Nm. Ale to tylko cyferki

385Nm to rewelacyjna wartość dla przyczepy 1360 DMC a w aucie, które pierwotnie ma skrzynię zestrojoną do cięzkich zadań, powinno być super ?

Dla ścisłości, można jeszcze porównać przy jakich obrotach jest dostępny max moment obrotowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym roku sporo jeździłem Citroenem Jumpy w wersji Long, z dieslem 120km, manual. Auto zawalone po brzegi, rowery, supy, bagaże. Przyczepa 1500kg żywej wagi i... ani razu nie zabrakło mi mocy. Przyczepy w zasadzie nie było czuć. 

Przy tej wielkości aucie wg mnie moc jest drugorzędna, oczywiście wiadomo, że im więcej tym lepiej, ale bez przesady. 

Tak bardzo mi się auto spodobało, że zdecydowałem się na zakup ale wersji M i 180km automat, bo akurat taką miałem okazję kupić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, olas1 napisał:

Przy tej wielkości aucie wg mnie moc jest drugorzędna

Można by polemizować, bo bez mocy nie pojedzie, ale coś w tym jest. 

Warto zwrócić uwagę na DMC auta, bo Ford ma różne wersje wagowe. Im wyższa, tym lepiej dla karawaningu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, filipert napisał:

Można by polemizować, bo bez mocy nie pojedzie, ale coś w tym jest. 

Ja się z tym zgadzam, za dużym autem buda mało wystaje i nie robi aż takich oporów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, jacekzoo napisał:

Ja się z tym zgadzam, za dużym autem buda mało wystaje i nie robi aż takich oporów

 

To raz, a dwa, że w tego typu aucie masz inne przełożenia i auto o niby małej mocy mimo dużego obciążenia jedzie całkiem miło.

Zobacz np. na duże auta dostawcze. Tam 140km nikogo nie dziwi, ale nikt też nie oczekuje przyspieszenia w 9 sekund przy takiej mocy. Krótkie przełożenia, wachlowanie skrzynią, ale auto cały czas idzie dzielnie do przodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dopłacił te 15 tysiaków, zwłaszcza jeśli zamierzasz używać auta przez dłuższy czas. To pewnie nie jest duży procent całościowej ceny tego auta. To jest dopłata tylko za silnik, czy dostaniesz w ramach tej sumy cały pakiet jakichś fajnych rzeczy? Tu warto porozmawiać ze sprzedawcą, bo oni mogą dobierać rózne pakiety w zależności od potrzeb i może się okazać, że dostaniesz nie tylo fajny silnik ale jeszcze jakieś fajne rzeczy uprzyjemniające jazdę. Od droższych wersji są większe rabaty, więc pewnie finalna kwota dopłaty będzie niższa niż 15K. Jak kupowałem swojego forda, (trochę mniejszy - tourneo connect) to wziąłem max wysoką wersję, bo rabat był tak duży, że ta droższa werja kosztowała niewiele więcej niż słabsza, od której rabaty były niższe. (Nie wiem jak to jest teraz w związku z globalnym kryzysem motoryzacji)

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, goblinos napisał:

Jeżeli cena będzie porównywalna to zdecyduję się na Tourneo 130KM

Ale podobno jest porównywalna

W dniu 19.10.2021 o 06:21, goblinos napisał:

W podobnych pieniądzach można kupić Transita Custom z silnikiem 170KM i Tourneo Custom ze słabszym 130KM

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie rabatów wg których dealerów którzy wyceniali mi różne konfiguracje wyliczyłem sobie, że słabszy Tourneo będzie kosztował podobnie jak mocniejszy Transit, ale ostatecznej oferty jeszcze nie dostałem. Dziś mam spotkanie w salonie i będę już wiedział konkretnie.

Zrobiłem rozeznanie u większości dealerów Forda, rabaty wahały się od 10% do 21% od cen katalogowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.