Skocz do zawartości

Masa własna przyczepy.


Chmielo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy, więc sory jak taki temat już był (chć szukałem na forum) lub jak to banalne pytanie ale dopiero zaczynam temat z przyczepą. Do tej pory podróżowałem z namiotem.

Kupiłem przyczepke TEC 390p1. Masa własna 920 natomiast DMC 1100.

Mam pytanie co obejmuje masa własna przyczepy? Moje pytanie wynika z tego, że w przyczepie mam zamontowaną klime dachową, movera, akumulator żelowy 110ah, butle gazową 5kg, markizę, bagażnik na rowery, koło zapasowe, oraz przedsionek w schowku.

Zastanawiam się czy coś z powyższego zawiera się w masie własnej przyczepy?

Bo jak nie to pozostaje mi niewiele ładowności. 

Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Chmielo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W masie własnej zawiera się to co się widzi lub w tamtym czasie kiedy produkował przyczepę widziało producentowi. 

Obecnie producenci (np. Knaus) podaje "masę rzeczywistą wraz z wymaganym w prawie wyposażeniem podstawowym"

Tłumaczenie z translatora:
 

Ze względu na zastosowanie naturalnych surowców wszystkie wymiary i wagi mieszczą się w możliwych tolerancjach ± 5%. Dodanie, przebudowa lub instalacja w nieautoryzowanych warsztatach zagraża nie tylko Twojemu bezpieczeństwu. Ryzykujesz również utratę ogólnej koncesji i ustawowych roszczeń gwarancyjnych. Dlatego zlecaj naprawy lub modernizacje tylko autoryzowanym specjalistycznym sprzedawcom KNAUS i nalegaj na oryginalne dodatki KNAUS. Późniejsze modyfikacje i instalacje, o ile są one technicznie możliwe, wymagają dodatkowych kosztów montażu i materiałów. W indywidualnych przypadkach może nastąpić wzajemne wykluczenie kombinacji na specjalne zamówienie. Informacje o zakresie dostawy, wymiarach i wadze oraz wyglądzie są zgodne ze stanem wiedzy w momencie druku (07.2021). Zastrzegamy sobie prawo do zmian w wyposażeniu, danych technicznych, zakresie standardowym i cenach. Po zawarciu umowy zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian technicznych w projekcie, pod warunkiem, że służą one postępowi technicznemu i są uzasadnione dla klienta. Zastrzega się również nieznaczne odchylenia kolorystyczne i jakościowe - nawet po zawarciu umowy - jeśli nie można ich uniknąć ze względu na zastosowany materiał (np. odchyłki kolorystyczne do ok. 2,0 dE między farbą na blasze a farbą na GRP / tworzywie sztucznym) i są rozsądne dla klienta. Niektóre ilustracje przedstawiają wyposażenie specjalne dostępne za dopłatą lub cechy wyposażenia prototypów/opracowań, które nie odpowiadają wersji standardowej, a w niektórych przypadkach nie będą dostępne jako wyposażenie specjalne. Odchylenia kolorów są możliwe ze względu na proces drukowania. Dlatego przed zakupem pojazdu prosimy o skonsultowanie się z autoryzowanym dealerem KNAUS w celu uzyskania wyczerpujących porad dotyczących aktualnego stanu serii. Dekoracja pokazana w katalogu nie wchodzi w zakres dostawy.


MASY, PRZYKŁADY OBLICZEŃ I NORMY:
System zaopatrzenia w wodę odpowiada co najmniej stanowi techniki 03/2009 (Dyrektywa 2002/72/WE)
Pojazdy rekreacyjne KNAUS charakteryzują się postępem technicznym. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w podwoziu czy inteligentnej technologii plastra miodu w konstrukcji mebli, pojazdy rekreacyjne KNAUS mają niską masę własną. Masa pustego pojazdu w rozumieniu niniejszego cennika to masa pojazdu z wyposażeniem standardowym i bez wyposażenia podstawowego, czyli bez masy kierowcy i bez „płynów”, a także bez wyposażenia dodatkowego. Sv Art. 2, Klauzula 3 Rozporządzenia (UE) 1230/2012.

Masa w stanie gotowym do jazdy zgodnie z Art. 2, Klauzula 4 a) Rozporządzenia (UE) 1230/2012, o ile nie uregulowano inaczej, jest definiowana jako:
masa pojazdu z wyposażeniem standardowym zgodnie z informacjami producenta (w tym narzędzia pokładowe)
+ aluminiowa butla z gazem płynnym (pojemność 11 kg) napełniona w 100% (odpowiada 18 kg masie całkowitej)
+ zbiornik świeżej wody 100%
pełny + spłuczka toaletowa 100% pełna
+ podgrzewacz świeżej wody 100% pełny
= masa w stanie gotowym do jazdy

Technicznie dopuszczalna masa całkowita zgodnie z Art. 2 pkt 7 Rozporządzenia (UE) 1230/2012 jest zdefiniowana jako:
Maksymalna masa pojazdu określona przez producenta po załadowaniu, w tym wyposażenie specjalne/akcesoria/opakowania/gaz/woda / bagaż / załadunek itp. .

Maksymalna ładowność w rozumieniu informacji katalogowych KNAUS jest zdefiniowana jako:
Technicznie dopuszczalna masa całkowita
- masa w stanie gotowym do
jazdy = maksymalna ładowność

Przykład:
(technicznie dopuszczalna masa całkowita) 1400 kg
- (masa w stanie gotowym do jazdy) 1090 kg
= (maksymalna ładowność) 310 kg

PODSUMOWUJĄC - jedz na wagę, bo obawiam się że z tym wyposażeniem jesteś już bardzo blisko albo nawet ponad swoje DMC. Tu nie ma co szukać definicji po Internetach tylko sprawdzać w realu :yes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Chmielo napisał:

Bo jak nie to pozostaje mi niewiele ładowności. 

podobnie jak @Tomii odsyłam Cię na wagę.

Obstawiam, że jak wyjmiesz przedsionek i koło zapasowe do bagażnika, to może się zmieścisz w DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie po wizycie na wadze uświadomiłem sobie  jak bardzo przeładowany wracałem  po zakupie przyczepy w Holandii. Na szczęście po drodze nic się złego nie wydarzyło. W papierach mam MW 930 , a DMC 1300. Dlatego po wizycie na wadze zdziwiłem się jak było 1270kg. Bez wody w zbiorniku , bez przedsionka 3,5 m głębokiego (waży ze 100 kg), bez masy klamotów, które dostałem z przyczepą.  Miałem ze 200 kg nadwagi:). Dlatego teraz jak gdzieś jadę to tylko ciuchy i troszkę wałówy do lodówy i wody w kibelku. Przedsionek wylądował w aucie. Przyczepa ma zamontowane sporo dodatków ale nijak nie mogę się doliczyć tych 350 kg, które zjadło mi ładowność:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, agentAK napisał:

Przyczepa ma zamontowane sporo dodatków ale nijak nie mogę się doliczyć tych 350 kg, które zjadło mi ładowność:)

Podobnie jak u mnie, ale ja się doliczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, agentAK napisał:

Ja właśnie po wizycie na wadze uświadomiłem sobie  jak bardzo przeładowany wracałem  po zakupie przyczepy w Holandii. Na szczęście po drodze nic się złego nie wydarzyło. W papierach mam MW 930 , a DMC 1300. Dlatego po wizycie na wadze zdziwiłem się jak było 1270kg. Bez wody w zbiorniku , bez przedsionka 3,5 m głębokiego (waży ze 100 kg), bez masy klamotów, które dostałem z przyczepą.  Miałem ze 200 kg nadwagi:). Dlatego teraz jak gdzieś jadę to tylko ciuchy i troszkę wałówy do lodówy i wody w kibelku. Przedsionek wylądował w aucie. Przyczepa ma zamontowane sporo dodatków ale nijak nie mogę się doliczyć tych 350 kg, które zjadło mi ładowność:)

Tak samo u mnie nie wiem gdzie te kilogramy. Mam przedsionek dorema 240 del lux rozmiar 9 z karbonowym stelażem. Jak próbowałem go całego podnieść to strasznie ciężki. Nie chcę mi się wierzyć że waży tylko dwadzieścia parę kilo jak na stronie producenta napisali. Muszę go zważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Chmielo napisał:

Tak samo u mnie nie wiem gdzie te kilogramy.

Te kilogramy są w bardzo podstawowych rzeczach których nawet się nie zauważa, typu np. duże okno dachowe, "dodatkowe" okno/a w ścianach, piec z rozprowadzeniem ciepłego powietrza, truma do ciepłej wody,  koło zapasowe, stablizator, większy zbiornik na wodę itp itd, to były często rzeczy w jakich oczywistych do wzięcia pakietach i właśnie tego typu rzeczy podstawowych w tych masach nie było uwzględnianych. W instrukcjach często są całe takie litanie co ile dodatkowo waży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, golob napisał:

Te kilogramy są w bardzo podstawowych rzeczach których nawet się nie zauważa, typu np. duże okno dachowe, "dodatkowe" okno/a w ścianach, piec z rozprowadzeniem ciepłego powietrza, truma do ciepłej wody,  koło zapasowe, stablizator, większy zbiornik na wodę itp itd, to były często rzeczy w jakich oczywistych do wzięcia pakietach i właśnie tego typu rzeczy podstawowych w tych masach nie było uwzględnianych. W instrukcjach często są całe takie litanie co ile dodatkowo waży.

No i od modelu podstawowego z katalogu mamy jeszcze w instrukcji info ile na + waży inny układ. U mnie łózko francuskie i do tego mebelki robią kilkadziesiąt kg więcej.

Godzinę temu, Chmielo napisał:

nie wiem gdzie te kilogramy.

może moja ściąga pomoże

image.thumb.png.22f3a9e917e440e66376bce6bedc2eb3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, filipert napisał:

No i od modelu podstawowego z katalogu mamy jeszcze w instrukcji info ile na + waży inny układ. U mnie łózko francuskie i do tego mebelki robią kilkadziesiąt kg więcej.

może moja ściąga pomoże

image.thumb.png.22f3a9e917e440e66376bce6bedc2eb3.png

Wow...?

Możesz jeszcze z grubsza wytłumaczyć jak to działa? Chodzi o to Waga Tak/nie. Suma Nie itp.

Tylko nie mów, że to ci jeszcze środek ciężkości liczy i nacisk na hak :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Możesz jeszcze z grubsza wytłumaczyć jak to działa? Chodzi o to Waga Tak/nie. Suma Nie itp.

TAK - warunek zlicza wagę przyczepy do kolumny E według wzoru

image.png.03de89291f6de81185fdebba11afedee.png

 

Auto - warunek zlicza wagę auta do kolumny G według wzoru

image.png.905d776102c143aeecca97bfb3cd9dd4.png

NIE - waga przedmiotu jest pomijana

Reszta to dodawanie i odejmowanie.

Kolor czerwony to rzeczy nieruszalne.

58 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Tylko nie mów, że to ci jeszcze środek ciężkości liczy i nacisk na hak :niewiem:

O tym nie pomyślałem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie.

Czy ktoś wie czy  w przyczepie firmy TEC jest tylko jedna tabliczka znamionowa w bakiście? 

Bo u mnie sytuacja wygląda tak, że przyczepkę mam z 2007 roku natomiast na tej tabliczce (naklejce) jest nr homologacji TECA-2019 A/4. Po numerze wygląda jakby ta homologacja była z 2019 roku. Może ktoś coś zmieniał w 2019 roku np.  parametry DMC i stare parametry zostały na starej przyczepce. Dodam że przyczepka ściągnięta z Holandii.

Nie mam jak zobaczyć bo przyczepkę odstawiłem na działkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Chmielo napisał:

Bo u mnie sytuacja wygląda tak, że przyczepkę mam z 2007 roku natomiast na tej tabliczce (naklejce) jest nr homologacji TECA-2019 A/4. Po numerze wygląda jakby ta homologacja była z 2019 roku. Może ktoś coś zmieniał w 2019 roku np.  parametry DMC i stare parametry zostały na starej przyczepce. Dodam że przyczepka ściągnięta z Holandii.

Wyślij nr VIN do producenta i wszystkiego się dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, filipert napisał:

Wyślij nr VIN do producenta i wszystkiego się dowiesz.

Napisałem do LMC do Niemiec bo oni przejęli firmę TEC. Jestem ciekawy czy coś odpiszą. Narazie od wczoraj cisza żadnej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na wadze. Pusta przyczepa ze spuszczoną wodą bez butli, zapasu, przedsionka, markizy, bagażnika na rower, akumulatora z samym moverem oraz klimą waży ok 1040kg czyli zapasu ok. 60 kg. Zostaje mi zakup nowego akumulatora (niestety lifepo4 trochę kosztuje ale waży tylko 13 kg) to do załadunku mi zostanie ok 45 kg.

Więc wejdzie jeszcze przedsionek bez stelaża oraz butla 5kg oraz pościele i koniec ładowności. Trochę to inaczej sobie wyobrażałem ale trudno przynajmniej przyczepka jest ładna, nie zniszczona i co najważniejsze miała przede mną tylko jednego właściciela w Holandii.

Czekam jeszcze na informację od LMC czy da radę zwiększyć DMC przyczepy. Może się odezwą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.