Skocz do zawartości

Standard butli gazowych w finlandii, norwegii i szwecji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jestem nowym właścicielem przyczepy Hobby 495Ufe.

Odrazu mam w planach kilku miesięczny wyjazd do skandynawii.

Zacząłem sie martwić o wymianę butli gazowych, ktora w zwiazku z czasem pobytu będzie niezbędna.

Razem z przyczepą nabyłem butle którą próbowąłem napełnić/wymienić.

W rozlewni gazu we Wadysławowie, "przemiły" pan objaśnił że mam "niemca" i on takiej butli do wymiany nie przyjmie. Kazał nabyc nową - standard BP , Statoil, Shel.

 

W związku z powyższym mam pytanie do forumowiczów

 

Czy ktoś wie jaki jest standard butli gazowych w finlandii, norwegi i szwecji.

Jakoś nie mogłem znaleźć żadnych konkrentych informacji w polskojęzczynym internecie

 

Będę wdzięczny za informację .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

To co pamiętam mają tam zwykłe 11to kilówki - takie jak u nas, Dodatkowo mają połówki tego, czyli 6 kilówki (nie mylić z popularnymi w D 5 kg)

 


Zrobiłem zdjęcie tej połówki, bo to extra pomysł, niestety u nas niedostępny ..... :-(

post-86676-imported-49c63b14-2e71-4a08-8fd3-cc8ca69fc8e8_thumb.jpg

Opublikowano

dzięki - jestem spokojnieszy

w takim razie niemca nie biorę ze sobą :-)

i dokupię jeszcze jedną polską.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

No niestety nie jest tak różowo jak kolega mnie uspokajał.

 

Z racji wzięcia dwóch butli z polski nie miałem potrzeby wymiany w Finlandii i Norwegii ale

przypuszczam ze i tam jest taki sam problem jaki spotkał mnie w Szwecjii.

Okazało sie że końcówki złączki w każdej butli są żeńskie a nie męski jak u nas i w niemczach.

Niestety to nie wszystko.

Dodatkowo ku mojemu zdziwieniu mają jakies inny gwinty. Tzn rozmiary sa standardowe i grubośc gwintu tez ale wygląda jakby były odwrotnie nagwintowane co sprawa że w żądne łatwy sposób nie da się połaczyć ich butli z naszą za pomocą przejściówek.

 

Namęczyłem się sporo i w końcu po zakupieniu kilku przejściówek udało mi sie jakość pod kontem skręcić złączkę miedzy instalacją w przyczepie i szewdzkim reduktorem z męską nakrętką. Oczywiście z uwagi ze wkręcone było jakby nieco pod kontem niezbędne był uczelniacz - uzyłem tasmy jaką w Castoramie mozna nabyć do uczeleniania złączy hydraulicznych.

 

Ale to nie wszyztko. Reduktory szwedzkie kończa się rurką którą nasuwa się na końcówkę isntlacji gazowej i zaciska opaską ( tak jak kran ogrodowy i wąż gumowy). Da się to pokonąć 5le trzeba kupować w miejscowej Castoremie ( JULA) różne sprzęty. Redukto i przejściów 350 SEK czyli około 150 zł.

 

Cena wymiany butli też boli. Udało mi się wcisnąć na stacji ta butlę z Polski bo panienka na Statiolu nie kumała wogóle ze moga być inne końcówki. Sama wymiana butli 560 SEK - czyli 200 zł a zakup nowej 1000 SEK - 400 zł

 

Bądźcie przygotowani

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.